مهاجرت

آشنایی با استان مانیتوبا

آشنایی با استان مانیتوبا

آشنایی با استان مانیتوبا و سایر استان های کانادا از جمله کارهایی است که متقاضیان مهاجرت به کانادا 2021 باید در نظر داشته باشند. مانیتوبا با جمعیت بیش از 1300000 نفر یکی از استان های کاناداست که دارای بیش از 100000 دریاچه است. این استان دارای توپوگرافی مشابه با استان های ساسکاچوان و آلبرتا می باشد. مانیتوبا دارای اقتصادی مختلط و کاراکتری چندقومی و بیش تر شهرنشین است. مانیتوبا از استان های دارای برنامه گزینش استانی است. به این ترتیب، متقاضیانی که تمایل به زندگی در استان مانیتوبا را داشته و بتوانند به رشد اقتصادی این استان کمک کنند، می توانند در این زمینه اقدام نمایند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به مهاجرت به استان مانیتوبا 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

آشنایی با جمعیت استان مانیتوبا

مانیتوبا یکی از استان های کانادا و پنجمین استان پر جمعیت این کشور است. این استان 649950 کیلومتر مربع را با چشم انداز بسیار متنوعی از توندرای قطبی و خط ساحلی خلیج هادسون در شمال تا جنگل های انبوه، دریاچه ها و زمین های کشاورزی هامونی در مناطق مرکزی و جنوبی پوشش می دهد. مردمان بومی از هزاران سال پیش در مانیتوبا زندگی کرده اند و بعدها مهاجران وارد آن شدند. در سال 1870 مانیتوبا تبدیل به پنجمین استان کنفدراسیون کانادا شد. مرکز استان و بزرگ ترین شهر مانیتوبا، وینیپگ است. جدول زیر جمعیت مانیتوبا را در دوره های زمانی مختلف نشان می دهد:

استانسه ماهه آخر سال 2019سه ماهه اول سال 2020سه ماهه دوم سال 2020سه ماهه سوم سال 2020سه ماهه چهارم سال 2020
مانیتوبا13735741377004137881813792631379584

بیش از دو پنجم زمین های این استان جنگلی است. نام این استان از یک کلمه سرخپوستی به معنای “خدایی که صحبت می کند” گرفته شده است. در حالیکه سایر مناطق غرب کانادا چرخه های اقتصادی رونق و رکود را تجربه کرده اند، مانیتوبا سرعت پایدارتری را حفظ کرده است. به همین دلیل، حیات سیاسی و فرهنگی این استان تا حد زیادی از افراط و تفریطی که مشخصه جامعه غرب کاناداست، جلوگیری کرده است.

آشنایی با مردمان استان مانیتوبا

در آخرین سرشماری کانادا که در 2016 انجام گرفت، استان مانیتوبا دارای 1278365 نفر جمعیت بود که بیش از نیمی از آنها در منطقه مرکز استان، یعنی وینیپگ، ساکن بودند. مانیتوبا تنها استان کاناداست که بیش از 55% از جمعیت آن در یک شهر واحد هستند. نمودار زیر بزرگترین گروه های قومی استان مانیتوبا را نشان می دهد:

بزرگترین گروه های قومی استان مانیتوبا

تقریبا یک پنجم پاسخ دهندگان نیز قومیت خود را کانادایی معرفی کردند. مقادیر فوق براساس سرشماری سال های گذشته است و دچار تغییراتی شده است. نمودار زیر برآورد جمعیت مانیتوبا در سال 2020 براساس سن و جنسیت را نشان می دهد:

برآورد جمعیت مانیتوبا

بیشتر مردم استان مانیتوبا مسیحی هستند. سرشماری سال های گذشته دین مردم مانیتوبا را به صورت زیر نشان می دهد:

دین مردم مانیتوبا

بزرگترین فرقه مسیحی در استان مانیتوبا براساس تعداد پیروان، کلیسای کاتولیک رومی با 27% بود. مقادیر فوق براساس سرشماری سال های گذشته است و دچار تغییراتی شده است.

آشنایی با جغرفیای استان مانیتوبا

مانیتوبا با استان های انتاریو از شرق و ساسکاچوان از غرب، سرزمین های نوناووت از شمال و سرزمین های نورث وست از شمال غرب، خلیج هادسون از شمال شرق و ایالت های آمریکایی داکوتای شمالی و مینه سوتا از جنوب همسایه است. مانیتوبا تنها استان هامونی کاناداست که دارای یک خط ساحلی آب شور است. دریاچه های مهم این استان، دریاچه مانیتوبا، دریاچه وینیپگوزیس و دریاچه وینیپگ هستند. دریاچه وینیپگ، مرکز استان مانیتوبا، دهمین دریاچه بزرگ آب شیرین در جهان است. مانیتوبا در قلب حوضه آبریز غول پیکر هادسون قرار دارد که زمانی به عنوان سرزمین روپرت شناخته می شد. کشاورزی گسترده فقط در مناطق جنوبی استان یافت می شود. حدود 12% از زمین های کشاورزی کانادا در مانیتوبا قرار دارد.

آشنایی با آب و هوای استان مانیتوبا

مانیتوبا دارای آب و هوای بسیار قاره ای است. دما و بارش به طور کلی از جنوب به شمال کاهش می یابد و از شرق به غرب افزایش می یابد. مانیتوبا از تأثیر تعدیل كننده رشته کوه ها یا آب های بزرگ بسیار دور است. این استان، به دلیل چشم انداز عموماً مسطح، در طی ژانویه و فوریه در معرض توده های هوای سرد پر فشار قطب شمال از سمت شمال غربی قرار دارد. دما در این استان در هر تابستان چندین بار از 30 درجه سانتیگراد عبور می کند. جدول زیر دمای مناطق مختلف استان مانیتوبا را نشان می دهد:

منطقهماکسیمم روزانه جولایماکسیمم روزانه ژانویه
Central Plains27 oC-9 oC
Eastman25 oC-11 oC
Northern24 oC-14 oC
Parkland25 oC-10 oC
Pambina Valley26 oC-10 oC
Westman25 oC-11 oC
Westman Region27 oC-9 oC
Winnipeg26 oC-11 oC

مانیتوبای جنوبی از جمله شهر وینیپگ در منطقه آب و هوای قاره ای مرطوب قرار دارد. این منطقه در زمستان سرد و پر باد است و به دلیل چشم انداز باز اغلب دارای کولاک است.

آشنایی با اقتصاد استان مانیتوبا

آشنایی با اقتصاد استان مانیتوبا

استان مانیتوبا دارای اقتصادی نسبتا قوی و اساسا مبتنی بر منابع طبیعی است. اقتصاد این استان عمدتا به کشاورزی، گردشگری، برق، نفت، معدن و جنگلداری متکی است. کشاورزی حیاتی است و بیشتر در نیمه جنوبی استان یافت می شود. مانیتوبا بزرگ ترین تولیدکننده دانه آفتابگردان و لوبیای خشک و یکی از منابع اصلی سیب زمینی در کاناداست. جدول زیر وضعیت برخی شاخص های کلیدی اقتصادی در مانیتوبا در 2020 را نشان می دهد:

شاخصوضعیت
نرخ بیکاری8.5%
خرده فروشی54.6 میلیارد دلار
عمده فروشی66.7 میلیارد دلار
مانده حساب جاری-7.5 میلیارد دلار
تراز تجاری کالا-3.8 میلیارد دلار
میانگین درآمد هفتگی1106.18 دلار

بزرگترین کارفرمایان مانیتوبا موسسات دولتی و دارای بودجه دولتی هستند، از جمله بیمارستان ها و دانشگاه ها. این استان همچنین بخش های بزرگ تولیدی و گردشگری دارد. حیات وحش قطب شمال چرپیل یکی از جاذبه های مهم گردشگری آن است.

آشنایی با روش های مهاجرت به استان مانیتوبا

مانیتوبا یکی از استان های دارای برنامه گزینش استانی کانادا می باشد: برنامه گزینش استانی مانیتوبا (MPNP). این برنامه یکی از گزینه های موجود برای مهاجرت به این استان است. MPNP به دنبال تازه فارغ التحصیلان، کارگران ماهر، تجار و خانواده های آنها با قصد و توانایی استقرار موفق و شروع یک کسب و کار در مانیتوبا به عنوان مقیم دائم است. MPNP بر اساس نیازهای کافرمایان استان است. این برنامه کارگران دارای آموزش بین المللی و با تجربه را که مهارت لازم در بازار کار را محلی دارند انتخاب می کند و آن ها را برای دریافت ویزای اقامت دائم کانادا جهت اسکان و کار در مانیتوبا معرفی می نماید.

MPNP حول تقریبا چهار جریان درخواست جدید یا اصلاح شده بازسازماندهی شده است. یکی از آنها جریان سرمایه گذار کسب و کار تجدید شده (The renewed Business Investor Stream (BIS) ) است که جایگزین گروه مهاجرت کسب و کاری PNP-B شده است. BIS به مانیتوبا اجازه می دهد تا سرمایه گذاران و کارآفرینان واجد شرایط کسب و کار را که قصد و توانایی راه اندازی یا خرید کسب و کار در مانیتوبا را دارند از سراسر جهان جذب و معرفی کند. چنانچه علاقه مند به مهاجرت به کانادا در 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت بررسی راه های مهاجرت به کانادا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *