مهاجرت

آشنایی با استان آلبرتا

آشنایی با استان آلبرتا

برای مهاجرت به کانادا در سال 2021، آشنایی با استان آلبرتا و سایر استان های این کشور امری ضروری است و مورد توجه علاقه مندان قرار میگیرد. آلبرتا چهارمین استان بزرگ کانادا پس از کبک، انتاریو و بریتیش کلمبیا می باشد. این استان به یکی از مهمترین مقصدها برای مهاجران به کانادا تبدیل شده است. زندگی در آلبرتا کیفیت زندگی به طور خاص بالایی را برای مهاجران فراهم می سازد زیرا این استان مشاغل پردرآمد و مالیات کمتری دارد. به عبارت دیگر، زندگی و کار در آلبرتا تضمین می کند که فرد پول بیشتری برای خود و خانواده خود برای داشتن یک زندگی عالی و راحت دارد. همچنین قیمت مسکن در آن بسیار کمتر از استان های دیگر کاناداست. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان متقاضی مهاجرت به استان آلبرتا در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

آشنایی با جمعیت و شاخص های استان آلبرتا

آلبرتا یکی از سیزده استان و سرزمین کاناداست. آلبرتا در بین سه استان هامونی کانادا (یعنی ساسکاچوان، مانیتوبا و آلبرتا) پرجمعیت ترین استان می باشد. مساحت آن 660000 کیلومتر مربع است. آلبرتا یکی از سه استان و سرزمین کاناداست که تنها با یک ایالت آمریکا هم مرز است. این استان همچنین یکی از دو استان محصور در خشکی کانادا می باشد. مرکز آلبرتا شهر ادمونتون است که نزدیک مرکز جغرافیایی استان می باشد. در حدود 290 کیلومتری جنوب ادمونتون، کلگری بزرگترین شهر آلبرتا قرار دارد. جدول زیر جمعیت استان آلبرتا در دوره های زمانی مختلف را نشان می دهد:

استانسه ماه آخر سال 2019سه ماهه اول سال 2020سه ماهه دوم سال 2020سه ماه سوم سال 2020سه ماهه چهارم سال 2020
آلبرتا43849684402045441700644218764428112

جدول زیر نشانگر وضعیت شاخص های مختلف در ادمونتون می باشد:

شهرشاخص کیفیت زندگیشاخص قدرت خریدشاخص امنیتشاخص مراقبت های بهداشتیشاخص هزینه زندگیشاخص قیمت ملک به درآمدشاخص آلودگیشاخص آب و هوا
ادمونتون164.6498.4857.5578.4973.383.7329.5432.11

نمودار زیر وضعیت امنیت در ادمونتون را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در ادمونتون

هزاران سال قبل از استعمار آلبرتا توسط اروپائیان، بومیان در آن زندگی می کردند. بخش های اصلی اقتصادی در این استان شامل انرژی و فناوری پاک، کشاورزی و پتروشیمی است

آشنایی با مردمان استان آلبرتا

در حال حاضر، جمعیت آلبرتا بیش از 4428000 نفر است. در آخرین سرشماری انجام شده در کانادا که در سال 2016 انجام گرفت جمعیت آلبرتا 4067175 نفر بود. از سال 2000، جمعیت این استان نرخ رشد نسبتا بالایی را تجربه کرده است؛ دلیل اصلی آن رشد اقتصادی استان است. حدود 81% از جمعیت آلبرتا در مناطق شهری و تنها حدود 19% در مناطق روستایی زندگی می کنند. نمودار زیر وضعیت سنی سکنه آلبرتا براساس سرشماری را نشان می دهد:

وضعیت سنی سکنه آلبرتا

انگلیسی رایج ترین زبان مادری مردم آلبرتاست. نمودار زیر پراکندگی زبان مادری مردم این استان را نشان می دهد:

پراکندگی زبان مادری در استان آلبرتا

آلبرتا از تنوع قومی قابل توجهی برخوردار است. همسو با سایر قسمت های کانادا، بسیاری از مردم آلبرتا از فرزندان مهاجران کشورهای اروپای غربی، به ویژه انگلستان، اسکاتلند، ایرلند، ولز و فرانسه هستند، اما تعداد زیادی از آنها بعدا از مناطق دیگر، به ویژه آلمان، اوکراین و اسکاندیناوی آمدند.

آشنایی با جغرافیا و آب و هوای استان آلبرتا

آلبرتا با استان های بریتیش کلمبیا از غرب و ساسکاچوان از شرق، سرزمین های نورث وست یا شمال غربی از شمال و ایالت مونتانای آمریکا همسایه است. به استثنای استپ نیمه خشک بخش جنوب شرقی، این استان از منابع آب کافی برخوردار است. رودخانه ها و دریاچه های بی شماری وجود دارد که برای شنا، ماهیگیری و رشته های مختلف ورزشی آبی استفاده می شوند. بیشتر نیمه شمالی این استان جنگل های بی انتهاست، در حالیکه کوه های راکی در امتداد مرز جنوب غربی عمدتا جنگلی هستند. آلبرتا آب و هوای قاره ای مرطوب با تابستان های گرم و زمستان های سرد دارد. در تابستان، توده های هوای قاره ای، رکورد حداکثر دمای 32 oC در کوه ها تا بیش از 40 oC در جنوب شرقی آلبرتا را ایجاد کرده اند. جدول زیر میانگین آب و هوای برخی مناطق آلبرتا را نشان می دهد:

منطقهماکسیمم روزانه جولایماکسیمم روزانه ژانویه
آلبرتای جنوبی28 oC-3 oC
آلبرتای شمالی24 oC-12 oC
آلبرتای مرکزی24 oC-5 oC
منطقه کلان شهری ادمونتون23 oC-6 oC
منطقه کلگری23 oC-1 oC
منطقه کلان شهری کلگری23 oC-3 oC

بعد از ساسکاچوان، آلبرتا بیشترین گردباد را در کانادا تجربه می کند که به طور متوسط 15 مورد در سال تایید می شود. طوفان های رعد و برق که برخی از آنها شدید می باشد در تابستان مکرر هستند، به ویژه در آلبرتای مرکزی و جنوبی.

آشنایی با جغرافیا و آب و هوای استان آلبرتا

آشنایی با اقتصاد استان آلبرتا

اقتصاد آلبرتا مجموع کل فعالیت های اقتصادی در آلبرتا، چهارمین استان بزرگ کانادا از نظر جمعیت، است. اگرچه آلبرتا در بسیاری از صنایع مانند کشاورزی، جنگلداری، آموزش، گردشگری و تولید حضور دارد اما از دهه 1940 تاکنون سیاست و فرهنگ این استان با تولید انرژی فسیلی بسیار گره خورده است. به مدت چندین دهه، آلبرتا به دلیل درآمد حاصل از استخراج نفت و گاز طبیعی و نتایج فرعی اقتصادی که شامل رشد در صنعت پتروشیمی و شبکه های خط اوله بود، رونق اقتصادی داشت. جدول زیر وضعیت برخی شاخص های کلیدی اقتصادی در آلبرتا در 2020 را نشان می دهد:

شاخصوضعیت
نرخ بیکاری11.1%
خرده فروشی7106.6 میلیون دلار
عمده فروشی6482.4 میلیون دلار
میانگین درآمد هفتگی1187.77 دلار

اقتصاد آلبرتا، اقتصادی بسیار پیشرفته است که در آن بیشتر افراد در بخش های خدماتی مانند مراقبت های بهداشتی، سازمان های دولتی یا خرده فروشی کار می کنند. با این وجود، صنایع اولیه نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

تولید ناخالص داخلی استان آلبرتا

نمودار فوق تولید ناخالص داخلی استان آلبرتا در طی سال های مختلف را نشان می دهد.

آشنایی با فرهنگ و آموزش عالی آلبرتا

در تابستان جشنواره های زیادی در استان آلبرتا و به ویژه در ادمونتون وجود دارد. هر دوی کلگری و ادمونتون سالانه تعدادی جشنواره و رویداد برگزار می کنند، از جمله جشنواره های موسیقی محلی. میدان چرچیل ادمونتون میزبان تعداد زیادی از جشنواره ها از جمله جشنواره بزرگ طعم ادمونتون و هنر و طراحی در ماه های تابستان است. دانشگاه آلبرتا معروف ترین دانشگاه این استان است. همچنین، این موسسه قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه استان می باشد. دانشگاه آلبرتای کانادا در واقع در ادمونتون و در سال 1908 تاسیس شده است. دانشگاه کلگری که زمانی به دانشگاه آلبرتا وابسته بود، استقلال خود را در سال 1966 به دست آورد و اکنون دومین دانشگاه بزرگ آلبرتا است. دانشگاه آتاباسکا و دانشگاه لتبریج، دو دانشگاه دیگر آلبرتا هستند که به ترتیب در آتاباسکا و لتبریج واقع شده اند.

در اوایل سپتامبر 2009، دانشگاه مونت رویال به دومین دانشگاه دولتی کلگری تبدیل شد و در اواخر سپتامبر 2009 در اقدامی مشابه دانشگاه مک ایوان به دومین دانشگاه دولتی ادمونتون تبدیل گردید. همچنین در آلبرتا پانزده کالج تامین شده با بودجه عمومی مستقیم و دو موسسه فنی– موسسه فنی آلبرتای شمالی و موسسه فناوری آلبرتای جنوبی– وجود دارد. دو کالج Red Deer College و Grande Prairie Regional College با تصویب و تایید دولت آلبرتا به دانشگاه های اعطا کننده مدرک تبدیل شدند. چنانچه علاقه مند به تحصیل در کانادا در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و به ویژه کار پس از تحصیل در کانادا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *