مهاجرت

آشنایی با استان نیوبرانزویک

آشنایی با استان نیوبرانزویک

آشنایی با استان نیوبرانزویک که یکی از کوچکترین و مدرن ترین استان های کانادا می باشد، کمک شایانی به اتخاذ تصمیم صحیح از سوی افراد خواهد کرد. همانگونه که استحضار دارید سرزمین کانادا اگرچه دومین کشور پهناور جهان به حساب می آید، دارای تراکم جمعیت نسبتا پایین تری در قیاس با سایر نقاط دنیا بوده و همین امر موجب گشته تا اخذ انواع ویزای مهاجرتی به اقصی نقاط این سرزمین چون ویزای کاری، تحصیلی و غیره همواره موردتوجه مخاطبان قرار گیرد. نیوبرانزویک همراه با استان هایی چون پرنس ادوارد از جمله نواحی کمتر شناخته شده در خاک کانادا هستند و علت این موضوع نیز محبوبیت اشتغال و اقامت در مناطقی از این کشور نظیر انتاریو می باشد. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه توضیحاتی پیرامون زندگی در نیوبرانزویک خواهند پرداخت.

  • بهترین شهرهای نیوبرانزویک برای زندگی دارای چه مشخصه هایی می باشند؟
  • جمعیت این استان در قیاس با سایر نواحی حوزه آتلانتیک کانادا چگونه است؟
  • با توجه به محبوبیت اشتغال در استان نیوبرانزویک، فرآیند اخذ ویزای کاری این استان به چه ترتیبی خواهد بود؟
  • آیا جمعیت چندبرابری نیوبرانزویک در مقایسه با استان های همسایه خود موجب کاهش نرخ مهاجرپذیری آن طی سال های اخیر گشته است؟
  • با توجه به قرارگیری این استان در جنوب شرقی کانادا، آب و هوا و اقلیم آن چه تفاوت هایی با نواحی مرکزی دارد؟

معرفی اجمالی استان نیوبرانزویک

نیوبرانزویک یکی از کوچکترین استان های امروزی کشور کانادا به حساب می آید که تراکم جمعیت در آن بیشتر از نواحی چون پرنس ادوارد می باشد؛ این استان در منطقه آتلانتیک واقع شده و با توجه به اینکه ساکنین آن می توانند سطح بالاتری از رفاه اجتماعی را در استان های پرجمعیت کانادا چون کبک تجربه نمایند، درصد قابل توجهی از محصلین نیوبرانزویک همزمان با فارغ التحصیلی به اقامت در سایر نواحی کشور کانادا مبادرت می ورزند. نیوبرانزویک از نظر مساحت دهمین استان کشور کانادا بوده و تنها 2% آن از آب تشکیل شده است. از سال 2019 تاکنون نرخ رشد جمعیت این استان همواره صعودی بوده و طبق سرشماری سال 2020 جمعیت آن 781000 نفر اعلام شده است. کاشف نیوبرانزویک فردی به نام Jacques Cartier بوده و فرانسوی ها اولین گروه مسلط بر این منطقه در طول تاریخ بوده اند.

آشنایی با آب و هوا و فرهنگ استان نیوبرانزویک

آشنایی با آب و هوا و فرهنگ استان نیوبرانزویک

درسال های پایانی قرن 18 میلادی گروهی انگلیسی تحت عنوان Loyalists منطقه نیوبرانزویک را تحت استعمار خود درآوردند و به فراخور این موضوع جامعه امروزی این استان، از جمله معدود نواحی کانادایی است که دو زبانه محسوب گشته و 35% ساکنان کنونی آن به زبان فرانسوی صحبت می کنند. نیوبرانزویک از جمله مراکز فرهنگی آمریکای شمالی به حساب آمده که اقوامی چون Acadian با درکنار هم قراردادن سنت ها و رسوم برگرفته از قرن های گذشته و تکنولوژی و مدرنیته جذابیت های فرهنگی کم نظیری را در هنرهای مختلف ایجاد کرده اند که نتیجه آن نیز برگزاری هرساله فستیوال ها و جشنواره های نویسندگی، فیلم و شعر در شهرهای بزرگ این استان است.

نیوبرانزویک دارای نواحی کاملا کوهستانی با آب و هوای سرد و خشک در بخش شمالی خود بوده و همچنین جلگه های سرسبز آن در نیمه شرقی با پستی و بلندیهای فراوان این منطقه را اندکی هموار کرده اند. زمستان های نیوبرانزویک با بارش برف همراه بوده و دارای وضعیت مشابهی با استان پرنس ادوارد می باشد؛ در فصل تابستان اما آب و هوا بسیار معتدل بوده و مجاورت با اقیانوس اطلس رطوبت مطلوبی به این اقلیم بخشیده است. منطقه گریسون و بازار کشاورزان شهر فردریکتون از جمله نواحی پربازدید در فصل های بهار و تابستان هستند. همچنین از سایر مناطق دیدنی این استان می توان به روستای آکادیان، مسیر فاندی و پارک روزولت کامپوبلو اشاره نمود.

آشنایی با شرایط تحصیل در استان نیوبرانزویک

دانشگاه های مونکتون و نیوبرانزویک معتبرترین و مشهورترین مراکز آموزشی واقع در استان نیوبرانزویک هستند که در حال حاضر دانشجویان بیش از 90 کشور گوناگون جهان درحال تحصیل در آن ها هستند. علاوه بر دانشگاه های مذکور، موسسات آموزش عالی متعددی نیز در شهر Saint John واقع شده که علاوه بر دروس دانشگاهی، به ارائه دوره های فنی حرفه ای نیز می پردازند. مزیت اصلی تحصیل در نیوبرانزویک در قیاس با سایر نواحی کانادا، ارائه آموزش به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی در اغلب کرسی ها بوده و شایان ذکر است که هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در شهرهای اصلی این استان نیز پایین تر از متوسط کشور کانادا می باشد. هزینه ماهیانه حمل و نقل در نیوبرانزویک 80$ (دلار کانادا) برای دانشجویان برآورد شده که در قیاس با شرایط مشابه در استان پرنس ادوارد بالاتر می باشد.

مقایسه هزینه ماهیانه حمل و نقل دانشجویان در دو استان کانادا

دانشجویان جهت اجاره مسکن در شهرهای نیوبرانزویک چون Fredericton و Saint John می توانند با پرداخت اجاره ماهیانه 400$ (دلار کانادا) شرایط مطلوبی را تجربه کنند و این درحالی است که این هزینه تنها 20% میزان مبلغ موردنیاز جهت اجاره مسکن مشابه برای دانشجویان حاضر در شهرهای تورنتو و ونکوور می باشد. شهریه سالیانه دانشگاه های نیوبرانزویک از 12000$ الی 30000$ (دلار کانادا) متغیر بوده و درواقع وابسته به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی افراد می باشد. در ادامه به معرفی شماری از بهترین مراکز تحصیل در این استان پرداخته ایم:

  • Université de Moncton
  • University of New Brunswick
  • Mount Allison University
  • Crandall University

آشنایی با نکات کار در استان نیوبرانزویک

صنایع چوب، معدن، ماهیگیری و کشاورزی سالانه درآمدی بالغ بر 30 میلیارد دلار را نصیب استان نیوبرانزویک خواهد نمود و باید خاطرنشان کرد که علاوه بر حوزه های مذکور که زمینه اشتغال در آن ها برای مهاجرین فراهم می باشد، از سایر مشاغل موردنیاز در این استان کوچک می توان به پرستاری از سالمندان، خدمات منزل، دستیاری در کلینیک های تحقیقی و فعالیت در حوزه ارتباطات دیجیتال اشاره کرد. ارسال تمامی مدارک همراه با فرم CIC، اخذ تاییدیه از سوی سازمان مهاجرت کانادا و پیگیری پروسه سکونت در یکی از شهرهای نیوبرانزویک فرآیند کلی دستیابی به فرصت های کار در این سرزمین را شامل می شود.

نیوبرانزویک در سال 2021 به جذب کارآفرینان و متخصصین کار در حوزه های گوناگون مطابق با برنامه NBPNP می پردازد؛ طبق این روال نیروهای متخصص با حمایت خانواده یا کارفرما، کارآفرینان دارای مدرک تحصیلی ارشد یا دکتری و افرادی که مشمول برنامه Express Entry Labour Market Stream هستند قادر به ارائه مدارک خود جهت اخذ ویزا و مهاجرت به کانادا خواهند بود. طبق ضوابط مقرر شده حداقل سن متقاضیان 22 سال و حداکثر آن 55 سال تعیین گشته است. همچنین باید اظهار داشت که تسلط بر یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی، برخورداری از سابقه بیرینس کافی، داشتن تمکن مالی به میزان 350000$ (دلار کانادا) و پرداخت حدودا 100000$ (دلار) به عنوان ودیعه شانس افراد را برای نیل به این عنوان افزایش خواهد داد. همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری را در این زمینه به شما عزیزان ارائه خواهند داد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *