مهاجرت

آشنایی با استان کبک

آشنایی با استان کبک

کشور کانادا طی سالیان اخیر به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجران از اقصی نقاط دنیا تبدیل شده است؛ پیرو همین موضوع آشنایی با استان کبک که یکی از پهناورترین استانهای کانادا لقب دارد، کمک شایانی در جهت تصمیم گیری و انتخاب مقصد مناسب برای مهاجرین میباشد. کانادا سرزمینی مدرن و پیشرفته در آمریکای شمالی بوده که اگرچه دارای قدمت و تاریخچه قابل توجهی نمی باشد، توانسته است با اداره ایالت های گوناگون و محبوب خود چون کبک و انتاریو با قوانین فدرال، به ثبات سیاسی و اقتصادی قابل تحسینی دست یابد. در ادامه این مقاله که به همت کارشناسان تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری گشته است قصد داریم همراه شما عزیزان به بررسی شرایط زندگی و مزایا و معایب اقامت در استان کبک کشور کانادا پرداخته و به سوالاتی از قبیل زیر پاسخ دهیم.

  • فرصت های شغلی ایده آل برای مهاجرین حاضر در استان کبک کدامند؟
  • هزینه های زندگی در شهرهای اصلی کبک چه میزان بوده و آیا زندگی در این استان در مقایسه با مناطقی چون ساسکچوان مقرون به صرفه خواهد بود؟
  • بهترین دانشگاه های واقع در استان کبک کدامند و شهریه های اخذ شده آن ها در مقاطع گوناگون به چه شرحی است؟
  • آب و هوا و اقلیم استان کبک دارای چه مشخصه هایی است؟
  • علت اصلی تفاوت فرهنگ و زبان رسمی مردم کبک در قیاس با سایر نواحی کانادا چیست؟

معرفی اجمالی استان کبک

کبک بزرگ ترین استان کانادا بوده و در نواحی شرقی این سرزمین واقع شده است؛ بسیاری کبک را قدیمی ترین منطقه جغرافیایی کشف شده در آمریکای شمالی فعلی می دانند و ذکر این نکته حائز اهمیت است که مرکز این استان نیز به همین نام شناخته می شود. کبک تنها استان کاناداست که اغلب ساکنین آن به زبان فرانسوی صحبت کرده و محل زندگی خود را Québec می نامند؛ مونترئال بزرگ ترین و مشهورترین شهر این استان است و همانگونه که استحضار دارید هر ساله بر شمار متقاضیان تحصیل و کار در آن افزوده می گردد. پس از انتاریو، کبک پرجمعیت ترین استان کانادا محسوب می شود و شایان ذکر است که با توجه به سرشماری صورت گرفته در سال 2020 جمعیت این استان 8.57 میلیون نفر اعلام شده که با توجه به مساحت این شهر نشانگر تراکم جمعیت نه چندان بالای موجود در آن می باشد.

تاریخچه و آب و هوای استان کبک

نام کبک برگرفته از مجاورت رودخانه سنت لورنس با این منطقه و کم شدن پهنای آن در نزدیکی کبک می باشد؛ ساکنان غیربومی این استان که اغلب متعلق به گروه های ایروکیون بوده اند پیش از اروپایی ها در مناطق گوناگون آن حضور به هم رساندند تا در سال 1543 فرانسوی ها وارد این اقلیم شدند. در نتیجه این امر جنگ هایی میان ساکنین فرانسوی کبک و انگلیسی ها درگرفت که منجر به تسلط انگلیسی ها در برهه ای از زمان بر شهرهای این محدوده گشت. با آغاز قرن بیستم و بالارفتن سطح استانداردهای زندگی میان شهروندان کبک سبک زندگی روستایی از میان مردم رخت بربسته و مدرنیته در اغلب شهرهای غالب گشت که این مقطع و اصلاحات صورت گرفته را با عنوان انقلاب آرام می شناسند. هم اکنون اگرچه عموم مردم کبک را کانادایی ها تشکیل می دهند، همچنان حضور افراد با نژاد فرانسوی در شهرهای آن مشهود است.

توزیع نژادی شهروندان حاضر در استان کبک کانادا

جغرافیای کبک با توجه به گستردگی آن بسیار متنوع بوده و علاوه بر فلات پهناور لورنتین، دشت های سن لوران زیبایی بسیاری به آن بخشیده اند. شهروندان کبک در طول سال 4 فصل گوناگون را تجربه می کنند و شایان ذکر است که اگرچه در تابستان دمای هوا گاها از 40 درجه سانتی گراد نیز تجاوز می کند، دمای -35 درجه در روزهای سرد زمستان نقطه مقابل آن را با برف و باران های پی در پی به ارمغان می آورد.

آشنایی با شرایط تحصیل در استان کبک

کبک دارای 9 دانشگاه معتبر می باشد که فرآیند آموزش در 4 مورد آن ها تنها به زبان فرانسوی صورت می پذیرد؛ شایان ذکر است که دانشگاه هایی چون مک گیل و بیشاب به ارائه دروس و مقاطع مختلف به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی می پردازند. پس از اصلاحات صورت گرفته نظام آموزشی کبک در سال 1998 تحصیل برای نوجوانان تا 16 سالگی اجباری قلمداد شده و پس از آن افراد مختار خواهند بود مطابق علایق خود در دوره های CEGEP که معادل با پیش دانشگاهی می باشد، شرکت نمایند. از برترین دانشگاه های کبک می توان به دانشگاه مونترئال اشاره کرد که در سال 1878 تاسیس شده و بیش از 9000 دانشجوی بین المللی در آن مشغول به تحصیل می باشند. همچنین دانشگاه مک گیل این استان با قرارگیری در بین 100 مرکز آموزش عالی برتر جهان دارای ارزش و اعتبار قابل توجهی می باشد.

نام دانشگاهرتبه در جهان
Université McGil84
Université de Montréal112
Université Concordia231
Université Laval269

آشنایی با شرایط کار در استان کبک

آشنایی با شرایط کار در استان کبک

یکی از شیوه های محبوب مهاجرت به استان کبک در کانادا، اخذ ویزای کاری این کشور است که بر مبنای تجربه شغلی افراد پایه ریزی شده و در سه شاخه زیر قابل دسترسی می باشد:

  • گروه کارگر ماهر (QSWP)
  • گروه سرمایه گذاران مهاجر (QEP)
  • گروه افراد با سابقه کار (QIIP)

ذکر این نکته حائز اهمیت است که افراد به فراخور میزان تسلط بر زبان فرانسوی، تجربه و مهارت در کار و همچنین زمینه فعالیت و سن دارای طیف متفاوتی از شانس جهت دستیابی به فرصت های ایده آل شغلی موجود برای کار در کبک خواهند بود. شایان ذکر است که نرخ بیکاری استان کبک در سال 2021 با توجه به بحران های موجود روندی صعودی داشته و به 9% افزایش یافته است. با این وجود متوسط حقوق سالیانه شهروندان این استان 49,900$ (دلار کانادا) برآورد گشته که بسیار مطلوب بنظر می آید.

آشنایی با مزایا و معایب زندگی در استان کبک

کانادا دارای 10 استان گوناگون بوده و بسیاری کبک را جزء بهترین مقاصد موجود در این کشور برای اقامت می دانند؛ علت اصلی این امر را می توان در پایین تر بودن نسبی میزان هزینه های زندگی در کبک در مقایسه با میانگین شهرهای کانادا جستجو کرد. به گونه ای که هزینه های عمده نظیر مسکن عمدتا در زمره دغدغه های اصلی ساکنین این استان جای ندارند. از سایر مزیت های زندگی در کبک می توان به آشنایی با فرهنگ های گوناگون ملل مختلف جهان اشاره کرد که چشمه ای از آن در زنده بودن هنرهای اصیل فرانسوی در میان مردم این کشور هویدا می گردد. امکان تحصیل در مراکز آموزشی برتر دنیا، تعدد فرصت های مطلوب شغلی، امکان دریافت ویزای همراه و همچنین اخذ اقامت دائم کانادا از سایر مزایای زندگی در کبک می باشند.

خدمات درمانی در کبک دارای جایگاه ویژه ای بوده و بسیاری از خدمات بهداشتی و درمانی نظیر برخی فرآیندهای درمانی دندان برای شهروندان قانونی این استان به صورت رایگان صورت می پذیرد. درمجموع می توان اظهار داشت استانداردهای زندگی در کبک با توجه به شرایط اقتصادی مطلوب این کشور بسیار بالا بوده و شهرهایی چون Montreal و Quebec City جزء مقاصد بسیار مطلوب برای اهداف گوناگون پنداشته می شوند. در انتها باید عنوان داشت بیش از 83% جمعیت استان کبک به زبان فرانسوی صحبت می کنند. همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر اخذ ویزای کانادا همراه شما عزیزان خواهند بود.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *