ویزای کاری

استخدام برنامه نویس در مجارستان

استخدام برنامه نویس در مجارستان

مجارستان عضو رسمی اتحادیه اروپاست و طبیعتا استخدام برنامه نویس در مجارستان می تواند منجر به اخذ اقامت اروپایی برای این متخصصان شود. این بدان معناست که نه تنها خود برنامه نویس بلکه حتی اعضای خانواده او نیز می توانند از حق کار و زندگی و نیز از انواع خدمات و امکانات عمومی برخوردار شوند. منتها به شرطی که برنامه نویسان بتوانند یک کارفرمای مجارستانی پیدا کنند. چرا که شرط اصلی برای اخذ ویزای کاری مجارستان یا کارت آبی اتحادیه اروپایی (EU) از این کشور داشتن یک پیشنهاد کاری است. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با اخبار و اطلاعات جامع در خصوص مهاجرت برنامه نویسان به مجارستان آشنا شوید.

آشنایی با وظایف و مسئولیت های برنامه نویسان در مجارستان

همانند برنامه نویسان کامپیوتر Computer Programers در دیگر نقاط جهان، برنامه نویسان در مجارستان نیز وظایف و مسئولیت های کاری مختلفی بر عهده دارند. در واقع برنامه نویسان در شرکت های مجارستانی وظیفه دارند تا کدها و اسکریپت ها را نوشته، اصلاح و تست کنند تا از این طریق امکان عملکرد درست را برای نرم افزارها و اپلیکیشن های کامپیوتری را فراهم کنند. بنابراین آنها برای استخدام و کار در شرکت های مجارستانی بایستی اولا در به کارگیری زبان های برنامه نویسی به شرح زیر مهارت کافی را داشته باشند:

آشنایی با وظایف و مسئولیت های برنامه نویسان در مجارستان

دوما دارای توانایی های چندگانه در زمینه مهارت های ریاضیاتی، حل مسئله، مهارت های نوشتاری (کد نویسی)، خود انگیزشی، برقراری ارتباط، کار گروهی، تفکر تحلیلی و غیره داشته باشند.

شرایط استخدام برنامه نویس در مجارستان

همان طوری که گفته شد، رشته برنامه نویسی جزء رشته های محبوب، پر طرفدار و نیز مورد نیاز کشور مجارستان محسوب می شود. و این متخصصان با توجه به سطح تخصص خود می توانند در پست های شغلی مختلف مثل Java Developer، Full Stack Developer، Front End Developer و غیره به کار مشغول شوند. منتها شرکت های مجارستانی معمولا کارجویانی را به عنوان پرسنل خود گزینش می کنند که اولا برخوردار از مدرک آکادمیک باشند. دوما سابقه کاری طولانی مدت در زمینه کار برنامه نویسی و توسعه نرم افزار باشند. از جمله برترین شرکت ها در استخدام برنامه نویس نیز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

عنوان شرکتپست شغلی
Morgan StanleyJavaScript Developet
OracleFrontend Software Developer
ButopeaFront-End/UX Developer
INSPYRE InformaticsReact Developer
BluebirdDeveloper frontend
GreehillEngineer Frontend

روش کاریابی بمنظور استخدام برنامه نویس در مجارستان

فاز اول و مهمترین دغدغه کارجویان رشته برنامه نویسی برای استخدام در مجارستان، کاریابی یا Job Search در این کشور می باشد. چرا که عدم رعایت اصول درست کاریابی حتی می تواند باعث پس خوردن برنامه نویسان قهار در این مرحله شده و منجر به محرومیت آنها از رسیدن به اقامت اروپایی گردد. بنابراین کارجویان رشته برنامه نویسی برای جستجوی کار در این کشور نیازمند طی مراحل زیر هستند:

روش کاریابی بمنظور استخدام برنامه نویس در مجارستان

پس در مرحله اول آنها بایستی CV خود را تنظیم و آماده کنند. در مرحله دوم بایستی از طرق مختلفی مثل وب سایت های جستجوی کار در مجارستان به یافتن کاری مناسب پرداخته و در مرحله سوم درخواست خودشان را به شرکت مجارستانی ارسال کنند. و مرحله چهارم مربوط به شرکت در مصاحبه استخدامی و نهایتا مرحله پنجم مربوط به عقد قرارداد کاری و اقدام برای اخذ ویزای کار مجارستان می باشد.

شرایط کار به عنوان یک برنامه نویس در مجارستان

برنامه نویسان در مجارستان نیز همانند بقیه شاغلین این کشور اروپایی از کلیه حقوق و امتیازات کاری برخوردارند. اما مضاف بر این درآمد آنها نسبت به سطح درآمد ملی در مجارستان بهتر است و همین امر نیز مزیت آنها را نشان می دهد. مطابق آمار روز، متوسط سطح درآمدی یک برنامه نویس در مجارستان 2022 حدود HUF8525992 (فورینت) در سال می باشد و بسته به تجربه کاری این متخصصان نیز حداقل سطح درآمدی اشان در مجارستان حدود HUF6114591 (فورینت) و حداکثر درآمد آنها نیز در حدود HUF10535510 (فورینت) می باشد.

ویزا به منظور استخدام برنامه نویس در مجارستان

ویزا به منظور استخدام برنامه نویس در مجارستان

با اینکه مجارستان برای کارگران خارجی ویزای کاری کوتاه مدت را نیز صادر می کند. اما بهترین و مناسب ترین گزینه ویزایی برای برنامه نویسان خارجی اقدام برای اخذ کارت آبی اتحادیه اروپایی (EU) می باشد. منتها برای درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا نیز متقاضیان بایستی دارای شرایط مختلفی باشند. از جمله این شرایط میتوان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

شرایط اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا (EU)
شرط اولمتقاضی بایستی مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم کامپیوتر داشته باشد
شرط دومسن متقاضی بایستی بالای 18 سال باشد
شرط سوممتقاضی باید دارای جاب آفر از کارفرمای مجارستانی باشد
شرط چهارممتوسط درآمد سالانه او بالاتر از حداقل درآمد ملی در مجارستان باشد

تنها روش مهاجرت به مجارستان از طریق کار در این کشور اروپایی نیست بلکه روش های جذاب و متنوعی مثل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مجارستان و سرمایه گذاری و خرید ملک در مجارستان نیز وجود دارد. روش هایی که متقاضیان را به اخذ اقامت دائمی اتحادیه اروپا (EU) نزدیک می کند. برای اخذ مشاوره در خصوص هر دو روش مهاجرتی ایده آل می توانید با تیم وکلا و کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *