ویترین

اعزام دانشجو به جبل الطارق

اعزام دانشجو به جبل الطارق

اعزام دانشجو به جبل الطارق یکی از گزینه های نادری است که برخی از افراد برای رسیدن به آن از خود تلاش هایی نشان می دهند. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی کشورهای بسیار بهتری به نسبت جبل الطارق برای زندگی وجود دارد. این منطقه کوچک که در برخی از مواقع به عنوان یک کشور شناخته می شود، مورد حمایت کامل دولت بریتانیا قرار دارد. به همین دلیل است که برخی از افراد از خود تمایل نشان می دهند که در این کشور تحصیل کرده یا اقامت پیدا کنند. این خود می تواند به عنوان یک امتیاز نسبی دیده شود ولی باید به آن توجه داشت.

  • شرایط تحصیل در جبل الطارق مناسب است؟
  • چه پروسه ای برای اعزام دانشجو به این کشور وجود دارد؟
  • زبان تحصیل در این کشور چیست؟
  • آیا می توان بدون مدرک زبان در جبل الطارق به ادامه تحصیل مشغول شد؟
  • پروسه اعزام دانشجو به این کشور چقدر به طول می انجامد؟

در شرایط کنونی باید به این نکته توجه داشت که جبل الطارق یکی از کشورهای نه چندان مطرح در زمینه آموزش است. افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید تمکن مالی بالایی داشته باشند. همین مسئله سبب شده است که نتوان به راحتی آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد. از نظر علمی نیز تردیدهایی درباره این کشور وجود دارد که همه آن ها باید به تفکیک بررسی شود. در ادامه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط کلی این کشور برای اعزام دانشجو را بررسی خواهند کرد.

دلایل انتخاب یا عدم انتخاب جبل الطارق برای تحصیل

باید به این نکته اشاره کرد که در شرایط کنونی، جبل الطارق یکی از کشورهایی است که به سادگی نباید آن را انتخاب کرد. زمانی که صحبت از تحصیل در این کشور در میان باشد، چالش ها به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می کند. به همین دلیل است که نباید به سادگی اقدام به دریافت پذیرش از این کشور کرد.


روند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور نسبتا ساده است. یکی از موضوعاتی که به این امر ختم می شود، رقابت کم برای دریافت پذیرش است. در حقیقت افراد کمی تمایل دارند که در این کشور تحصیل کنند به همین دلیل دریافت پذیرش نیز ساده تر می شود. بسیاری از افرادی که خود اهل جبل الطارق هستند، برای تحصیل به کشورهای دیگر به ویژه اسپانیا یا انگلستان مهاجرت می کنند.

یکی از چالش های اساسی که پیش روی دانشجویان خارجی در این کشور قرار دارد، هزینه های تحصیل در این کشور است. دانشجویان بین المللی باید هزینه های نسبتا سنگینی را برای تحصیل خود پرداخت کنند. همین مسئله سبب می شود تا از نظر اقتصادی، ارزش تحصیل در این کشور نیز کمتر شود. به هر ترتیب این خود فرد است که باید با توجه به شرایط خود انتخاب کند که جبل الطارق شرایط مناسبی برای تحصیل او خواهد داشت یا خیر.

کلیات اعزام دانشجو به فرانسه

مدارک مورد نیاز دریافت پذیرش از جبل الطارق

برای این که فرد بتواند در این کشور به پذیرش تحصیلی خود دسترسی داشته باشد، باید مدارک مختلفی را در اختیار داشته باشد. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، جبل الطارق یکی از کشورهایی است که مدارک زیادی برای تحصیل از دانشجویان درخواست نمی کند. مهم ترین مدارکی که در این رابطه باید در اختیار داشت عبارتند از:

  • مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه با توجه به رشته مورد نظر و مقطع تحصیلی
  • گواهی واریز هزینه درخواست پذیرش به حساب دانشگاه
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده به زبان انگلیسی شامل ریز نمرات و مدرک اصلی
  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس جدید
  • رزومه تحصیلی برای دانشجویان غیر از کارشناسی

مدارک مورد نیاز دریافت پذیرش از جبل الطارق

بررسی هزینه های اعزام دانشجو به جبل الطارق

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه داشت، هزینه های تحصیل در این کشور است. هزینه هایی که برای اعزام دانشجو بیشتر می شود. این هزینه ها را می توان به طور کلی به 3 دسته تقسیم کرد:

هزینه های کلی اعزام دانشجو به جبل الطارق

جزئیات اعزام دانشجو به ایتالیا

هزینه های موجود در مبدا شامل هزینه های مربوط به دریافت مدرک زبان، ترجمه مدارک و امثال آن می شود. مبلغ پرداخت برای دریافت پذیرش، هزینه های احتمالی وکیل برای دریافت پذیرش و مانند آن نیز، هزینه های در حین پذیرش هستند. دانشجویان برای تحصیل در این کشور، باید هزینه های زندگی و تحصیل خود را نیز به طور کامل در نظر داشته باشند. هزینه هایی که در طول یک سال حتما به 20000£ (پوند) خواهد رسید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در رابطه با این موضوع، کمک شایانی به شما داشته باشند.

پرسش های کلیدی درباره اعزام دانشجو به جبل الطارق

برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا برای اعزام دانشجو به این کشور نیازمند مدرک زبان است؟ بله این یکی از ضروری ترین مدارکی است که باید آن را در اختیار داشت.
  • هزینه های اعزام دانشجو به جبل الطارق چقدر است؟ می توان به این نکته اشاره کرد که هزینه های سال اول تحصیل دانشجویان در این کشور و مخارج جانبی آن به بیش از 22000£ (پوند) می رسد.
  • آیا دانشگاه های خوبی برای تحصیل در این کشور وجود دارد؟ فقط دانشگاه جبل الطارق در این کشور در دسترس است که آن نیز در رتبه بندی جهانی جایگاهی ندارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *