ویترین

تحصیل در جبل الطارق

تحصیل در جبل الطارق

یکی از گزینه های کمتر شناخته شده در سطح قاره اروپا، تحصیل در جبل الطارق است که تنها برای گروهی خاص از افراد مناسب خواهد بود. جبل الطارق یکی کشورهای بسیار کوچک اروپایی است که در جنوب اسپانیا واقع شده است. این کشور دروازه ورود مسلمانان به اروپا است و به همین دلیل به چنین نامی شناخته می شود. این کشور کوچک فقط یک دانشگاه در خود جای داده است. این دانشگاه نیز با نام کشور نام گذاری شده است. بسیاری از رشته های تحصیلی در این کشور ارائه نمی شود و باید به این موضوع پیش از انتخاب رشته و تمایل به مهاجرت به این کشور اندیشید.

  • شرایط تحصیل در جبل الطارق چیست؟
  • آیا جبل الطارق گزینه مناسبی برای تحصیل است؟
  • هزینه های تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • وضعیت دانشگاه جبل الطارق از نظر علمی چگونه است؟
  • بهترین رشته های تحصیلی در این کشور چیست؟
  • زبان تحصیل در این کشور چیست؟

باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، جبل الطارق یکی از کشورهایی است که نمی توان انتظار مهاجرت به آن را داشت. افرادی که این کشور را انتخاب می کنند، در شرایط خاص هستند. به همین دلیل است که نباید به راحتی اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور کرد. در شرایط کنونی باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه این کشور نیز می تواند مقصد مناسبی برای برخی از افراد باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعات کامل تری را ارائه خواهند کرد.

آشنایی با دانشگاه جبل الطارق

دانشگاه جبل الطارق یکی از دانشگاه های تازه تاسیس جهان است. این دانشگاه در سال 2015 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است. همین مسئله سبب شده است که بسیاری از رشته های تحصیلی در این کشور در دسترس نباشند. در چنین شرایطی بسیار باید حساس بود که چگونه می توان در تنها دانشگاه موجود در این کشور تحصیل کرد.


دوره های آموزشی در دانشگاه جبل الطارق به دسته های مختلفی تقسیم می شوند:

دوره های آموزشی در دانشگاه جبل الطارق

دوره های کارشناسی در این کشور به مانند سایر کشورهای اروپایی 3 ساله است. از طرف دیگر دوره های کارشناسی ارشد در این کشور نیز 2 ساله است. افرادی که می خواهند دوره های هفتگی و ماهانه را در این کشور سپری کنند، به ویزای تحصیلی دسترسی پیدا نمی کنند. پس حتما باید در یکی از دو مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در این کشور پذیرش دریافت کرد.

شرایط کلی تحصیل در فرانسه

مزایا و معایب تحصیل در جبل الطارق

نکته دیگری که باید به آن به صورت ویژه توجه داشت، مزایا و معایبی است که در این مسیر وجود دارد. در شرایط کنونی، می توان به این نکته اشاره کرد که جبل الطارق یکی از کشورهایی است که می توان آن را برای تحصیل انتخاب کرد اما آیا این کشور امتیازهای کافی را به همراه دارد؟

برخی از مهم ترین مزایا و معایب مهاجرت تحصیلی به این کشور عبارتند از:

  • در دسترس نبودن دانشگاه های متعدد برای تحصیل
  • عدم جایگیری دانشگاه جبل الطارق در رتبه بندی جهانی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و اسپانیایی
  • زیبایی های کم نظیر جبل الطارق برای زندگی
  • تخفیف های سنگین برای دانشجویان خارجی در هر سال
  • اعتبار نه چندان بالای مدرک دریافتی

مزایا و معایب تحصیل در جبل الطارق

در این شرایط است که فرد خود باید بررسی کند چگونه می تواند به بهترین نتیجه ممکن در این رابطه دسترسی پیدا کند.

هزینه های تحصیل در جبل الطارق

یکی دیگر از موضوعاتی که می توان به آن توجه ویژه داشت، هزینه های تحصیل در این کشور است. دانشجویان خارجی می توانند در این کشور به بهترین نتیجه مورد نیاز برای خود دسترسی پیدا کنند. جبل الطارق یکی از کشورهایی است که هزینه های زندگی در آن به پوند محاسبه می شود و باید به آن توجه داشت. در حال حاضر دانشگاه های خارجی از دانشجویان بین المللی شهریه بیشتری دریافت می کنند. این در حالی است که دانشگاه جبل الطارق هزینه های مشابهی را برای دانشجویان بومی و خارجی در نظر گرفته است.

شرایط تحصیل در آمریکا

البته این تخفیف ویژه ای است که در سال 2024 فعال است و ممکن است در سال های بعد در دسترس نباشد. شهریه دانشگاه برای دانشجویان خارجی بین 12800£ تا 14800£ (پوند) است. با توجه به تخفیف های فعال شده، این هزینه به 7500£ تا 12500£ (پوند) در سال کاهش پیدا کرده است. البته دانشجویان علاوه بر این باید به هزینه های نسبتا سنگین زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات کامل درباره شرایط تحصیل در بهترین کشورهای جهان، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

مهم ترین پرسش ها درباره تحصیل در جبل الطارق

از جمله مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا تحصیل در این کشور می تواند ارزشمند باشد؟ با توجه به هزینه هایی که برای تحصیل در این کشور تعیین شده است، ورود به این کشور چندان منطقی نیست.
  • شهریه تحصیل در دانشگاه های جبل الطارق چقدر است؟ این هزینه بین 12800£ تا 14800£ (پوند) در سال است.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شد؟ بله این امکان به صورت کامل وجود دارد.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *