ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به لیتوانی

اعزام دانشجو به لیتوانی

برای عزیزانی که در فکر اعزام دانشجو به لیتوانی هستند مطلوب است تا با انجام مشاوره از شرایط مربوط به مدارک و اسناد مورد نیاز مطلع شوند. نظام آموزش لیتوانی توسط قانون آموزش و پرورش تعریف شده است. طبق قانون، نظام آموزشی لیتوانی شامل آموزش رسمی و غیر رسمی است. لیتوانی به عنوان کشوری واقع در قاره اروپا که عضو این اتحادیه و همچنین عضو کشورهای حوزه شنگن است نظام آموزشی استانداردی را رعایت می کند. در واقع کشورهای این حوزه غالبا طبق معاهده ای که وجود دارد به صورت یکسان، سیستم آموزشی واحد و استانداردی را ارائه می دهند. در نتیجه، دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه ها می توانند در تمام اروپا اشتغال ورزند. همکاران ما در تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با اعزام دانشجو به لیتوانی یاری رسان شما خواهد بود.

نظام آموزش کشور لیتوانی

در ابتدا برای اینکه با نحوه آموزش و روند تحصیل در این کشور آشنا شویم مطالبی در این خصوص را خدمت شما عزیزان بیان خواهیم نمود. آموزش رسمی در کشور لیتوانی شامل دروس دوره ابتدایی، متوسطه و فنی حرفه ای است. آموزش غیر رسمی شامل آموزش پیش دبستانی و سایر آموزش های غیر رسمی برای بزرگسالان است. طبق قوانین جمهوری لیتوانی، هر کودک حق تحصیلات ابتدایی، متوسطه و فنی حرفه ای را در لیتوانی دارد. تحصیل و آموزش و پرورش در لیتوانی رایگان است.

سیستم آموزشی لیتوانی در قرن شانزدهم توسعه یافت. در گذشته هیچ موسسه آموزش عالی در این کشور وجود نداشت، بنابراین دانش آموزان برای تحصیل از دانشگاه های اروپای غربی استفاده می کردند. در سال 1579 اولین دانشگاه محلی در این کشور به نام دانشگاه ویلینویز تاسیس شد. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه در شرق اروپا است. یکی دیگر از دانشگاه های معروف این کشور دانشگاه کانوس است که در سال 1922 تاسیس شد.

دلایل کلیدی اعزام دانشجو به لیتوانی

فرآیند اعزام دانشجو به لیتوانی، طی سال های اخیر بیش از پیش مورد توجه کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. علاوه بر این کشورهای متقاضی اعزام دانشجو به لیتوانی، دلایل متعددی را برای این انجام این فرآیند ذکر کرده اند. به عبارت دیگر اعزام دانشجو به لیتوانی مزیت های بی شماری را برای اتباع کشورهای خارجی دارد. یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به لیتوانی، امکان تحصیل مقرون به صرفه در این کشرو برای دانشجویان بین المللی می باشد. با وجود اینکه دانشگاه های لیتوانی هزینه شهریه را از تمامی دانشجویان دریافت می کنند، اما این هزینه به نسبت اغلب کشورهای اروپای غربی پایین تر است.

برای آشنایی بیشتر با دیگر دلایل اعزام دانشجو به لیتوانی به تصویر زیر توجه فرمایید:

دلایل کلیدی اعزام دانشجو به لیتوانی

برترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به لیتوانی

یکی از اصلی ترین مزیت های اعزام دانشجو به لیتوانی، وجود معتبر ترین دانشگاه های بین المللی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، سالانه صدها دانشجوی بین المللی از نقاط مختلف جهان، به دلیل وجود موسسات آموزشی پیشرفته در این کشور، به لیتوانی مهاجرت می کنند. به طور کلی، 15 دانشگاه دولتی و 9 دانشگاه خصوصی در لیتوانی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار دارد. اما فقط برخی از این دانشگاه ها در بین برترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند. علاوه بر این دانشگاه های لیتوانی از سیستم نمره دهی 10 امتیازی استفاده می کنند.

در جدول زیر می توانید مهم ترین برترین دانشگاه های لیتوانی را جهت تحصیل در لیتوانی مشاهده فرمایید:

برترین دانشگاه های لیتوانیخصوصیات
دانشگاه ویلنیوسدانشگاه ویلنیوس قدیمی ترین و بزرگترین موسسه آموزشی در این کشور می باشد. این دانشگاه در سال 1580 در منطقه ویلنیوس لیتوانی تاسیس شد.
دانشگاه فنی گدیمیناسدانشگاه فنی گدیمیناس که در شهر ویلنیوس واقع شده، یکی از پیشرفته ترین موسسات آموزشی فنی در لیتوانی می باشد. علاوه بر این، دانشگاه گدیمیناس رتبه 3 ستاره را در سیستم رتبه بندی دریافت کرده است.
دانشگاه صنعتی کاوناسدانشگاه کاوناس بزرگترین موسسه فنی در کشورهای بالتیک محسوب می شود که حدود 11000 دانشجو را رد 160 برنامه مختلف پذیرش کرده است.
دانشگاه ویتاوتاس مگنوسدانشگاه ویتاوتاس مگنوس در سال 1921 در شهر کاوناس لیتوانی تاسیس شد. این دانشگاه اولین موسسه آموزشی در لیتوانی بود که برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را توسعه داد.

در نمودار زیر می توانید رتبه جهانی دانشگاه های برتر لیتوانی را مشاهده فرمایید:

رتبه جهانی دانشگاه های برتر لیتوانی

مراحل تحصیلی کشور لیتوانی 2023

برای تحصیل و اعزام دانشجو به لیتوانی قصد داریم تا مراحل تحصیلی این کشور را از نظر بگذرانیم. سیستم آموزش و پرورش لیتوانی شامل تحصیلات عالی و تربیتی است. تحصیلات در سال 2023 در لیتوانی به چهار مرحله تقسیم می شود:

  • پیش دبستانی
  • ابتدایی
  • راهنمایی
  • متوسطه

اعزام دانشجو به لیتوانی و ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به لیتوانی و ویزای تحصیلی

دانش آموزان بین الملی که قصد سفر تحصیلی به این کشور را دارند باید ویزا و اقامت تحصیلی خود را از سفارت لیتوانی دریافت نمایند. در ادامه به انواع ویزا و پروسه اخذ ویزا برای اعزام دانشجو به لیتوانی خواهیم پرداخت. برخی از دانشجویان نیازی به دریافت ویزا برای ورود به کشور لیتوانی نخواهند داشت. این کشورها معمولا شامل کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا می شود که نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت. همچنین کشورهایی چون سوئیس و کشورهای حوزه شنگن نیز به همان صورت خواهد بود و نیازی به این ویزا نخواهند داشت. لذا همه دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا و کشورهای عنوان شده بایستی برای ویزای شنگن و یا ویزای بین المللی تایپ D کشور لیتوانی از طرف سفارت این کشور یا مامور دیپلماتیک اقدام نمایند. متقاضیان بایستی مستقیما از کنسولگری یا سفارت این کشور برای ویزای لیتوانی درخواست دهند.

رتبه بندی 4 دانشگاه برتر لیتوانی در سال 2023

لیتوانی یکی از کشورهای حوزه دریای بالتیک، مرکز ارتباطی پر ترافیک بین اروپای غربی و شرقی است. بسیاری از دانشگاه های لیتوانی طیف گسترده ای از مدارج لیسانس و فوق لیسانس را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اگرچه لیتوانی با جمعیتی کمتر از 3 میلیون نفر یکی از کوچکترین کشورهای اروپایی است، اما بیش از 30 دانشگاه وجود دارد که برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. لیتوانی با فرهنگ منحصربه‌فرد و مؤسسات مدرن خود، یک تجربه هیجان‌انگیز برای دانشجویانی است که به دنبال ماجراجویی در خارج از کشور هستند.

تعداد معدودی از دانشگاه های لیتوانی در رتبه بندی های جهانی به موقعیت های قابل توجه دست یافته اند. در میان برترین ها، معمولاً دانشگاه ویلنیوس و دانشگاه فنی ویلنیوس گدیمیناس (در پایتخت کشور) و دانشگاه فناوری جوان و مدرن کانوس (در دومین شهر بزرگ لیتوانی) را می بینید.

در زیر رتبه بندی برخی از دانشگاه های معروف این کشور را مشاهده نمایید :

بهترین دانشگاه های لیتوانی

حتی با وجود اینکه مهارت انگلیسی به‌ویژه در میان افراد جوان بسیار بالاست، صحبت کردن به لیتوانیایی ممکن است همچنان بزرگترین مانع برای خارجی‌هایی باشد که به دنبال کار هستند. اگر بعد از فارغ التحصیلی بمانید، بهترین شرط شما این است که زودتر یک دوره زبان لیتوانیایی را بگذرانید تا بتوانید شانس خود را در رقابت با متقاضیان شغل محلی افزایش دهید.

شرایط و مدارک مورد نیاز اعزام دانشجو به لیتوانی

مدارک مورد نیاز برای اعزام دانشجو به لیتوانی عبارت است از:

مدارک مورد نیازجزئیات
پاسپورت یا گذرنامه معتبرویزای معتبر و امضا شده برای حداقل 6 ماه اقامت در لیتوانی که حداقل 2 صفحه از آن خالی باشد. صفحات اصلاح شده در پشت گذرنامه برای ویزای لیتوانی مناسب نیستند.
درخواست ویزای لیتوانیفرم اصلی درخواست ویزای لیتوانی که باید تکمیل گردد. پس از قرار سفارش خود، فرم درخواست را که در کیت ویزا ارائه شده است ارائه نمایید.
عکس مورد نیازتصویر جدیدی که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد. عکس 2*2 پاسپورت یکسان، رنگی، از نمای جلو و با پس زمینه ساده و روشن باشد.
پذیرش رسمییک پذیرش رسمی از طرف دانشگاهی در لیتوانی که به زبان انگلیسی صادر شده باشد.
دعوت نامه رسمیاین دعوت نامه باید به زبان اصلی لیتوانیایی صادر و امضا شده باشد.
مدارک پزشکی مورد نیازمدارک مربوط به بیمه یا نامه از شرکتی که شما در آن بیمه هستید یا سیاست جدید از طرف شرکت بیمه که شماره بیمه نامه آن نشان دهنده موارد تحت پوشش بیمه است.
اثبات دارایی های کافیبیانیه یا پرینت حساب از بانک مرکزی یا کارت های اعتباری بین المللی حاکی از این است که متقاضی دارائی و سرمایه کافی برای مدت زندگی و برآورد هزینه زندگی در لیتوانی را خواهید داشت. همچنین نشان دهنده این است که مبلغ کافی برای بازگشت به کشور مبدا را خواهید داشت

در پایان نیز ضمن سپاس از مطالعه این مقاله دعوت می نماییم تا در هر موردی که در امور مهاجرت از طریق تحصیل به لیتوانی و یا سایر راه های مهاجرتی نیاز به ارائه مشاوره و راهنمایی بیشتر داشتید به مقاله مورد نظر در سایت رجوع نمایید و برای بررسی سایر کشورها با مشاورین مجرب موسسه سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات پرتکرار اعزام دانشجو به لیتوانی

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط اعزام دانشجو به لیتوانی و ویزای تحصیلی به چه صورت است؟ دانش آموزان بین الملی که قصد سفر تحصیلی به این کشور را دارند باید ویزا و اقامت تحصیلی خود را از سفارت لیتوانی دریافت نمایند. در ادامه به انواع ویزا و پروسه اخذ ویزا برای اعزام دانشجو به لیتوانی خواهیم پرداخت. برخی از دانشجویان نیازی به دریافت ویزا برای ورود به کشور لیتوانی نخواهند داشت. این کشورها معمولا شامل کشورهای حوزه شنگن و اتحادیه اروپا می شود که نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت. همچنین کشورهایی چون سوئیس و کشورهای حوزه شنگن نیز به همان صورت خواهد بود و نیازی به این ویزا نخواهند داشت. لذا همه دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا و کشورهای عنوان شده بایستی برای ویزای شنگن و یا ویزای بین المللی تایپ D کشور لیتوانی از طرف سفارت این کشور یا مامور دیپلماتیک اقدام نمایند.
  • برترین دانشگاه های لیتوانی جهت اعزام دانشجو کدام اند؟ دانشگاه ویلنیوس، دانشگاه فنی گدیمیناس، دانشگاه صنعتی کاوناس و دانشگاه ویتاوتاس مگنوس
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *