ویترین

افتتاح حساب Paypal

افتتاح حساب Paypal

اگر شما هم جزء آن دسته از کاربران حساب های اینترنتی هستید که از این امر استفاده میکنید پس احتمالا افتتاح حساب Paypal به گوش شما نیز خورده است. پس بهتر است بدانید که Paypal یکی از راحت ترین و امن ترین روش ها جهت انجام تراکنش های پولی آنلاین می باشد. اما در اینباره و نحوه کار با اکانت Paypal سوالات زیادی مخصوصا برای کاربران ایرانی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد:

  • آیا امکان ایجاد حساب (اکانت) Paypal از ایران وجود دارد؟
  • محدودیت استفاده از اکانت Paypal و راهکار کاربرد آن در ایران چیست؟
  • آیا افتتاح اکانت Paypal برای همگان رایگان است؟
  • آیا حتما برای استفاده از اکانت Paypal شما نیازمند حساب بانکی هستید؟
  • شرایط و ضوابط ایجاد اکانت Paypal چیست؟
  • انواع پرداخت ازطریق اکانت Paypal کدامند؟
  • مزایا و معایب استفاده از اکانت پی پال چیست؟

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره و هر لحظه آماده راهنمائی هموطنان عزیز در هر زمینه از خدمات مهاجرتی از جمله شرایط افتتاح حساب خارجی می باشیم. پس برای اطلاع از نحوه و شرایط افتتاح اکانت PayPal تا آخر ما را همراهی نمائید.

درباره حساب Paypal چه می دانید

در تعریف Paypal می توان گفت که اولا Paypal یک شرکت تجارت الکترونیک می باشد که پرداخت ها بین طرفین را از طریق نقل و انتقال آنلاین تسهیل می کند. این شرکت به مشتریانش این امکان را فراهم می کند که در صفحه خانگی و شخصی خود حساب یا اکانتی را ایجاد کنند، که این اکانت به حساب بانکی یا کارت اعتباری کاربر متصل می باشد. پس Paypal یک نوع سرویسی است که به شما امکان پرداخت، ارسال یا انتقال پول و قبول پرداختی ها را می دهد. برای استفاده از این سرویس هم شما ملزم به ریجستری (ثبت) کارت اعتباری یا کارت بدهی خود در اکانت Paypal خود هستید. نحوه استفاده از اکانت شما نیز به این نحو می باشد که:

نحوه استفاده از اکانت Paypal

اما در مورد پرداخت ها از طریق اکانت باید بدانید که پرداخت های Paypal معمولا از دو طریق انجام می گیرد. پرداخت ها یا از طریق پرداخت های شخصی (Personal Payments) و یا از طریق خریدهای آنلاین (Online Purchases) صورت می گیرد. تفاوت فاحش این دو در این است که هزینه تراکنشی پرداخت های شخصی حدود 2.9%+ 0.30$ (دلار) به هنگام استفاده از کارت اعتباری است. اما هزینه تراکنشی خریدهای آنلاین حدودا 0.30$ (دلار)+ 2.9% تا 1.9% می باشد.

انواع حساب PayPal

باید عرض کنیم که اکانت PayPal فقط یک نوع حساب نمی باشد. بلکه شرکت مذکور با توجه به نیازهای گوناگون کاربران خود انواع مختلف اکانت را برای آنها پیشنهاد می کند. کافی است که فقط به هنگام افتتاح حساب Paypal خود گزینه انواع حساب Paypal و امتیازات کاربرد هر یک از آنها در سال 2022 عبارتند از:

اکانت شخصیاکانت پریمایربیزینس اکانت
بدون هزینه تراکنش در پرداخت ها از طریق eChecks ،Instant Transfer و PayPal balanceفروشندگان تجارت الکترونیک با حجم تراکنشی بالاتر لازم است که پرداخت های کارت اعتباری خود را اکسپت نمایندمناسب برای مالکان شرکت های تجاری
هزینه های تراکنش بالاتر به هنگام دریافت پول از کارت های اعتباری یا بدهیهزینه های تراکنش به هنگام دریافت وجوههزینه های تراکنش به هنگام دریافت وجوه
ساپورت محدود به خدمات تجاری PayPalپراخت های کارت اعتباری نامحدودپراخت های کارت اعتباری نامحدود
هزینه های پایین تر در صورت دریافت پول از کارت های اعتباری یا بدهیهزینه های پایین تر در صورت دریافت پول از کارت های اعتباری یا بدهی
ساپورت کامل خدمات بازرگانی PayPallساپورت کامل خدمات بازرگانی PayPall
کارت بدهی Paypal دردسترس میباشدکارت بدهی Paypal در دسترس میباشد
از دسترسی چند کاربری پشتیبانی میکند

نحوه و شرایط افتتاح حساب Paypal

برای ایجاد اکانت Paypal کافی است که فقط به سایت این شرکت به نشانی https://www.paypal.com مراجعه نمایید. شما در این صفحه می توانید با انتخاب یکی از انواع اکانت های فوق الذکر وارد صفحه تکمیل فرم مشخصات شخصی شده و با تکمیل این فرم و اطلاع از شرایط کار با اکانت Paypal فرآیند افتتاح حساب Paypal خود را با موفقیت به اتمام برسانید. اما شرایط هر یک از اکانت های ارائه شده در صفحه اصلی شرکت از این قرار می باشد:

اکانت شخصیبیزینس اکانت
ایجاد این نوع اکانت برای همگان رایگان است.پرداخت های ویزا و مستر دبیت کارت و کردیت کارت بدون هیچ هزینه ماهیانه ای و بطور امنی پذیرفته می شود.
انجام خرید بدون هزینه تراکنشی می باشد.خریداران نیازی به داشتن اکانت Paypal ندارند.
در انتخاب نوع پرداخت محدودیت و نگرانی نیست.خرید سریع، دریافت صورت حساب آنلاین و چک حساب از دیگر شرایط این حساب می باشد.
خرید با توجه به داشتن login امن بسیار ایمن می باشد.با توجه به گزینه Seller Protection به راحتی به معامله خود بپردازید.
خرید را می توان از سایت در کلیه نقاط جهان و با 25 ارز بین المللی انجام داد.بدون هزینه ماهیانه. 2.9%+ 30 سنت در هر تراکنش
ممکن است هزینه تبدیل ارز برای تراکنش های بین المللی اعمال شود.

نحوه استفاده از کارت اعتباری در Paypal

در واقع سیستم Paypal از کلیه کارت های اعتباری اصلی مثل مستر کارت، ویزا کارت، امریکن اکسپرس و دیسکاور پشتیبانی به عمل می آورد. اتصال کارت اعتباری به حساب Paypal امکان پرداخت و انتقال موجودی سریع و آسان را با کارت اعتباری شما فراهم می کند. پس برای افزودن کارت اعتباری شما به اکانت Paypal خود حتما از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

  • ورود یا لوگ این به اکانت Paypal
  • رفتن به سراغ صفحه My Account و در ادامه کلیک گزینه Profile
  • انتخاب گزینه Add /Edit Credit card

مزایا و معایب افتتاح حساب Paypal

مزایا و معایب افتتاح حساب Paypal

Paypall سایت معروفی برای نقل و انتقال پولی آنلاین بین افراد و شرکت های تجاری مثل پرداخت هزینه ویزای تحصیلی انگلستان، فرانسه، آلمان و غیره است. در واقع این یک نوع سرویس خدمات مالی بین المللی با یک محیط دوستانه و صمیمی و کاربردی آسان و راحت محسوب می شود. شما از طریق افتتاح حساب Paypal می توانید اقلام و کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاه های آنلاین خریداری کرده و یا پول از یک حساب دیگر دریافت و یا پول به حساب دیگری واریز کنید. اما استفاده از این نوع حساب آنلاین امتیازات و معایب خاص خود را دارد که عبارتند از:

امتیازات کاربرد حساب Paypalمعایب کاربرد حساب Paypal
تهیه امن ترین روش برای خرید آنلاینفقدان سرویس مشتری خوب در صورت بروز مشکل برای کاربران
حفظ اطلاعات حساب شخصی به هنگام خرید آنلاینزمان بر بودن سیستم تایید یا Verification
امکان خرید و یا پرداخت و دریافت نامحدود وجوهارائه رایگان برخی خدمات و اخذ هزینه برای برخی دیگر
معافیت از پرداخت هزینه های تراکنشآسیب پذیری دربرابر سو استفاده
امکان استفاده از چند ارزعدم پوشش برخی ارزهای مهم بین المللی مثل روپیه هند
آسانی و سرعت فوق العاده در هنگام تراکنش هااخذ اجرت از پرداخت های غیر Paypal
امکان پذیرش اکثر کارت های بانکی معتبر

موارد ذکر شده تنها نمونه های بارزی از مزایا و معایب به کار گیری اکانت Paypal در تراکنش های روزانه می باشد. پس متقاضیان بایستی در انتخاب حساب بانکی خود نهایت دقت را به خرج دهند.

آشنایی با ریسک های کار با Paypal

در نظر داشته باشید که به تبعیت از تحریم های آمریکا علیه ایران، شرکت Paypal نیز از ارائه خدمات به کاربران مقیم ایران خودداری می کند. این نوع محدودیت از طرف Paypal شامل همه نوع تراکنش مالی بین المللی است که با ایران و کاربران ایرانی مرتبط باشد. پس آگاهی از خطرات استفاده از این نوع اکانت های مجازی و جلوگیری از بلوکه شدن آنها برای کاربران آن ها الزامی است. اما ریسک کار با اکانت های Paypal زمانی بالا است و موجب انسداد و بلوکه شدن اکانت می گردد که شما با یک IP ایرانی وارد اکانت خود شوید. بنابرین یکی از روش های جلوگیری از بلوکه شدن اکانت خود استفاده از IP غیرایرانی می باشد تا از این طریق Paypal شما را شهروند مقیم ایران محسوب نکند.

هموطنان محترم می توانند علاوه بر خواندن مطالب این مقاله، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجعه به شرایط انواع کارت های بانکی بین المللی از جمله دریافت مسترکارت اروپایی و آمریکایی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *