ویزای تحصیلی

اقامت پس از تحصیل در کرواسی

اقامت پس از تحصیل در کرواسی

برای افراد متقاضی زندگی و تحصیل در کرواسی اخذ اقامت پس از تحصیل در کرواسی و اطلاع از شرایط و ضوابط آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کشور کرواسی از نظر جایگاه سیاسی در بین کشورهای اتحادیه اروپا موقعیت نسبتاً مطلوبی دارد و از نظام آموزشی با کیفیت و استاندارد برخوردار است. این کشور مدیترانه ای که با مجارستان و صربستان مرز مشترک دارد دارای مناظر طبیعی شگفت انگیز است که دیدن آن به تمام گردشگران توصیه می شود. آب و هوای کرواسی زندگی در این کشور را دلچسب تر می کند به طوری که هرگز از کرواسی خسته نخواهید شد. این کشور از نظر هزینه های زندگی بسیار مقرون به صرفه است و امکانات رفاهی مطلوبی برای شهروندان خود فراهم کرده است. مقاله ای که پیش روی شماست توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جهت راهنمایی بهتر شما عزیزان تهیه و نگارش شده است.

قوانین و راه های اخذ اقامت در کرواسی

برای ورود به کشور کرواسی بطور کلی با توجه به اهداف سفر خود نیاز به دریافت مجوز اقامت در این کشور دارید. مجوز اقامت در کرواسی با توجه به هدف متقاضی که می تواند تحصیل، کار یا سرمایه گذاری در این کشور باشد صادر می شود. مجوزهای اقامت موقت در کرواسی به صورت پنج ساله صادر می شوند که حق زندگی و استفاده از مزایای درمانی و آموزشی این کشور را شامل می شود. بطور کلی با هر نوع ویزا که وارد کشور کرواسی شده باشید اگر به مدت پنج سال در این کشور اقامت داشته باشید و مالیات خود را منظم پرداخت کنید واجد شرایط دریافت اقامت دائم کرواسی خواهید بود.

افرادی که اقامت دائم کرواسی را دریافت می کنند می توانند مانند شهروندان این کشور از حق کار آزاد و تحصیل و زندگی آزاد برخوردار باشند. با دریافت ویزای کشور کرواسی چون این کشور عضو اتحادیه اروپا می باشد امکان کار و تحصیل و زندگی در تمام کشورهای اتحادیه اروپا برای دارنده ویزا محقق خواهد شد. کرواسی با توجه به هزینه های پایین زندگی و تحصیل و بازار کار نسبتاً پر رونق گزینه ای مناسب برای ایرانیان متقاضی تحصیل و کار در اروپا محسوب می شود.

شرایط اقامت پس از تحصیل در کرواسی

اقامت پس از تحصیل در کرواسی به صورت موقت

یکی از متداول ترین روش ها برای اخذ اقامت پس از تحصیل در کرواسی، دریافت اقامت کرواسی به صورت موقت می باشد. به عبارت دیگر مجوز اقامت موقت پس از تحصیل در کرواسی بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف جهان می باشد. مجوز اقامت موقت پس از تحصیل در کرواسی به دارندگان این امکان را می دهد در این کشور زندگی کنند. البته بسته به مبنای دانشجویان برای درخواست اقامت، ممکن است اعتبار 1 یا 5 ساله داشته باشد. همچنین پس از ارسال درخواست، هدف از اقامت در این کشور قابل تغییر نیست.

در جدول زیر می توانید انواع مختلف اجازه اقامت موقت پس از پایان تحصیل در کرواسی را مشاهده فرمایید:

انواع اجازه اقامت موقت پس از پایان تحصیل در کرواسیتوضیحات
مجوز اقامت موقت بر اساس اشتغالاین نوع از مجوز اقامت پس از تایید و پرداخت مجوز کار شما در کرواسی آغاز می شود.
مجوز اقامت موقت بر اساس تحقیقات علمیمدت اعتبار این نوع از مجوز اقامت 1 سال می باشد و این مجوز به شرطی قابل تمدید است که پاسپورت شما حداقل تا 3 ماه پس از انقضای مجوز اقامت معتبر باشد.
مجوز اقامت برای اساس کار برای مقاصد دیگراین مجوز موقت یک ابزار کلی برای موقعیت های کاری دیگر مانند راه اندازی شرکت کرواسی است. پس از پایان تحصیل در کرواسی شما مالک کسب و کار هستید . به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا نیاز به اجازه اقامت دارید.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین مجوز اقامت پس از تحصیل در کرواسی را از دیدگاه دانشجویان مشاهده فرمایید:

محبوب ترین مجوز اقامت پس از تحصیل در کرواسی

شرایط اقامت پس از تحصیل در کرواسی 2023

برای متقاضیان تحصیل در این کشور در دوره های مختلف تحصیلی وجود دارد و در دانشگاه های برتر و موسسات آموزش عالی کرواسی ارائه می شود. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کرواسی نیازمند دریافت ویزای ورودی یا visa c می باشند اما اخذ این ویزا برای شهروندان اتحادیه اروپا نیاز نیست. دریافت ویزای دانشجویی کشور کرواسی و اخذ اقامت پس از تحصیل در کرواسی نیازمند ارائه مجموعه از اسناد و مدارک 2023 به شرح لیست زیر می باشد:

  • مدارک مسافرتی معتبر با چند قطعه عکس رنگی
  • ارائه بیمه درمانی مسافرتی با پوشش کافی
  • پرداخت هزینه های بررسی برای صدور ویزا
  • ارائه انگیزه نامه و اهداف زندگی در کرواسی
  • اثبات تمکن مالی و ارائه لیست دارایی شخصی
  • گذرنامه معتبر با حداقل اعتبار برای یک ترم تحصیل

در نظر داشته باشید که برای اقامت بیش از 90 روز در کرواسی حتی برای تحصیل نیاز به دریافت ویزای اقامت موقت دانشجویی خواهید داشت. فرم درخواست اقامت خود را تکمیل کنید و آن را تحویل سفارت و کنسولگری کرواسی در کشور خودتان بدهید. حدود سه ماه زمان می برد تا درخواست شما مبنی بر ویزای دانشجویی کرواسی بررسی و ویزا صادر شود. برای اخذ اقامت پس از تحصیل با ویزای تحصیلی در کرواسی باید بعد از اتمام دوره تحصیلات خود با توجه به رشته تحصیلی یک شغل در کرواسی پیدا کنید. عدم ایجاد سوء پیشینه در کرواسی در زمان اقامت موقت و پرداخت مالیات اگر معاف از مالیات نباشید به تسهیل و تسریع فرآیند اخذ اقامت پس از تحصیل در کرواسی کمک خواهد کرد.

راهنمای اخذ اقامت پس از تحصیل در کرواسی

برای اقامت دائم کرواسی لازم است حداقل پنج سال متوالی در این کشور اقامت داشته باشید که بتوانید برای اقامت دائم درخواست صادر کنید. شاید مجبور باشید برای اجرای صحیح فرایند درخواست ویزا چندین مرتبه به اداره پلیس و اداره مهاجرت احضار شوید و مصاحبه های حضوری انجام دهید. موارد زیر قطعاً می توانند برای دریافت اقامت دائم کرواسی کمک کنند:

  • تسلط کافی به زبان کروات
  • اطلاع از آداب و رسوم و قوانین کرواسی
  • پرداخت منظم و به موقع مالیات
  • کسب نمرات بالا در زمان تحصیل در کرواسی

برای بررسی درخواست اقامت دائم باید هزینه مشخصی به اداره پلیس مهاجرت به کرواسی پرداخت کنید که سالانه تغییر می کند و توسط مامور مهاجرت به شما اطلاع داده می شود. اطلاعات بیومتریک شما در زمان درخواست برای اخذ اقامت پس از تحصیل در کرواسی مجدد دریافت می شود. کارت شناسایی موقت در کرواسی به عنوان کارت سفید شناخته می شود که بعد از پرداخت هزینه و انجام اطلاعات بیومتریک به شما اعطا می شود.

حداکثر سه هفته زمان می برد تا کارت سفید را از شما دریافت کنند و کارت شناسایی جدید که به معنی اقامت دائم کرواسی می باشد به شما اعطا کنند. در بررسی کلی بعد از سرمایه گذاری در کرواسی اخذ اقامت از طریق تحصیل در این کشور کم دردسر ترین راه می باشد.

امتیازات اقامت پس از تحصیل در کرواسی

اقامت پس از تحصیل در کرواسی امتیازات ویژه ای را برای تمامی افرادی که قصد اقامت در این کشور را دارند ارائه می دهد. به عبارت دیگر، سالانه بیش از صدها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان به دلیل امتیازات ویژه کرواسی، برای اقامت پس از تحصیل در این کشور اقدام می کنند. به طور کلی بهترین انتخاب برای دانشجویانی که قصد ادامه زندگی در اروپا را دارند، اقامت پس از تحصیل در این کشور می باشد.

برای آشنایی بیشتر با امتیازات ویژه اقامت پس از تحصیل در کرواسی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

امتیازات اقامت پس از تحصیل در کرواسیتوضیحات
چشم انداز شغلیوزارت کار کرواسی با همکاری دانشگاه های این کشور، چشم انداز شغلی متنوعی را در اختیار دانشجویانی که قصد اقامت پس از تحصیل در کرواسی را دارند ارائه می دهد. دانشجویان پس  از فارغ التحصیلی می توانند در مشاغل مورد علاقه خود در کرواسی مشغول به کار شوند.
اقامتگاه های متنوعدولت کرواسی برای دانشجویانی که به دنبال اقامت پس از تحصیل در کرواسی هستند گزینه های اقامتی متنوعی را در اختیار آنها قرار می دهد. انتخاب اقامتگاه مناسب در کرواسی به دلیل تنوع این کشور در این زمینه بسیار راحت است.
کیفیت بالای زندگیکرواسی همواره در بین برترین کشورهای اروپا از جهت کیفیت زندگی می باشد. کیفیت بالای زندگی در کرواسی یکی از مهمترین دلایل اقامت پس از تحصیل دانشجویان در این کشور می باشد.
مردمی دوستانهمردم کرواسی در بین برترین کشورهای جهان در زمینه مهمان نوازی می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های برتر پزشکی در کرواسی با وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار اقامت پس از تحصیل در کرواسی

در این بخش توجه شما را به مهم ترین سوالات در خصوص اقامت پس از تحصیل در کرواسی جلب می داریم:

  • مدارک لازم جهت اقامت پس از تحصیل در کرواسی به چه صورت می باشد؟ مدارک مسافرتی معتبر با چند قطعه عکس رنگی، ارائه بیمه درمانی مسافرتی با پوشش کافی، پرداخت هزینه های بررسی برای صدور ویزا، ارائه انگیزه نامه و اهداف زندگی در کرواسی، اثبات تمکن مالی و ارائه لیست دارایی شخصی و گذرنامه معتبر با حداقل اعتبار برای یک ترم تحصیل
  • انواع اجازه اقامت موقت پس از پایان تحصیل در کرواسی کدام اند؟ مجوز اقامت موقت بر اساس اشتغال، مجوز اقامت موقت بر اساس تحقیقات علمی و مجوز اقامت برای اساس کار برای مقاصد دیگر
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *