ویزای کاری

بازار کار رشته پرستاری در اندونزی

بازار کار رشته پرستاری در اندونزی

پرستاران قبل از مهاجرت به اندونزی حتما باید از بازار کار رشته پرستاری در اندونزی اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند در این کشور کار کنند. این مقاله برای مطلع سازی هموطنان عزیز درباره بازار کار رشته پرستاری در اندونزی، شرایط کار پرستاران در بازار کار رشته پرستاری در اندونزی، اشتغال متقاضیان خارجی و آینده بازار کار رشته پرستاری در اندونزی توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

  • آیا تجربه کاری برای ورود به بازار کار رشته پرستاری در این کشور الزامی است؟
  • زبان تاثیرگذار در بازار کار رشته پرستاری در اندونزی چیست؟
  • شرایط معادل سازی مدرک پرستاری در اندونزی چیست؟
  • هزینه معادلسازی مدرک پرستاری در کشور اندونزی چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در اندونزی مسیر ورود به بازار کار را هموار کرد؟
  • شرایط ورود پرستاران ایرانی به اندونزی چیست؟

درباره بازار کار رشته پرستاری در اندونزی در 2022

بازار کار رشته پارستاری در کشورهای مختلف دنیا در قاره های آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و سایر نقاط دنیا ممکن است متفاوت باشد. وظایف و نوع فعالیت پرستاری در بسیاری از نقاط جهان بسیار متفاوت است. در اندونزی، پرستاران برای سال ها فعالیت های خود را انجام داده و خواستار مجوز قانونی می شوند تا به طور خاص به فعالیت و کار در زمینه پرستاری ادامه دهند. در سال 2014 میلادی، مجلس نمایندگان اندونزی قانون جدید پرستاران را تصویب کرد. این قانون پرستاران حمایت قانونی از پرستاران در اندونزی به حساب می آید و دامنه فعالیت آنها را مشخص می کند. همچنین این قانون با هدف خاص بهبود کیفیت حرفه و کیفیت مراقبت های پرستاری تدوین و به تصویب رسید. لازم به ذکر است که قانون تصویب شده در سال 2014 میلادی برای بهبود سلامت عمومی اکثر مردم اندونزی نیز مفید بوده است به نظر به آنها کمک می کند.

در کشور اندونزی در 2022 تمامی پرستاران به صورت حرفه ای در مراکز درمانی و بیمارستان ها مشغول به کار می شوند. یک پرستار حرفه ای در کشور اندونزی می بایست دارای مدرک معتبر پرستاری از یک مرکز تحصیلی معتبر باشد؛ زیرا به طور کلی تحصیل در یک برنامه موفقیت آمیز برای اشتغال یک پرستار حرفه ای در کشور اندونزی الزامی است. در کشور اندونزی پرستاران به دو بخش اصلی تقسیم می شوند. اولین رده پرستارهایی هستند که دارای مدرک لیسانس پرستاری هستند که در مراکز بالینی مشغول به کار می شوند و رده دوم متخصصان پرستار هستند که با مدرک فوق لیسانس در حوزه های تخصصی تر در مراکز درمانی تخصصی مشغول به کار هستند. لازم به ذکر می باشد که قانون پرستاران مالزی فعالیت پرستاران را به سه بخش (مدرک) دیپلم، تحصیلات دانشگاهی و تحصیلات حرفه ای تقسیم می کند.

شرایط کار پرستاران در بازار کار رشته پرستاری در اندونزی

از سال 2013، با تعیین قوانین جدید توسط دولت اندونزی، کلیه پزشکان مراقبتهای بهداشتی و پرستاران به غیر از پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان باید در هیئت حرفه ای بهداشت و درمان اندونزی ثبت نام کنند تا مجوز اشتغال در زمینه های مختلف درمانی و بهداشتی را کسب کنند. شایان ذکر است که در کشور اندونزی پرستاران می بایست هم برای فعالیت های کلینیکی و هم برای فعالیت های غیر کلینیکی حتما گواهی ثبت نام پرستاران را کسب کنند. در اواخر سال 2013 میلادی، معاینه صلاحیت ملی پرستاران شاغل و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پس از اول آگوست 2013 بر اساس یک حکم از سوی اداره کل آموزش عالی وزارت آموزش و پرورش انجام شد. اجرای این طرح با بحث و جدال انجام شد زیرا بسیاری از پرستاران در اندونزی نسبت به سیاست جدید انتقاد کردند؛ چون در این زمینه تقدم قانونی کافی در مورد اجرای معاینه وجود نداشت.

با تصویب قوانین مرتبط با فعالیت پرستاران در اندونزی، تمامی دانشجویان و متقاضیان رشته پرستاری که دوره های تحصیلی خود را به اتمام می رسانند و فارغ التحصیل می شوند می بایست حتما در آزمون صلاحیت پرستاران شرکت کنند تا موفق به اشتغال در کشور اندونزی در زمینه پرستاری شوند. با دریافت گواهینامه پرستاری، متقاضیان می توانند در شورای ملی پرستاری اندونزی ثبت نام کنند و لازم به ذکر است که این گواهینامه پنج سال اعتبار دارد. پس از گذشت 5 سال، برای ادامه اشتغال با این گواهی، پرستاران در اندونزی موظفند به طور فعال به جامعه خود خدمت کرده و در خدمات درمانی، آموزش و یا سایر فعالیت های علمی شرکت کنند. جزئیات مربوط به شرایط خاص توسط یک شورای پرستاری بررسی می شود. شرکت در آزمون ذکر شده برای کسب گواهینامه پرستاری در اندونزی هم برای پرستاران داخلی و هم برای متقاضیان و پرستاران خارجی از الزامی است.

شرایط کار پرستاران در بازار کار رشته پرستاری در اندونزی

اشتغال متقاضیان خارجی در بازار کار رشته پرستاری در اندونزی

پرستاران خارجی که قصد دارند در اندونزی مشغول به کار شوند نیز باید در آزمون ارزیابی پرستاران شرکت کنند تا موفق به اشتغال در اندونزی در زمینه پرستاری شوند. این ارزیابی شامل یک فرایند اداری است که از تأیید مدرک تحصیلی و آزمون صلاحیت تشکیل شده است. در این آزمون ارزیابی به پرستارانی که معیارهای لازم را برآورده می کنند، یک گواهی ثبت نام موقت و مجوز پرستاری موقت برای اشتغال در اندونزی ارائه می شود. همچنین لازم به ذکر است که به یک شهروند اندونزی که تحصیلات پرستاری خود را در خارج از کشور به پایان رسانده است، به مدت 5 سال مجوز کار پرستاری داده می شود و پس از 5 سال پرستار می تواند مجوز خود را تمدید کند. پرستاران داخلی و خارجی که قصد دارند در اندونزی کار کنند باید در نظر داشته باشند که اشتغال در اندونزی بدون حضور در آزمون صلاحیت ملی غیرقانونی است.

پرستاران در اندونزی در بخش های مختلفی از جمله کلینیک خصوصی و مراکز بهداشتی و درمانی عمومی کار می کنند. پرستارانی که در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور اندونزی کار می کنند مجاز به انجام معالجه های پزشکی با اجازه پزشکان یا دستورات اجباری هستند. براساس سیاست های دولت و آژانس های محلی در مناطقی که تعداد پزشکان محدود است، پرستاران مجاز هستند در زمینه های مختلف پزشکی معالجات محدودی را انجام دهند و یا دستور ملاقات بیماران و انجام خدمات داروسازی را صادر کنند. علاوه بر این، در شرایط خاص، پرستاران می توانند اقدامات پزشکی را انجام داده و داروها را تجویز کنند. تمام اقدامات ذکر شده براساس قوانین و مقررات وزارت بهداشت انجام می شود. این اقدامات از طریق قانون جدید پرستاران اندونزی که در سال 2014 ثبت شد و با در نظر گرفتن شایستگی های پرستار برای انجام چنین امور خاصی تعیین می شود.

آینده کار رشته پرستاری در اندونزی

به طور کلی مشخص است که کشور اندونزی در بخش پرستاری در سال های آینده به طور چشمگیری توسعه وگسترش خواهد یافت. با تصویت قوانین جدید برای پرستاران در سال 2014 در اندونزی، نهادهای نظارتی دولت، سازمان های حرفه ای و مؤسسات آموزشی اکنون در راستای پیشرفت این حرفه فعالیت می کنند. به یاد داشته باشید که متقاضیان و پرستاران خارجی که قصد دارند در کشور اندونزی کار کنند باید به فرهنگ مردم این کشور احترام بگذارند و توانایی ارتباط برقرار کردن با آنها را داشته باشند. هموطنان گرامی برای انجام امور مرتبط با کسب ویزای کار اندونزی یا مطلع شدن از شرایط مهاجرت به اندونزی می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *