ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین

بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین

علیرغم این که نرخ بیکاری در آرژانتین حدودا 12.6% است و شرایط شغلی آن ایده آل نیست، بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین همانند بسیاری از کشورهای دنیا خوب است. زبان رسمی در آرژانتین زبان اسپانیایی می باشد و لهجه مردم آرژانتین کاستیانو است؛ نتیجتا اگر فردی بخواهد شانس پیدا کردن کار در این کشور داشته باشد باید به این زبان مسلط باشد. منتهی علی رغم این که این حالت در خصوص غالب مشاغل صدق می کند، فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر با تسلط به زبان انگلیسی نیز شانس پیدا کردن کار دارند. هرچند این گروه از افراد نیز اگر در کنار زبان انگلیسی به زبان اسپانیایی مسلط باشند عملا فرصت های شغلی زیادی پیش رو خواهند داشت. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده اطلاعاتی راجع به بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین ارائه شده است.

  • شرایط تحصیل رشته کامپیوتر در آرژانتین چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • مزایای کار در آرژانتین چیست؟
  • متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در آرژانتین چقدر است؟

مهاجرت به آرژانتین

برای مهاجرت به آرژانتین یک راه این است که ابتدائا از یک دانشگاه آرژانتینی پذیرش گرفت و از طریق تحصیل به اقامت بلند مدت این کشور رسید. تحصیل در آرژانتین در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی این کشور تقریبا رایگان است و افراد می توانند با صرف هزینه های نسبتا پایین در نهایت فارغ التحصیل شوند. منتهی پس از فارغ التحصیلی ضروری است خارجی های مقیم آرژانتین پیش از انقضای ویزای تحصیلی خود اقدام به پیدا کردن شغل کنند. همچنین افراد می توانند بدون حضور در آرژانتین و صرفا با پیدا کردن کار در این کشور مستقیما ویزای کاری اخذ نمایند که پس از چند سال پرداخت مالیات در نهایت به اخذ اقامت دائم و پاسپورت آرژانتین می شود.

کمک گرفتن از موسسات و سایت های کاریابی سبب می شود هم آرژانتینی ها و هم خارجی ها راحت تر بتوانند از فرصت های شغلی مختلف خبردار شوند و با کارفرمایان آرژانتینی ارتباط برقرار کنند. برخی از بهترین سایت های کاریابی در آرژانتین عبارت هستند از:

نام سایت های کاریابی آرژانتینیتعداد فرصت های شغلی موجود
Zonajobs2411
Computrabajo15923
Bumeran.com.ar4443
Un Mejor Empleo444
El Curriculum500645
Trabajando2256
Empleos Amia44
Buscojobs33864
Opcionempleo94615
Go Empleo1205

چگونگی بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین

چگونگی بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین

اگرچه آرژانتین پس از برزیل دومین کشور وسیع در آمریکای جنوبی و به طور کلی هشتمین کشور وسیع در دنیا می باشد که با پاراگوئه، اروگوئه، برزیل و بولیوی هم مرز است. آرژانتین کشوری در حال توسعه است که نه تنها اقتصاد قدرتمندی ندارد، بلکه امنیت اجتماعی بسیار پایینی بر این کشور حاکم است. یکی از دلایل این امر همسایه های آرژانتین هستند که منجر شده اند قاچاق اسلحه و مواد مخدر در این کشور نیز جزیان داشته باشد و تعداد قتل های خیابانی افزایش یابد. همین عدم امنیت منجر گردیده است تا سرمایه گذاران آرژانتینی علاقه مند باشند سرمایه خود را وارد کشور امنی کنند و سرمایه گذاران خارجی نیز عاقلانه نمی دانند بخواهند در آرژانتین فعالیت کنند.

نتیجتا شرایط کاری در این کشور قابل قبول نیست و آمار بیکاری نسبتا بالا است که در جدول زیر نشان داده شده است:

سالنرخ بیکاری
20127.71%
20137.18%
20147.22%
20157.11%
20167.27%
20177.64%
20188.02%
20198.35%
20209.48%
20219.99%
202211.34%
202313.2%
202412.6%

البته جدول بالا نشان دهنده نرخ بیکاری در آرژانتین به طور کلی است اما بازار کار رشته کامپیوتر قدری بهتر است چرا که بسیاری از مهندسین نرم افزار، سخت افزار، IT وغیره بدون حضور فیزیکی و از داخل منزل برای شرکت های مختلف خارج از آرژانتین کار می کنند. برخی از این افراد که برای شرکت های خارجی کار می کنند درآمد بیشتری نیز دارند چراکه حقوق خود را به دلار دریافت می کنند و نتیجتا تورم فوق العاده بالای آرژانتین تاثیر عمده ای بر قدرت خرید آن ها ندارد.

پیدا کردن شغل در بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین

یکی از کلیدی ترین موضوعاتی که تمامی اتباع کشورهای خارجی برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین باید بررسی کنند، نحوه پیدا کردن کار در این کشور است. به طور کلی پیدا کردن شغل مناسب در بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین کار بسیاری دشواری است. زیرا این کشور در حال بهبودی از بحران های اقتصادی متعدد است، بنابراین فرصت های شغلی برای اتباع کشورهای خارجی در این کشور بسیار کم است. علاوه بر این، برای واجد شرایط بودن جهت ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین لازم است با سطح بالایی از زبان اسپانیایی صحبت کنید. اما به طور کلی، ساده ترین راه برای پیدا کردن شغل در بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین یافت شغل مناسب قبل از اعزام به آرژانتین می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند ورود اتباع کشورهای خارجی به بازار کار رشته کامپیوتر را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند ورود اتباع کشورهای خارجی به بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین

 

حقوق و بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین

طبق آمارهای اعلامی در سال 2024 پایین ترین حقوقی که افراد در آرژانتین دریافت می کنند 12300ARS (پزوی آرژانتین) است و بیشترین میزان درآمد ماهیانه در این کشور 401000ARS (پزوی آرژانتین) می باشد. همچنین متوسط درآمد ماهیانه در کشور آرژانتین نیز حدودا 90600ARS (پزوی آرژانتین) می باشد یعنی سالیانه حدودا 1090000ARS (پزوی آرژانتین) است. البته میزان دقیق درآمد دریافتی افراد بستگی زیادی به نوع شغلی که به آن مشغول می باشند، تعداد سال های سابقه کار، مهارت های شغلی وغیره دارد؛ به عنوان مثال بالاترین درآمد در آرژانتین متعلق به جراحان مغز و اعصاب می باشد. به طور میانگین درآمد دریافتی از سوی مهندسین کامپیوتر در ماه حدود 80100ARS (پزوی آرژانتین) است و تکنسین های کامپیوتر نیز ماهی 73600ARS (پزوی آرژانتین) حقوق می گیرند.

در نمودار زیر متوسط درآمد دریافتی در شهرهای مهم آرژانتین بیان شده است:

نمودار متوسط درآمد ماهیانه در شهرهای مهم آرژانتین

چگونگی قوانین بازار کار کامپیوتر در آرژانتین

در آرژانتین به طور متوسط به ازای هر ساعت کار حدود 520ARS (پزوی آرژانتین) حقوق داده می شود منتهی کارفرمایان موظف اند مطابق قوانین هر 17 ماه یک بار 9% به میزان حقوق اضافه کنند. هر چند این افزایش حقوق با توجه به نرخ بالای تورم در آرژانتین تاثیر عمده ای ندارد و قدرت خرید مردم آرژانتین به مدام در حال کاهش یافتن است. البته مهندسین کامپیوتر و به طور کلی کسانی که در بخش های دولتی آرژانتین مشغول به کار هستند 7% بیشتر از بخش خصوصی حقوق دریافت می کنند که در جدول زیر نشان داده شده است:

حیطه کاریمتوسط حقوق ماهیانه
بخش دولتی93100ARS (پزوی آرژانتین)
بخش خصوصی87400ARS (پزوی آرژانتین)

البته هزینه زندگی در آرژانتین اگرچه برای کسانی که درآمد دلاری دارند رقم نسبتا پایینی است و در ماه حدود 500$ تا 700$ (دلار آمریکا) می باشد اما از آن جایی که ارزش پول ملی آرژانتین مدام در حال کم شدن است، کسانی که درآمد خود را به پزو دریافت می نمایند، علی الخصوص قشر کارگر، برای تامین هزینه های خود با مشکلات عمده ای روبه رو هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین، هزینه زندگی در آرژانتین، متوسط درآمد ماهیانه فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر در آرژانتین و غیره اطلاعاتی ارائه شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

پرتکرارترین سوالات در خصوص بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • شرایط ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین چگونه است؟ تمامی افرادی که قصد ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین را دارند باید مدارک ابتدایی و تخصص های ویژه در رشته کامپیوتر را به کارفرمای خود ارائه دهند.
  • میانگین حقوق ماهیانه در بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین چقدر است؟ میانگین حقوق یک فرد متخصص در بازار کار رشته کامپیوتر در آرژانتین حدود 6900ARS (پزو آرژانتین) در ماه می باشد.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *