ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در بلاروس

بازار کار رشته کامپیوتر در بلاروس

با توجه به اینکه وبزای کار بلاروس کم هزینه بوده و با نظر به درآمد مطلوب شاغلین رشته کامپیوتر، به بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در بلاروس می پردازیم. با توجه به معقول بودن هزینه های تحصیل در رشته های مهندسی و همچنین علوم پزشکی در این کشور، بسیاری از افراد اقدام به مهاجرت کرده و برای ادامه تحصیل در رشته مورد نظر خود در دانشگاه های بلاروس مبادرت می ورزند؛ این اشخاص پس از اتمام تحصیل از طرق مختلفی اقدام به تمدید اقامت خود نموده و مشغول به فعالیت در بازار کار مربوط به زمینه تحصیلی خود می گردند.

علی رغم درصد بالای این افراد، تعدادی از متقاضیان پس از اتمام تحصیل در کشور مبدأ، خواهان یافتن فرصت های شغلی مناسب در بلاروس و مهاجرت کاری به این کشور می باشند که دولت این سرزمین ضوابطی را پیرامون آن معین کرده است و ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی موارد در ادامه این نگارش خواهیم پرداخت.

  • شرایط کار در بلاروس چیست؟
  • آیا بلاروس مقصد مناسبی برای کار است؟
  • متوسط درآمد یک متخصص کامپیوتر در کشور بلاروس چقدر است؟
  • آیا بلاروس هزینه های کمی برای تحصیل دارد؟
  • بهترین شرکت های کامپیوتری در بلاروس کدامند؟

درباره اقتصاد کشور بلاروس

بلاروس کشوری با زمستان های خشک و سرد در بخش شرقی اروپا می باشد. نیمی از جغرافیای این سرزمین را جنگل ها و مراتع سبز تشکیل می دهند. جمعیت بلاروس بیش از 10 میلیون نفر بوده و پایتخت آن شهر مینسک می باشد. علاوه بر مینسک، شهرهای برست و باریساو نیز از بهترین شهرهای بلاروس برای کار در بین متقاضیان اشتغال در بلاروس می باشند. با توجه به نظام کاری صحیح و مثال زدنی مقرر در این کشور، می توان اظهار داشت در سال 2020 نرخ بیکاری کشور بلاروس تنها 0.2% بوده که در نوع خود ستودنی می باشد. مشاغلی چون وکالت و بازاریابی دارای درآمد بیشتری نسبت به سابر کشورهای اروپایی بوده و در سال های اخیر حقوق کارمندان دولتی به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

حداقل حقوق دریافتی در بلاروس 310000 روبل بوده و تعداد شاغلین در این کشور بیش از 4 میلیون نفر می باشد. سن بازنشستگی برای آقابان 60 سال بوده و خانم ها در این سرزمین در 55 سالگی قادر به بازنشستگی می باشند. نظام اقتصادی بلاروس دارای وابستگی شدیدی به روسیه بوده که این امر در سال های اخیر بسیار کمرنگ شده است. صنعت و کشاورزی از عمده ترین تامین کننده های تولید داخلی در بلاروس بوده و همچنین شهروندان بسیاری در حومه شهرهایی چون مینسک به فعالیت در زمینه دامداری می پردازند. فرآورده های تشکیل یافته از چوب و منسوجات صادرات اصلی این کشور را شامل می شوند. بلاروس از امنیت اقتصادی بالایی برخوردار بوده و سرمایه گذاری در زمینه هایی چون ساخت و ساز و حمل ونقل در شهرهای گوناگون آن به چشم می خورد. در ادامه به مشاغلی با موقعیت ایده آل در این کشور می پردازیم:

رتبه از جهت درآمدشغل
1پزشکان جراح
2قضات
3مدیران بانک
4سرآشپزان رستوران های معروف

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در بلاروس

رشد چشمگیر تجارت در بلاروس موجب شده است توجه افراد زیادی به اشتغال در این کشور جلب شود؛ همچنین دولت بلاروس برای حفظ ثبات اقتصادی موجود ملزم به استخدام نیروی کار خارجی در زمینه های متعدد می باشد. رشته کامپیوتر در بلاروس یکی از زمینه هایی است که دارای متقاضیان بسیاری می باشد. افراد برای فعالیت در این شغل ملزم به تسلط بر زبان روسی بوده و همچنین نیاز به مجوز کار دارند که در ادامه پیرامون به تفصیل صحبت خواهیم کرد. موسسات کاری گوناگونی که به جذب افراد در رشته کامپیوتر می پردازند، در صورت نیاز به جذب نیرو با انتشار فراخوانی در سایت خود به جستجو در میان شهروندان و اتباع بلاروسی می پردازند؛ با گذشت سه ماه متقضیان بین المللی مجاز به ارائه درخواست برای اشتغال در آن موسسه بوده و در صورت تایید کارفرما، می توانند در جهت اخذ ویزای کاری اقدام کنند.

از جنبه های مورد اهمیت برای موسسات کامپیوتری در بلاروس توانایی بالای شخص در اصول جامعه شناسی می باشد که به فراخور آن فرد قادر خواهد بود به آسانی تحلیل و پردازش داده های مربوط به بشر را عملی نماید. تخصص در اصلاح نرم افزارها و همچنین قطعات سخت افزاری، از دیگر توانایی هایی است که تاثیر به سزایی در تسهیل روند استخدام فرد در موسسات معتبر خواهد داشت. با تفکیک شدن رشته های علوم رایانه ای و مهندسی کامپیوتر، می توان ابراز امیدواری کرد که متقاضیان اشتغال این زمینه در کشور بلاروس، در مسیر آسان تری خواسته خود را محقق سازند. در ادامه به ذکر چند مورد از توانایی های مورد انتظار افراد راغب به اشتغال در مهندسی کامپیوتر در کشور بلاروس می پردازیم:

  • ساخت میکروپردازنده ها
  • طراحی برد مدارها
  • اصلاح برنامه های رایانه ای و تلفن های همراه
  • استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی و شبکه های رایانه ای

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در بلاروس

تحصیل رشته کامپیوتر در بلاروس

علی رغم محبوبیت رشته هایی چون پزشکی و دندان پزشکی، تحصیل در رشته های مهندسی در دانشگاه های بلاروس نیز متقاضیان خاص خود را دارد. رشته های مهندسی چون مهندسی مکانیک و مهندسی کامپیوتر به 4 سال زمان جهت دریافت مدرک کارشناسی نیاز دارند. هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های معتبر شهرهایی چون مینسک 4200$ (دلار) بوده که به فراخور ترم تحصیلی متفاوت می باشد و از سال دوم به 4500$ (دلار) افزایش می یابد. همچنین امکان تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر به زبان انگلیسی برای متقاضیان فراهم می باشد. هزینه اسکان دانشجو در شهرهای اصلی بلاروس ماهیانه 360$ (دلار) می باشد که این رقم شامل هزینه های خوابگاه، خوراک و حمل و نقل می باشد.

مدارک لازم جهت اشتغال در بازار کار رشته کامپیوتر بلاروس

همچون سایر کشورهای اروپایی، بلاروس نیز دارای ضوابط خاصی جهت اشتغال در بازار کار خود می باشد. از مزایای کار در این کشور می توان به امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت بلاروس اشاره کرد که خرید ملک و ازدواج از کوتاه ترین مسیرهای نیل به آن می باشند. همچنین افراد شاغل در بلاروس می توانند پس از 5 سال متوالی کار در این کشور اقدام به اخذ تابعیت آن نمایند. از مدارک مورد نیاز جهت اشتغال در بلاروس می توان موارد زیر را نام برد:

  • ارائه قرارداد کاری
  • فتوکپی از پاسپورت
  • کلیه مدارک شناسایی ملی
  • عکس شخصی
  • تکمیل فرم های مربوط به درخواست اجازه کار
  • ارائه تاییدیه پرداخت هزینه های مربوطه

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع با همکاران زبده و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرُار نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *