ویزای کاری

بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه در شرایط مناسب و بسیار خوبی برای متقاضیان ایرانی و متقاضیان سایر کشورهای دنیا قرار دارد. در کشور ترکیه موسسه ها و آموزشگاه های مختلفی برای تدریس زبان انگلیسی وجود دارند. معلمان و مدرسانی که قصد دارند وارد بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه شوند حتما باید از شرایط کار در این کشور آگاه باشند. بزرگترین شهر آن، استانبول، هزاران سال است که یکی از کلانشهرهای بزرگ جهان بوده و تنها شهر بزرگ جهان است که دو قاره را در بر گرفته است.

  • حقوق معلم زبان انگلیسی در ترکیه چقدره؟
  • شرایط استخدام مدرس زبان انگلیسی در ترکیه به چه صورت است؟
  • حقوق استاد دانشگاه زبان انگلیسی در کشور ترکیه چقدر است؟
  • بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در استانبول کدام است؟

مردم ترکیه به دنبال گسترش چشم انداز خود از طریق آموزش هستند. آنها قصد دارند سطح تحصیلات خود را توسعه دهند. نوشتار زیر در زمینه بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه توسط متخصصان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مطلع سازی هموطنان عزیز جهت تدریس زبان انگلیسی در این کشور تهیه شده است.

در این خصوص، تلاش می شود که پاسخ سوالات زیر در اختیار علاقه مندان قرار گیرد:

  • شرایط بازار کار دبیران زبان در ترکیه در چه وضعیتی قرار دارد؟
  • چگونه می توان با مدرک زبان انگلیسی در ترکیه کار کرد؟
  • میانگین درآمد دبیران زبان انگلیسی در ترکیه در چه سطحی است؟
  • برای کار به عنوان یک معلم و تدریس زبان انگلیسی در ترکیه چه شرایط و مدارکی لازم می باشد؟

وبینار تخصصی مهاجرت بدون مدرک زبان

چرا مهاجرت به ترکیه؟

در سال های اخیر، بازار مهاجرت به ترکیه در بین متقاضیان ایرانی باز هم داغ شده است. ایرانی ها معمولا به دلایل گوناگون از جمله تحصیل، کار و یا گردش به کشور همسایه یعنی ترکیه مسافرت می کنند. اما از امتیازات مهاجرت به ترکیه چه می دانید؟ در سال های اخیر، ترکیه به مرکز جذابی برای مهاجران خارجی از نظر اقتصادی و سیاسی تبدیل شده است. اما عوامل و عناصری که باعث وجود چنین موقعیت عالی برای کشور ترکیه شده است، به شرح زیر هستند:

آیتمشرح
اقتصاد ترکیهاقتصاد ترکیه بعد از چین دومین اقتصاد با رشد سریع جهان است
موقعیت سیاسی ترکیهکشور ترکیه در بین کشورهای گروه 20 (G20) قرار می گیرد
بازار نوظهور جدیدترکیه با روند رشد جمعیتی بالا همچنین دارای پتانسیل های اقتصادی و سیاسی شگرفی است
فرصت های گردشگریوجود جاذبه های متعدد طبیعی و تاریخی برای جذب گردشگر

جالب است بدانید که هم اکنون ترکیه از یک نرخ بیکاری با شیب روبه پایینی برخوردار است و این نرخ در سال 2024 به رقم 12.1% رسیده است. همین امر نیز نشانگر خیز بازار کار ترکیه به سمت یک رونق خوبی است. کار در بخش فنی و مهندسی مخصوصا بخش فناوری های نوین، کار در بخش خدمات درمانی، بخش آموزشی، بخش گردشگری و خدماتی و نیز کار در بخش مالی و بیمه می تواند برای نیروهای کار خارجی ایده آل باشد. در حال حاضر، متوسط دستمزد کار کارگری در ترکیه 1260$ (دلار) و متوسط هزینه زندگی در شهرهای کوچک ترکیه حدود 500$ تا 800$ (دلار) اما در شهرهای بزرگ حدود 1000$ (دلار) می باشد.

درباره بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

زبان انگلیسی یک مهارت مورد توجه در این کشور است که می تواند روند مهاجرت به ترکیه را تسهیل بخشد. به این معنی که فضای زیادی برای معلمان و مدرسان در ترکیه وجود دارد که می توانند ضمن گسترش اهداف خود، دانش خود را به اشتراک بگذارند. ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه شرایط مشابه ای با سایر کشورهای اروپایی دارد. متقاضیان و افرادی که قصد دارند در این کشور زبان انگلیسی را به افراد بومی و غیر بومی آموزش دهند می بایست از این شرایط آگاه و مطلع باشند. برای تدریس زبان انگلیسی در ترکیه، بیشتر معلمان و مدرسان به گواهینامه TEFL نیاز دارند. برخی از مدارس، موسسه ها و آموزشگاه ها ممکن است نیاز به تجربه تدریس قبلی (سابقه کار) و یا مدرک دانشگاهی معتبر داشته باشند.

تعداد مشاغل تدریس در ترکیه رو به افزایش می باشد. زیرا تقاضا برای ESL و معلمان انگلیسی هر ساله به طور پیوسته افزایش می یابد. معلمان و مدرسان زبان انگلیسی در آموزشگاه ها ترکیه می توانند انتظار داشته باشند که حقوق و درآمد خوب و رو به رشدی کسب کنند. همچنین آنها از هزینه های زندگی مقرون به صرفه در کشور ترکیه بهره مند شوند. تقاضا برای معلمان انگلیسی در کشور ترکیه بسیار زیاد می باشد. به طوری که بسیاری از نامزدهای TEFL متوجه این نکته شدند که در طی یک الی دو هفته پس از درخواست، به آن ها شغل پیشنهاد می شود.

بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه و شرایط ویزا

یکی از اصلی ترین چالش هایی که اتباع کشورهای خارجی برای ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی با آن مواجه هستند، شرایط اخذ ویزا در این کشور می باشد. زیرا بدون دریافت ویزای ترکیه اجازه ورود به این کشور همچنین اجازه ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه را نخواهید داشت. زیرا درک فرآیند استخدام و ویزا برای معلمان انگلیسی در بازار کار زبان انگلیسی در این کشور بسیار مهم است. همچنین متقاضیان باید انتظار داشته باشند که، شغل معلمی خود را در بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه شخصا پیدا کنند. از سوی دیگر، باید مطمئن شوند که قصد دارند در فصل اوج استخدام در ژانویه یا سپتامبر مصاحبه کنند.

کار در بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

اکثر مشاغل آموزش زبان انگلیسی در بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر خصوصی موجود می باشد. در ترکیه، آموزش ها از پنج سالگی به متقاضیان ارائه می شود. ترکیه چندین مزیت مهم در مقایسه با سایر بازارهای کاری در اروپا ارائه می دهد. معلمان انگلیسی در ترکیه می توانند در طول سال فرصت های تدریس پیدا کنند. مصاحبه ها از طریق تلفن و از طریق ایمیل و همچنین به صورت محلی در ترکیه انجام می شود. بعلاوه، یک استاندارد برای معلمان انگلیسی در ترکیه برای دریافت ویزای کاری با حمایت مالی در نظر گرفته می شود.

برخی از معلمان انگلیسی برای مسکن و یا بلیط هواپیما کمک هزینه دریافت می کنند، اما همیشه اینگونه نیست. بسیاری از معلمان در آپارتمان هایی که اخیراً توسط معلمان قبلی خالی شده اند، زندگی می کنند. همچنین بسیاری از مدرسان و معلمان به صورت مشترک به سایر معلمان زندگی می کنند. شرایط و الزامات عمومی و اختصاصی کار دبیری زبان انگلیسی در کشور ترکیه بدین شرح است:

آیتمشرح
مدرک لازم برای دبیری زبان انگلیسی مدرک TEFL + مدرک آکادمیک و سابقه کار
ساعات کاری در هفته45 ساعت
حقوق و مزایادارد
نوع اقامتموقتی با امکان تبدیل به اقامت دائم پس از 5 سال
کارفرمامدارس، آموزشگاه ها یا دانشگاه ها

متوسط درآمد ماهیانه معلمان در ترکیه

معلمانی که زبان انگلیسی تدریس می کنند با توجه به دوره تحصیلی ای که آموزش می دهند، سطح زبانشان، تعداد سال های سابقه کار و غیره سطح درآمد متفاوتی در ترکیه دارند. اما با توجه به این که ترکیه ای ها در سال های اخیر اهمیت ویژه ای برای آموزش زبان انگلیسی قائل می شوند به جرئت می توان گفت این گروه از افراد، علی الخصوص اگر تابعیت کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشند، فرصت های شغلی بی شماری در ترکیه خواهند داشت.

در جدول ذیل متوسط درآمد معلمان زبان انگلیسی در ترکیه در سال 2024 بیان شده است:

ردیفعنوان شغلیمتوسط درآمد ماهیانه به لیر
1معلمین زبان در مقطع ابتداییTRY5510
2معلمین زبان در مقطع راهنمایی و دبیرستانTRY6190

شرایط مدرسان در بازار کار زبان انگلیسی در ترکیه

شرایط مدرسان در بازار کار زبان انگلیسی در ترکیه

دستمزد ساعتی بالا باعث می شود معلمان و مدرسان زبان انگلیسی در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر کشور ترکیه زندگی راحتی داشته باشند. مدارس به طور معمول 20 تا 25 ساعت در هفته کار را می کنند و فرصت زیادی را برای سفر و کشف مناظر و جاذبه های بی نظیر طبیعی و فرهنگی کشور به متقاضیان می دهند. برای تدریس زبان انگلیسی در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر کشور ترکیه، یک مدرک لیسانس چهار ساله از نظر فنی نیز لازم می باشد. به یاد داشته باشید که گواهینامه یا مدرک TEFL نیز کاملاً ضروری است.

بازارهای اصلی کار برای آموزش زبان انگلیسی در ترکیه شامل استانبول، ازمیر و آنکارا و سایر شهرهای بزرگ می باشند. به یاد داشته باشید که مدرسان زبان انگلیسی جهت ورود به کشور ترکیه و مشغول به کار شدن در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر این کشور می بایست اقدام به کسب ویزای کاری ترکیه و مجوز کار در ترکیه کنند.

حقوق و مزایای آموزش بین المللی مدارس خصوصی در ترکیه

معلمان مدارس معتبر بین المللی در ترکیه می توانند انتظار داشته باشند که به طور متوسط ​​2500$ الی 3000$ (دلار) در ماه درآمد کسب کنند. با این حال، تعدادی از مدارس برتر بین المللی در ترکیه حقوق ماهانه بالاتری را پرداخت می کنند که میزان این حقوق از 4000$ الی 5000$ (دلار) در ماه می باشد. این حقوق با همراه داشتن مزایا و موارد مثبت مختلف با در نظر گرفتن کم هزینه بودن زندگی، به معلمان امکان برخورداری از کیفیت زندگی خوب را می دهد. با مراجعه به نوشتار هزینه زندگی در ترکیه می توانید از میزان هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور ترکیه آگاه شوید.

تدریس در بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

معلمان و مدرسان زبان انگلیسی در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر کشور ترکیه می توانند از مزایای بی شماری بهره مند شوند. اما قبل از عقد قرارداد با مرکز مروبطه، مدرسان می بایست علاوه بر میزان حقوق، به سایر موارد نیز توجه داشته باشند. موسسه ها و آموزشگاه های معتبر بین المللی در کشور ترکیه بسته های حقوق و مزایای جامع را برای معلمان و مدرسان دارای مجوز و مجرب ارائه می دهند. مشاغل آموزش زبان انگلیسی در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر ترکیه به طور معمول از مهد کودک تا دوره متوسطه متغیر می باشند. گاهی اوقات مشاغل کارکنان پشتیبانی معلمان (مشاور راهنمایی، پشتیبانی از یادگیری) و نقش های اداری (مدیران، معاونان و رئیس دانشکده) در دسترس هستند.

بازار کار ESL در کشور ترکیه رو به رشد می باشد. به همین دلیل، اکنون زمان بسیار خوبی برای درخواست مشاغل تدریس ESL در ترکیه می باشد. موقعیت های شغلی از آموزش کودکان خردسال تا بزرگسالان در تنظیمات مختلف است: درس های زبان خصوصی، کلاس های گروهی، کلاس های آخر هفته و دوره های گفتگو. معلمان ESL در ترکیه بسته به شرایط و تجربه می توانند انتظار داشته باشند از ماهانه 1000$ تا 800$ (دلار) درآمد کسب کنند. افرادی که دارای گواهینامه TEFL یا TESL و تجربه قبلی ESL می باشند می توانند به راحتی شغل مناسبی در کشور ترکیه پیدا کنند. هموطنان عزیز می توانید برای مطلع شدن از شرایط زندگی و کار در کشورهای خارجی با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سوالات متداول درباب بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

متقاضیان کار در رشته زبان انگلیسی در کشور ترکیه با سوالات فوق مواجه می شوند:

  • اقتصاد ترکیه چگونه است؟ اقتصاد ترکیه بعد از کشور چین؟ دومین اقتصاد با رشد سریع جهان است.
  • شرایط اقتصادی و سیاسی ترکیه چگونه است؟ ترکیه با روند رشد جمعیتی بالا همچنان دارای پتانسیل های اقتصادی و سیاسی شگرفی است.
  • برای تدریس زبان انگلیسی در ترکیه چه شرایطی وجود دارد؟ برای تدریس زبان انگلیسی در ترکیه، بیشتر معلمان و مدرسان به گواهینامه TEFL نیاز دارند.
  • تدریس زبان انگلیسی در ترکیه بازار کار خوبی دارد یا خیر؟ تقاضا برای معلمان انگلیسی در کشور ترکیه بسیار زیاد می باشد.
  • علاوه بر مدرک TEFL چه مدارک دیگری برای تدریس در ترکیه نیاز است؟ تقاضا برای معلمان انگلیسی در کشور ترکیه بسیار زیاد می باشد.
4.7/5 - (6 امتیاز)

161 دیدگاه برای “بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

  1. سارا گفت:

    سلام
    لیسانس ادبیات انگلیسی هم قابل قبوله یا فقط اموزش زبان؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که سابقه آموزشی دارید، می تونید از اون هم استفاده کنید

  2. سلام مدرس زبان انگلیسی هستم و ۱۶ سال سابقه تدریس در آموزشگاه ها و هم خصوصی هم عمومی را دارم . مدرک فوق لیسانس رشته آموزش زبان انگلیسی هم دارم علاوه برا پایان نامه من ۴ مقاله که چاپ شده دارم و به غیر از آنها یک کنفرانس بین المللی شرکت کردم و یک سری وورک شاپ ها را در زمینه زبان انگلیسی شرکت کردم و همینطور مدرک تی تی سی هم از جهاددانشگاهی دارم . الان ۳۶ سال هم دارم به نظرتون امکان تدریس در استانبول میتونه برای من فراهم بشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان برای شما هست. فقط توصیه می کنیم که برای رسیدن به کار، به صورت حضوری به این کشور مراجعه کنید و دنبال کار بگردید

  3. علیرضا محمودی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من لیسانس حسابداری دارم و مدرک ایلتس و تافل هم دارن ولی سابقه کار ندارم ،به طور کلی من چطور میتونم برای تدریس زبان تو ترکیه به بهترین شکل اقدام کنم توسط تیم شما یا موسسه ای یا جایی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به شرایطی که می فرمایید باید در نظر داشته باشید که شما باید یک مدرک آموزش زبان انگلیسی داشته باشید تا بتونید واجد شرایط بشید.
      معمولا از شما در این زمینه هم سابقه کار می خوان ولی در کل باید خودتون تشریف برید ترکیه و دنبال کار بگردید

    2. Mr گفت:

      سلام ببخشید مدرک تافل بهتره یا ایتلس بعد برای مهاجرت به ترکیه برای معلم زبان شدن بدون سربازی میشه بریم ترکیه برای همیشه

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        برای این که بتونید انگلیسی تدریس کنید، شما باید مدرک آموزش زبان داشته باشید نه آیلتس یا تافل
        برای خروج از کشور شما به پاسپورت نیاز دارید و مدرک سربازی شما هم بسیار مهم هست که در اختیار خودتون باشه. بنابراین امکان خروج قانونی از کشور رو ندارید

  4. shima گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم در مورد جدید ترین قانونی که اومده برای تین که معلم زبان انگلیسی بشیم باید چه مدارکی رو حتما داشته باشیم؟ مدرک سلتا- ایلتس- تافل- تیسول – و اینه آیا حتما باید مدرک دانشگاهی مرتبط هم به جز مدارکی که نام بردم باید داشته باشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      TEFL,Celta
      بهترین ها هستند

  5. Mahak گفت:

    سلام وقت بخیر.من بعداز گرفتن لیسانس در ترکیه میتونم در همونجا زبان تدریس کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی در این رابطه نیست از نظر قانونی

  6. نیلوفر گفت:

    با سلام
    بدون داشتن سابقه کار و با داشتن آیلتس 7.5 و مدارک TTC و CELTA و سطح C1، امکان آموزش به کودکان در ترکیه است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به شدت سخت هست که بتونید به کار برسید ولی غیر ممکن نیست

  7. حسن بهرامی گفت:

    بادرود
    اینجانب ۵۱ سال سن دارم و بازنشسته آموزش و پرورش و ساکن قزوین هستم
    چطور میتونم ویزای تدریس در ترکیه را بگیرم ؟
    با سپاس از راهنماییتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به دلیل شرایط سنی که دارید متاسفانه بسیار سخت میشه از این طریق مهاجرت کنید

      1. رویا گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        من لیسانس اموزش زبان انگلیسی دارم و ۹ سال هم در اموزشگاه های مختلف و مدارس غیر انتفاعی تدریس میکنم.
        برای اینکه در استانبول در اموزشگاه زبان تدریس کنم باید به‌چه صورت اقدام کنم
        ممنونم ازتون

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          یا از طریق سایت های کاریابی اقدام کنید، یا این که از طریق یک سفر توریستی، شخصا در ترکیه دنبال کار بگردید

  8. سمانه گفت:

    سلام من 19سالمه مدرک ایلتس دارم میتونم کار پیدا کنم؟؟هنوز ترکیه نرفتم و توی ایرانم میشه از ایران ب صورت انلاین کار پیدا کنم و بعدش برم؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سایت های کاریابی توی این کشور رو بررسی کنید ولی اگر قصد دارید تدریس زبان انگلیسی رو پیش بگیرید، هم باید مدرک بین المللی آموزش زبان انگلیسی داشته باشند و هم سابقه کار

  9. ژیلا مروتی گفت:

    سلام. آیا با مدرک بین المللی مدرس زبان سلتا و سابقه تدریس زبان بیشتر از ۱۵ سال امکان تاسیس آموزشگاه زبان در ترکیه وجود دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید

  10. نصیبه شایگان مهر گفت:

    سلام من یک خانم ۴۸ ساله هستم و در موسسه های کلام، دانش، هرمس و سفیر تدریس کرده ام. کارشناسی ادبیات انگلیسی و کارشناسی ارشد زبانشناسی دارم. ۲۰ سال سابقه تدریس بصورت حضوری در موسسات، حضوری خصوصی و خصوصی آنلاین دارم. برای مهاجرت با ویزای کارب به ازمیر نیاز به کمک دارم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید با موسسات معتبر زبان توی این شهر ارتباط برقرار کنید برای استخدام یا اینکه با استفاده از ویزای توریستی برید ترکیه و توی ازمیر دنبال کار بگردید

  11. حسین طاغانی گفت:

    عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما دارم
    من دبیر زبان انگلیسی دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان دارم دارای ۲۲ سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش و تعدادی مراکز خصوصی دارم ۴۷ ساله هستم آیا کار در مدارس مختلف برای من پیدا می شود ؟
    آیا به مدارکی مانند تافل یا آیلتس و غیره نیاز هست ؟
    من برای شروع و پیدا کردن کار از کجا شروع کنم ؟
    من با هر شرایطی باشه در هر محیطی می تونم کار کنم می تونید منو راهنمایی کنید تا بتونم یک کار تدریس پیدا کنم
    شرایط حقوقی برا شروع کارم چقدر می تواند باشد
    در ابتدا برای رفتن و ترکیه و دنبال کار گشتن مدت دو هفته چقدر پول برا خرجی ام نیاز دارم
    سپاس و تشکر از لطف و پاسخگویی شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما ابتدای امر باید از طریق سایت های کاریابی که در ترکیه هست، به دنبال کار باشید در مدارس و بعد رزومه خودتون رو برای اون ها ارسال کنید و باشون مکاتبه کنید برای استخدام

  12. محمد گفت:

    با سلام و احترام
    50 ساله و ترک زبان هستم. دکتری زبان انگلیسی و حدود 15 سال سابقه تدریس به عنوان استاد مدعو در دانشگاه ها و موسسات ایران. میخواستم ببینم امکان گرفتن شغل تدریس مناسبی در دانشگاه ها یا موسسات معتبر ترکیه رو دارم؟ تشکر پیشاپیش

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این که بتونید اطمینان حاصل کنید که در موسسات آموزشی قابل پذیرش هستید، می تونید با موسسات به صورت مکتوب مذاکره و مکاتبه کنید

      1. محمد گفت:

        ممنونم

        1. امیر جلالی گفت:

          آرزوی بهروزی برای شما

  13. علي كريمي گفت:

    سلام من ١٨ سال دارم و در حال حاضر با كيمليك ملكي در استانبول اقامت دارم بصورت native زبان انگليسي روتسلط دارم وبا توجه به اينكه بسيار مطالعه دارم و مادرم هم از اساتيد زبان انگليسي هستند مي خواستم بصورت پاره وقت چند ساعتي رو در زمينه free discussion با متد مناسبي كه از مادرم ومطالعاتم آموخته ام تدريس داشته باشم اگر ممكنه لطفا راهنمايي بفرماييد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله به عهده خودتون هست که بتونید تشریف ببرید در مراکز آموزش زبان و پیشنهاد کاری دریافت کنید

  14. فیروز گفت:

    با سلام. من دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان و ۴۷ ساله هستم. بیست سال سابقه آموزش در مدارس غیر انتفاعی و موسسات و…دارم. به عنوان مترجم هم فعالیت داشتم. زبان ترکی رو در سطح A2بلد هستم. کمی هم زبان فرانسه. آیا در ترکیه امکان یافتن مراکز آموزشی برای من وجود دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به خاطر شرایط سنی که دارید یک مقدار سخت هست مهاجرت به ترکیه یا هر کشور دیگه ای که بخواید کار کنید ولی برای پیدا کردن کار در ترکیه می تونید از ویزای توریستی این کشور استفاده کنید تا وارد بشید و در صورتی که موفق به کاریابی شدید، می تونیدویزای خودتون رو تغییر بدید

  15. رویا گفت:

    سلام خسته نباشید ، بنده ۲۰ سال دارم و دارنده ی مدرک بین المللی تیسول از دانشگاه شهید بهشتی هستم آیا میتونم به ترکیه مهاجرت تحصیلی و کاری داشته باشم و مطمئن باشم که حقوق خوبی دریافت می‌کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما اگر مهاجرت تحصیلی داشته باشید، باید اول دوره تحصیلی شما تمام بشه بعد به فکر حقوق بالا باشید.
      در مورد این که الان بتونید کار پیدا کنید هم نمیشه بطور قطع این مسئله رو تایید کرد.
      دقت داشته باشید که مسیر مهاجرت شما اما و اگرهایی داره که بسته به روش مهاجرت کاری و تحصیلی شما خواهد داشت.
      با مشاورین ما در ارتباط باشید تا شرایط مهاجرت به ترکیه رو بیش از گذشته برای شما تشریح کنند.

  16. Milad گفت:

    سلام و عرض ادب
    بنده دارای مدرک فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی می باشم و درـاموزش و پرورش ایران هم سه ساله استخدام شده ام
    برای مهاجرت و شرایط تدریس زبان اینکه من اگر بخوام مهاجرت کنم آنجا کجا میتونم تدریس داشته باشم
    لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حققیت امر این هست که پیدا کردن کار در ترکیه در مدارس دولتی برای شما بسیار سخت خواهد بود.
      مراکز آموزشی و مدارس بین المللی بهترین گزینه ها برای شما هست

  17. سمایی گفت:

    با عرض سلام خدمت شما
    به جای مدرک آیلس که فرمودید مدرک کارشناسی ارشد مترجمی زبان هم مورد قبول قرار می گیره؟ و آیلس نمره تا چند مورد قبول هست.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بعضی از این دانشگاه ها ممکن هست قبول کنند.
      ولی در نظر داشته باشید که آزمون آیلتس برای اکثر دانشگاه ها مورد تایید هست. نمره شما هم به رشته بستگی داره ولی میانگین رشته ها نمره 6 هست

  18. جعفر رسولی گفت:

    سلام و عرض ادب و احترام . بنده دارای ۴۳ سال سن . دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی و دارای ۲۱ سال سابقه تدریس زبان در آموزشگاههای خصوصی میباشم آیا برای مهاجرت به ترکیه میتونم اقدام کنم؟؟ میزان حقوق ماهانه بنده حدودا چقدر میشود ؟؟؟ سپاسگزارم.

    1. امیر جلالی گفت:

      شماره تلفن شما در اختیار مشاورین ما قرارداده شد که به زودی با شما تماس خواهند گرفت

    2. نیما عیسی پور گفت:

      با سلام. من هم شرایط مشابه ایشون رو دارم. 43 سال سن دارم و 20 سال سابقه کار در تدریس تافل و آیلتس رو دارم. میشه مهاجرت کاری کرد؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        بله میشه مهاجرت کرد اما باید در نظر بگیرید که پیدا کردن کار در این حوزه یک مقدار رقابتی هست.
        بهترین فرصت برای شما این هست که از طریق ویزای توریستی به ترکیه وارد بشید و از این طریق دنبال کار بگردید

  19. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    من امسال دیپلم میگیرم ولی زبان انگلیسی رو فول هستم و چند ماه دیگ میرم برای گرفتن مدرک آیلتس آیا میتونیم بدون مدرک دانشگاهی در ترکیه تدریس کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ابتدای امر مدرک معتبر آموزش زبان انگلیسی رو دریافت کنید و بعد با استفاده از اون دنبال کار بگردید

  20. رضا گفت:

    سلام برای دریافت مدرک Celta یا Tefl باید نمره مدرک ایلتس چند باشه؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمره ها به صورت Pass
      Pass B
      Pass A
      اعلام میشه

  21. مريم گفت:

    تركي استانبولي هم بايد بلد باشيم براي تدريس؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      طبیعتا برای ارتباط برقرار کردن با سایرین شما باید موارد اولیه رو بلد باشید

      1. رضا گفت:

        موارد اولیه دقیقا یعنی کدوما؟

        1. امیر جلالی گفت:

          منظور نکات اولیه برقراری ارتباط هست

  22. مريم گفت:

    سلام در خصوص تدريس زبان آلماني چي؟لطفا منو راهنمايي كنين.
    ممنونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر قصد کار در این کشور رو دارید باید مدارک مربوط به آموزش زبان رو دریافت کرده باشید

  23. Leyla گفت:

    سلام خسته نباشید مدت زمان تحصیلش چقدر هست منظور چند سال طول میکشه تا شاغل شیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوره های کارشناسی برای تحصیل در ترکیه بین 3 تا 4 ساله هست
      دوره ارشد هم یک دوره تحصیلی دو ساله و دکترا هم حداقل 3 سال زمان می بره

  24. saina گفت:

    سلام وقت بخير ايا مدرك celta كافي هست يا بايد مدرك tfel هم داشته باشم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      عموما دریافت یکی از مدارک کافی هست

  25. ارشیا گفت:

    سلام . من بعد از کلی تحقیق فهمیدم که با داشتن مدرک tefl بیشتر شغل های موقتی یا temporarily میشه پیدا کرد و فرصت شغلی دایمی کمتر پیدا میشه حتی با داشتن tefl level 5 که دقیقا با celta برابری میکنه ولی برای اینکه یک شغل و قرار داد دایمی permanent بشه پیدا کرد باید مدرک celta رو اخذ کرد. خودم میخواستم با گرفتن tefl level 5 یک کار permanent پیدا کنم ولی الان یکم گیج شدم که کدوم رو برم بگیرم celta یا tefl level 5,

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر دو مدرک دارای اعتبار کافی برای تحصیل هست. بهتر هست با آموزشگاه های مختلف که به دنبال نیرو هستند تماس بگیرید و شرایط رو جویا بشید

    2. Arash گفت:

      من در ترکیه تدریس میکنم و TESOL دارم ولی بعدا متوجه شدم که CELTA معتبرتره چون توسط کمبریج ارائه میشه و نه هر دانشگاهی. مشکل ترکیه سطح پایین مدارس و حقوق ناکافی و امکانات کمشه. بیشتر برای کسایی خوبه که خیلی حرفه ای و یا Native هستن یا مدرک Delta دارن.

  26. زهرا گفت:

    سلام من دارم زبان انگلیسی رو آموزش میبینم و قصد دارم که کنکورشو بدم که با گرفتن یه سری مدرک طبق گفته های تو مطلب به ترکه برم و شروع به کار کنم میخواستم بدونم شرایتش چطوریه یعنی هزینه رفتنو اینا با خودمونه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدارک مرتبط با تدریس زبان انگلیسی رو دریافت کنید به ترکیه سفر کنید و در اونجا کار پیدا کنید و ویزای کاری دریافت کنید. تمام هزینه ها هم به عهده خودتون هست.

      1. مهدی کریمی گفت:

        ببخشید بدون داشتن سربازی هم میشه ویزای کاری گرفت؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله میشه باید وثیقه بذارید تا بتونید از کشور خارج بشید

  27. ساناز گفت:

    با سلام
    بنده کارشناس مطالعات ترجمه هستم. ۲۵ سالمه. ۳ سال سابقه کار در دارالترجمه رسمی به عنوان مترجم اسناد و ۷ سال سابقه تدریس در آموزشگاه ها، مدارس غیرانتفاعی و مهدکودک دارم. (سال ۹۵ در گزینش آموزش و پرورش برای مدارس غیرانتفاعی تایید شدم و مهدکودک هم زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان است). کل سوابق کاریم موجوده و لوح تقدیر هم از مراکز دارم. این همه مدت هم بدون آیلتس و غیره مشغول به تدریس بودم. آیا ترکیه مدرک محوره یا اولویت با کسانی هستش که توانایی آموزش بهتر و تجربه بیشتری دارند؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک آموزش زبان انگلیسی در اختیار داشته باشید تا بتونید از این طریق خودتون رو به ترکیه برسونید.

  28. آرمان گفت:

    من زبان انگلیسی م خیلی مسلط هستم ولی مدرک ندا رم آیا میتونم دوره پایه بصورت خصوصی تدریس کنم
    با اقامت کوتاه مدت امکانش هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله با اقامت کوتاه مدت امکانش هست اما شما باید سابقه تدریس و همچنین مدرک آموزگاری زبان انگلیسی رو در اختیار داشته باشید.

  29. الف گفت:

    سلام،وقت بخیر،من دانشجوی ترم ۵ لیسانس ادبیات زبان انگلیسیم،رشتم انگلیسی_فرانسوی هست.
    به زبان ترکیم تسلط دارم،میتونم واسه تدریس توی ترکیه اقدام کنم و قبلش ادامه ی لیسانسمو ترکیه بخونم و بعد برم سرکار؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط بازار کار در ترکیه بعد از شیوع کرونا به شدت افت کرده و نرخ بیکاری این کشور به 20% نزدیک شده برای همین کاریابی در ترکیه برای شهروندان خارجی خیلی سخت شده.

  30. مهسا گفت:

    سلام وقت بخیر
    منظورتون از مدرک TEFL دقیقا چیه؟
    این مدرک رو چطور و کجا میشه گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این دوره و دوره های دیگه ای وجود داره که مخصوص کسانیه که میخوان زبان بخونن یا در این کشور تدریس کنن
      لطفا با ما تماس بگیرید تا کامل راهنماییتون کنیم

  31. فرناز گفت:

    سلام
    ببخشید با مدرک دانشگاهی زبان اسپانیایی میتوان در ترکیه کار پیدا کرد ؟
    آموزش زبان اسپانیایی یا کاری ک زبان اسپانیایی نیاز باشد در ترکیه وجود دارد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر در این کشور با زبان انگلیسی میتونید به کار برسید

  32. Blue گفت:

    با سلام من ۱۸ ساله هستم و تقریبا ۱ سال سابقه کار به تمامی سنین رو دارم
    الان هم مدرک ایلتس و دولینگو دارم و میخواستم برای سلتا اقدام کنم
    بعد میخواستم بدونم با سلتا میشه اونجا کار پیدا کرد و موند؟ بعضی ها میگن میشه اما بعضی ها میگن حتما باید لیسانس داشته باشی
    ممنون میشم راهنمایی ام کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لزومی به ارائه مدرک لیسانس نیست حتی شما میتونید یه دوره teaching هم در ترکیه بگذرونید که خیلی بهتر به کار برسید

  33. حسین صداقت گفت:

    سلام
    ببخشید من ارشد آموزش زبان هستم و 3 ساله تو یه مدرسه خصوصی مشغول به کارم ولی من الان 4000 لیر حقوق می گیرم و استان ساکاریا هستم آیا می تونین کمکم کنید که کاری با درآمد بهتر گیرم بیاد؟ حدود 12 سال سابقه تدریس دارم که تو دانشگاه و کانون زبان ایران بوده و 3 سال هم هست اینجا کار می کنم.
    تشکــــــــــــــــــــــــــــــــر

    1. داوری گفت:

      سلام
      جناب صداقت ما موسسه مهاجرتی هستیم و در زمینه کاری خدماتی نداریم اما براتون آرزوی موفقیت دارم

  34. آتوسا گفت:

    با سلام وعرض ادب برای کار درترکیه به عنوان مدرس زبان انگلیسی آیا شرط سنی هم در نظر گرفته میشود تدریس در آنجا محدودیت سنی هم دارد ؟ باتشکر.

    1. داوری گفت:

      سلام
      تدریس به زبان انگلیسی بازار کار خوبی در ترکیه داره و سن و سال هم نداره اگر مدارک اون رو ندارید میتونید در ترکیه یک دوره ببینید و بعد وارد بازار کار بشید

  35. دیبا گفت:

    سلام ببخشید یه سوال داشتم برای تدریس انگلیسی در ترکیه ایلتز کافیه یا باید حتما مدرک دانشگاهی انگلیسی باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      علاوه بر اینهایی که میفرمایید معمولا مدرک TESOL هم نیازه

  36. شهرزاد گفت:

    سلام
    برای گرفتن کار به عنواد استاد زبان انگلیسی داشتن کدوم مدرک بهتر است ؟ TESOL یا TEFL

    1. داوری گفت:

      سلام
      هر دو مدرک در کشور ترکیه برای کار خوبه و تفاوتی آنچنانی نمیکنه

  37. nima atapour گفت:

    با سلام
    ببخشید یه سوال داشتم به نظرتون من در انتخاب رشته بعد کنکور چهرشته ای بردارم تا راحت تر بتونم در ترکیه مشغول به کار شم البته اینم بگم که من مدرک کانون زبان رو دارم ولی هنوز برای تافل اقدام نکردم ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه یا بایستی مستقیم اقدام کنید یا از طریق دوره زبان وارد بشید تا بتونید در اونجا مشغول به کار بشید
      لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید

  38. ملیکا گفت:

    سلام. ممنون از راهنماییتون. من دکترای رشته اموزش زبان انگلیسی از دانشگاه ازاد دارم و ۳ سال به صورت حق التدریس در دانشگاه ازاد تدریس داشتم. من شهروند ترکیه هم هستم. ایا کار در دانشگاه میتونم بگیرم یا خیلی سخت هست؟ دانشگاه ازاد رو قبول دارند. ممنونم پیشاپیش???

    1. داوری گفت:

      سلام
      بستگی به توانمندی شما داره ولی در کل میشه در ترکیه در حین تحصیل کار کنید

  39. مسعود گفت:

    با سلام
    بنده ارشد زبان انگلیسی گرایش (اموزش زبان)هستم هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه با سابقه ۲۳ سال تدریس در دانشگاه هستم.لطف کنید راهنمایی کنید چطور من میتونم برا تدریس زبان انگلیسی در یکی از دانشگاهای ترکیه جذب کار و مشغول به تدریس شوم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      وارد سایت این دانشگاه ها بشید و رزومه خودتون رو برای دانشگاه های این کشور ارسال کنید

  40. rastin گفت:

    سلام.اگر مدرک کارشناسی زبان انگلیسی رو از دانشگاه علمی کاربردی بگیرم مناسب کار در ترکیه است؟میدونم کار فرما باید میدا کرد فقط میخوام بدونم کار مناسب پیدا مییشه؟
    وایا رشته حقوق و مددکازی مناسب کار در ترکیه یا زبان انگلیسی ؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته زبان انگلیسی در ترکیه بازار کار بهتری داره نسبت به رشته های حقوق و مددکاری ضمن اینکه در مورد حقوق باید شهروند ترکیه بشید تا مجوز کار رو به عنوان وکیل به شما بدن

  41. احمد گفت:

    من رشته عمران درس خوندم ولی مدرک تافل دارم فقط با تافل میشه تو آموزشگاه درس داد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تدریس در این رشته مدرک زبان بین المللی هم احتیاج دارید دوست من

  42. طاهری گفت:

    سلام خسته نباشین من تقریبا ۲۴ سالمه و کارشناسی ارشد آمورش زبان انگلیسی دارم چون تازه فارق التحصیل شدم خیلی سابقه کار تمام وقت ندارم اما دو سال کارشناسی ارشد پاره وقت تدریس میکردم سوال من اینه که آیا منکه ارشد آموزش دارم برای کار در ترکیه باید بازم مدرکcelta یا tefl داشته باشم و اینکه من قصد سرمایه گذاری در اون جا دارم که بتونم‌پاسپورت ترکیه بگیرم و عنوان تبع خارجی مشغول به کار نشم.. آیا با این شرایطی که ذکر کردم پیدا کردن کار تو یک مدرسه یا موسسه معتیر چالش برانگیزه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای پیدا کردن کار در این زمینه باید حضورا به کشور ترکیه مراجعه کنید و امکان کار پیدا کردن در این کشور وجود دارد

  43. rastin گفت:

    سلام.مدرک دانشگاهی مترجمه ایی زبان انگلیسی از دانشگاه علمی کاربردی که قابل ترجمه وزارت علوم هست ..برای کار در ترکیه مناسبه یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در رشته زبان انگلیسی علاوه بر مدرک زبان آگادمیک آزمون زبان رو هم باید شرکت کنید

  44. armin گفت:

    با سلام
    من ی سوالی داستم خواستم ببینم در ترکیه بیشتر ب زبان انگلیسی با به الکترونیک (برق ) اهمیت داده میشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      جسارتا سوالتون سوال خوبی نیست چون هر دو رشته امکان کار رو دارن اما کسی نمیتونه مشخص نمیکنه که حتما به کار میرسید یا نه

  45. رحمت گفت:

    سلام و احترامات
    بنده استانبول استم میخوام زبان انگلیسی را بیاموزم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      با ما تماس بگیرید تا شما رو در دوره های زبان انگلیسی ثبت نام کنیم

  46. مهدیه مسعودی گفت:

    سلام.من اگر مدرک ایلس و لیسانس دوساله زبان و مترجمی همزمان داشته باشم. ایا شرایط کاری مناسب برای من هست؟
    و اگر هست امان داره این شرایط تا2سال اینده تغیر کنه

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه باید به دنبال کارفرمایی باشید که به شما قرارداد کاری اعطا کنه

  47. زهره گفت:

    چه‌ مدرسانی در مراکز معتبر تدریس میکنن؟ منظورم اینه چه فاکتورهایی رو درنظر میگیرن که یه‌مدرس بتونه تو یه مرکز معتبر تدریس کنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      همون فاکتورهایی که یک مدرس معتبر رو از غیر معتبر متمایز میکنه

  48. ارشا گفت:

    سلام چجوری کارفرما پیدا کنم برای خودم در ترکیه ؟
    من مدرک tefl دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      یا به صورت حضوری یا به صورت آنلاین باید با کارفرما در ارتباط باشبد

      1. ایراندوست گفت:

        سلام وقت بخیر.
        برای اینکه به صورت مدرس زبان انگلیسی درخواست کار بدیم، از کجا میتونیم کارفرما پیدا کنیم که درخواست کار براشون بفرستیم؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          باید در سایت های کاریابی این کشور بگردید یا به صورت حضوری مراجعه کنید

  49. زهره گفت:

    سلام روزتون بخیر
    همسر بنده ۱۰ سال سابقه تدریس زبان انگلیسی دارن و میخوان به زودی celta بگیرن، لیسانس مهندسی صنایع دارن… میخواستم بدونم اگر مدرک celta داشته باشن دیگه مدرک دانشگاهیشون که غیرمرتبط با آموزش زبان هست، مهم نیست یا اینکه چون مدرک مرتبط ندارن به مشکل میخوریم؟
    و اینکه شما در این زمینه مشاوره های تخصصی تری هم دارید که بتونیم همکاری کنیم و کمکمون کنید؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما باید از کارفرمای این کشور دعوتنامه کاری داشته باشید در غیر اینصورت امکانپذیر نیست متاسفانه

  50. sara گفت:

    سلام من قصد مهاجرت به ترکیه رو دارم به غیر از زبان ترکی استانبولی قصد دارم مدرک آیلتس انگلیسی رو هم بگیرم..مدرک تحصیلیم هم کاردانی حسابداری هستش ..آیا با این اوصاف میتونم تو ترکیه آموزش زبان بدم و مهاجرت کاری بگیرم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در ترکیه باید یک کافرما داشته باشید که براتون قرارداد کاری بنویسه یا تشریف ببرید ترکیه دنبال کار بگردید

  51. رضا گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشجوی دکتری اموزش هستم با ۱۰ سال سابقه تدریس ایا مدرک دیگه ای لازمه برای تدریس؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما نیاز به یک دعوتنامه کاری دارید تا بتونید در ترکیه به کار مشغول شید

  52. سحر گفت:

    سلام وقتتون بخیر.
    ببخشید بازار کار زبان فرانسه در ترکیه چطور هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته زبان انگلیسی در این کشور بازار کار داره اما زبان فرانسه رو باید بیشتر تحقیق کنید

  53. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر.
    میخواستم بپرسم برای تدریس در ترکیه حتما باید مدرک دانشگاهی داشته باشیم یا مدرک تافل یا آیتلس با سابقه ی کار کافی هستش؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      در این خصوص با مشاورین ما در تماس باشید

  54. داود گفت:

    با سلام
    دکتری اموزش انگلیسی هستم. 15 سال در دانشگاهها و کانون زبان ایران تدریس کردم. میخام برم ترکیه 39 ساله هستم. میخاستم بدونم میتونم اونجا موفق بشم؟ درامد چقدر میتونم بدست بیارم؟ ممنونم از راهنماییتون

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      میتونید برای کار در ترکیه اقدام کنید و در مورد درآمد بهتره که ابتدا مقاله حقوق ماهیانه کار در ترکیه رو مطالعه کنید و بعد اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  55. ندا گفت:

    سلام من مشغول خوندن زبان انگلیسی کتاب امریکن انگلیش چهار هستم بعد تموم کردم کتاب پنج قراره کلاس های ایلس مارو شرکت بدن اما من نمیدونم ایلس به درد من میخوره یا مدرک تی تی سی یا مدرک دیگه ای
    تصمیم دارم تو اموزشگاه های بین المللی انگلیسی تو ترکیه تدریس بکنم ایا لازم هست مدرک دانشگاهی زبان هم تو ایران بگیرم یا نه

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بیشتر از همه نیاز دارید که یک کارفرما برای کار در این کشور داشته باشید تا بتونید کار کنید

  56. Raha گفت:

    سلام وقتتون بخیر. سوالی داشتم من مدرک ارشد TEFL از دانشگاه دولتی ایران دارم میتونم با این مدرک بعنوان مدرس در ترکیه کار کنم و اینکه چطور میتونم برای ویزای کار معلمی زبان اقدام کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما بایستی برای کار در ترکیه کارفرما داشته باشید تا بتونید مشغول به کار بشید

  57. bahar گفت:

    سلام. ترکیه دانشگاهی داره ک تقریبا معتبر باشه و رشته ارشد ترجمه یا اموزش داشته باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      کشور ترکیه دانشگاه های خوبی داره و در این رشته هم میشه در ترکیه تحصیل نمود

  58. سحر گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من مدرس زبان انگلیسی هستم با سابقه ی بیش از ده سال تدریس ، مدرک TTC دارم و لیسانس حسابداری و می‌خوام برای کار در ترکیه اقدام کنم ، با شرایطی که دارم آیا لازمه حتما TOEFL هم داشته باشم ؟
    و اینکه آیا داشتن TOEFL و IELTS فرقی می‌کنه ؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در ترکیه بیشتر از تافل و آیلتس نیاز دارید که مدرک زبان ترکی استانبولی داشته باشید
      و البته نیاز به کارفرما هم دارید

  59. سعیده گفت:

    سلام‌وقتتون بخیر من سوالات دوستان رو خوندم اینکه فرمودین از ترکیه کارفرما داشته باشید چطوری باید کارفرما رو پیدا کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      دو راه داره یا حضوری مراجعه کنید چون نیاز به ویزا نداره خیلی از ایرانیها از این طریق اقدام میکنن
      یا اینکه روزمه بفرستید براشون

  60. Samira گفت:

    سلام من میخواستم تو یکی از دانشگاه های دولتی استانبول کارشناسی ادبیات زبان انگلیسی بخونم، ممنون میشم از شرایطش و دانشگاهاش بگید. و اینکه امتحان ورودیشون به چه شکلیه و ایا به نظرتون درصد قبولی چطوره. مسلط به زبان ترکی هم هستم و هیچ مشکلی بابت این قضیه ندارم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ما برای تمامی دانشگاه های ترکیه میتونیم برای شما پذیرش بگیریم حتی دانشگاه های دولتی
      پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  61. الناز گفت:

    سلام من مدرس زبان انگليسي هستم و قصد مهاجرت به تركيه رو دارم به خاطر كه اگر بتونه سكوي پرتابي باشه كه بعد از يكي دو سال كار توي تركيه بتونم به كشورهاي اروپايي و پيشرفته تر مهاجرت كنم ، آيا فكر ميكنيد ميتونه كمك كننده باشه يا خير…؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خیلی میتونه به شرایط فرد اقدام کننده بستگی داشته باشه
      اما ممکنه سکوی پرتاب بتونه باشه به اطلاعات بیشتری از شما نیاز دارم

  62. مائده گفت:

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس معماری دارم و همچنین آیلتس و مدرک TESOL
    و میخوام برای تدریس زبان انگلیسی در ترکیه اقدام کنم
    ولی سابقه تدریس کمی دارم
    میخواستم بدونم با این شرایط امیدی برای پیدا کردن شغل هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام سرکار خانم وقت شما هم بخیر
      اول باید کارفرما داشته باشید که خب پیدا کردن اون در ترکیه کار راحتی نیست

  63. میلاد گفت:

    سلام .کسانی که لیسانس رشته دبیری زبان در ترکیه هستن.برای اونها هم لیسانس کفایت میکنه یانه

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بهتره که برای کار در این کشور ابتدا مقالهپیدا کردن کار در ترکیه رو مطالعه کنید دوست عزیز

  64. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    داشتن لیسانس اجباریه؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      برای کار کردن داشتن کارفرما الزامیه

  65. افشین فیلی گفت:

    متوجه نمیشم ۵۰۰ هزار دلار بابت چی ؟ میشه بیشتر توضیح بدبد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      بابت ثبت شرکت در ترکیه که تاسیس آموزشگاه نوعی ثبت شرکت هست

  66. افشین فیلی گفت:

    با سلام
    شرایط تاسیس آموزشگاه زبان خصوصی چگونه هست ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما نوعی ثبت شرکت هست که ۵۰۰ هزار دلار سرمایه نیاز دارد

  67. Vahid گفت:

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون.
    ببخشید اطلاع دارین برای اپلای به مقطع ارشد، کدوم دانشگاه های ترکیه رشته آموزش زبان انگلیسی رو دارند که مدرکش معتبره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید این موضوعرو خودتون جستجو کنید

      1. سما گفت:

        سلام ببخشید مدرک لیسانس کارشناسی حتما باید زبان باشه؟من مدرک لیسانس عمران دارم قبول نمیکنن؟!

        1. ف.فرجی گفت:

          سلام و عرض ادب خیر داشتن کارشناسی زبان اجباری نیست شما فقط باید دنبال کارفرما از ترکیه باشی

  68. جمال میری گفت:

    با سلام. من مدرس زبان هستم در تهران، حدود ۱۴ سال تدریس داشتم در موسسه‌، دانشگاه‌، و موسسه شخصی خودم. ۴ سال مدیرمحتوای مجله اینترنتی دو زبانه بودم. تصمیم به مهاجرت برای تدریس در ترکیه گرفتم. ۳۲ ساله هستم و مدرک کارشناسی ارشد آموزش رو دارم. نمر‌ه‌ی آیتلس ماک ۸ شد و تنها مدرک در ارتباط با تدریس من هم، مربوط به یک دوره TTC هست. آیا مدرک TEFL که برگردان عنوان مدرک ارشد آموزش میشه، باز هم اخذش اجباری هست؟ آیا مراحل انجام کار رو در سایت موجود دارید؟ خدمات شما در این رابطه شامل چه مواردی هست؟

    با سپاس

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما آیا از ترکیه کارفرما دارید؟

  69. بابک نعمت اللهی گفت:

    سلام
    من و همسرم هر دو ارشد آموزش زبان هستیم و حدود 10 سال سابقه کار در کانون زبان ایران رو داریم. از سال 2018 در ساکاریا در یک مدرسه خصوصی تدریس میکنیم و همه از کارمون راضی هستند و ویزای کار داریم. میخواستم بدونم آیا شما میتونید برای ما کاری در شهرهای بزرگتر ترکیه یا دانشگاه ها پیدا کنین.؟ در ضمن ما به زبان ترکی مسلط هستیم.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید این موضوع از سایت های کاریابی جستجو کنید

    2. Bahar گفت:

      سلام. خیلی ممنون میشم منو هم راهنمایی کنید چطور باید تو ترکیه کار پیدا کنم. من هم چهارده سال معلم کانون زبان هستم. خیلی وقت هم هست دنبال تدریس در ترکیه هستم ولی به هیچ جا راه پیدا نمیکنم

      1. داوری گفت:

        سلام و درود
        پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله شرایط کار در ترکیه برای ایرانیان رو مطالعه بفرمائید
        اگر ابهامی بود در خدمتتون هستم

  70. Aban گفت:

    سلام خسته نباشید.
    برای آموزش زبان انگلیسی در ترکیه داشتن مدرک تافل به همراه لیسانس اجباریه یا داشتن یکی از اینها کفایت میکنه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادی خدمت شما یکی هم باشه کافیه

      1. کریم گفت:

        ضمن عرض سلام و احترام، دبیر زبان انگلیسی هستم در شهر تبریز، فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی، سال ۱۴۰۲ با سی سال خدمت در آموزش و پرورش بازنشسته میشم. قصد مهاجرت به ترکیه دارم بعد اتمام خدمتم هم به خاطر ادامه تحصیل فرزندم در دانشگاه و هم علاقه به تدریس زبان در ترکیه. بی زحمت راهنمایی ام بفرمایید آیا با تقاضای بنده موافقت می کنند یا خیر؟
        قبلا از زحمات شما نهایت امتنان را دارم. موفق باشید.

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          فرزند شما با استفاده از ویزای تحصیلی می تونن به ترکیه مهاجرت کنند و مشکلی از این بابت نیست.
          با این حال شرایط کار خودتون در این کشور بسیار سخت هست چراکه شما در حال بازنشسته شدن هستید و همین شرایط برای شما در ترکیه هم وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *