ویزای کاری

بازار کار رشته پرستاری در اسلوونی

بازار کار رشته پرستاری در اسلوونی

وضعیت بازار کار رشته پرستاری در اسلوونی مطلوب نیست، به طوریکه اتاق بهداشت و مراقبت مامایی اسلوونی وضعیت فعلی این کشور را بحرانی دانسته است. اگرچه تعداد دانشکده های پزشکی و پرستاری در این کشور افزایش یافته است اما کمک چندانی به وضعیت قرمز این کشور نکرده و همچنان شرایط نگران کننده ای دیده می شود. سازمان مذکور خاطر نشان کرده است چنانچه روند وضعیت فعلی ادامه داشته باشد، فروپاشی سیستم های مراقبت های بهداشتی و تامین اجتماعی دور از انتظار نبوده و در آینده ای نزدیک به وقوع می پیوندد. اطلاعات بیشتری در این خصوص وجود دارد که در اختیار موسسه مهاجرتی به نام موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می باشد که با مراجعه به دفتر این موسسه یا تماس تلفنی می توانید آنها را در اختیار داشته باشید.

  • شرایط کار به عنوان پرستار در کشور اسلوونی چیست؟
  • آیا می توان بدون نیاز به معادلسازی در کشور اسلوونی مشغول به کار پرستاری شد؟
  • متوسط درآمد پرستاران در کشور اسلوونی چقدر است؟
  • شرایط تحصیل پرستاری در اسلوونی چیست؟
  • آیا می توان با زبان انگلیسی در اسلوونی مشغول به کار شد؟

شرایط ورود به بازار کار رشته پرستاری در اسلوونی

با توجه به این که جمعیت اسلوونی روند افزایشی را در پیش گرفته است، اما بیمارستان های این کشور از کمبود نیروی پزشک و پرستار رنج می برند و قادر به ارائه خدمات پزشکی به صورت ایده آل نیستند. یکی از مهم ترین و اصلی دلایل این امر، پایین بودن حقوق و دستمزد پرستاران اسلوونیایی است. آنان در مقابل ساعات کاری زیادی که در محل خدمت خود حضور دارند، مبالغ کمی را به عنوان حقوق دریافت می نمایند و همین امر موجب می گردد در سایر کشورهای جهان در جستجوی شغل پرستاری باشند. از این رو، هر روزه تعداد پرستاران در این کشور رو به کاهش است. مهاجرت پرستاران اسلوونیایی به کشورهای پر درآمد باعث می گردد فشار زیادی بر روی سایر پرستاران در بیمارستان اسلوونی ایجاد شود.

آمارها حاکی از آن است که به طور متوسط در هر هفته، تعداد 4 مجوز برای پرستاران جهت مهاجرت به سایر کشورهای خارجی صادر می گردد. برخی از کشورها که برای پرستاران مقصد جذابی محسوب می گردد، استرالیا، آلمان، ایتالیا و بریتانیا است. از این رو بازار کار رشته پرستاری در اسلوونی مناسب نبوده و پیشنهاد نمی شود. بازار کار رشته پرستاری در اسلوونی به دلیل پایین بودن حقوق و دستمزد این قشر، شرایط ایده آلی ندارد.

اندک پرستارانی که در کشور اسلوونی مشغول به کار هستند، می بایست خلائی که نبود پرستارانی که به کشورهای دیگر مهاجرت نموده اند را جبران نموده و فعالیت های آنان را نیز تحت پوشش قرار دهند. به همین دلیل ساعات کاری این پرستاران در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی بسیار بالاست. پر واضح است که شرایط حقوقی کار در اسلوونی در زمینه پرستاری نامناسب است.

افزایش سن پرستاران در اسلوونی از 2022 به بعد

در بررسی های انجام شده مشخص گردید شرایط بازار کار رشته پرستاری در اسلوونی ایده آل نبوده و با مشکلات فراوانی رو به است. همین موضوع باعث افزایش سن پرستاران اسلوونیایی گردیده و جامعه آنان را به سمت سالمندی پیش می برد. چراکه به اندازه کافی نیروی جوان در زمینه پرستاری در اسلوونی وجود دارد اما به دلیل شرایط کاری و حقوقی نامناسب، آنان راضی به فعالیت شغلی در زمینه پرستاری نیستند. در نتیجه پرستارانی که در حال حاضر در بیمارستان و مراکز درمانی این کشور مشغول به کار می باشند، متعلق به سنین بالا و بین 54 الی 57 سال هستند بر اساس آمارهای به دست آمده، بالغ بر 8200 پرستار در این کشور مشغول به کار هستند که سن آنها در رده سنی 50 سال به بالا قرار دارد. این موضوع از 2022 به بعد تشدید هم می شود.

شرایط استرس زا در بازار کار رشته پرستاری در اسلوونی

شرایط استرس زا در بازار کار رشته پرستاری در اسلوونی

بررسی ها نشان می دهد در بازار کار رشته پرستاری در اسلوونی، عوامل استرس زایی وجود دارد که باعث کاهش بازدهی و عملکرد پرستاران در این کشور شده است. در این خصوص طرحی اپیدمیولوژیک مقطعی صورت گرفته است که در سال 2016 میلادی با استفاده از این طرح، عوامل استرس زای پرستاران مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق و پژوهش، تعداد 983 پرستار که در 21 بیمارستان اسلوونیایی مشغول به کار بودند، مورد آزمایش و تست قرار گرفتند. نتیجه این تحقیق نشان داد میزان شیوع استرس در این پرستاران به میزان 56.5% است که عوامل مختلفی در آن دخیل هستند. برخی از این عوامل به شرح زیر می باشند:

  • عدم رضایتمندی از شرایط کاری و تامین نشدن هزینه زندگی در اسلوونی
  • عدم تعطیلی به موقع و کمبود استراحت کافی پس از کار
  • ثابت بودن مدت زمان کار
  • افزایش تعداد روزهای کاری

ایجاد محیط کاری دلگرم همراه با پشتوانه مالی کافی و راضی کننده و همچنین مدیریت میزان ساعات کاری بر اساس سختی کار پرستاران، می تواند درصد بالایی از استرس ها، ناکارآمدی و نگرانی های پرستاران اسلوونیایی را کاهش داده و بازدهی عملکرد آنان مانند کیفیت و کمیت در مراقبت را افزایش دهد.

زبان اسلوونیایی جهت پرستاری در اسلوونی

برای کار در هر کشور خارجی، شایسته است که به زبان تکلم مردمان آن کشور تسلط کافی داشته باشید. برای مثال به منظور ورود به بازار کار رشته پرستاری در اسلوونی، لازم است جهت برقراری ارتباط بهتر و بیشتر با بیماران و پرسنل بیمارستان، مراکز درمانی و در مجموع مردمان این کشور، به زبان اسلوونیایی آشنا باشید. چراکه ممکن است برخی مردمان این کشور به زبان انگلیسی مسلط نباشند. کشور اسلوونی نیز برای این موضوع اهمیت خاصی قائل است. سطح C1 در زبان اسلوونیایی تعیین شده است و افراد خارجی می بایست جهت مهاجرت به کشور اسلوونی و کار در این کشور، مدرک مورد نظر را در دست داشته باشند. برای مشاوره و راهنمایی های بیشتر در این خصوص با کارشناسان و مشاوران ما که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت حضوری فعال داشته و تخصصی ترین مشاوره ها را در اختیار شما قرار می دهند، ارتباط بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *