ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان

بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان

بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان یک بازاری نوپا و مشتاق نوآوری و خلاقیت بوده و به شدت به دنبال استخدام نیروهای متخصص و کاردان است. خبر خوش برای مهندسان و متخصصان رشته کامپیوتر این که متخصصان و مهندسان IT, ICT و کامپیوتر جزو فهرست مشاغل مورد نیاز بلغارستان است. بنابراین شما با مدرک لیسانس، تسلط بر زبان انگلیسی یا بلغاری و نیز سابقه کاری بالای 4 سال از شانس خوبی برای استخدام در شرکت های کارفرمای بلغاری برخوردار هستید.

با وجود این بازار کار پر رونق و دارای فرصت های شغلی فراوان اما کار مهندسی کامپیوتر در بلغارستان یک ایراد دارد. آن ایراد هم مربوط به میانگین درآمد نسبتا پایین این مهندسان در کشور بلغارستان است. وضعیتی که ما به هنگام مقایسه سطح درآمدی این مهندسان با مهندسان کامپیوتردر بقیه کشورهای اروپایی متوجه آن می شویم. در صورت وجود تمایل به اخذ اقامت بلغارستان از طریق کار یا سرمایه گذاری حتما مقالات نگاشته شده توسط کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه فرمایید.

شرایط بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان در 2023

مهندسان کامپیوتر در کشور بلغارستان می توانند با اخذ مدرک کارشناسی خود وارد بازار کار این رشته شوند. در واقع کار مهندسان و متخصصان کامپیوتر شامل تخصص های مختلف است که به صورت گروهی با هم کار کرده و پروژه کاری را به سرانجام می رسانند. نصب و راه اندازی انواع سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری، برنامه نویسی، طراحی و معماری انواع شبکه ها، بهینه سازی و بهبود شبکه های موجود، توسعه زیرساخت های کامپیوتری و غیره از انواع وظایف و مسئولیت های مهندسان کامپیوتر در بلغارستان محسوب می شود. انواع تخصص های رشته کامپیوتر به همراه سطح متوسط درآمدی آنها در کشور بلغارستان در سال 2023 به صورت زیر است:

مشاغل رشته کامپیوتر در بلغارستانمیانگین سطح درآمدی (لف بلغارستان)
مهندس نرم افزارBGN5000 تا BGN68000
برنامه نویس یا توسعه دهنده نرم افزارBGN5000 تا BGN80000
مهندس نرم افزار ارشدBGN36000 تا BGN97000
توسعه دهنده وبBGN8000 تا BGN69000
مهندس/ توسعه دهنده Front EndBGN12000 تا BGN51000
توسعه دهنده جاواBGN8000 تا BGN60000
برنامه نویس یا توسعه دهنده نرم افزار .NETBGN2000 تا BGN58000
توسعه دهنده PHPBGN1000 تا BGN48000
توسعه دهنده نرم افزار Full StackBGN33000 تا BGN47000

درآمد مهندسان در بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان

درآمد مهندسان در بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان

امروزه در سال 2023 می توان گفت نرخ بیکاری این کشور حدودا 5.5% است. لذا استخدام نیروی کار خارجی خارج از این کشور فرایند پیچیده ایی دارد. اولویت استخدام با نیروی کار داخلی است. علاقه مندان به کار در بلغارستان می توانند در ابتدا با یک ویزای دارای حق کار مثل ویزاهای تحصیلی یا دوره های زبان ورودشون رو به این کشور ایجاد کرده و سپس به دنبال کار بگردند. تسلط به زبان بلغاری شانس اخذ پیشنهاد کاری را افزایش می دهد.

تاثیر سابقه کاری بر روی درآمد مهندسان کامپیوتر در بلغارستان را می توان به وضوح در لیست زیر مشاهده نمود:

سابقه کاردرصد افزایش یا کاهش حقوق
حرفه ای (10- 19 سال سابقه)89%+
مجرب (5- 9 سال سابقه)70%+
متوسط (1- 4 سال سابقه)1%-
مبتدی (کمتر از 1 سال سابقه)41%-

شرایط کار مهندسان کامپیوتر در بلغارستان منطبق با قانون کار این کشور بوده و حداقل سطح حقوق، روزهای تعطیل و مرخصی و غیره از طریق قانون مذکور مشخص می شود. اخذ مالیات بر درآمد در بلغارستان حدود 10% بوده و این شامل همه کارگران است. ساعت کاری در بلغارستان حدود 8 ساعت در روز است. نظام تامین اجتماعی و بیمه مراقبت های درمانی نیز شامل حال کلیه کارگران داخلی و خارجی مقیم بلغارستان است.

کاریابی در بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان

شرایط بازار کار بلغارستان به گونه ای است که شما همه نوع شغلی را که بخواهید می توانید در آن پیدا کنید. با این حال صنایع خاصی هستند که نیاز بالایی داشته و یافتن کار در آن بخش ها اغلب آسان است. اما آیا در رشته کامپیوتر نیز کمبود نیرو در بلغارستان وجود دارد یا خیر؟ اصولا شما در بلغارستان پیشنهادات شغلی زیادی را در حیطه صنایع لوازم خانگی و تولید فناوری های منوسط به بالا و نیز تولید خودرو خواهید یافت که در مرکز و جنوب اروپا رشد سریع تری دارند. در حال حاضر در بلغارستان کمبود نیروی کار در صنایع فرآوری، ICT، متخصصان و مهندسان کامپیوتر، متقاضیان کارآفرینی در بلغارستان و نیز دبیران زبان وجود دارد.

اما برای کاریابی در بلغارستان روش های مختلفی وجود دارد که از جمله آن می توان به مراجعه به بخش آگهی های روزنامه های محلی، موسسات کاریابی و پورتال ها و وب سایت های جستجوی کار اشاره نمود. در این بین، کاریابی اینترنتی سریعترین، آسانترین و ارزانترین روش کاریابی در بلغارستان محسوب می شود. از جمله این وب سایت ها که به طور تخصصی به مقوله کاریابی و جستجوی کار در کشور بلغارستان می پردازند، عبارتند از:

  • jobtiger.bg
  • jobs.bg
  • synteticaconsult.com
  • econ.bg

امتیازات ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان

طی سالهای اخیر، افراد متعددی از کشورهای مختلف جهان برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان تلاش کرده اند. زیرا بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان، مزیت های ویژه ای را برای تمامی اتباع متقاضیان از نقاط مختلف جهان ارائه کرده است. یکی از اصیل ترین دلایل ورود متخصین بین المللی به بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان، پیشرفت این کشور در حوزه های مختلف اقتصادی طی سالهای اخیر بوده است. به طور کلی بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان چیزهای زیادی برای ارائه به اتباع کشورهای خارجی دارد.

در جدول زیر می توانید بیشتر با امتیازات ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان آشنا شوید:

امتیازات ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستانتوضیحات
امکانات هیجان انگیز و محدوده حقوقبلغارستان طی سال های اخیر ثابت کرده که یک مرکز فناوری بزرگ در شرق اروپا می باشد، که هر مدرک علوم کامپیوتری را از یک دانشگاه معتبر ارائه می دهد. علاوه بر این یافتن شغل مناسب در بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان کار بسیار ساده ای خواهد بود، که با حقوق ماهیانه مطلوب همراه است.
امکان کسب درآمد حین تحصیل در بازار کار این کشورخودآموزشی در حین تحصیل در علوم کامپیوتر در بلغارستان بسیار ساده است. علاوه بر این می توانید به صورت آزادانه حین تحصیل در بلغارستان، وارد بازار کار این کشور در رشته کامپیوتر شوید.
یک موقعیت پردرآمد تضمین شده در بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستانعلیرغم کاهش نرخ اشتغال در اغلب کشورهای اروپایی، مشاغل علوم کامپیوتر در بازار کار بلغارستان بسیرا پر رونق بوده اند.

مهاجرت به بلغارستان با کارت آبی اروپا

کارت آبی یا بلوکارت اتحادیه اروپایی (EU) توسط دولت بلغارستان نیز برای متقاضیان خارجی صادر می شود. این کارت نه یک نوع ویزا بلکه یک نوع اقامت اروپایی محسوب می شود. در حقیقت اگر شما به دنبال اقامت کاری در بلغارستان به عنوان یک مهندس یا متخصص کامپیوتر و IT یا ICT هستید، شما بایستی در ابتداء ویزای بلند مدت (Visa Type D) داشته و سپس نسبت به اخذ بلوکارت اقدام نمایید.

بدیهی است که پس از کاریابی و عقد قرارداد کار با کارفرمای بلغاری، ابتداء شما با مراجعه به سفارت ویزای بلند مدت (D) خود را دریافت و با آن وارد بلغارستان شده و سپس در عرض 7 روز پس از ورود اقدام به دریافت کارت آبی از طریق اداره مهاجرت محلی می نماپید. در این جا فقط به کلیاتی از مبحث بلوکارت پرداخته شد. اما شما عزیزان می توانید برای اطلاع دقیق از نحوه مهاجرت به بلغارستان و درخواست بلوکارت اروپا مقالات ما در سایت رسمی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه فرمایید.

سوالات تخصصی در خصوص بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان

در این بخش به مهم ترین سوالات شما به طور کامل پاسخ داده خواهد شد:

  • درآمد مهندسان در بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان چه میزان است؟ امروزه در سال 2023 می توان گفت نرخ بیکاری این کشور حدودا 5.5% است. لذا استخدام نیروی کار خارجی خارج از این کشور فرایند پیچیده ایی دارد. اولویت استخدام با نیروی کار داخلی است. علاقه مندان به کار در بلغارستان می توانند در ابتدا با یک ویزای دارای حق کار مثل ویزاهای تحصیلی یا دوره های زبان ورودشون رو به این کشور ایجاد کرده و سپس به دنبال کار بگردند. تسلط به زبان بلغاری شانس اخذ پیشنهاد کاری را افزایش می دهد.
  • امتیازات ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان چه مواردی است؟ طی سالهای اخیر، افراد متعددی از کشورهای مختلف جهان برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان تلاش کرده اند. زیرا بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان، مزیت های ویژه ای را برای تمامی اتباع متقاضیان از نقاط مختلف جهان ارائه کرده است. یکی از اصیل ترین دلایل ورود متخصین بین المللی به بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان، پیشرفت این کشور در حوزه های مختلف اقتصادی طی سالهای اخیر بوده است. به طور کلی بازار کار رشته کامپیوتر در بلغارستان چیزهای زیادی برای ارائه به اتباع کشورهای خارجی دارد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *