ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در چین

بازار کار رشته کامپیوتر در چین

یکی از روش های مهاجرت به کشور چین مهاجرت کاری می باشد؛ در این خصوص لازم به ذکر است که بازار کار رشته کامپیوتر در چین دارای شرایط خاصی می باشد که بهتر است متقاضیان پیش از مهاجرت به این کشور اطلاعات کافی را نسبت به آن داشته باشند. به دلیل وجود شرکت ها و موسسات بسیار معتبر در چین هر ساله افراد زیادی برای کار به این کشور مهاجرت می کنند. با توجه به سوالات متداول متقاضیان در رابطه با بازار کار رشته کامپیوتر در چین، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه سعی دارند به بررسی این موضوع بپردازند و اطلاعاتی در رابطه با شرایط کار و تحصیل رشته کامپیوتر در کشور چین در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

  • شرایط کار مهندسان کامپیوتر در چین چگونه است؟
  • متوسط درآمد یک مهندس کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان با تحصیل در این کشور شرایط مناسب برای ورود به بازارکار کامپیوتر چین داشت؟

اطلاعات عمومی در رابطه با کشور چین

این کشور با نام رسمی جمهوری خلق چین با مساحت 9596000 کیلومتر مربع در شرق قاره آسیا جای گرفته است. این کشور توسط حزب کمونیست و در قالب نظام تک حزبی اداره می شود. بعد از کشور روسیه، کانادا و آمریکا کشور چین به عنوان چهارمین کشور وسیع در دنیا شناخته می شود. شهر پکن یکی از شهرهای مهم کشور چین بوده که به عنوان پایتخت این کشور نیز محسوب می شود. بر اساس سرشماری انجام شده در سال 2023 میلادی این کشور دارای 1396860000 نفر جمعیت می باشد. شهروندان چین به زبان ماندارین، زبان های منطقه ای و ایالتی به مکالمه می پردازند. زبان چینی با 1700000000 گوینده، پرگویش ترین زبان در دنیا می باشد.

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در چین در 2023

با توجه به این موضوع که طی سال 2023 در کشور چین فرصت های شغلی بسیار خوبی وجود دارد، لازم به یادآوری است یافتن کار در این کشور برای متقاضیان خارجی و بین المللی آسان نمی باشد. همان طور که گفته شد در این کشور نیز همانند سایر کشورها در دنیا قوانین و شرایطی برای کار وضع شده است. به عنوان مثال مهندسان کامپیوتر که قصد دارند در شهرهای اصلی چین مشغول به کار شوند باید دارای مدرک تحصیلی دکتری باشند، همچنین فرد باید حداقل 24 ماه سابقه کاری داشته باشد.

برای ورود به بازار رشته کامپیوتر در چین لازم است متقاضی از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت نماید، پس از دریافت Job Offer تمامی امور درخواست اقامت و درخواست ویزا بر عهده کارفرما می باشد. پس از دریافت دعوت نامه شغلی باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کاری چین انجام دهید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

بررسی بازار کار رشته کامپیوتر در چین

ویزا جهت ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در چین

همانطور که گفته شد متقاضیان خارجی و بین المللی برای ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در چین نیاز به ویزا کاری این کشور دارند. ویزا کاری این کشور بر اساس سیستم امتیاز بندی ارائه می شود، هر چه افراد امتیاز بیشتری کسب نمایند شانس آن ها برای دریافت ویزای کاری افزایش می یابد. این امتیازها بر اساس معیارهایی مثل سوابق کاری، سن، میزان تحصیلات، انطباق پذیری، محل کار و میزان تسلط به زبان محاسبه خواهند شد.

جهت اخذ ویزای کار چین لازم است فرد مدارکی را تهیه و ارائه نماید، که این مدارک عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 6 ماه اعتبار
  • ارائه دعوت نامه کاری دریافت شده
  • ارائه یک قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه مدارک شناسایی و فتوکپی از آن
  • پرداخت هزینه های مربوطه و ارائه رسید آن

متقاضیان با مطالعه مقاله ویزای کار چین اطلاعات بیشتر و کاملتری در این رابطه کسب می نمایند.

تحصیل در رشته کامپیوتر در کشور چین

در این کشور دانشگاه های معتبر بسیاری وجود دارد، متقاضیان می توانند به زبان چینی یا زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. جهت تحصیل رشته کامپیوتر در چین لازم است فرد ابتدا پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را بدست آورده و سپس اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهد. دانشگاه هوآژونگ یکی از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد و متقاضیان می توانند این کشور را برای ادامه تحصیل در رشته کامپیوتر انتخاب نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این دانشگاه به مقاله دانشگاه علوم و تکنولوژی هوآژونگ چین را مطالعه نمایید.

دانشجو می تواند پس از فارغ التحصیلی با تغییر ویزای دانشجویی به ویزای کاری وارد بازار کار رشته کامپیوتر در چین شود و در این کشور اقامت داشته باشد. دقت نمایید دانشجویانی که از دانشگاه های کشور چین فارغ التحصیل می شوند به راحتی می توانند وارد بازار کار این کشور شوند. با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در رابطه با بازار کار رشته کامپیوتر در چین بدست آوردید، چنانچه با مطالعه این مقالات پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می توانید با کارشناسان مجرب و حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *