ویزای کاری

بازار کار رشته کامپیوتر در پرتغال

بازار کار رشته کامپیوتر در پرتغال

بازار کار رشته کامپیوتر در پرتغال می تواند علاوه بر اشتغال زایی و کسب درآمد برای متقاضیان سبب اخذ سریع و آسان اقامت اروپایی نیز گردد. در سال های اخیر، کشور پرتغال در زمینه توسعه فناوری های نوین و پیشرفته در زمینه کامپیوتر و IT به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافته است. شاید همین عامل باعث کمبود نیروی متخصص و ماهر در این زمینه شده و باعث ترغیب متقاضیان خارجی جهت مهاجرت به این کشور عضو اتحادیه اروپایی (EU) گشته است.

اصولا بازار کار رشته های کامپیوتر در کشور پرتغال به دو بخش مهندسی نرم افزار و توسعه گر نرم افزار دسته بندی می شود که هر کدامیک از آنها دارای شرایط کاری، شرح وظایف و حقوق و مزایای متفاونی دارند. اما شما برای ورود به این بازار کار بزرگ نیازمند مجوز کار از سوی اداره کار پرتغال (IEFP) می باشید. برای این کار شما قبل از هر چیزی نیازمند داشتن پیشنهاد کاری یا Job Offer از سوی کارفرمای پرتغالی خود هستید تا بدین طریق صلاحیت شما برای اخذ مجوز کار و دریافت ویزای کار پرتغال محرز گردد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد آن دارند تا به بررسی و تشریح کامل و همه جانبه شرایط کار مهندسان و متخصصان کامپیوتر در کشور پرتغال بپردازند.

  • شرایط زندگی در پرتغال برای شهروندان خارجی چگونه است؟
  • آیا می توان در بازار کار رشته کامپیوتر در پرتغال تحصیل کرد؟
  • شرایط مهاجرت مهندسین و متخصصین علوم کامپیوتر به کشور پرتغال چیست؟
  • آیا بازار کار رشته کامپیوتر در این کشور شرایط مناسبی دارد؟
  • متوسط درآمد مهندسین کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

درباره کشور پرتغال

جمهوری پرتغال، کشوری واقع در شبه جزیره ایبریا و در جنوب غربی قاره اروپا که از راه خشکی فقط با اسپانیا مرز مشترک خاکی دارد. پایتخت پرتغال شهر لیسبون است و این کشور با جمعیتی معادل 10276617 نفری خود دارای مساحتی بالغ بر 92212 کیلومتر مربع با آب و هوای اقیانوسی و نیمه خشک است. ناگفته پیدا است که پرتغالی ها در طی تاریخ چند صد ساله خود مخصوصا در قرون معاصر بیشتریت تاثیر را بر فرهنگ و تمدن جهانی داشته اند. از شهرهای مهم پرتغال می توان به بندر پورتو، براگا، کویمبرا و لیرآ اشاره کرد. اقتصاد کشور پرتغال از اقتصادهای قوی و بزرگ اروپایی است که در تمامی زمینه ها از جمله بخش خدماتی و توریسم توسعه شگرفی پیدا کرده است.

شرایط کار در بازار کار رشته کامپیوتر در پرتغال

کار در پرتغال تابع شرایط خاص خود می باشد و مهندسان کامپیوتر نیز از این قاعده مستثناء نمی باشند. در حال حاضر، حداقل سن قانونی کار در کشور پرتغال در حدود 16 سال تمام است و زمان کاری در این کشور، 40 ساعت در هفته می باشد که از 9 صبح تا 6 عصر می باشد. اما سن بازنشستگی قانونی در این کشور اروپایی در حدود 65 سال است. شما به عنوان مهندس رشته کامپیوتر در پرتغال می توانید با داشتن مهارت هایی از جمله تسلط بر زبان های برنامه نویسی و طراحی شبکه در مشاغل مختالفی به کار مشغول شوید.

شرایط کار در بازار کار رشته کامپیوتر در پرتغال

وضعیت بازار کار رشته کامپیوتر در پرتغال در 2022

برای فارغ التحصیلان رشته کامپیوتر، جستجوی کار در شرکت های بزرگ شهر لیسبون همانند Nokia، Samsung و Nestle و یا شرکت های مرکزی Energais de Portugal و Portugal Telecom می تواند جذابیت فوق العاده ای داشته باشد. شما به عنوان مهندس رشته کامپیوتر می توانید در وب سایت های کاریابی همانند EURES یا پورتال اداره کار پرتغال (Institue do Empergo) و یا در وب سایت های کار بین المللی همانند Indeed, LinkedIn, Learn4Good و … به دنبال کار در پرتغال باشید. اما نبایستی از این نکته غافل شد که در سال 2022 تسلط بر زبان انگلیسی یا پرتغالی و داشتن رزومه یا CV قوی از ضروریات فرآیند کاریابی در کشور پرتغال محسوب می شود.

ورود به بازار کار رشته کامپیوتر در پرتغال

مهندسان رشته کامپیوتر در پرتغال برای مهاجرت کاری به این کشور نیازمند درخواست ویزای کار پرتغال هستند. بر اساس قوانین مهاجرتی پرتغال، متقاضیان خارجی برای کار در کشور پرتغال دارای دو گزینه ویزایی هستند. آنها می توانند بسته به شرایط قرارداد کاری خودشان یا ویزای کار کوتاه مدت (اقامت کمتر از 6 ماه) و یا ویزای کار بلند مدت یا ویزای شنگن نوع D (اقامت بیش از 6 ماه) را از سفارت پرتغال درخواست نمایند. اما لازم است در اینجا بدانید که امتیاز این نوع ویزا آزادی مسافرت بدون ویزا بین 26 کشور عضو ناحیه شنگن و نیز امکان به همراه آوردن اعضای خانواده می باشد.

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد شرایط اخذ ویزای کار پرتغال برای متقاضیان خارجی به واسطه پیچیدگی های این نوع ویزا در هنگام درخواست با توجه به ضرورت وجود کارفرما و آگهی پست شغلی، کمی مشکل است. اما آسانترین روش اخذ ویزای کار پرتغال برای مهندسان کامپیوتر احتمالا کار برای یک شرکت چندملیتی است. مزیت این کار این است که کلیه امور اداری مربوط به اخذ ویزای کاری بر عهده شرکت مذکور است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با برخورداری از یک پرسنل مجرب و کارآزموده از بهترین کارشناسان و وکلای مهاجرتی آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه های اخذ ویزا و اقامت کشورهای اروپایی است.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “بازار کار رشته کامپیوتر در پرتغال

  1. چکاد گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون.اگر فردی با ویزای همراه در لیسبون کارفرما پیدا کنه اجازه کار بهش داده میشه یا نه؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب اگر ویزای همراه دارای اجازه کار باشه بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *