ویزای توریستی

برترین رستوران های مالزی

برترین رستوران های مالزی

برترین رستوران های مالزی را می توان در سراسر این کشور و در محله های مختلف شهرهای آن، در مناطق محلی و توریستی به راحتی یافت. متقاضیانی که به دنبال رستورانی برای قرار شام، گردهمایی های صمیمی، ملاقات با دوستان از دست رفته خود یا جشن گرفتن یک مناسبت خاص در مالزی هستند، می توانند اطلاعات کاملی از این راهنمای تهیه شده توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که شامل فهرستی از برترین رستوران‌ های مالزی می شود کسب کنند. چه افراد به دنبال یک محیط پیچیده و رمانتیک باشند یا به دنبال یک مکان معمولی برای میل کردن غذای مورد نظر خود، در بین برترین رستوران های مالزی، گزینه های بی شماری وجود دارد. با وجود ویروس کرونا از سال 2020 تا کنون، این رستوران ‌ها هنوز هم استانداردهای غذاخوری را در مالزی حفظ کرده و حتی بالاتر می ‌برند.

با تاثیرگذاری از غذاهای چینی، هندی و تایلندی، غذاهای مالزیایی را نباید از دست داد. پایتخت گسترده مالزی به دلیل اینکه دیگ ذوب فرهنگ های مختلف است مورد تحسین قرار می گیرد. وقتی صحبت از ناهار خوری به میان می آید، این بدان معنا است که گردشگران با مجموعه ای باورنکردنی از غذاها از جمله غذاهای هندی، چینی، اروپایی و سنتی مالایی پذیرایی در مالزی پذیرایی خواهند شد. غذاخوری خوب شهر هستند. غذاهای مالزیایی ریشه های مشابهی با غذاهای اندونزیایی دارند و غذاهایی مانند ساتای، رندانگ گاو و سامبال به عنوان یک غذای اصلی محبوب در هر دو کشور خدمت می کنند. در ادامه علاوه بر برترین رستوران های مالزی، اطلاعات بسیار مفید و کاملی درباره آشپزی و غذاها در مالزی نیز جمع آوری شده است.

آشنایی با سبک آشپزی در مالزی

مالزی یک دیگ ذوب چند فرهنگی از بسیاری از مردمان است. اگرچه سلطنت قرن چهاردهمی مالاکا اغلب به عنوان بنیاد فرهنگی این کشور شناخته می شود، هر دو شبه جزیره مالایا، و همچنین صباح و ساراواک در سراسر دریای چین جنوبی، در واقع دارای تاریخچه ای از سکونت انسان هستند که به هزاران سال پیش می رسد. منابع طبیعی غنی این سرزمین، آب و هوای گرمسیری گرم و مزیت جغرافیایی بسیاری از مهاجران اولیه را از بسیاری از آسیای باستان به خود جذب کرده بود، امپراتوری‌های دریانوردی که مجمع‌الجزایر مالایی را در بر می‌گرفتند و بعداً مستعمرات پرتغالی، هلندی و بریتانیایی را به وجود آوردند و در نهایت استقلال در سال 1957 و تشکیل مالزی در سال 1963 انجام شد.


امروزه، مالزیایی‌ ها رسماً به چهار گروه عمده به نام‌ های مالایی، چینی، هندی و بومی اورنگ آسلی، با انبوهی از قومیت ‌های خرده ‌فرهنگی در میان هر کدام دسته ‌بندی می‌شوند و هر کس طعم منحصر به فرد خود را می آورد که غذاهای مالزیایی را تشکیل می دهد که از بسیاری از سنت ها به ارث برده، اقتباس و تکامل یافته است. مانند اکثر آسیایی ها، برنج غذای اصلی در مالزی می باشد و با انواع زیادی از گوشت، غذاهای دریایی و غذاهای سبزیجات سرو می شود.

  • روش های معمول پخت عبارتند از:
  • سرخ کردنی
  • آب پز
  • بخارپز
  • کاری

اما هر فرهنگی تکرارها، مواد تشکیل دهنده و ترکیبی از ذائقه خود را دارد. در مالزی، می ‌توان از یک ناسی لماک سنتی برای صبحانه، ناهار سرخ‌کرده چینی، چای روتی کانای هندی و گزینه های مختلف دیگر لذت برد.

برترین غذاها و رستوان های مالزی

مسلمانان مالایی اکثریت مالزی را تشکیل می دهند و غذای آنها به بهترین وجه با طعم های قوی، تند و معطر مشخص می شود. غذاهای مالایی که در اصل مردمی دریانورد بودند، اغلب غذاهای دریایی محلی مانند ماهی مرکب، میگو، میگو، خرچنگ و ماهی را ارائه می دهند. در حالی که گوشت های مورد علاقه مرغ، گوشت گاو و گوسفند هستند. این ها قبل از پختن با مخلوط های مخصوص گیاهان محلی و ادویه جات ترشی می شوند. سبزیجات عمدتاً به ‌صورت سرخ‌کرده و خوشمزه سرخ می ‌شوند، اما برخی مانند پتای تند و لوبیا بال‌ دار ترد نیز به ‌صورت خام، آغشته به سامبال تند، یک چاشنی سفره ضروری و یک ماده ضروری برای بسیاری از غذاها، لذت می ‌برند. در ایالات مرکزی و جنوبی، غذا ویژگی های طعم بیشتری از غذاهای اندونزیایی را در خود جای داده است و سرشار از شیر نارگیل هستند.

برترین غذاها و رستوان های مالزی

از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق چینی ‌های مالزی از نوادگان مهاجران جنوب چین هستند، غذاهای چینی مالزی عمدتاً بر اساس مجموعه‌ ای متنوع از غذاهای با ریشه ‌های غذاهای فوجیان، تئوچو، کانتونی، هاکا و هاینانی است. با این حال، علیرغم اینکه اکثریت قریب به اتفاق مالزیایی های هندی از نوادگان مهاجران جنوب هند هستند، غذاهای هندی مالزی دارای ترکیبی از تنوع شمال جنوب هند و سریلانکا است.

در جدول زیر به محبوب ترین غذاها در مالزی اشاره شده است:

نام غذاجزئیات
Asam Laksaسوپ رشته برنجی تند بر پایه ماهی
Rojakسالاد سنتی با میوه ها و سبزیجات
Roti Canaiنوعی نان تخت
Nasi Lemakغذای مالایی با برنج معطر پخته شده و شیر نارگیل و برگ پاندان
Chee Cheong Funنودل برنج با سس سویای شیرین
Apam Balikپنکیک کبابی
Curry Meeرشته فرنگی نازک زرد و یا ورمیشل برنج) با سوپ کاری تند و شیر نارگیل

معرفی برترین رستوران های مالزی

برترین رستوران های مالزی رستوران ‌های با کیفیت و شیک‌ هستند که غذاهایی را سرو می‌کنند که به ‌دقت آماده شده ‌اند و به صورت دوره ‌ای سرو می ‌شوند. برترین رستوران های مالزی غذاهای لذیذی با کیفیت بالا با خدمات استثنایی و محیطی خوب سرو می‌کنند و در این بخش، به برترین رستوران های مالزی که توسط بسیاری از مالزیایی ها و خارجی ها بازدید شده اند و دارای رتبه های بالا می باشند، اشاره شده است. این رستوران ها دارای فضای غذاخوری عالی و غذاهای پیچیده ای هستند که برای هر وعده غذایی آماده می شوند.

برترین رستوران های مالزی عبارتند از:

نام رستورانغذاهای محبوب در رستوران
Le Petit Chefغذاهای فرانسوی و چینی
Chambers Grillاستیک و گریل
Ishin Japanese Diningغذاهای ژاپنی و سوشی
Positano Ristoغذاهای ایتالیایی و پیتزا
Iketeru Restaurantغذاهای دریایی
Heritage Artisansغذاهای آسیایی
Laksaliciousغذاهای محلی

همچنین در نمودار زیر به متوسط قیمت غذا در برترین رستوران های مالزی اشاره شده است:

متوسط قیمت غذا در برترین رستوران های مالزی

متقاضیانی که مایل به آشنایی با شرایط سفر به مالزی هستند و یا قصد دارند برای سرمایه گذاری، کار، تحصیل یا ازدواج اقدام به مهاجرت به مالزی کنند، می توانند با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند و اطلاعات کامل کسب کنند.

سوالاتی درباره برترین رستوران های مالزی

برخی از مهم ترین سوالاتی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • بهترین غذاهای موجود در رستوران های مالزی کدامند؟ ناسی لمارک، روتی کانی، کایا تست، برنج و مرغ هاینانس و بسیاری از خوراکی های دیگر.
  • غذاهای بومی مالزی چه ویژگی هایی دارند؟ استفاده بیش از اندازه از ادویه های بومی و همچنین برنج در غذاهای این کشور رایج هستند.
  • هزینه یک وعده رستورانی در این کشور چقدر است؟ می توان به حدود 3$ (دلار) یک وعده غذایی خوب در رستوران های مالزی  خریداری کرد.
  • آیا رستوران های بین المللی در مالزی در دسترس هستند؟ بله بسیاری از رستوران های خارجی نیز در این کشور شعب فراوانی دارند.
  • آیا در مالزی رستوران های حلال وجود دارد؟ بله بسیاری از رستوران های اسلامی نیز در این کشور در دسترس هستند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *