ویزای تحصیلی

بهترین شهرهای هند برای تحصیل

بهترین شهرهای هند برای تحصیل

هند یا هندوستان کشوری در جنوب آسیا به عنوان کشوری شناخته شده که هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را برای ادامه تحصیل به خود جذب می کند، یکی از بهترین شهرهای هند برای تحصیل شهر دهلی، پایتخت هند است. طبق آمارهای اعلام شده کشور هند سالانه پذیرای بیش از 30000 دانشجوی بین المللی است. اگر تصمیم دارید مهاجرت تحصیلی به کشور هند را تجربه کنید باید پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را کسب کنید و پس از آن ویزای تحصیلی هندوستان را دریافت کنید.

در این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم دارند به معرفی دانشگاه ها و بهترین شهرهای هند برای تحصیل بپردازند.

  • آیا هند مقصد مناسبی برای تحصیل است؟
  • بهترین شهرهای هند برای تحصیل کدامند؟
  • برجسته ترین دانشگاه های هند در کدام شهرهای این کشور قرار دارند؟
  • مزایای تحصیل در هند چیست؟

بهترین شهرهای هند برای تحصیل کجاست؟

همانطور که لازم است دانشجو اطلاعات کافی در خصوص دانشگاه های برتر کشور هند کسب کند باید به بررسی بهترین شهرهای هند برای تحصیل نیز بپردازد. بدون تردید هندوستان یکی از متنوع ترین کشورها از نظر دین و گویش های مختلف در جهان است، از لحاظ جمعیت بعد از کشور چین، هندوستان یکی از کشورهای پر جمعیت در دنیا است. در طول سال های اخیر نظام آموزشی این کشور همواره در حال رشد و ترقی بوده است، در حال حاضر پس از کشور آمریکا و کشور چین بزرگترین سیستم آموزشی متعلق به کشور ایران است.

تقسیمات کشوری هند شامل 28 ایالت و 7 ناحیه هم پیوسته می شود، بهترین شهرهای دانشجویی در کشور هند عبارتند از:

  • دهلی
  • کانپور
  • بمبئی
  • چنای
  • بنگلور

دهلی یکی از بهترین شهرهای هند برای تحصیل

عنوان رسمی و کامل شهر دهلی نو ” سرزمین ملی سرمایه دهلی نو” است که در نقش مدرن خود به عنوان مرکز دیپلماتیک و دولتی هند معرفی می شود. گرچه این شهر در مقایسه با گذاشته بسیار آرام است اما همچنان ممکن است برای تازه واردان خسته کننده باشد، دهلی کلان شهری شلوغ با جمعیتی بالغ بر 16 میلیون نفر پس از شهر بمبئی دومین شهر پر جمعیت کشور هند است.

در این شهر می توانید شواهدی از تاریخ متنوع دهلی در معماری شهر مشاهده کنید، در این شهر بناهای تاریخی مثل: مقبره همایون (ساخته شده توسط مغول ها) و قلعه سرخ وجود دارد که دیدن آن ها به افرادی که برای تحصیل یا گردش به کشور هند سفر می کنند توصیه می شود. علاوه بر اهمیت تاریخی و دیپلماتیک شهر دهلی قطب اصلی آموزش عالی در هند است به طوری که برخی از دانشگاه های معتبر کشور هند مثل: دانشگاه دهلی، دانشگاه جاوهار العال نهر و دانشگاه Guru Gobind Singh Indraprastha در این شهر جای گرفته اند.

کانپور از بهترین شهرهای هند برای تحصیل

این شهر در شمال ایالت اوتار پرادش قرار دارد که یکی از شهرهای قدیمی و صنعتی کشور هند است. در پی اوج فعالیت های صنعتی کان پور به شهری پر جنب و جوش و مدرن تبدیل شد که هم گردشگران و هم دانشجویان می توانند از گذراندن وقت در این شهر لذت ببرند. شهر کانپور بین دو رودخانه اصلی کشور هند واقع شده است، رودخانه گنگ ها در شمال این شهر و رودخانه پاندو در جنوب این شهر قرار دارند. چندین دانشگاه و چندین مجموعه از موسسات مهندسی در شهر کانپور وجود دارد که نشان دهنده میراث صنعتی این شهر است. (Indian Institute of Kanpur (IITK چهارمین دانشگاه برتر هند است که در سال 1959 توسط قانون مجلس تاسیس شد، این دانشگاه یکی از اولین موسسات فناوری در هند بود.

کانپور از بهترین شهرهای هند برای تحصیل

بمبئی از بهترین شهرهای هند برای تحصیل

بمبئی بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور در هندوستان است که حدودا 18.4 میلیون نفر سکنه دارد. در این شهر چندین دانشگاه برتر وجود دارد که می توان به انستیتو فناوری بمبئی که سومین نماینده هند در جدیدترین رتبه بندی دانشگاهی QS است اشاره کرد. با توجه به تاریخ متنوع در این شهر بازدید کنندگان باید انتظار انواع و اقسام سبک های معماری را داشته باشند علاوه بر این در شهر بمبئی چندین ساحل شنی وجود دارد که دیدن آن به دانشجویان و گردشگران توصیه می شود.

سایر شهرهای دانشجویی کشور هند

شهر چنای و شهر بنگلور از بهترین شهرهای هند برای تحصیل هستند، چنای به دلیل نقش اصلی در صنعت خودروسازی هند با دیترویت آمریکا مقایسه می شود که در ترکیب ارزش های سنتی و تحولات مدرن در سراسر دنیا مشهور است. علاوه بر این شهر چنای به خاطر سیستم آموزشی خود نیز شهرت دارد و دارای بالاترین میزان سواد در کشور هند است. این شهر برای افرادی که به فناوری به ویژه صنعت خودروسازی علاقه دارند یک مکان شایسته است، دانشگاه مادراس و دانشگاه آنا از دانشگاه های برتر هند در شهر چنای قرار گرفته اند.

بنگلور سومین شهر پرجمعیت کشور هند است، در سراسر این شهر معابد و مکان های دیدنی تاریخی بسیاری وجود دارد. این شهر به عنوان مقصدی مناسب برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور هند را دارند محسوب می شود، انستیتو ملی فناوری مد، انستیتو ملی طراحی بنگلور، انستیتو بین المللی فناوری اطلاعات بنگلور و دانشکده حقوق ملی دانشکده هند از موسسات برتر در این شهر هستند. شهر بنگلور محل صنعت فناوری اطلاعات کشور هند است و بسیاری از مارک های پیشرو در زمینه فناوری در این شهر جای گرفته اند.

معرفی دانشگاه های برتر هند

دانشجویانی که تصمیم دارند در دانشگاه های برتر آسیا تحصیل کنند و از خانواده خیلی دور نباشند، موسسات آموزش عالی هند میتواند یکی از گزینه های آنها باشد. سیستم آموزشی هند در سطح بسیار خوبی قرار دارد و به لحاظ علم و دانش جایگاه قابل توجهی را به دست آورده است، دانشگاه های هند با در برداشتن شبکه گسترده در تمامی مقاطع تحصیلی و ارائه طیف گسترده ای از رشته ها گزینه مناسبی برای تحصیل می باشند.

برای سال تحصیلی 2024-2023 برخی از دانشگاه های هند مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم هستند، در ادامه به معرفی دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت هستند می پردازیم اما برای اطلاع از دانشگاه های هند که مورد تایید وزارت علوم ایران می باشند پیشنهاد می شود مقاله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم را مطالعه کنید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشتمعرفی دانشگاه های برتر هندرنکینگ جهانی
Aligarh Muslim UniversityIndian Institute of Science350-301
All India Institute Med Sciences New DelhiIndian Institute of Technology Ropar350-301
Banaras Hindu UniversityIndian Institute of Technology Indore400-351
Jadavpur UniversityIndian Institute of Technology Bombay500-401
Jamia hamdard, new delhi فقط رشته داروسازی و طب سنتیIndian Institute of Technology Delhi500-401
Manipal Academy of higher educationIndian Institute of Technology Kharagpur500-401
Panjab UniversityInstitute of Chemical Technology600-501
University of DelhiIndian Institute of Technology Gandhinagar600-501

اگر قصد مهاجرت تحصیلی همراه با اعضای خانواده را دارید باید ویزای همراهان را دریافت کنید. برای کسب اطلاع از چگونگی دریافت این ویزا به مطالعه مقاله شرایط ویزای همراه هند بپردازید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سالها تجربه موفق در زمینه مهاجرت آماده خدمت رسانی در خصوص روش های مهاجرت به کشورهای مورد نظر با توجه به شرایط متقاضیان می باشد.

سوالات کلیدی در خصوص بهترین شهرهای هند برای تحصیل

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص بهترین شهرهای هند برای تحصیل پاسخ دهیم. این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • شرایط اقامتگاه های دانشجویی در بهترین شهرهای هند برای تحصیل چگونه است؟ یکی از مزیت های تحصیل در بهترین شهرهای هند برای تحصیل وجود اقامتگاه های متنوع دانشجویی در این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • هزینه زندگی دانشجویی در بهترین شهرهای هند برای تحصیل چگونه است؟ به طور کلی هزینه زندگی دانشجویی در هند، به ویژه در بهترین شهرهای این کشور به نسبت اغلب کشورهای مدرن آسیایی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *