مهاجرت

بهترین مشاغل برای مهاجرت

بهترین مشاغل برای مهاجرت

آشنایی با بهترین مشاغل برای مهاجرت به افراد کمک می کند که در انتخاب رشته تحصیلی یا ورود به رقابت برای پیدا کردن کار موفق شوند. در حال حاضر کشورهای زیادی به دنبال جذب نیروی کار خارجی هستند. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، انتخاب کشور محل اقامت بسیار مهم است اما شغل فرد نیز باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد. می توان به این نکته اشاره کرد که مشاغل زیادی وجود دارد که با داشتن تخصص در آن ها می توان به اقامت دست پیدا کرد. این که فرد در چه زمینه ای تخصص دارد، بسیار حائز اهمیت است اما باید آینده نگری ها را نیز در نظر داشت.

  • چه کسانی شانس بیشتری برای کاریابی در خارج از کشور خواهند داشت؟
  • روند مهاجرت کاری به خارج از کشور چگونه است؟
  • کدام شغل ها بیشتر مورد نیاز هستند؟
  • چگونه می توان در کشورهای خارجی یک شغل پیدا کرد؟
  • بهترین مشاغل برای مهاجرت کدامند؟

باید در نظر داشت که بدون داشتن تخصص، فرد نمی تواند امید زیادی به کاریابی داشته باشد. مهاجرت کردن به خارج از کشور از طریق کار، بسیار سخت تر از روش های دیگر است. فرد باید مهارتی را داشته باشد که او را به بازارهای کار خارجی نزدیک و نزدیک تر می کند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در ادامه توضیحاتی در این رابطه ارائه می کنند.

آشنایی با بهترین مشاغل برای مهاجرت

امروزه تخصص های مختلفی وجود دارد که به کمک آن ها بتوان به خارج از کشور مهاجرت کرد. بسیاری از مهندسین و پزشکان به سادگی می توانند در این مسیر گام بردارند. البته باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، مسیر مهاجرت پزشکان کمی دشوارتر خواهد بود. افرادی که می خواهند در یک کشور خارجی کار کنند، باید مراحل متعددی را طی کرده تا به مجوز نهایی دست پیدا کنند.


مشاغل مورد نیاز در هر کشور نیز به نسبت شرایط اقتصادی آن متفاوت خواهد بود. فرد می تواند به جستجوی کمبودهای بازار کار در هر کشور بپردازد و در نهایت بهترین گزینه ممکن را برای خود انتخاب کند. در حال حاضر بسیاری از مشاغلی که برای افراد خارجی در دسترس هستند، حتی به تخصص های دانشگاهی نیز نیاز ندارند. جوشکاری، لوله کشی و مواردی از این دست همه در لیست مشاغل بسیاری از کشورهای جهان قرار دارند.

بهترین محیط کاری برای مهاجرت (نروژ)

در رابطه با بهترین محیط کاری برای مهاجرت می توان به کشور نروژ اشاره کرد. در سال 2023 افراد زیادی برای مهاجرت به کشور نروژ، از طریق مهاجرت کاری اقدام کرده اند. متقاضیان خارجی و بین المللی برای کار در این کشور باید از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کاری دریافت نمایند. پس از آن که موفق به اخذ ویزای کاری شدید باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کاری انجام دهید. جهت دریافت ویزای کاری لازم است متقاضی مدارک تعیین شده را ارائه نماید، که این مدارک عبارتند از:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه رزومه کامل و دقیق
  • ارائه فتوکپی از پاسپورت معتبر
  • ارائه 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک سوابق کاری
  • ارائه دعوت نامه دریافت شده از کارفرما
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدارک تحصیلی

متقاضیان دقت نمایند که اعتبار ویزای کاری برای مدت 12 ماه است و متقاضیان می توانند هر ساله ویزای خود را تمدید نمایند. پس از گذشت 5 سال از اقامت در این کشور و رعایت قوانین می توانند اقامت دائم کشور نروژ را به دست بیاورید.

شرایط کار در نیوزلند

یکی دیگر از بهترین محیط کاری برای مهاجرت کشور نیوزلند است. این کشور شهرت زیادی به خاطر صادرات محصولات کشاورزی دارد. از دیگر صنایع مهم در این کشور می توان به خدمات گردشگری، خدمات مالی و خدمات تولیدی اشاره کرد. این کشور از نظر شرایط کاری، زندگی و تحصیل بسیار پیشرفته است. افرادی که تصمیم دارند مهاجرت کاری به کشور نیوزلند را تجربه کنند، باید بدانند که امکان اخذ اقامت دائم از این طریق وجود دارد. یکی از رایج ترین روش های دریافت ویزای کاری، اخذ ویزای کار از طریق مهارت و تخصص در شغلی می باشد. روش دیگری برای اخذ ویزای کار، دریافت دعوت نامه کاری از کارفرمایی در این کشور است بعد از آنکه متقاضی موفق به کسب دعوت نامه شغلی شد می تواند اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای کاری انجام دهد.

آلمان یکی از بهترین محیط های کاری برای مهاجرت

یکی دیگر از بهترین محیط کاری برای مهاجرت کشور آلمان است. به دلیل شرایط بسیار خوب کاری در کشور آلمان، متقاضیان زیادی هر ساله تصمیم به مهاجرت کاری به این کشور می گیرند. برای مهاجرت کاری به این کشور 2 روش وجود دارد:

  • دریافت ویزای جست و جوی کار
  • دریافت پیشنهاد کاری از کارفرما

متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمایی در این کشور کاری مشکل است، زیرا طبق قوانین وضع شده آگهی شغلی باید به مدت 90 روز در کشور آلمان منتشر شود اگر در طول این مدت فردی برای کار در شغل مورد نظر انتخاب نشد باید به مدت 90 روز دیگر آگهی در کل اتحادیه اروپا منتشر شود، اگر همچنان فردی برای کار انتخاب نشد کارفرما می تواند از نیروی کار خارجی استفاده نماید.

اما متقاضیانی که قصد ویزای کار را دارند، باید بدانند که اعتبار این ویزا 6 ماهه است و شما باید در طول این مدت مشغول به کار شوید. پس از یافتن کار باید اجازه اقامت در این کشور را دریافت نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کار در کشور آلمان به مقاله ویزای کار و کاریابی و اخذ بلوکارت در آلمان مراجعه نمایید. در هر دو روش تسلط به زبان آلمانی شانس موفقیت کاری در این کشور را افزایش می دهد.

آشنایی با مشاغل مناسب برای مهاجرت کاری به آلمان

در آلمان مشاغل بسیار زیادی وجود دارد که می توان آن ها را برای آینده کاری خود به عنوان یک خارجی در نظر داشت. باید به این نکته توجه داشت که در اختیار داشتن تخصص در این کشور می تواند فرد را به رسیدن به یک شغل نزدیک تر کند. برخی از مهم ترین و بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری به آلمان عبارتند از:

  • مهندسین (برق، مکانیک، عمران و غیره)
  • متخصصین IT
  • مدیران حسابداری
  • مدیران توریسیم
  • توسعه دهندگان نرم افزار
  • پرستار
  • امور مالی
  • متخصصین داده
  • مدیران فروش
  • رانندگان اتوبوس و کامیون
  • ماموران فروش
  • پزشکان
  • خلبان
  • مشاغل سبز

آشنایی با مشاغل مناسب برای مهاجرت کاری به آلمان

در این دسته از مشاغل، شانس رسیدن به کار در آلمان بسیار ارزشمند است. فرد می تواند با انتخاب این ها، شانس خوبی برای کاریابی داشته باشد. ویزای جستجوی کار آلمان به فرد این اجازه را می دهد که در خاک آلمان به جستجوی کار مشغول شود و مسیر مهاجرت اعضای خانواده خود به این کشور را نیز به صورت ویژه هموار کند.

شرایط کار در کشور کانادا

کانادا یکی دیگر از کشور هایی مجسوب می شود که دارای بهترین محیط کاری برای مهاجرت است. در این کشور منابع طبیعی مانند نفت و گاز وجود دارد به همین دلیل فرصت های شغلی بسیار خوبی در زمینه انرژی وجود دارد. از رایج ترین ویزا های کار در کشور کانادا می توان به ویزا خود اشتغالی، طرح ورود سریع و جذب نیروی متخصص و ماهر اشاره کرد. افرادی که قصد دریافت ویزا خود اشتغالی را دارند، باید سوابق کاری در زمینه های ورزشی و فرهنگی داشته باشند تا موفق به اخذ ویزا شوند. برای طرح ورود سریع متقاضی باید از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه کاری دریافت نمایید تا بتوانید ویزای کاری کشور کانادا را به دست بیاورید.

طرح جذب نیروی کار ماهر و متخصص یا Skill Worker یکی از روش های پرطرفدار برای دریافت اقامت کشور کانادا می باشد. یکی از شرایط لازم برای دریافت این ویزا داشتن حداقل 1 سال سابقه کاری تمام وقت در یکی از شغل های موجود در طبقه بندی ملی شغل های کانادا می باشد. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کار در این کشور مقاله مهاجرت به کانادا از طریق کار مطالعه کنید.

شرایط استرالیا بعنوان بهترین محیط کاری برای مهاجرت

افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور استرالیا را دارید باید بدانید که ویزای کاری در این کشور در انواع مختلفی ارائه می شود و متقاضیان باید با توجه به شرایط خود ویزای کاری دریافت نمایند. برخی از ویزاها به متقاضی اجازه می دهند به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشند و برخی از ویزا ها به فرد اجازه اقامت دائم در کشور استرالیا را می دهند. صادر شدن ویزا در این کشور بر اساس سیستم امتیازدهی می باشد که شامل شاخص های زیر است:

  • میزان تحصیلات
  • سن
  • مدرک زبان
  • سابقه کار
  • اسپانسر

رایج ترین ویزای کار در این کشور ویزا تخصص و مهارت می باشد که آن نیز در انواع مختلفی ارائه می شود. معمولا ایرانیان برای کار در این کشور ویزا مهارت استرالیا به صورت مستقل را که ویزای 189 نام دارد دریافت می کنند.

کار در کشور چین

یکی از سریع ترین اقتصاد ها در حال رشد در دنیا متعلق به کشور چین است. در این کشور فرصت های شغلی زیادی برای افراد متخصص وجود دارد. مشاغلی مانند: مترجمی، مهندس IT، تدریس زبان انگلیسی، بازاریابی، مدیریت فروش، حسابداری و مهندسی نفت و گاز در کشور چین بازار کار بهتری از سایر مشاغل دارند. متقاضیان خارجی برای کار در این کشور باید ویزای کاری دریافت نمایند.

متقاضیان با دریافت ویزا به مدت 3 ماه فرصت دارند تا وارد این کشور شوند. از زمان ورد به چین شما 1 ماه فرصت دارید تا خود را به اداره امنیت عمومی معرفی کنید همچنین شما این امکان را دارید برای اعضاء خانواده خود اجازه اقامت دریافت نمایید. در این مقاله در رابطه با بهترین محیط کاری برای مهاجرت اطلاعاتی در اختیار متقاضیان قرار داده شد، برای کسب اطلاعات کامل تر می توانید با کارشناسان و وکلاء حرفه ای و مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره بهترین مشاغل برای مهاجرت

همه افرادی که قصد دارند در یکی از کشورهای خارجی کار کنند، باید تخصص داشته باشند. نیاز نیست که حتما این تخصص در یک محیط دانشگاهی به دست آمده باشد. در صورتی که فرد بتواند امتیازهای علمی را در اختیار داشته باشد، قادر خواهد بود آینده کاری خود را نیز به بهترین شکل ممکن تغییر دهد. داشتن تخصص و تسلط به زبان، اولویت های اصلی برای کاریابی در خارج از کشور است. برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره این موضوع مهم مطرح می شوند عبارتند از:

  • شرایط کار یک شهروند ایرانی در خارج از کشور مناسب است؟ باید در نظر داشت که برخی از کشورهای جهان ممکن است مانع مهاجرت شهروندان ایرانی به عنوان نیروی کار شوند. با این حال باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، بسیاری از شهروندان ایرانی، با توجه به تخصصی که در اختیار دارند، می توانند بهترین کشورها برای کار خود را انتخاب کنند.
  • آیا مشاغل غیر دانشگاهی نیز می توانند در خارج از کشور مفید باشند؟ بله! بسیاری از مشاغل از جمله جوشکاری، خدمات ساختمانی، پرستاری (غیر دانشگاهی)، لوله کشی و غیره در خارج از کشور مورد نیاز هستند.
  • مهم ترین مشاغل برای کاریابی در خارج از کشور کدامند؟ در حال حاضر، اکثر مهندسین، پزشکان، مدیران اجرایی، مدیران فروش و غیره شانس خوبی برای کاریابی خواهند داشت.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *