ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی در دومینیکا

بورسیه تحصیلی در دومینیکا

بورسیه تحصیلی در دومینیکا و شرایط آن موضوعی است که مورد توجه دانشجویان خارجی علاقه مند به تحصیل در این کشور می باشد. اصولا بورسیه های تحصیلی دومینیکا همه ساله تحت حمایت مالی دولت این کشور به دانشجویان موفق در عرصه آکادمیک ارائه می شود. البته برخی از بورسیه های تحصیلی نیز توسط کشورها یا موسسات خارجی تامین مالی می شود. لازم به ذکر است که این بورسیه ها در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی به دانشجویان خارجی اعطاء می شود.

  • شرایط و الزامات تحصیل در دانشگاه های دومینیکا چیست؟
  • انواع بورسیه های تحصیلی در دومینیکا کدامند؟

اخیرا همگام با توسعه اقتصادی دومینیکا، سیستم آموزش عالی و دانشگاه های این کشور نیز دچار تحولات عمیق کیفی شده اند. دانشگاه های دومینیکا در سال 2022 در هر سه مقطع کارشناسی (4 سال)، کارشناسی ارشد (3 سال) و دکتری (5 سال) اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. از شرایط اعزام دانشجو به دومینیکا می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه، ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی و قبولی در آزمون SAT اشاره کرد. کارشناسان مهاجرتی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه موفق در زمینه اعزان دانشجو به خارج آماده ارائه مشاوره در این باره هستند.

دلایل تحصیل در کشور دومینیکا

کشور دومینیکا جزیره ای از جزایر منطقه کارائیب می باشد که پایتخت و مادرشهر آن، روسئو (Roseau) نام دارد. این جزیره زیبا و توریستی در سال های اخیر به سبب اعمال سیاست های مهاجرتی آسان و نیز رونق اقتصادی فراوان مورد توجه اغلب مهاجران خارجی قرار گرفته است. افراد می توانند با اهداف مختلفی از جمله تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری از این کشور مجوز لازم را گرفته و مهاجرت نمایند. در این میان، تحصیل در دومینیکا در سال 2023 نیز مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفت. اما دلایل این امر را می توان در موارد ذیل جستجو کرد:

  • تحصیلات تخصصی پزشکی و مهندسی
  • هزینه تحصیلی ارزان و مقرون به صرفه
  • اعطای بورسیه تحصیلی در دومینیکا
  • شرایط آسان پذیرش تحصیلی از دانشگاه های دومینیکا
  • امکان انجام کار نیمه وقت دانشجویی
  • امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار پس از فارغ التحصیلی

مزایای دریافت بورسیه تحصیلی در دومینیکا

بورسیه تحصیلی دومینیکا برای تمامی اتباع کشورهای خارجی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند، مزیت های بی شماری به همراه دارد. به عبارت دیگر، اخذ بورسیه تحصیلی دومینیکا معافیت های ویژه ای را برای متقاضیان بورسیه در این کشور ارائه می دهد. یکی از اصلی ترین مزیت های دریافت بورسیه تحصیلی در دومینیکا، دریافت حقوق ماهیانه دانشجویی در این کشور می باشد. علاوه بر این، دانشجویان با دریافت بورسیه دانشجویی در دومینیکا، می توانند از معافیت های پرداخت شهریه نیز در این کشور بهره مند شوند.

در نمودار زیر می توانید روند اعطای بورسیه تحصیلی در دومینیکا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعطای بورسیه تحصیلی در دومینیکا

شرایط تحصیل در دانشگاه های دومینیکا

در حال حاضر، شرایط برای اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) برای همه متقاضیان فراهم می باشد. دانشجویان می توانند جهت اخذ پذیرش سریع مستقیما با خود دانشگاه وارد مکاتبه شده و درخواست خود را ثبت نمایند. اما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های دومینیکا شرایط و مدارکی همچون مدرک دیپلم متوسطه، ریزنمرات تحصیلی دوره متوسطه، مدرک آزمون ورودی و نیز مدرک زبان انگلیسی TOEFL و IELTS الزامی است. همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که ممکن است دانشگاه ها شهریه ترم اول را به همراه هزینه ثبت نام قبل از ثبت نام پرداخت کنند.

اما با وجود اینکه دانشگاه های معتبری در دومینیکا وجود ندارد. اما دو دانشگاه ملی دومینیکا معروفتر از بقیه دانشگاه های این کشور است. این دانشگاه ها شامل All Saints University و دانشگاه بین المللی تحصیلات تکمیلی (IUGS) دومینیکا می باشد. برای اطلاع از شرایط و ویژگی های دو دانشگاه فوق، جدول زیر را مشاهده نمایید:

عنوان دانشگاهدوره های تحصیلیمکان
All Saints Universityدکتر پزشکی (MD) و لیسانس پرستاریروسئو (Roseau)
دانشگاه بین المللی تحصیلات تکمیلی (IUGS)مختص رشته های فنی و مهندسیپورتس موث (Portsmouth)

شرایط بورسیه تحصیلی در دومینیکا

شرایط بورسیه تحصیلی در دومینیکا

با توجه به اینکه هزینه های تحصیلی در دومینیکا نسبتا گران است. دانشجویان نیازمند حمایت مالی از طرف دانشگاه دومینیکا هستند. بورسیه های تحصیلی در کشور دومینیکا معمولا بر اساس شایستگی تحصیلی افراد به آنها اعطاء می شود. این بورس های تحصیلی توسط دولت یا دانشگاه های دومینیکا و یا کشورهای دیگر تامین مالی می شود. لازم به ذکر است که هر برنامه بورسیه تحصیلی در دومینیکا دارای سهمیه و مهلت زمانی خاصی است. معمولا، متقاضیان دریافت بورس تحصیلی جهت مهاجرت به دومینیکا می بایست قبل از اخذ پذیرش و آغاز سال تحصیلی درخواست بورس خود را تحویل دانشگاه دهند.

معرفی انواع بورسیه تحصیلی در دومینیکا

همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد، دانشگاه های دومینیکا با احراز شرایطی اقدام به اعطای بورسه تحصیلی به متقاضیان می کنند. از جمله این شرایط کسب معدل بالا و یا برنده شدن در المپیادهای بین المللی و یا ثبت اختراع معروفی است. اما برای اطلاع از جزئیات این برنامه های بورسیه تحصیلی در دومینیکا، توصیه می شود که جدول بورسیه دومینیکا (سال 2023) در ذیل بررسی گردد:

عنوان بورسیه تحصیلی در دومینیکامبلغ بورسیهمقاطع تحصیلی تحت پوششآخرین مهلت ارائه درخواست
International Distinction Awards 2022- 202312000€ (یورو)لیسانس و ارشد31 می سال 2023
The MyUS.com Global Perspectives Scholarship2500€ (یورو)لیسانس و ارشد1 می سال 2023
7 shifts Culinary Scholarship1000$ (دلار آمریکا)لیسانس1 دسامبر سال 2023
Keto Scholarship3500$ (دلار آمریکا)لیسانس و ارشد15 آوریل سال 2023

این ها نمونه ای از برنامه های بورسیه تحصیلی در دومینیکا می باشد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا و کانادا و اعزام دانشجو به این کشورها نیز با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و در جریان اطلاعات تکمیلی قرار گیرید.

سوالات متداول در خصوص بورسیه تحصیلی در دومینیکا

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص بورسیه تحصیلی دومینیکا پاسخ دهیم. برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص بورسیه تحصیلی در دومینیکا به شرح زیر می باشد:

  • آیا روند دریافت بورسیه تحصیلی دومینیکا دشوار است؟ روند درخواست بورسیه تحصیلی در دومینیکا بسته به ملیت متقاضیان و رشته تحصیلی آنها متفاوت خواهد بود. به طور مثال روند دریافت بورسیه تحصیلی دومینیکا برای اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایالت متحده آمریکا ساده تر می باشد.
  • آیا بورسیه تحصیلی دومینکا شامل اقامتگاه ها در این کشور نیز می شود؟ اغلب بورسیه های تحصیلی در دومینیکا اقامتگاه های رایگانی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *