ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی در سنت کیتس

بورسیه تحصیلی در سنت کیتس

بورسیه تحصیلی در سنت کیتس معمولا با حمایت دولت و شرکت های خصوصی به دانشجویان برتر و یا دانشجویان دارای نیاز مالی اعطاء می شود. برخی از بورسیه ها یا گرانت های تحصیلی توسط دولت ها و یا شرکت های خارجی به دانشجویان در حال تحصیل در این کشور اعطاء می شود. دانشجویان در تمامی دوره های تحصیلی شامل لیسانس، فوق لیسانس و دکتری (PhD) از از این امتیاز بهره مند می باشند. نحوه درخواست بورسیه های سنت کیتس به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به سایت خود دانشگاه ها امکان پذیر است.

  • شرایط و الزامات تحصیل و اعزام دانشجو به سنت کیتس چیست؟
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان خارجی در سنت کیتس چگونه می باشد؟
  • انواع بورس تحصیلی و نحوه اخذ آن در سنت کیتس به چه صورتی است؟

برنامه های تحصیلی کوتاه و بلند مدت زیادی در دانشگاه های سنت کیتس در اختیار دانشجویان قرار دارد. دانشجویان می توانند در انواع برنامه های تحصیلی همانند لیسانس (BA)، فوق لیسانس (MA)، دکتری (PhD) و حتی پست دکترا دانشگاه های سنت کیتس اخذ پذیرش گرفته و ادامه تحصیل دهند. اغلب این برنامه ها نیز همراه با اعطای بورسیه تحصیلی می باشد. بنابراین، هر دانشجو یا استادی همواره می تواند برنامه باب میل خود را در سنت کیتس یافته و درخواست پذیرش دهد. در اینباره، مشاوره تخصصی با کارشناسان مهاجرتی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو و اخذ ویزای تحصیلی سنت کیتس توصیه می گردد.

شرایط تحصیلات عالی در سنت کیتس در 2022

مسلما تحصیل در یکی از خوش آب و هواترین مناطق جهان با وجود امکانات و تسهیلات مطلوب آموزشی مخصوصا برای دانشجویان پزشکی می تواند جذابیت های خاصی داشته باشد. رشته های تحصیلی مختلفی به زبان انگلیسی در دانشگاه های سنت کیتس به متقاضیان ارائه می شود که این هم یکی از امتیازات قابل ملاحظه برای ادامه تحصیل در سنت کیتس می باشد. از مواردی که تحصیل در سنت کیتس را جذاب کرده است، تخصص دانشگاه های این کشور در ارائه رشته های پزشکی و پرستاری است.

هزینه های تحصیل و زندگی در سنت کیتس نسبتا منطقی و مقرون به صرفه است. در سال 2022 به طور میانگین هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه های سنت کیتس سالانه در حدود $12000 تا $15000 (دلار آمریکا) می باشد. این رقم برای دانشجویان مقیم این کشور در حدود یک سوم کاهش یافته و آنها ملزم به پرداخت شهریه سالانه در حدود $5000 (دلار آمریکا) هستند.

شرایط اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی در سنت کیتس

به سبب وجود دانشگاه های علوم پزشکی تخصصی و نیز کیفیت زندگی مناسب، اکنون رقابت بین متقاضیان بر سر اخذ پذیرش تحصیلی در سنت کیتس داغ است. همواره یکی از سوالات متقاضیان نیز این است که برای اخذ پذیرش تحصیلی از سنت کیتس از کجا باید شروع کرد. گام اول در اینباره، انتخاب دانشگاه مورد نظر و مکاتبه از طریق وب سایت همان دانشگاه می باشد. در گام دوم، متقاضیان می بایست پس از اطلاع درباره شرایط و مدارک اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه سنت کیتس خود را آماده ارسال این مدارک نمایند:

  • فرم تکمیل شده درخواست ثبت نام
  • مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی
  • کارنامه تحصیلی دوره متوسطه
  • مدرک شناسائی همانند پاسپورت معتبر
  • واریز هزینه ثبت نام
  • توصیه نامه از موسسه آموزشی قبلی
  • مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 6.0 برای مقطع کارشناسی و 6.5 برای مقطع کارشناسی ارشد)
  • نمره قبولی از آزمون های GRE و GMAT برای اخذ پذیرش از تحصیلات تکمیلی

شرایط اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی در سنت کیتس

نحوه اخذ ویزای تحصیلی سنت کیتس

اولا دانشجویان متقاضی که قصد تحصیل در سنت کیتس را دارند باید بدانند که این کار فقط صرفا از طریق اخذ ویزای تحصیلی سنت کیتس مهیا است. دولت سنت کیتس ویزای مذکور را فقط برای متقاضیان تحصیل در دوره های تمام وقت (دوره زمانی بیش از 3 ماه) صادر می کند. بنابراین متقاضیان قبل از ورود به سنت کیس و دقیقا پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه می بایست در این مرحله اقدام نمایند. اما مدارکی که متقاضیان باید به سفارت سنت کیتس جهت اخذ ویزای تحصیلی ارائه نمایند عبارت است از:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • کپی برابر اصل شناسنامه متقاضی
  • کپی برابر اصل تمام صفحات پاسپورت
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • نامه پذیرش یا تاییدیه از دانشگاه سنت کیتس
  • کپی بلیط رفت و برگشت یا بلیط هواپیمایی نامحدود
  • نتایج تست VDRL/RPR و نتایج تست Mantoux جهت عدم وجود سل
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در سنت کیتس

اصولا برای دریافت بورسیه تحصیلی در سنت کیتس، متقاضیان می بایست شایستگی های تحصیلی خود را نسبت به سایر داوطلبان نشان دهند. بورس های اعطایی در دانشگاه های سنت کیتس عموما با پشتوانه مالی دولتی و از طریق اداره کمک های تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط اعطاء می گردد. یکی از انگیزه های دانشجویان خارجی برای تحصیل در سنت کیتس علاوه بر شرایط آسان پذیرش، دسترسی به این بورس ها در کشور سنت کیتس می باشد.

دانشجویان سال اولی می بایستی در مهلت مقرر و معمولا قبل از اخذ ویزای تحصیلی سنت کیتس برای ثبت نام جهت اخذ بورسیه تحصیلی در سنت کیتس اقدام نمایند. برای انجام این کار، آنها باید از طریق وب سایت خود دانشگاه های سنت کیتس اقدام نموده و با تکمیل فرم ثبت نام درخواست خود را ثبت نمایند. علاوه بر این، ارائه مدارکی همچون مدرک دیپلم، توصیه نامه، پاسپورت معتبر و نیز یک قطعه عکس نیز ممکن است از متقاضیان درخواست شود. وکلا و مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور دائم آماده ارائه مشاوره به متقاضیان تحصیل و اعزام دانشجو به سنت کیتس و کشورهای مختلف هستند. در این زمینه متقاضیان می توانند از گزینه های مختلفی همچون مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری بهره گیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *