ویزای تحصیلی

شرایط گرفتن fund از لهستان

شرایط گرفتن fund از لهستان

کشور لهستان طی سال های اخیر در تلاش بوده است تا بستر مناسبی را برای دانشجویان بین المللی علاقه مند به تحصیل در رشته های گوناگون فراهم آورد؛ بدین ترتیب اخذ اطلاعات پیرامون شرایط گرفتن fund از لهستان به یکی از پر مخاطب ترین و بروزترین مباحث مرتبط با این کشور برای متقاضیان تبدیل شده و افراد از اقصی نقاط جهان در پی دستیابی به انواع بورسیه های این کشور چون بورسیه تحصیلی Lukasiewicz Ignacy می باشند؛ شایان ذکر است که برخی از بورسیه های دولتی لهستان علاوه بر اینکه تمامی هزینه های تحصیلی فرد شامل شهریه هر ترم را پوشش می دهند، مبلغی را بابت هزینه اسکان و خوراک به دانشجو اهداء می کنند. در ادامه این نگارش که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جمع آوری شده است، قصد داریم همراه شما به بررسی شرایط اخذ انواع بورسیه تحصیلی از این کشور اروپایی بپردازیم.

  • چه افرادی مشمول دریافت fund از دولت لهستان هستند؟
  • بورسیه های اختصاص یافته از سوی موسسات خصوصی به چه صورتی است؟
  • هزینه تحصیل در لهستان چقدر است؟
  • محدودیت های مالی تحصیل در لهستان چیست؟
  • آیا می توان در لهستان فول فاند دریافت کرد؟
  • در کدام یک از مقاطع تحصیلی افراد شانس بالاتری جهت برخورداری از انواع بورسیه را دارند؟
  • چه افرادی در اولویت گرفتن بورسیه از دانشگاه های برتر لهستان می باشند؟

درباره تحصیل در لهستان

لهستان دارای امکانات آموزشی متعدد و به روز ترین تکنولوژی های جهان جهت تحصیل دانشجویان می باشد؛ علاوه بر اینکه می توان لهستان را یکی از امن ترین کشورهای اروپایی عنوان کرد، تعدد مکان های زیبای گردشگری و تفریحی در این سرزمین موجب شده است تا دانشجویان دغدغه ای پیرامون تفریح روزهای تعطیل خود در این کشور نداشته باشند. نظام آموزشی در لهستان دارای ساختار قوی و مستحکمی بوده به گونه ای که شهروندان این کشور قادر به تحصیل رایگان از 6 سالگی در مدارس دوره ابتدایی بوده و اگرچه اغلب موسسات آموزشی معتبر این کشور در پایتخت آن، شهر ورشو (Warsaw) واقع شده اند، سطح استانداردهای آموزش ارائه شده در مقاطع گوناگون تحصیلی این کشور بسیار بالا می باشد. شایان ذکر است که لهستان دارای بیش از 400 دانشگاه و کالج می باشد.

تاریخچه تحصیل در لهستان به بیش از 600 سال پیش بازمی گردد؛ جایی که نخستین مراکز آموزشی سطح اروپا در این کشور آغاز به کار نمودند. اگرچه هزینه های تحصیل و زندگی در لهستان بسیار مقرون به صرفه انگاشته می شود، همچنان برخی افراد توانایی پرداخت هزینه های مربوطه را ندارند؛ دولت لهستان با ارائه انواع بورسیه های تحصیلی مسیر را برای تحصیل با هزینه های بسیار پایین هموار کرده است. در پاسخ به این سوال که چرا کشوری توسعه یافته در اروپا چون لهستان باید دست به چنین اقدامی زده و دانشجویان سراسر جهان را با دریافت بخش کمی از شهریه مقرر پذیرش نماید، باید عنوان کنیم که هر کشوری علاوه بر سرمایه ای که برخی افراد از طریق تحصیل با پرداخت هزینه های گزاف به آن وارد می نمایند، نیازمند افراد مستعد با مقالات تحصیلی معتبر نیز می باشد تا سطح علمی خود را حفظ نماید.

بررسی شرایط افراد مشمول گرفتن fund از لهستان

تحصیل رایگان در لهستان از مواردی است که دارای مخاطبان بسیاری در رشته های گوناگون است درصورتیکه این امکان تنها برای شهروندان این کشور و از سوی دانشگاه های دولتی فراهم شده و دانشجویان بین المللی تنها قادر به سپری کردن دوران تحصیل به طور رایگان در تعداد محدودی از رشته ها در دانشگاه های معینی هستند. افراد با تحصیل همزمان در دو رشته و دانشجویان با استعدادی که در تنگنای مالی هستند نسبت به سایر افراد برای اخذ این بورسیه ها در اولویت می باشند. فهرست برترین دانشگاه های ارائه دهنده انواع بورسیه تحصیلی در لهستان به شرح ذیل است:

نام دانشگاهرتبه در جهان
دانشگاه ورشو410
Adam Mickiewicz University621
Gdańsk University of Technology713

طبق قوانین مصوب در سال 2007 دانشگاه های لهستان به ارائه بیش از 400 رشته تحصیلی برای دانشجویان خارجی می پردازند که محبوب ترین آن ها عبارتند از:

  • تکنولوژی اطلاعات
  • دندانپزشکی
  • مدیریت بازرگانی
  • روانشناسی
  • داروسازی
  • وکالت

با توجه به هزینه های گزاف تحصیل در مقطع دکتری و همچنین فعالیت های پژوهشی متعدد مربوط به این دوره، اغلب بورسیه های تحصیلی تخصیص یافته از سوی موسسات خصوصی در لهستان مربوط به دانشجویان این مقطع می باشد که درحال سپری کردن فعالیت های تحقیقاتی مرتبط با رشته تحصیلی خود هستند. علیرغم اینکه دانشجویان مقطع کارشناسی تنها مجاز به 10 ساعت کار در هفته می باشند، افراد در مقطع دکتری قادر خواهند بود در طول هفته تا 30 ساعت به کار دانشجویی پرداخته و به ازای هر ساعت آن 6€ (یورو) دریافت نمایند. شایان ذکر است که لهستان بیش از 1.5 میلیون دانشجو را در خود جای داده که هرساله 50 هزار دانشجوی خارجی به تعداد آن اضافه می گردد. بیش از 2300 بورسیه تحصیلی در این کشور موجود می باشد که آسان ترین راه آشنایی با هر یک مراجعه به سایت دانشگاه موردنظر است.

بررسی شرایط افراد مشمول گرفتن fund از لهستان

شرایط گرفتن fund از لهستان و انواع آن

تعداد بورسیه های تحصیلی ارائه شده از سوی دولت لهستان برای دانشجویان مقطع دکتری دارای شرایط مطلوب تری نسبت به همسایگانی چون جمهوری چک، روسیه و اوکراین می باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند با کسب حداقل معدل 17 در ترم های تحصیلی پیشین، به اخذ بورسیه تحصیلی دیوید ال بورن (David Lyle Boren) مبادرت ورزند که مبلغ آن سالانه 20000$ (دلار) بوده و درصورتیکه فرد با حفظ رتبه ایده آل خود به مقطع کارشناسی ارشد راه یابد این رقم به 24000$ (دلار) ارتقا پیدا می کند. دانشجویان کارشناسی دانشگاه جاگیلونیا کراکوف و دانشگاه ژان پل دوم مجاز به استفاده از بورسیه Tomaszkiewicz-Florio می باشند. همچنین بنیاد Lazarski بورسیه ای معادل 20000 zł(زلوتی) را که برابر با 5300$ (دلار) می باشد سالانه به دانشجویان کارشناسی رشته های مهندسی در لهستان اعطا می نماید.

شرایط گرفتن fund از لهستان در مقاطع مختلف

شرایط برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری اندکی مساعد تر بوده و این افراد می توانند با اخذ 70% از نمره معین، انواع کمک هزینه های تحصیلی از قبیل Stefan Banach و The Ulam را اخذ نمایند. این بورسیه ها با هدف ارتقای فعالیت های پژوهشی دانشجویان و افزایش تبادلات و همکاری دانشجویان بین المللی فراهم آورده شده است. بورسیه تحصیلی Lukasiewicz Ignacy نیز برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در رشته های کشاورزی، علوم طبیعی و علوم فناوری مهیا شده است.

از دیگر بورسیه های تحصیلی می توان به بورسیه اراسموس موندوس و Gordon Singny اشاره کرد. همچنین یکی از رایج ترین بورسیه های تخصیص یافته به دانشجویان مقطع دکتری بورسیه CNBCH می باشد که مختص دانشجویان دانشگاه ورشو بوده و ماهیانه 500 zł(زلوتی) به عنوان کمک هزینه به آن ها اعطا می گردد. در پایان همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما عزیزان می باشند.

پرسش های کلیدی درباره بورسیه تحصیلی لهستان

برخی از پرسش های کلیدی در این رابطه عبارتند از:

  • آیا لهستان مقصد مناسبی برای تحصیل است؟ بله این کشور در زمینه تحصیل شرایط بسیار مناسبی دارد.
  • آیا هزینه های تحصیل در لهستان مناسب است؟ دانشگاه های دولتی لهستان هزینه های بالایی به دانشجویان تحمیل نمی کنند. با این حال شهریه دانشگاه های خصوصی بسیار بالا است.
  • آیا امکان تحصیل رایگان در لهستان وجود دارد؟ متاسفانه در حال حاضر این امکان برای دانجشویان خارجی وجود ندارد.
  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور وجود دارد؟ هرچه مقطع تحصیلی فرد بالاتر باشد، شانس دریافت بورسیه نیز بیشتر می شود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *