مهاجرت

شرایط اجاره مسکن در گرجستان

شرایط اجاره مسکن در گرجستان

شرایط اجاره مسکن در گرجستان خوب است چراکه میزان اجاره ارزان بوده و بدلیل نرخ تورم پایین، مردم با افزایش مداوم قیمت ها مواجه نخواهند بود. گرجستان کشوری با حدود 4 میلیون نفر جمعیت است که زمانی بخشی از اتحاد جماهیر شوروی سابق بود اما سپس استقلال یافت. این کشور که به دلایل مختلف از جمله پایین بودن تولید ناخالص داخلی (GDP) در سال 2024 همچنان جزو کشورهای در حال توسعه طبقه بندی می شود، مقصد مهاجرتی پرطرفداری نیست. چرا که هدف مهاجران زندگی در کشوری با حداقل های سلامت، آزادی های اجتماعی، امکانات رفاهی، بهداشتی و آموزشی، فرصت های شغلی خوب و غیره است و تقریبا هیچ کدام از این موارد در گرجستان وجود ندارد. مثلا متوسط درآمد مردان در گرجستان ماهیانه GEL1000 (لاری گرجستان) است که به توجه به پایین بودن اعتبار پول ملی معادل حدود 398$ (دلار آمریکا) می باشد.

متوسط درآمد زنان در گرجستان نیز پایین تر از مردان است و ماهیانه حدودا 300$ (دلار آمریکا) است که رقم بسیار ناچیزی محسوب می شود. به علاوه همین درآمد ناچیز را نیز بسیاری از افراد در گرجستان ندارند چرا که نرخ بیکاری رسمی در این کشور 12.6% است اما حدود 68% مردم گرجستان خود را بیکار می دانند. این در حالی است که پیدا کردن شغل برای دانشجویان خارجی اهمیت زیادی دارد چرا که در غیر این صورت پس از فارغ التحصیلی امکان تمدید ویزای خود را نخواهند داشت. با وجود همه این موارد برخی افراد علاقه مند به مهاجرت به گرجستان هستند نتیجتا در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص شرایط اجاره مسکن در گرجستان در سال 2024 به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • اجاره خانه در گرجستان چقدر هزینه ماهانه دارد؟
  • اجاره سالیانه خانه در گرجستان چقدر است؟
  • اجاره ماهانه خانه در تفلیس چقدر است؟
  • آیا اقامت گرجستان از طریق اجاره خانه امکان پذیر است؟
  • آیا اجاره خانه در تفلیس برای ایرانیان مقدور است؟
  • بهترین سایت اجاره خانه در گرجستان کدام است؟
  • اجاره خانه در باتومی گرجستان چقدر هزینه دارد؟
  • اجاره خانه در باتومی گرجستان 2024 چقدر است؟
  • نرخ تورم در گرجستان چقدر است؟
  • بهترین شهرهای گرجستان برای زندگی کدامند؟
  • محدودیت های زندگی در گرجستان چیست؟
  • متوسط اجاره ماهیانه در گرجستان چه میزان است؟

بررسی شرایط اجاره مسکن در گرجستان

بررسی شرایط اجاره مسکن در گرجستان در سال 2024

همان طور که اشاره کوتاهی شد زندگی در گرجستان مزایای زیادی برای افراد به همراه نخواهد داشت با این حال به دلایلی، دانشجویان کشورهای کم تر توسعه یافته ای مثل پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و غیره ممکن است تحصیل در کشور گرجستان را انتخاب کنند. مهم ترین این گروه از دانشجویان پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان است چرا که به این ترتیب حتی در صورت عدم دریافت بورسیه قادر به تامین هزینه ها خواهند بود. به عبارت دیگر مطابق قیمت های سال 2024، هزینه زندگی در گرجستان، بدون احتساب اجاره مسکن، 23% از کم تر از ایران است و اجاره ماهیانه مسکن در گرجستان نیز حدود 40% از ایران ارزان تر است. به علاوه به دلیل پایین بودن نسبی نرخ تورم در گرجستان، در مقایسه با ترکیه و برخی کشورهای دیگر، قیمت اجاره و سایر کالاها و خدمات افزایش چشم گیری نخواهد داشت.

میزان دقیق اجاره مسکن در گرجستان با توجه به شهری که مسکن مورد نظر در آن واقع گردیده، امکانات مسکن، سال ساخت آن و غیره متفاوت خواهد بود. در جدول ذیل متوسط نرخ اجاره مسکن در گرجستان در سال 2024 بیان شده است:

نوع مسکنمتوسط نرخ اجاره ماهانه در گرجستان طی سال 2024 به دلار آمریکا
آپارتمان 1 خوابه در شهرهای بزرگ گرجستان$331.55
آپارتمان 1 خوابه در شهرهای کوچک گرجستان$215.09
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای بزرگ گرجستان$646.49
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای کوچک گرجستان$422.60

البته ممکن است برخی افراد ترجیح بدهند ملکی خریداری کنند تا لازم نباشد هر ماه اجاره پرداخت نمایند؛ در جدول ذیل نرخ خرید مسکن در گرجستان نیز مشخص شده است:

نوع مسکنقیمت خرید مسکن در گرجستان در سال 2024 به دلار آمریکا
1 متر مربع آپارتمان در شهرهای بزرگ گرجستان$1064.48
1 متر مربع آپارتمان در شهرهای کوچک گرجستان$586.05

اجاره خانه در تفلیس

مانند هر جای دیگری در جهان، اجاره شما یکی از بزرگترین هزینه های شما خواهد بود. تفلیس بازار جالبی است. تفلیس کاملاً عظیم است و بسیار گسترده است. برای مدت طولانی محدودیتی در ارتفاع ساختمان وجود داشته است که باعث می شود افراد به جای ساختن به سمت بالا، به سمت بیرون بسازند. اجاره به طور کلی ارزان است، اما اگر می خواهید نزدیک به مرکز شهر زندگی کنید، به دلیل مقادیر زیاد Airbnbs، قیمت های شما بسیار بیشتر خواهد شد. آپارتمان های استودیویی که از کمتر از 500$ (دلار) در ماه شروع می شود، تاکسی سواری با هزینه 3$ تا 6$ (دلار) برای هر سفر در مرکز تفلیس، و غذا و نوشیدنی با قیمت بسیار مناسب، بودجه ای بین $1000 تا 1500$ (دلار) برای هر نفر در ماه برای اکثر افراد کافی است تا از یک سفر لذت ببرند.

شرایط اجاره مسکن در گرجستان به مرور زمان

اگرچه در حال حاضر تعداد افراد بیکار در گرجستان تقریبا بالا است و بسیاری از گرجی ها پس از اتمام تحصیلات خود این کشور را به مقصد اروپا یا آمریکا، ترک می کنند، آینده بهتری در انتظار آن است. در واقع در سال های گذشته عوامل مختلفی منجر شده که میزان تولید ناخالص داخلی گرجستان افزایش پیدا کند و یکی از آن ها صنعت توریسم است. رونق صنعت توریسم در گرجستان سبب شده قیمت املاک نیز شرایط رو به رشدی داشته باشد در نتیجه خرید ملک در این کشور را نمی توان تصمیمی نادرست دانست. علاوه بر رشد اقتصادی و بیشتر شدن تعداد گردشگرانی که از گرجستان دیدن می کنند، نرخ تورم نیز عامل دیگری است که منجر به بیشتر شدن قیمت ها خواهد شود. برای بررسی بهتر این موضوع در نمودار ذیل نرخ تورم در گرجستان طی چند سال بررسی شده است:

نرخ تورم در گرجستان

مقایسه شرایط اجاره مسکن در گرجستان و ترکیه

هزینه های زندگی در گرجستان و ترکیه تقریبا برابر است هرچند نرخ اجاره مسکن در گرجستان حدود 50% گران تر از کشور ترکیه می باشد. در جدول ذیل نرخ اجاره منزل در ترکیه طی سال 2024 بیان شده است:

نوع مسکنمتوسط نرخ اجاره ماهانه در ترکیه طی سال 2024 به دلار آمریکا
آپارتمان 1 خوابه در شهرهای بزرگ در ترکیه$241.60
آپارتمان 1 خوابه در شهرهای کوچک در ترکیه$149.20
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای بزرگ در ترکیه$409.21
آپارتمان 3 خوابه در شهرهای کوچک در ترکیه$253.43

مقایسه مهاجرت به ترکیه و گرجستان

بهترین راه برای مهاجرت به هر دو کشور ترکیه و گرجستان از طریق تحصیل است، علی الخصوص زمانی که فرد بتواند از یکی از دانشگاه های با رنکینگ بالای این کشورها پذیرش بگیرد. اما به دلایل مختلفی انتخاب ترکیه به عنوان مقصد، از گرجستان بهتر است که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • رنکینگ جهانی دانشگاه های ترکیه از جمله دانشگاه حاجت تپه و دانشگاه کوچ، بهتر از دانشگاه های گرجستان است.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه در سطح گسترده تری فراهم است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه غالبا پایین تر از گرجستان است.

در واقع در سال 2024 شهریه دانشگاه های دولتی ترکیه در رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند سالیانه بین 600$ تا 1500$ (دلار آمریکا) می باشد و شهریه دوره هایی که به زبان ترکی استانبولی تدریس می گردد نیز سالیانه بین 240$ تا 750$ (دلار آمریکا) است.

اجاره خانه در گرجستان

در مورد مبلغی که مایلید هر ماه برای اجاره هزینه کنید تصمیم بگیرید. تحقیق در مورد محله های تفلیس: تفلیس دارای محله های متنوع با ویژگی های متفاوت است. هنگام انتخاب مکان، عواملی مانند نزدیکی به امکانات، حمل و نقل و ایمنی را در نظر بگیرید. آیا می خواهید در قلب تفلیس با شلوغی و اکشن باشید یا به دنبال مناطق آرام مسکونی بیشتری در تفلیس هستید اما همچنان به مرکز تفلیس نزدیک است؟ آیا باید نزدیک مدارس بین المللی تفلیس برای کودکان باشید یا اینکه روزانه به محل کار خود می روید؟ به طور میانگین هزینه اجاره خانه در گرجستان مبلغی حدود 500$-2000$ (دلار) به نسبت متراژ و محل تخمین زده می شود.

قیمت اجاره خانه در گرجستان

به طور کلی، شما می توانید انتظار داشته باشید که برای آپارتمان در تفلیس به ازای هر متر مربع $6.5 تا 10$ (دلار) هزینه کنید. شما به راحتی می توانید یک آپارتمان استودیویی را با کمتر از $300 (دلار) در ماه اجاره کنید. البته، اگر چیزی زیباتر می خواهید، باید هزینه بیشتری بپردازید. شما می توانید اجاره ماهانه مناسبی را در تفلیس با چیزی حدود 1000$ تا 2000$ (دلار) در ماه برای یک آپارتمان 1 خوابه پیدا کنید. اگر برای مدت طولانی تر اجاره کنید، همین آپارتمان ها احتمالاً نصف قیمت خواهند داشت. انتظار می رود در ماه های تابستان هزینه بیشتری پرداخت کنید زیرا این فصل اوج تفلیس است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به گرجستان یا ترکیه از طریق تحصیل می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

سوالات متداول در باب اجاره خانه در گرجستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب اجاره خانه در گرجستان می باشیم:

  • شرایط اجاره خانه در گرجستان 2024 چیست؟ همان طور که اشاره کوتاهی شد زندگی در گرجستان مزایای زیادی برای افراد به همراه نخواهد داشت با این حال به دلایلی، دانشجویان کشورهای کم تر توسعه یافته ای مثل پاکستان، ترکمنستان، ازبکستان و غیره ممکن است تحصیل در کشور گرجستان را انتخاب کنند. مهم ترین این گروه از دانشجویان پایین بودن هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان است چرا که به این ترتیب حتی در صورت عدم دریافت بورسیه قادر به تامین هزینه ها خواهند بود. به عبارت دیگر مطابق قیمت های سال 2024، هزینه زندگی در گرجستان، بدون احتساب اجاره مسکن، 23% از کم تر از ایران است و اجاره ماهیانه مسکن در گرجستان نیز حدود 40% از ایران ارزان تر است. به علاوه به دلیل پایین بودن نسبی نرخ تورم در گرجستان، در مقایسه با ترکیه و برخی کشورهای دیگر، قیمت اجاره و سایر کالاها و خدمات افزایش چشم گیری نخواهد داشت.
  • شرایط اجاره خانه در گرجستان به مرور زمان چه تغییری کرده است؟ اگرچه در حال حاضر تعداد افراد بیکار در گرجستان تقریبا بالا است و بسیاری از گرجی ها پس از اتمام تحصیلات خود این کشور را به مقصد اروپا یا آمریکا، ترک می کنند، آینده بهتری در انتظار آن است. در واقع در سال های گذشته عوامل مختلفی منجر شده که میزان تولید ناخالص داخلی گرجستان افزایش پیدا کند و یکی از آن ها صنعت توریسم است. رونق صنعت توریسم در گرجستان سبب شده قیمت املاک نیز شرایط رو به رشدی داشته باشد در نتیجه خرید ملک در این کشور را نمی توان تصمیمی نادرست دانست. علاوه بر رشد اقتصادی و بیشتر شدن تعداد گردشگرانی که از گرجستان دیدن می کنند، نرخ تورم نیز عامل دیگری است که منجر به بیشتر شدن قیمت ها خواهد شود.
2.5/5 - (2 امتیاز)

17 دیدگاه برای “شرایط اجاره مسکن در گرجستان

  1. محمدرضا گفت:

    زبان کشور گرج رو بفرمایید وبا زبان فارسی هم میشه اونجا زندگی کرد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر زبان فارسی در این کشور رواجی نداره و زبان گرجی استفاده می شه

  2. حسن صفت کار گفت:

    سلام چندتا سوال داشتم اگرامکان دارد جواب بدین
    یکی ازدوستانم که در گرجستان شرکت و کارگاه نجاری دارد ب من پیشنهاد کاررو داده در گرجستان کار درستی هست برای رفتن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی به شرایط شما داره.
      گرجستان به هیچ عنوان در دسته کشورهای درجه اول حساب نمیشه ولی مهاجرت از گرجستان به کشورهای اروپایی ساده تر هست

  3. میلاذ گفت:

    سلام لطفا شرایط شغلی و در آمدی تعمیرات موبایل رو بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ابتدا تشریف ببرید گرجستان دنبال کار بگردید بعد اقدام کنید برای ویزای کار ولی به دلیل این که در طول چندسال اخیر قوانین مهاجرت ایرانی ها در گرجستان به شدت تغییر کرده توصیه می کنیم کشورهای دیگه رو هم بررسی کنید

  4. علی گفت:

    زمانی که من تفلیس زندگی میکردپ کرایم بود ماهی ۵۰۰ لاری تا ۷۰۰ لاری توی محله پکینی ۱۰۰ لاری بود با دلار ۳۵۰۰ تومنی

  5. علی گفت:

    با سلام
    من سال۹۶ تا ۹۷ در تفلیس زندگی کردم یکی از بهترین نقاط شهر توی ۵۰ متری میدان شاردنی اسم خیابانی که بودم لتزه لیتزه بود مردمان خوب و مهربون امنیت بالای هزار پلیس هاش همه دوره دیده امریکا در حال طرقی همه چیزش عالی همه چیزش ارزون بود زمانی که من رفتم دلار ۳۵۰۰ تومن بود سال ۹۶ اینقدر اونجا ارامش بود پن به قسط رفتن به المان از ایران رفتم ولی در گرجستان موندگار شدم توی گرجستان دلت تنگ نمیشه دلت نمیگیره ولی باید بتونی یه کاری رو خودت بزنی چون درامد خیلی پایینه من بزرگترین اشتباهم این بود که حرف دوستم رو گوش دادم امدم ایران و جمع کنم برم المان متاسفانه مشکلاتی پیش امد که تو ایران موندگار شدم و الانم لاری ۱۲ هزار تومن شده

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از اطلاعات خوب شما

  6. نازنین شفایی گفت:

    سلام. واقعا امکان دریافت اقامت با اجار مسکن در گرجستان وجود داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دولت گرجستان قوانین مهاجرتی خودش رو در رابطه با ورود ایرانی ها همواره سخت تر کرده و به همین دلیل توصیه می شه تا این مسیر رو برای مهاجرت خودتون انتخاب نکنید

  7. دارا گفت:

    آیا میشه در گرجستان بخصوص شهر باتومی خانه یک ماهه یا دوماهه اجاره کردبرای تفریج و سیاهت نه مهاجرت مرسی دارا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اجاره کنید

  8. نجفی گفت:

    قبلا مطالعه ای از کشور گرجستان نداشتم
    ولی کشور خوبی به نظر میاد واگر کسی بتونه در این کشور مسکن خریداری کنه وشغلی ایجاد کنه میتونه راحت زندگی کنه

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر نیاز به راهنمایی داشتید در خدمتتون هستم

      1. Ebrahim گفت:

        سلام وقت بخیر من میخواستم برای مسافرت برم تفلیس میخواستم یه خونه ۲خواب برای ۱۵روز اجاره کنم میخواستم ببینم چطوری میتونم اینکار انجام بدم

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          سایت های زیادی در این رابطه که می تونید ازشون استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *