ویزای تحصیلی

بورسیه تحصیلی فنلاند

بورسیه تحصیلی فنلاند

یکی از امتیازات تحصیل در کشور فنلاند، امکان اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند می باشد که مبنای اعطای آن به متقاضیان بر اساس برتری تحصیلی آنها می باشد. همه ساله دانشگاه های فنلاندی به کمک دولت فنلاند بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای جبران بخشی از هزینه های تحصیل در این کشور به دانشجویان اعطاء می کنند. بر طبق قوانین آموزشی فنلاند، تحصیل در دانشگاه های فنلاند مشروط به پرداخت شهریه است و پرداخت کنندگان شهریه صلاحیت درخواست بورسیه تحصیلی را دارند.

  • شرایط گرفتن بورسیه فنلاند برای مقاطع مختلف تحصیلی به چه شکل است؟
  • بورسیه های در دسترس کشور فنلاند کدامند؟
  • کدام دانشگاه های فنلاند بورسیه های تحصیلی به دانشجویان می دهد؟
  • بورسیه های تحصیلی فنلاند چه هزینه هایی را پوشش می دهند؟
  • اعتبار بورسیه های تحصیلی فنلاند چقدر است؟

هزینه تحصیل در کشور فنلاند برای غیر اروپایی ها نسبتا گران است. هزینه تحصیل برنامه های انگلیسی زبان از 1500€ (یورو) شروع و تا 25000€ (یورو) نیز می رسد. با توجه به این وضعیت، دانشجویان خارجی برای جبران بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در فنلاند می توانند از گزینه های تامین مالی بهره گیرند. یکی از این گزینه ها جهت تعدیل هزینه های تحصیل و زندگی در فنلاند درخواست بورسیه تحصیلی کشور فنلاند می باشد. در همین راستا، کارشناسان و مشاورین کارآزموده و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان درباره شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از هر کشور اروپایی می باشند.

مراحل درخواست بورسیه تحصیلی در فنلاند

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی در فنلاند هستند، باید مراحل درخواست بورسیه تحصیلی این کشور را به صورت دقیق طی کنند. مراحل درخواست بورسیه تحصیلی در فنلاند به شرح زیر می باشند:

مراحل درخواست بورسیه تحصیلی در فنلاندتوضیحات
انتخاب بورسیه تحصیلی مناسبهزاران بورسیه تحصیل در فنلاند برای دانشجویان کم بضاعت وجود دارد، بنابراین قبل از درخواست بورسیه تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
ارائه اسناد و الزاماتمتقاضیان اگر مطمئن شدند که بورسیه تحصیلی مناسب را انتخاب کرده اند، وقت آن است که اسناد و الزامات مورد نیاز را جمع آوری کنند.
ارائه گواهی تحصیلات قبلیبسته به دانشگاه مربوطه متقاضیان ممکن است مدتی طول بکشد.
توصیه نامهتوصیه نامه بخش مهمی از تمامی درخواست های بورسیه تحصیلی در فنلاند می باشد.

سیستم آموزشی فنلاند

فنلاند در بین دانشجویان خارجی به خاطر سیستم آموزش با کیفیت و دانشگاه های رتبه بالای خود معروف است. بر اساس نظر سنجی میزان رضایت دانشجویان خارجی در سایت Studyportal، اکثر دانشجویان خارجی فنلاند را به عنوان 14 مین مقصد تحصیلی برتر جهان انتخاب کردند. سیستم آموزشی فنلاند یکی از کارآمدترین سیستم های آموزشی در جهان می باشد و دانشگاه های فنلاندی از معتبرترین دانشگاه های جهان است که در حدود 450 برنامه تحصیلی بین المللی را به زبان انگلیسی به متقاضیان ارائه می دهند. فنلاند یکی از اعضای الحاقی به برنامه بلونیا می باشد و برنامه های کلاسی این کشور مطابق نظام انتقال واحد اروپایی (ECTS) به صورت زیر تنظیم می شود:

برنامهشرایط تحصیلتعداد واحد (ECTS)طول دوره
لیسانسمدرک دیپلم متوسطه210-2703.5- 4.5 سال
فوق لیسانسمدرک لیسانس1201-1.5 سال
PhDمدرک فوق لیسانس2404 سال

کشور فنلاند دارای 2 نوع موسسه آموزش عالی می باشد که شامل دانشگاه ها و دانشگاه های علوم کاربردی (UAS) می باشد. دانشگاه ها محل تحصیل علوم نظری با تمرکز بر روی تحقیقات علمی می باشد. نکته قابل ذکر درباره دانشگاه های فنلاند این است که تحصیل دکتری صرفا در اینگونه دانشگاه ها امکان پذیر است و دانشگاه های علوم کاربردی یا UAS محل تحصیل حرفه ای بوده و پیوند قوی با زندگی کاری و توسعه منطقه ای دارند. این دو دانشگاه شرایط پذیرش تحصیلی و شهریه های متفاوتی دارند.

دلایل تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

فنلاند کشوری واقع در شمال اروپا بین دو کشور سوئد و روسیه می باشد. پایتخت این کشور، شهر معروف هلسینکی و از شهرهای مهم آن می توان به تمپره، اولو و تورکو اشاره نمود. پس از الحاق به سیستم آموزش اروپایی به عهنوان بخشی از اصلاح بلونیا، بسیاری از دانشگاه ها و دانشگاه های علوم کاربردی تعداد و کیفیت برنامه های انگلیسی زبان خود را افزایش دادند. در حال حاضر فنلاند دارای 40 موسسه آموزش عالی می باشد که به دو نوع دانشگاه و دانشگاه علوم کاربردی USA تقسیم بندی می شوند. هم اکنون 300000 دانشجو در دانشگاه های فنلاند مشغول به تحصیل هستند که 20000 نفر از آنها جزو دانشجویان خارجی محسوب می شوند. از امتیازات تحصیل در فنلاند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آموزش کیفیت بالا همراه با هزینه های مقرون به صرفه
  • فرصت های کاری مناسب حین تحصیل و پس از تحصیل
  • محیط تحصیلی مطلوب به همراه اساتید مجرب و سطح بالا
  • امکان برخورداری از بورسیه تحصیلی فنلاند و فاندهای دولتی

شرایط تحصیل در کشور فنلاند 2022

از شر ایط تحصیل در دانشگاه های کشور فنلاند می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه اشاره نمود. همچنین متقاضیان خارجی جهت اثبات مهارت زبان انگلیسی خود بایستی نمره آزمون زبان IELTS و TOEFL را ارائه دهند. مراحل پذیرش از دانشگاه های فنلاند آسان و ساده بوده و شامل انتخاب برنامه تحصیلی، کنترل اطلاعات پذیرش، ارائه درخواست پذیرش و درخواست بورسیه تحصیلی فنلاند، دریافت نامه پذیرش، اخذ ویزای فنلاند جهت تحصیل و آمادگی برای سفر می باشد. مهلت درخواست پذیرش فنلاند برای مقطع لیسانس در ماه ژانویه و برای مقطع فوق لیسانس بین اواخر نوامبر/ اوایل دسامبر و اواسط/ اواخر ژانویه هر سال می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به فنلاند به شرح زیر است:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (نمره 6.5 در آزمون IELTS، نمره 92-90 در آزمون TOEFL ibt)
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه به زبان انگلیسی
  • کپی پاسپورت بین المللی

دلایل تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

هزینه های تحصیل و زندگی در فنلاند

هزینه ماهیانه زندگی دانشجویان در فنلاند (شامل غذا، اجاره منزل، مسافرت، بیمه و غیره) چیزی در حدود €700 الی 900€ (یورو) می باشد. یادآوری می شود که هزینه مذکور یک نوع برآورد میانگین محسوب می شود و این هزینه ها بیشتر به عادات زندگی شخصی فرد بستگی دارد. در این مورد، هزینه زندگی در شهرهای بزرگ بسیار گرانتر است. همانطوریکه در مطالب فوق نیز بیان شد، تحصیل در دانشگاه های فنلاندی مستلزم پرداخت شهریه است.

شهریه های دانشگاهی کشور فنلاند بسته به نوع دانشگاه و رشته منتخب تقریبا بین 80€ الی 100€ (یورو) می باشد. انجمن های دانشجویی در دانشگاه های علوم کاربردی (UAS) وجود دارد، اما عضویت در این انجمن ها اختیاری است. اعضای این انجمن ها از امتیاز تخفیف در اماکنی همانند رستوران های دانشجویی و در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی برخوردار هستند.

انواع بورسیه تحصیلی فنلاند 2022

دانشگاه های فنلاند با حمایت مالی دولت و موسسات خصوصی، بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای دانشجویان متقاضی ارائه می دهند. این بورسیه ها طوری طراحی شده اند که بتواند تمام یا بخشی از هزینه تحصیلی دانشجویان را در مقاطع مختلف لیسانس، فوق لیسانس و PhD تحت پوشش قرار دهد. در جدول زیر شما می توانید انواع بورسیه های تحصیلی فنلاند در سال تحصیلی 2023-2022 را به همراه ویژگی های هر کدام مشاهده نمائید:

برنامه بورسیهشرایط احراز صلاحیتنحوه پوشش هزینه هامبلغ سالیانه (یورو)
University of Tempere Tuition fee Scholarshipsویژه دانشجویان ارشد خارجیبا پوشش 100% شهریه ها7000€
Hanken School of Economics Scholarships 2019/2020ویژه دانشجویان ارشد در رشته های اقتصاد، امور مالی، حسابداری و مدیریتبا پوشش کامل 100% شهریه ها8000€
University of Helsinki Fully-funded Masters Scholarshipsمخصوص دانشجویان ارشد دانشگاه هلسینکیبا پوشش کامل 2 ساله10000€
Masters in Research and Innovation in Higher Education (MARIHE) Scholarshipsویژه دانشجویان بین الملی در کلیه مقاطعبا پوشش کاملمتغیر
University of Eastern Finland Scholarships 2019/ 2020ویژه دانشجویان بین الملی در کلیه مقاطعبا پوشش کاملمتغیر
University of Oulu Masters Scholarships 2019/2020ویژه دانشجویان بین الملی در مقطع فوق لیسانسصرفا پوشش دهنده شهریه تحصیلی
Finnish Government International Gender Equality Prize 2019برای دانشجویان بین الملیبا پوشش کاملپاداش حدود 300000€
Nokia Foundation Scholarshipsبرای دانشجویان بین الملی در مقطع PhD

بورسیه های دانشگاه های مختلف در فنلاند

هر برنامه کارشناسی ارشد بورسیه های تحصیلی فنلاند را به متقاضیان بالاترین رتبه در فرآیند انتخاب ارائه می دهد. دانشگاه های شرکت کننده برای بورسیه فنلاند شامل دانشگاه آلتو، دانشگاه هلسینکی، دانشگاه فنلاند شرقی، دانشگاه ییواسکیلا، دانشگاه لاپلند، دانشگاه LUT، دانشگاه اولو، دانشکده اقتصاد هانکن، دانشگاه هنر هلسینکی، دانشگاه تامپره، دانشگاه تورکو، دانشگاه واسا، هستند.

بورسیه های دانشگاه هلسینکی بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی علمی، که هزینه های تحصیلی کامل یا جزئی را پوشش می دهد. بورسیه های دانشگاه تورکو هزینه های تحصیل را به طور جزئی یا کامل برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا EEA در برنامه های کارشناسی ارشد پوشش می دهد. بورسیه های تامپره برای دانشجویان با استعداد غیر اتحادیه اروپا  EEA، جهت پوشش 50٪، 75٪، یا 100٪ از هزینه های تحصیل اعطا می شود. بورسیه های بین المللی دانشگاه اولو 50٪ یا 75٪ از شهریه برنامه های کارشناسی ارشد بین المللی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا EEA را پوشش می دهد. بورسیه های تعالی بین المللی دانشگاه واسا به بااستعدادترین دانش آموزان غیر اتحادیه اروپا منطقه اقتصادی اروپا اعطا می شود. معافیت از هزینه تحصیل و بورسیه تحصیلی برای عملکرد برجسته در دسترس است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

بورسیه تحصیلی فنلاند از نوع بورسیه دولتی می باشد و شرط درخواست این نوع بورسیه اثبات برتری تحصیلی متقاضیان می باشد. از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند می توان به تحصیل تمام وقت دانشجویان خارجی در یکی از مقاطع تحصیلی و انتخاب واحد حداقل 55 واحدی در ترم اشاره نمود. همچنین متقاضیان علاوه بر تکمیل فرم درخواست بایستی کپی مدارک تحصیلی و حرفه ای، ریز نمرات مربوطه و نیز نمره آزمون زبان خود را جهت ارزیابی درخواست به دانشگاه تحویل دهند. در صورت موافقت کمیته اریابی کننده، کل مبلغ به حساب دانشجو واریز نمی شود بلکه بطور اتوماتیک از شهریه تحصیلی کسر خواهد شد.

کیفیت برتر آموزش عالی، اعتبار بین المللی مدارک تحصیلی، هزینه های معقول، امکان اخذ بورسیه تحصیلی، امکان کار ضمن تحصیل و پس از تحصیل و آموزش به زبان انگلیسی از امتیازات تحصیل در فنلاند می باشد. در نهایت، هموطنان گرامی جهت دریافت مشاوره های تخصصی در زمینه شرایط ویزای تحصیلی فنلاند، اعزام دانشجو و مهاجرت تحصیلی به فنلاند می توانند از مشاوره های تلفنی و حضوری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

سوالات متداول در باب بورسیه تحصیلی فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب بورسیه تحصیلی فنلاند می باشیم:

  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند چیست؟ بورسیه تحصیلی فنلاند از نوع بورسیه دولتی می باشد و شرط درخواست این نوع بورسیه اثبات برتری تحصیلی متقاضیان می باشد. از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند می توان به تحصیل تمام وقت دانشجویان خارجی در یکی از مقاطع تحصیلی و انتخاب واحد حداقل 55 واحدی در ترم اشاره نمود. همچنین متقاضیان علاوه بر تکمیل فرم درخواست بایستی کپی مدارک تحصیلی و حرفه ای، ریز نمرات مربوطه و نیز نمره آزمون زبان خود را جهت ارزیابی درخواست به دانشگاه تحویل دهند. در صورت موافقت کمیته اریابی کننده، کل مبلغ به حساب دانشجو واریز نمی شود بلکه بطور اتوماتیک از شهریه تحصیلی کسر خواهد شد. کیفیت برتر آموزش عالی، اعتبار بین المللی مدارک تحصیلی، هزینه های معقول، امکان اخذ بورسیه تحصیلی، امکان کار ضمن تحصیل و پس از تحصیل و آموزش به زبان انگلیسی از امتیازات تحصیل در فنلاند می باشد.
  • دلایل اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند چیست؟ فنلاند کشوری واقع در شمال اروپا بین دو کشور سوئد و روسیه می باشد. پایتخت این کشور، شهر معروف هلسینکی و از شهرهای مهم آن می توان به تمپره، اولو و تورکو اشاره نمود. پس از الحاق به سیستم آموزش اروپایی به عهنوان بخشی از اصلاح بلونیا، بسیاری از دانشگاه ها و دانشگاه های علوم کاربردی تعداد و کیفیت برنامه های انگلیسی زبان خود را افزایش دادند. در حال حاضر فنلاند دارای 40 موسسه آموزش عالی می باشد که به دو نوع دانشگاه و دانشگاه علوم کاربردی USA تقسیم بندی می شوند. هم اکنون 300000 دانشجو در دانشگاه های فنلاند مشغول به تحصیل هستند که 20000 نفر از آنها جزو دانشجویان خارجی محسوب می شوند.
5/5 - (26 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *