ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در ارمنستان

تحصیل داروسازی در ارمنستان

تحصیل داروسازی در ارمنستان گزینه ای مناسب برای افرادی است که به دنبال ادامه تحصیل در این رشته با هزینه کم و مقرون به صرفه هستند. زیر ساخت ها و روش های آموزش مدرن از دلایل جذب دانشجویان به دانشگاه های ارمنستان است علاوه بر این محیط آموزش مناسب به دانشجویان کمک می کند تا بهتر و سریع تر به شرایط زندگی عادت کنند. تحصیل داروسازی در ارمنستان با توجه به همسایگی این کشور با ایران و سهولت در رفت و آمد مورد توجه ایرانیان بسیاری قرار گرفته که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند. در ادامه این نوشتار تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم دارند به بررسی شرایط تحصیل داروسازی در ارمنستان بپردازند، اگر برای تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه های ارمنستان را انتخاب کرده اید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

  • هزینه تحصیل رشته داروسازی در ارمنستان چقدر است؟
  • آیا می توان در ارمنستان تحصیل و در ایران کار کرد؟
  • آیا دانشگاه های ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟
  • بهترین دانشگاه های ارمنستان برای تحصیل کدامند؟

شرایط تحصیل داروسازی در ارمنستان

رشته داروسازی یکی از رشته های پرطرفدار در دنیا است به طوری که هر ساله دانشجویان زیادی در سراسر دنیا تلاش می کنند پذیرش تحصیلی برای ادامه تحصیل در این رشته را به دست بیاورند. اگر دانشگاه های ارمنستان را برای تحصیل در رشته داروسازی انتخاب کرده اید باید آگاه باشید طول مدت تحصیل در این رشته 5 ساله است و هیچ آزمون ورودی برای این رشته تحصیلی در نظر گرفته نشده است. دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان باید مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات، انگیزه نامه، گواهی تمکن مالی صادر شده توسط بانک، ترجمه پاسپورت و مدارک شناسایی، گواهی پزشکی تایید شده، عکس و ترجمه مدارک را ارائه کنند.

دروس تحصیلی در دانشگاه های ارمنستان به زبان ارمنی و روسی ارائه می شود و برخی از رشته ها در مقاطع تحصیلی فوق لیسانس و دکتری به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود، لازم به ذکر است ارائه مدرک زبان برای دانشجویان خارجی و بین المللی الزامی نیست. پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور ارمنستان باید پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزشی جهت آمادگی ورود به دانشگاه شرکت کنید، پس از گذراندن دوره های آموزشی دانشجو می تواند سال تحصیلی را آغاز کند.

معرفی دانشگاه های پزشکی ارمنستان

جهت تحصیل داروسازی در کشور ارمنستان باید در اولین قدم پذیرش یکی از موسسات آموزش عالی این کشور را به دست بیاورید، بدین منظور باید دانشگاه هایی که به ارائه رشته داروسازی می پردازند بشناسید. دانشجویان ایرانی به این موضوع دقت داشته باشند که هیچ یک از دانشگاه های کشور ارمنستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیست در نتیجه فارغ التحصیلان رشته داروسازی هیچ آینده شغلی در کشور ایران ندارند. دانشگاه های ارمنستان که به ارائه رشته تحصیلی داروسازی می پردازند عبارتند از:

  • دانشگاه سنت ترزا: یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور ارمنستان که در سال 1992 تاسیس شد که دارای آزمایشگاه و کتابخانه مجهز و مدرنی می باشد. یکی از مزایای تحصیل در این دانشگاه این است که سنت ترزا مورد تایید سازمان بهداشت جهانی می باشد از این رو فارغ التحصیلان این دانشگاه اعتبار و تخصص بالایی دارند.
  • دانشگاه ایروان: این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه ارمنستان است که در حال حاضر حدودا 13000 دانشجو در آنجا تحصیل می کنند. از سال 2000 این دانشگاه در تعدادی از سازمان های بین المللی عضو شد که می توان به فدراسیون بین المللی دانشجویان داروسازی (IPSF) اشاره کرد.
  • هیابیو ساک ایروان: همانطور که از نام دانشگاه مشخص است هیابیو ساک در شهر ایروان قرار گرفته است. این دانشگاه یکی از اعضای انجمن علمی ارمنستان است.

مزایای تحصیل داروسازی در ارمنستان

مزایای تحصیل داروسازی در ارمنستان

با تحصیل در دانشگاه های این کشور دانشجویان داروسازی از مزایایی بهره مند خواهند شد که عبارتند از:

  • ارمنستان دارای مرزهای مشترک با ایران است به این ترتیب دانشجو می تواند با هزینه های کم حتی به صورت زمینی به ایران سفر کند
  • دانشجویان داروسازی می توانند در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت مشغول به کار باشند
  • مدرک تحصیلی شما در بسیاری از کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی مورد تایید است پس دانشجو می تواند برای ادامه تحصیل پذیرش یکی از دانشگاه های این کشور را کسب کند
  • دانشجویان داروسازی پس از فارغ التحصیلی اجازه کار در کشور ارمنستان و آمریکا و کانادا را دارند
  • نیازی به ارائه مدرک زبان نیست
  • دانشجو می تواند همراه با اعضای خانواده خود مهاجرت تحصیلی به کشور ارمنستان را تجربه کند، با مطالعه مقاله شرایط ویزای همراه ارمنستان اطلاعات بیشتری در رابطه با چگونگی مهاجرت به ارمنستان همراه با اعضای خانواده کسب کنید.

هزینه تحصیل داروسازی در ارمنستان

دانشجویان برای تحصیل در رشته داروسازی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارمنستان باید سالانه مبلغی بین 3000$ الی 4000$ (دلار) پرداخت کنند که این شهریه در مقایسه با شهریه بسیاری از دانشگاه ها کم و مقرون به صرفه است. دانشجویان برای پرداخت هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور باید ماهانه مبلغی بین 250$ (دلار) الی 350$ (دلار) در نظر داشته باشند که هزینه ها بر اساس نوع زندگی و محل اقامت متفاوت می باشد.

شرایط اقامت پس از تحصیل داروسازان در ارمنستان

متقاضیانی که قصد دارند پس از تحصیل در کشور ارمنستان اقامت داشته باشند باید دلیل خوبی برای ماندن در این کشور داشته باشند. دانشجویان باید پس از اتمام دوره تحصیلی کشور ارمنستان را ترک کنند اما اگر فردی قصد کار یا سرمایه گذاری در این کشور را داشته باشد می تواند پس از فارغ التحصیلی اقدامات لازم را در این جهت انجام دهد. روش معمول برای اقامت پس از تحصیل کار است به این منظور فرد باید با اتمام دوره آموزشی به دنبال شغلی مرتبط با رشته داروسازی باشد.

با یافتن شغل و عقد قرار داد کاری می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ مجوز اقامت و تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کار انجام دهید. لازم به ذکر است میانگین حقوق و دستمزد داروسازان در کشور ارمنستان ماهانه 1010000AMD (درام) است، داروسازان در سال 2022  بر اساس موقعیت شغلی و میزان تحصیلات خود ماهانه حقوقی بین 484000AMD الی 1580000AMD (درام) دریافت می کنند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را در رابطه با تحصیل داروسازی در ارمنستان به دست آورده باشید، اگر قصد ادامه تحصیل در کشورهای همسایه ایران را دارید تحصیل داروسازی در ترکیه نیز می تواند یکی از گزینه های مناسب برای متقاضی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل داروسازی در این کشور به مقاله تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی رجوع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط تحصیل داروسازی در بهترین دانشگاه های دنیا می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *