ویزای تحصیلی

تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ یکی از رشته های جذاب و پرطرفدار در بین دانشجویان داخلی و خارجی و از برنامه های تخصصی از زیرگروه علوم پزشکی محسوب می شود. این برنامه تحصیلی در لوکزامبورگ در دو مقطع کارشناسی (3 سال) و کارشناسی ارشد (2 سال) برگزار شده و به دانشجویانی که با موفقیت بتوانند دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند مدرک معتبر داروسازی ارائه می شود. معمولا هم به واسطه سطح درآمدی بسیار بالا و کیفیت زندگی برتری که کشور لوکزامبورگ دارد، فارغ التحصیلان تمایل بسیاری به اقامت پس از تحصیل دارند. اما در این مسیر بایستی در جریان هزینه های زندگی در این کشور اروپایی نیز باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سالهاست که با مشاوره های حرفه ای کارشناسان خود در کنار متقاضیان تحصیل در خارج بوده و تا دست یابی به اهداف عالی همگام با آنها می باشد.

  • شرایط تحصیل رشته داروسازی در لوکزامبورگ چیست؟
  • بهترین دانشگاه های لوکزامبورگ برای تحصیل کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این رشته چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان داروساز در این کشور کار کرد؟
  • مهم ترین امتیاز تحصیل داروسازی در این کشور چیست؟

داروسازی در لوکزامبورگ

داروسازی از جمله برنامه های تحصیلی جذاب و پرطرفدار در کشور لوکزامبورگ می باشد که سالانه نوجب جذب دانشجویان بین المللی زیادی به این کشور نیز می شود. دانشجویان فارغ التحصیل داروسازی از دانشگاه های کشور لوکزامبورگ همانند سایر همتایان خارجی خود می توانند در آزمایشگاه ها، داروخانه ها، کیلینیک ها، کارخانجات صنعتی و … استخدام و به کار گرفته شوند. این رشته شغلی را همچنین می توان به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل ملی کشور لوکزامبورگ نیز قلمداد کرد. بر اساس آمارهای موجود، میانگین درآمد داروسازان در کشور لوکزامبورگ بر اساس سابقه کاری و سطح تحصیلات آنها از این قرار می باشد:

سطح سابقه داروسازانمیانگین درآمدی سالانه
داروساز مبتدی (با سابقه کاری 1 تا 3 سال)108897€ (یورو)
داروساز حرفه ای (با سابقه کاری بیش از 8 سال)201870€ (یورو)

مسلما کشور لوکزامبورگ با سطح درآمدی بسیار بالا و نرخ بیکاری 5.7% که کمتر از متوسط اتحادیه اروپا است، می تواند برای جذب این متخصصان بهترین جای ممکن باشد. در غیر اینصورت مدرک داروسازی کشور لوکزامبورگ دارای آنچنان اعتباری است که دارندگان آن بتوانند از سایر نقاط اروپایی نیز کار پیدا کنند.

شرایط تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

برنامه داروسازی در کشور لوکزامبورگ از زیرگروه رشته پزشکی محسوب شده و به تایید انجمن داروسازان کشور لوکزامبورگ نیز رسیده است. این دوره تحصیلی کاملا به صورت فول تایم برگزار شده و شامل آموزش های تئوری و کاربردی می باشد. در حقیقت دوره داروسازی دانشگاه لوکزامبورگ یک دوره پیوسته بوده و از دو دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل می شود. دانشجویان برای اتمام دوره کارشناسی و اخذ مدرک پایان دوره خود بایستی 120 ECTS را بگذرانند. اما برای اتمام دوره کارشناسی ارشد خود بایستی حدود 180 ECTS را پاس کنند.

معمولا دوره های کارشناسی داروسازی در کشور لوکزامبورگ 3 ساله و دوره کارشناسی ارشد 2 ساله می باشد. مشخصا دانشگاه لوکزامبورگ از امکانات و تجهیزات پیشرفته و مدرنی برای آموزش دانشجویان برخوردار است. غالبا نیز برنامه تحصیلی دانشجویان پژوهش محور و متمرکز بر توسعه علوم دارویی و زیستی، کشف داروهای نو ترکیب و نانوفناوری، ارتقای سطح ایمنی کاربرد دارو، مطالعات بیولوژیکی و … می باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

شرایط اخذ پذیرش داروسازی از لوکزامبورگ

فرآیند اخذ پذیرش داروسازی از دانشگاه لوکزامبورگ یک فرآینده ساده و بر اساس انتخاب و تکمیل فرم درخواست آنلاین صورت می گیرد. بنابراین لازم است که متقاضیان برای ثبت درخواست خود از طریق وب سایت این دانشگاه اقدام نمایند. اما جدا از نحوه ثبت نام اطلاع از شرایط و مدارک اخذ پذیرش از دانشگاه لوکزامبورگ نیز بسیار مهم است. اولا متقاضیان باید بدانند که تحصیل در لوکزامبورگ معمولا به دو زبان آلمانی یا فرانسوی می باشد. بنابراین داشتن مدرک مهارت این دو زبان در کنار مدرک دیپلم متوسطه امری الزامی است. از همین رو مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ 2022 عبارتند از:

  • دیپلم متوسطه و ریز نمرات
  • مدرک زبان آلمانی یا فرانسه در سطح B1
  • مدارک هویتی
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

ویزای تحصیلی لوکزامبورگ برای مهاجرت دانشجویان

مطابق قوانین کشور لوکزامبورگ، دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور نیازمند دریافت مجوز ورود یا ویزای تحصیلی لوکزامبورگ هستند. ویزای صادره به دانشجویان داروسازی تمام وقت معمولا از نوع ویزای بلند مدت یا نوع D بوده که برای اقامت بیش از 90 روز مدنظر است. متقاضیان برای درخواست این ویزا بایستی مدارک زیر را تهیه و به سفارت لوکزامبورگ تحویل دهند:

  • فرم درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه لوکزامبورگ
  • گواهی سلامت
  • گواهی تمکن مالی
  • عدم سوء پیشینه
  • رسید واریز هزینه کنسولی ویزا

هزینه تحصیل داروسازی در لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوری است که از یورو در مبادلات خود استفاده می کند و بنابراین دانشجویان نیز برای پرداخت شهریه خود از این واحد پولی استفاده می کنند. معمولا هزینه تحصیل در لوکزامبورگ بسته به برنامه تحصیلی دانشجویان متفاوت است. به طور متوسط، هزینه تحصیل سالانه برای برنامه های علوم حدود 400€ الی 800€ (یورو) می باشد. اما این هزینه برای رشته های علوم پزشکی مثل داروسازی سالانه تا 17000€  (یورو) نیز متغیر است.

هزینه زندگی در لوکزامبورگ

از آنجایی که لوکزامبورگ برخلاف وسعت کوچک خود یک کشور مرفه و ثروتمندی در سطح قاره اروپا به شمار می رود و از تورم بالایی نیز برخوردار است. طبیعتا هزینه زندگی در این کشور کوچک اروپایی نیز می تواند بسیار بالا باشد. به استناد گزارش سایت نامبئو در سال 2022 هزینه زندگی در لوکزامبورگ بدون لحاظ اجاره خانه در حدود 948.02€ (یورو) و با لحاظ اجاره خانه ماهیانه در حدود 1851€ (یورو) می باشد که در مقایسه با کشورهایی نظیر آلمان و فرانسه در سطح بسیار بالایی قرار دارد:

نمودار مقایسه هزینه زندگی در لوکزامبورگ با فرانسه و آلمان

از بین هزینه های مختلف زندگی نیز، هزینه اجاره آپارتمان بیشترین درصد مخارج دانشجوئی را به خود اختصاص می دهد. در رتبه بعدی هزینه های بازار قرار دارد. اما به اطلاع می رساند که دانشگاه های لوکزامبورگ به صورت محدودی به دانشجویان خوابگاه دانشجوئی به مبلغ 350€ الی 500€ (یورو) واگذار می کنند. بنابراین دانشجویان قبل از انتخاب لوکزامبورگ بایستی علاوه بر موضوع جذاب اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ به هزینه تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ نیز فکر کنند. با اخذ مشاوره از وکلا و کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر کسب اطلاعات به روز مهاجرتی از مزایای اخذ سریع و آسان ویزای مورد نظر نیز برخوردار شوید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *