ویزای تحصیلی

تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیر انتفاعی

تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیر انتفاعی

آیا تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیر انتفاعی ممکن هست یا خیر؛ هنگامی که دانشجویی قصد تحصیل در اتریش می‌ نماید، مسائلی به وی اضطراب می‌ دهد. مثلا این آشفتگی در او به وجود می‌ آید که آیا این مدرک او قابل قبول است و می‌ توانند به ادامه تحصیل در اتریش بپردازد یا خیر. پاسخ دادن به این سوال قطعی و روشن نخواهد بود. زیرا با تغییرات و پیشامدهای اخیر، افراد فقط می‌ توانند این ریسک را از هر لحاظ بپذیرند. در این مقاله، ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی عوامل تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی خواهیم پرداخت و می خواهیم ببینیم آیا اتریش مدرک غیرانتفاعی ایران را معتبر می‌داند و آیا تحصیل در اتریش با این مدرک شدنی است.

شرایط تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیر انتفاعی

تحصیل در اتریش همیشه دارای متقاضیان زیادی بوده است. سالانه افراد زیادی از سراسر جهان خواهان مهاجرت به اتریش و تحصیل رایگان در این کشور هستند. شرط وارد شدن به دانشگاه‌ های این کشور، گذراندن دوره‌ تحصیلات عمومی و سپس پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه های کشور مبدا است. بعد از آن می‌توانند به دانشگاه‌ های رایگان این کشور وارد شوند، البته براساس قوانین جدید باید ذکر کرد که اکنون دانشگاه های کشور اتریش فقط به افرادی که در دانشگاه های سراسری روزانه و دولتی اشتغال به تحصیل دارند اجازه اقدام خواهد داد.

زبان رسمی اتریش آلمانی است. از این رو ارائه دوره‌ های آموزشی این کشور به زبان آلمانی است. در نتیجه متقاضیان تحصیل در اتریش باید زبان آلمانی را تا سطح B2 را در دانشگاه بگذرانند. بعد از آن وارد کلاس‌ های مربوط به تحصیل خود می‌ شوند. لازم به ذکر است که برای ورود دانشجو به دانشگاه‌ های اتریش، نیازی به مدرک زبان آلمانی نیست ولی دانشجو باید بتواند ثابت کند زبان آلمانی را تا سطح خواسته شده می‌داند. پس از وارد شدن دانشجو به کشور اتریش، دانشگاه زمان 2 ساله‌ ای برای یادگیری زبان آلمانی به دانشجو می‌ دهد و تنها پس از آن می‌تواند تحصیل خود را آغاز کند.

تحصیل در مقطع کارشناسی اتریش

در اتریش ادامه تحصیل در سطح کارشناسی دانشگاه های دولتی، رایگان است. جهت ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های اتریش جهت قبولی در برخی رشته‌ ها مانند گروه پزشکی باید در کنکور سراسری قبول شوید. در غیر این صورت، احتیاجی به آزمون ورودی نیست.

بطور کلی پذیرفته شدن در این مقطع نیازمند 2 عامل است: یکی پذیرفته شدن در یک دانشگاه دولتی در کشور مبدا متقاضی و دیگری نیز داشتن دانش زبان آلمانی است. ولی باید به یاد داشت که گرچه داشتن مدرک زبان برای پذیرش تحصیلی ضروری نیست ولی می تواند در پذیرش و همچنین در مرحله اخذ ویزای تحصیلی بسیار موثر باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتریش

برای ادامه تحصیل در سطح کارشناسی ارشد، نیازی به مدرک زبان نخواهد بود. بدون مدرک زبان نیز امکان وارد شدن و تحصیل کردن در کشور اتریش خواهد بود. حال می‌خواهیم بدانیم افرادی با مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد هم امکان تحصیل در اتریش را دارند یا خیر؛ در واقع جواب تقریبا خیر است. افرادی که فارغ‌ التحصیل دوره‌ کارشناسی در دانشگاه آزاد باشند نیز امکان ادامه تحصیل در اتریش را ندارند.

این بار سوال این است که امکان تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی چگونه است؟ این افراد شانس پذیرش در دانشگاه‌های رایگان اتریش را خواهند داشت. اما ذکر این نکته خیلی مهم است که با تغییرات قوانین اتریش، درصد ریسک این افراد خیلی بالا است. شاید بهتر باشد که بگوییم این افراد نیز خیلی امیدوار نباشند و حتما گزینه های آلترناتیوی نیز مد نظر داشته باشند.

شرایط تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیر انتفاعی

تحصیل در مقطع دکترا اتریش

اما افرادی که نیت تحصیل در سطح دکترا در کشور اتریش را دارند، این افراد باید بدانند که برای ورود به دانشگاه‌ های اتریش قدری پیچیدگی و شرایط خاص وجود دارد. این افراد می‌ بایست نخست استاد سوپروایزر خویش را از دانشگاه مدنظر بیابند. بعد از این برای دریافت پذیرش دانشگاه اقدامات لازم را انجام دهند.

نکته‌ ای قابل توجه در این مبحث وجود دارد. این‌ که افراد با نیت ادامه تحصیل در اتریش که مدرک غیرانتفاعی دارند، ابتدا می‌ بایست شرایط تحصیلشان را آماده نمایند. این افراد در شرایطی که امکان تحصیل وجود داشته باشد قادرند پذیرششان را برای ادامه تحصیل در سطح دکترا دریافت کنند. افرادی که برای ادامه تحصیل در سطح دکترا اقدام می‌ نمایند، در طول این دوره واجد شرایط گرفتن حقوق نیز می‌ باشند. اطلاعات تکمیلی خود را از مقاله دکترا در اتریش دریافت نمایید.

مدارک لازم تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیر انتفاعی

هر دانشگاهی یکسری شرایط و مدارک خاص برای پذیرش دانشجو نیاز دارد. یکسری مدارک عمومی و برخی صرفا مورد نیاز 1 یا 2دانشگاه است. برای دریافت پذیرش و وارد شدن به دانشگاه‌ های اتریش مدارک عمومی زیر الزامی است:

  • ارائه نمودن دیپلم با در دست داشتن ریز نمرات
  • ارائه نمودن مدرک مربوط به پیش‌دانشگاهی با در دست داشتن ریز نمرات
  • ارائه نمودن مدرک مربوط به کارشناسی با در دست داشتن ریز نمرات
  • در سطح کارشناسی ارائه نمودن گواهی اشتغال به تحصیل
  • ارائه نمودن گواهی مبنی بر عدم منع تحصیل درخواست‌ کننده
  • ارائه نمودن کپی و اصل شناسنامه درخواست‌ کننده
  • ارائه نمودن کپی و اصل گذرنامه درخواست‌ کننده
  • ارائه نمودن کارت پایان خدمت برای درخواست‌ کنندگان مرد

هزینه زندگی در اتریش در سال 2023

بسته به نوع و طبقه زندگی افراد، هزینه‌های زندگی در اتریش متفاوت خواهد شد. اما به طور میانگین در سال 2023 هزینه‌های زندگی در اتریش برای یک دانشجو حدود 1000€ تا 1300€ (یورو) در ماه خواهد بود. دانشجو با داشتن شغل دانشجویی یا همان کار پاره وقت می‌تواند مقداری از آن را تأمین نماید. ضمن آن که کار دانشجویی به اشتغال پس از تحصیل آن ها و کسب اقامت کمک خواهد کرد.

هزینه برای خانواده 2 نفره در این کشور حدود 1800€ تا 2400€ (یورو) در ماه خواهد شد. جهت اطلاعات بیشتر در این مورد به مقالات هزینه زندگی در کشور اتریش رجوع نمایید. نرخ تورم در اتریش نشان می دهد که قیمت ها به مرور افزایش چشمگیری در این کشور نخواهند داشت:

نرخ تورم در اتریش

سطح درآمد دانشجویان در اتریش

2 نوع شغل در اتریش برای دانشجویان وجود دارد که عبارت هستند از:

  1. کار در محوطه دانشگاه مثل کمک به اساتید در فعالیت های پژوهشی و غیره
  2. کار در خارج از دانشگاه مثل کارآموزی در شرکت های مختلف، کار در رستوران و غیره

برای انجام کار دانشجویی دانشجویان اتحادیه اروپا نیازی به اخذ مجوز کاری (work permit) ندارند اما سایرین باید پیش از شروع به کار حتما مجوزهای لازم را اخذ کنند. لازم به ذکر است کار گروه دوم یعنی کارهای خارج از محیط دانشگاه غالبا سطح درآمد بالاتری دارند و اگر مرتبط با رشته تحصیلی دانشجو باشند رزومه خوبی برای وی خواهند بود. سطح درآمد کار دانشجویی با توجه به ساعات کاری و نوع شغلی که دانشجو در اتریش به آن مشغول است ماهانه بین 250€ تا حدود 500€ (یورو) خواهد بود.

دانشجویی برای کار به کارفرمای اتریشی رجوع می‌کند. کارفرمای اتریشی موظف است گزارش دانشجو را به اداره کار اتریش بدهد. وظیفه اداره کار است که مجوز کار کردن دانشجو را با توجه به مقطع تحصیلی صادر نماید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه به مقاله کار ضمن تحصیل در اتریش مراجعه نمایید. اگر شما هم در پی تحصیل در اتریش با مدرک دانشگاه غیرانتفاعی هستید با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *