ویترین

تحصیل در زامبیا

تحصیل در زامبیا

تحصیل در زامبیا نمی تواند یک گزینه ایده آل برای افرادی باشد که آفریقا را به عنوان یک گزینه ایده آل برای خود در نظر گرفته اند. دانشگاه هایی در این کشور وجود دارد که به کمک آن بتوان تحصیل در رشته های مختلف را تجربه کرد. کیفیت تحصیل در این دانشگاه ها اما مناسب نیست. افرادی که می خواهند این کشور را برای خود انتخاب کنند، باید دلایلی روشن داشته باشند. محدودیت های بسیاری برای تحصیل در این کشور وجود دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن ها عبور کرد. کیفیت آموزش فقط یکی از چالش هایی است که باید در این رابطه در نظر گرفت.

  • شرایط تحصیل در زامبیا چیست؟
  • آیا دانشگاه های معتبری در این کشور وجود دارد؟
  • شهریه تحصیل در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان از زامبیا به عنوان یک مقصد ایده آل یاد کرد؟
  • زبان تحصیل در این کشور چیست؟

باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر، زامبیا از جمله کشورهایی است که نباید آن را برای آینده خود انتخاب کرد. روند مهاجرت تحصیلی به این کشور منطقی به نظر نمی رسد. در این شرایط، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در زامبیا را بررسی کنند. این گفتار برای کسانی مناسب است که می خواهند بهترین کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

مقایسه شرایط دانشگاه های زامبیا

همه کسانی که می خواهند در زامبیا تحصیل کنند، شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور را نیز بررسی می کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر، زامبیا از جمله کشورهایی است که کیفیت آموزش دانشگاهی در آن ضعیف است. دانشگاه های این کشور هیچ رتبه درخوری به دست نیاورده اند و این مهم ترین چالش به حساب می آید.


جایگاه بهترین دانشگاه های زامبیا را می توان در جدول زیر یافت:

رتبه جهانیرتبه آفریقایینام دانشگاه
5831208Copperbelt University
6902281University of Lusaka
6938285University of Zambia
8866412Cavendish University Zambia
8893413Texila American University Zambia
9101423Information and communication University
10639518Rusangu University

جدول فوق به خوبی نشان می دهد که زامبیا نمی تواند مقصد ارزشمندی برای تحصیل باشد. دانشگاه های این کشور اعتبار کافی را ندارند و نمی توان به آن ها امید داشت. مدرکی که فرد دریافت می کند نیز به تبع کیفیت کافی را در اختیار قرار نمی دهد. فرد باید تمامی این چالش های را بپذیرد و پس از آن اقدام به انتخاب این کشور کند.

مقایسه شرایط دانشگاه های زامبیا

شهریه دانشگاه های زامبیا

یکی از چالش های جدی که معمولا همه دانشجویان خارجی با آن روبرو خواهند شد، شهریه و هزینه های زندگی در یک کشور خارجی است. شهریه دانشگاه های مختلف زامبیا نیز متفاوت است. متاسفانه باید به این نکته اشاره کرد که شهریه دانشگاهی در این کشور به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. این بدان معنا است که دانشجویان شهریه بیشتری نسبت به مدرکی که دریافت می کنند باید بپردازند.

فرایند تحصیل در سوئد برای ایرانی ها

شهریه تحصیلی در زامبیا بسته به رشته هر فرد می تواند متفاوت باشد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که شهریه برای دانشجویان خارجی چندین برابر یک شهروند بومی است. به طور کلی، هزینه های تحصیل در رشته های مختلف در زامبیا را می توان به شرح زیر توزیع کرد.

کلیات هزینه های تحصیل در زامبیا

مزایا و معایب تحصیل در زامبیا

افرادی که می خواهند در زامبیا تحصیل کنند، باید به مزایا و معایب تحصیل در این کشور آشنایی داشته باشند. برخی از مهم ترین مزایا و معایب انتخاب زامبیا برای تحصیل عبارتند از:

  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • شهریه های نسبتا بالای تحصیل
  • هزینه های نسبتا بالای زندگی در زامبیا
  • کیفیت نامناسب آموزش در این کشور
  • اعتبار پایین مدرک دریافتی
  • عدم اعتبار مدرک دریافت شده زامبیا در ایران
  • شانس بالای دریافت پذیرش از دانشگاه
  • مسیر منطقی دریافت ویزای تحصیلی

فرایند تحصیل در سوئیس

در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که زامبیا یکی از کشورهایی است که نمی توان به سادگی آن را برای تحصیل خود انتخاب کرد. کیفیت آموزش در این کشور به گونه ای نیست که بتوان آن را برای خود انتخاب کرد. افراد زیادی هستند که در تلاش برای پیدا کردن بهترین مقصد تحصیلی هستند و باید مطمئن باشند که زامبیا نمی تواند گزینه مدنظر آن ها باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این فرصت را دارند که بهترین گزینه های ممکن را پیش روی متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار دهند.

پاسخ به چند پرسش درباره تحصیل در زامبیا

افرادی که می خواهند در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شوند، باید جزئیات بیشتری را در این رابطه بدانند. مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • هزینه تحصیل رشته های مختلف در زامبیا چقدر است؟ می توان این هزینه ها را در حدود 8000$ (دلار) در سال دانست که باید به آن هزینه های زندگی را نیز افزود.
  • مهم ترین مزیت تحصیل در این کشور چیست؟ زامبیا یکی از کشورهایی است که می توان پذیرش خود را با سهولت بیشتری به دست آورد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *