ویترین

تحصیل در مراکش

تحصیل در مراکش

اگر کسی به دنبال یک تجربه دانشگاهی و فرهنگی متمایز باشد، ممکن است خود را مجذوب برنامه تحصیل در مراکش ببیند. از نقطه نظر جغرافیایی، این کشور با کوه های باشکوه اطلس، مناظر پانوراما از دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس و وسعت وسیع صحرای صحرا برجسته است. این عوامل برای ایجاد یک تجربه آموزشی بی نظیر و قابل توجه برای دانشجویان بین المللی در مراکش ترکیب می شوند. موقعیت جغرافیایی این کشور در ساحل شمالی آفریقا به معنای نزدیک بودن آن به اسپانیا و خاورمیانه است که تأثیر عمیقی بر تاریخ و فرهنگ این سرزمین دارد. از مدینه های قرون وسطایی گرفته تا کوه های اطلس، مراکش مناظر تعجب آور زیادی برای کشف برای دانشجویان بین المللی دارد. اگرچه زبان رسمی کشور نیست، اما فرانسوی به طور گسترده در رسانه ها و تجارت این کشور استفاده می شود و در مدارس تدریس می شود.

مراکشی ها عمدتاً مذهبی هستند و ممکن است از نظر پوشش و آداب محافظه کارتر از بسیاری از کشورهای غربی باشند. صنعت گردشگری سالم این کشور به این معنی است که این کشور مکانی قابل تحمل و مهمان نواز است که برای دانشجویان بین المللی مناسب است تا فرهنگ جدیدی را تجربه کنند. شهرهای این کشور مملو از تاریخ و مردمانی است که مسافران را روشن می کند. شهروندان از خارجی ها استقبال می کنند و افراد را به تجربه موسیقی، غذا، فرهنگ و روح کشور دعوت می کنند. به طور کلی، سفر یا مهاجرت به این کشور با اهداف مختلف تجربه ای خواهد بود که کسی در آن فراموش نخواهد کرد. در ادامه به طور کامل موضوع تحصیل در مراکش توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی خواهد شد.

دلایل تحصیل در مراکش

برای افرادی که علاقه مند به ادامه تحصیل در زمینه های مختلف در مراکش هستند، تعداد زیادی از گزینه های برنامه جذاب در انتظار است. علاوه بر این، مجموعه ای از شهرهای پر جنب و جوش این کشور مجموعه ای فریبنده از انتخاب ها را ارائه می دهند، مانند:

  • مراکش
  • طنجه
  • فاس

هنگامی که مطالعه در این کشور را به عنوان یک تجربه آموزشی همه جانبه در نظر می گیریم، متوجه می شویم که این کشور دارای مجموعه ای غنی از تأثیرات، از جمله میراث فرهنگ های بربر، یهودی، عربی، فرانسوی و اسپانیایی است. مراکش نقطه شروع عالی برای ایجاد روابط بین فرهنگ ها و درک عمیق جهان اسلام است و مکان های زیادی برای تحصیل در این کشور وجود دارد، به خصوص در شهرهای بزرگ. برای مثال، AMIDEAST یک برنامه مطالعات عربی و زبان دارد و در رباط، دانش آموزان با خانواده های عرب زبان زندگی می کنند و لهجه های مدرن و مراکشی را در کلاس های درس می آموزند. رباط مقر مرکز آموزش بین فرهنگی است.

موسسه آموزش بین المللی دانشجویان در خارج از کشور و برنامه های فرهنگی شورای تبادل آموزشی بین المللی زبان و مطالعات مراکشی را ترویج می کنند و همچنین کارگاه های تابستانی فشرده ‌ای در زمینه مطالعات فرانسوی و عربی وجود دارد. اگر دانشجو برنامه درسی متنوع تری را ترجیح دهد، می توانند به دانشگاه Al Akhawayn بپیوندند و در آنجا می توانند هر چیزی را بیاموزند، از تاریخچه بربر گرفته تا مهندسی و مطالعات اجتماعی.

برخی دیگر از دانشگاه های برتر در مراکش عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در آفریقا
University of Hassan II Casablanca62
Mohammed V University34
Cadi Ayyad University53
Sidi Mohamed Ben Abdellah University96

وضعیت پذیرش در دانشگاه های مراکش

اگر افراد در مورد فرآیند درخواست برای دانشگاه های مراکش سؤالی دارند، این بهش اطلاعات مربوطه را در اختیار آنها قرار می دهد و متقاضیان با جزئیات مربوط به شرایط پذیرش برای دانشگاه های آن آشنا خواهند شد. ورود به برنامه های کارشناسی دانشگاه های این کشور نیاز به ارائه مدرک معتبر دوره دبیرستان دارد و برای درخواست پذیرش جهت دوره های کارشناسی ارشد، افراد باید دارای مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن باشند. برای دوره های کارشناسی ارشد، مدرک لیسانس ضروری است، در حالی که برای دوره های دکترا، متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی خود را مشخص کنند. در حالی که اکثر برنامه ‌ها در دانشگاه ‌های مراکش به زبان فرانسوی تدریس می ‌شوند، تعداد فزاینده‌ ای از برنامه ‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌ شوند. علاوه بر این، تعداد محدودی از برنامه ها به زبان عربی استاندارد انجام می شود.

وضعیت پذیرش در دانشگاه های مراکش

برای ثبت نام در اکثر موسسات دولتی آموزش عالی در مراکش، متقاضیان باید از کانال دیپلماتیک کشور خود عبور کنند که به آنها در درخواست کمک می کند. پس از آن، درخواست افراد به آژانس همکاری های بین المللی این کشور ارسال می شود، که ممکن است به متقاضیان بورسیه تحصیلی در دانشگاه های مراکش ارائه دهد و همچنین ممکن است روند اخذ ویزای تحصیلی را تسهیل کند. برای درخواست برای اکثر دانشگاه های خصوصی، دانشجویان می توانند درخواست خود را مستقیماً به دانشگاهی که می خواهند در آن تحصیل کنند ارسال کنند.

شرایط کلی تحصیل در هلند

مراحل تحصیل در مراکش و ثبت درخواست در موسسات آن

درخواست برای دانشگاه های مراکش در 2 مرحله انجام می شود:

مراحل درخواست تحصیل در مراکش

اول از همه، دانش آموزان باید یک مرحله پیش ثبت نام را طی کنند که باید هر سال قبل از 31 جولای انجام شود. آنها باید مدارک مورد نیاز را آماده کنند، سپس در صورت درخواست برای دانشگاه های دولتی در مراکش، آنها را به AMCI ارسال کنند. اگر پذیرش پذیرفته شود، نامزد نامه ای دریافت می کند که مراحل ثبت نام نهایی در این کشور را توضیح می دهد. دانشجو باید پس از امضای آن نامه را پس بگیرد. مرحله بعدی پس از ورود آنها به مراکش در وزارت آموزش اجرایی انجام می شود. در آنجا، دانشجو پرونده ثبت نام خود را تکمیل می کند، مجوز ثبت نام را دریافت می کند و اولین بورس تحصیلی خود را (در صورت کسب آن) دریافت می کند. پس از انجام این مدارک اداری، دانشجو برای تایید ثبت نام نهایی خود به دانشگاه مربوطه می رود.

شرایط تحصیل در مجارستان

خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دانشجویان ایرانی کمک می کند تا موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در کشورهای خارجی شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *