ویترین

تحصیل در کیریباتی

تحصیل در کیریباتی

تحصیل در کیریباتی یکی از مهم ترین موضوعاتی است که فرد برای آینده فرزندان، همسر یا شخص خودش در این کشور می تواند متصور شود. کیریباتی را نمی توان به عنوان یک کشور با استانداردهای بالا مورد نظر قرار داد. امتیازهای زیادی در مسیر مهاجرت به این کشور وجود دارد. با این حال می توان گفت که مهاجرت از طریق تحصیل، یکی از بدترین انتخاب هایی است که می توان در مسیر آن گام برداشت. باید در نظر داشت که در حال حاضر گزینه های متعدد بسیاری در جهان وجود دارد که شرایط بهتری نسبت به کیریباتی دارند. در همین راستا نمی توان انتظار داشت که افراد زیادی حتی به تحصیل در این کشور فکر کنند.

باید در نظر داشت که آموزش برای شهروندان بومی در این کشور در بسیاری از مواقع رایگان است و این مسئله بسیار ارزشمند است. با توجه به این که جمعیت این کشور کم است، به همین دلیل مدارس و دانشگاه های محدودی در کیریباتی وجود دارد. بسیاری از شهروندان این کشور، بلافاصله پس از پایان دوره تحصیل خود در دبیرستان، به کشورهای نیوزلند یا استرالیا مهاجرت می کنند تا بتوانند بهترین شرایط ممکن را برای خود بیابند. در حال حاضر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش خواهند کرد تا جزئیات تحصیل در کیریباتی را مورد ارزیابی قرار دهند.

  • بهترین مدارس کیریباتی برای دانش آموزان کدامند؟
  • مهم ترین دانشگاه های کیریباتی برای تحصیل کدامند؟
  • آیا دانشگاه های این کشور دارای شرایط مناسبی است؟
  • آیا کیریباتی کشوری ارزان قیمت برای تحصیل است؟
  • چرا تحصیل در این کشور توصیه نمی شود؟
  • مسیر تحصیل در این کشور چگونه است؟

بررسی نظام آموزشی کیریباتی

آموزش در کیریباتی بین سن های 6 تا 14 سالگی برای همگان اجباری و رایگان است. در این دوره تحصیلی، دانش آموزان دوره ابتدایی را پایان می برند و 3 سال اضافه از متوسطه اول را نیز پشت سر می گذارند. باید در نظر داشت که مدارس دولتی بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و کیفیت آموزش در آن ها نیز بسیار بالاتر است. مراکز شهری کیفیت بهتری را ارائه می کنند. مدارس ابتدایی در همه جزایر این کشور در دسترس هستند اما مدارس متوسطه در برخی از شهرها وجود ندارد. پرجمعیت ترین مدارس این کشور در حدود 210 دانش آموز را در خود جای داده اند و این نکته ای قابل توجه به حساب می آید.


تعداد مدارس دولتی موجود در این کشور را می توان به شرح زیر دانست:

تعداد مدارس دولتی در کیریباتی

به طور کلی 12 مدرسه مربوط به کلیسا نیز در این کشور وجود دارد که برای تحصیل دانش آموزان نیز کفایت می کند. داده های به دست آمده نشان می دهد که دولت حمایت چندانی برای تحصیل تا پایان دوره متوسطه دوم از دانش آموزان را به عمل نمی آورد. این مسئله نگرانی هایی را در سطح جهان به وجود آورده است.

همچنین دانشگاه های محدودی در این کشور وجود دارد که محدودیت های شدید آموزشی را ایجاد می کند. مهم ترین این دانشگاه ها عبارتند از:

  • کالج آموزش معلمان کیریباتی
  • دانشگاه جنوب اقیانوس آرام
  • موسسه فنی تاراوا

شرایط تحصیل در نیوزلند

چرا نباید در کیریباتی تحصیل کرد؟!

افرادی که به عنوان شهروند خارجی قصد دارند که به خارج از کشور مهاجرت کنند، خود کمتر به فکر مهاجرت به کیریباتی هستند. دلایل مشخصی نیز وجود دارد که چرا افراد تمایلی به تحصیل در این کشور ندارند و برخی از مهم ترین این مسائل عبارتند از:

  • هزینه های بالای تحصیل در رشته های مهم مانند رشته دندانپزشکی در کیریباتی برای شهروندان خارجی
  • عدم حضور دانشگاه های بین المللی کیریباتی در رتبه بندی جهانی
  • تردید در رابطه با اعتبار مدرک دریافتی از کیریباتی
  • سخت بودن ادامه تحصیل در مدارس کیریباتی برای دانش آموزان
  • شرایط نه چندان مناسب برای آینده زندگی در کیریباتی
  • محدودیت های انتخاب رشته در کیریباتی
  • فاصله مشخص امتیاز کیفیت آموزش در کیریباتی با استانداردهای جهانی

در چنین شرایطی شاید به بسیاری از افراد بتوان توصیه کرد که در ایران به ادامه تحصیل بپردازند تا شاید در آینده، امتیازهای بیشتری به دست آورند.

چرا نباید در کیریباتی تحصیل کرد؟!

یک جایگزین بزرگ به جای تحصیل در کیریباتی

افرادی که قصد دارند برای تحصیل در خارج از کشور کیریباتی را برای تحصیل انتخاب کنند، بهتر است استرالیا را جایگزین کنند. باید در نظر داشت که در حال حاضر این کشور یکی از بهترین ها در جهان به حساب می آید. استرالیا توانسته است که در سال های اخیر همواره یکی از 5 کشور برتر جهان در زمینه آموزش باشد. به راستی که فاصله مشخصی بین آمریکا، کانادا و انگلستان وجود دارد ولی استرالیا یکی از کشورهای برتر جهان است.

روند تحصیل در نروژ

هزینه های تحصیل در استرالیا ممکن است برای بسیاری از افراد بالا به نظر برسد ولی باید به این نکته توجه داشت که در مقطع تحصیلات تکمیلی، امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز برای دانشجویان وجود دارد. افرادی که قصد دارند بهترین گزینه های ممکن برای تحصیل خود در جهان را شناسایی کنند، بهتر است که با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند تا بتوانند با آگاهی در این مسیر گام بردارند. مشاورین ما همواره در تلاش هستند تا با توجه به رزومه متقاضیان بهترین گزینه را پیش روی آن ها قرار دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *