ویترین

کار در اتیوپی

کار در اتیوپی

بررسی شرایط کار در اتیوپی به افراد دید روشن تری را خواهد داد که آیا حضور در این کشور می تواند موثر باشد یا خیر و برتری انتخاب آن چیست! در حال حاضر می توان گفت که اتیوپی به عنوان یکی از کشورهای آفریقایی، استانداردهای زیستی زیادی را ایجاد نمی کند. افرادی که این کشور را برای زندگی خود انتخاب می کنند با چالش هایی کم تر روبرو خواهند شد ولی در مجموع، کیفیت عالی زندگی را در آن تجربه نخواهند کرد. برای این که فردی بتواند به کار در این کشور مشغول شود، باید اجازه کار را به دست آورد.

درصد قابل توجهی از شهروندان اتیوپی از طریق کار در مزارع در حال امرار معاش هستند و این مسئله می تواند منجر به افزایش تقاضای بازار کار به نیروی کار متخصص شود. برای ورود به بازار کار در این کشور، داشتن 14 سال کامل کفایت می کند و این در حالی است که در بسیاری از کشورهای جهان 17 سال کامل برای ورود به بازار کار در نظر گرفته شده است. کف ساعت کاری در این کشور نیز 7 ساعت در نظر گرفته شده است. به طور کلی افرادی که تخصصی ویژه داشته باشند، می توانند در اتیوپی شرایط مناسبی برای کار داشته باشند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به بررسی شرایط کار در اتیوپی خواهند پرداخت.

  • فرایند کار در اتیوپی برای شهروندان خارجی چگونه است؟
  • آیا می توان از اتیوپی به عنوان مقصد مناسبی یاد کرد؟
  • هزینه های مهاجرت کاری به اتیوپی چگونه است؟
  • آیا سطح درآمد در اتیوپی مناسب است؟
  • آیا درآمد و هزینه های زندگی در اتیوپی همخوانی دارد؟

شرایط کلی درآمد در اتیوپی

افرادی که در اتیوپی کار می کنند، درآمد بالایی به دست نخواهند آورد. این مسئله می تواند برای افرادی که به دنبال تامین هزینه های زندگی خود در کشور دیگر و پس انداز هستند اثرگذار باشد. باید در نظر داشت در شرایط کنونی، اتیوپی یکی از آخرین گزینه های بسیاری از افراد برای کار است.


در طول سال گذشته، ارزش بیر به عنوان واحد پولی اتیوپی ثبات نسبی داشته است. این مسئله می تواند از نظر اقتصادی برای بسیاری حائز اهمیت باشد اما اعتبار کم آن نسبت به دلار که در نمودار فوق نیز نشان داده شده است، می تواند نگران کننده باشد.

تبدیل بیر به دلار

در جدول زیر، می توان متوسط درآمدی در این کشور را مشاهده کرد.

سطح اشتغالکم ترین درآمدمتوسط درآمدبالاترین درآمد
به بیر اتیوپی2250ETB8900ETB39700ETB
به دلار آمریکا41.7$165.1$736.4$

در چنین شرایطی نمی توان به این نکته امید داشت که فرد به سادگی بتواند درآمد خوبی در این کشور داشته باشد. محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد می تواند زندگی در این کشور را دشوارتر کند.

بررسی سطح درآمد کار در مشاغل مختلف اتیوپی

افرادی که به یک شغل حرفه ای در اتیوپی دسترسی داشته باشند، می توانند درآمد بالایی به دست آورند. در این شرایط است که فرد می تواند شرایط مالی مناسبی را به دست آورد. در جدول زیر، می تواند درآمد مشاغل مختلف در اتیوپی را مورد ارزیابی کرد.

نوع شغلدرآمد به بیرنوع شغلدرآمد به بیر
حسابدار6050ETBمدیر حسابداری13200 ETB
خزانه دار11100 ETBمدیر مالی17700 ETB
مدیر هنری8990 ETBمدیر هواپیمایی11400 ETB
خلبان14500 ETBمعمار10200 ETB
مدیران پروژه10200 ETBمهندس عمران8040 ETB
مدیران اجرایی18100 ETBدندانپزشکان20200 ETB
وکیل17700 ETBداروساز11000 ETB

بررسی سطح درآمد کار در مشاغل مختلف اتیوپی

برای کسب اطلاعات بیشتر، باید به این نکته اشاره کرد که یک نیروی کار مرد، به طور متوسط 11% بیشتر از همکار خانم خود درآمد کسب می کند.

فرایند کار در نیوزلند

اتیوپی و چشم اندازی برای آینده

داده های آماری بانک جهانی نشان می دهد که اقتصاد اتیوپی یکی از مواردی است که می تواند تا سال 2026 به شدت تغییر کند. بر اساس سرشماری صورت گرفته، 70% از جمعیت این کشور کمتر از 30 سال سن دارند و 50% از آن ها زیر 15 سال هستند. همچنین افزایش تعداد دانشگاه های دولتی این کشور از 8 به 36 نشان می دهد که دولت نیز برنامه ای مشخص برای آموزش آن ها دارد.

این کشور همچنین فضای بسیار مناسبی برای استارت آپ ها ایجاد کرده است و حمایت های مالی بسیاری را از آن ها انجام می دهد. این مسئله سبب می شود که صنعت در این کشور رفته رفته جایگاه بهتری پیدا کند و اقتصاد وابسته به کشاورزی در این کشور تکامل پیدا کند.

شرایط کار در آلمان

اتیوپی همچنین یکی از کشورهایی است که می توان از آن به عنوان راه ارتباطی اروپا و آسیا یاد کرد. موقعیت استراتژیک این کشور می تواند آینده ای بهتر برای شهروندان آن از نظر اقتصادی ایجاد کند. ثبات اجتماعی در این کشور نیز جایگاه مناسبی دارد. در صورتی که شما نیز به دنبال بهترین مسیر برای مهاجرت کاری به خارج از کشور هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات دقیقی در این رابطه را در اختیار شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *