ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

بلغارستان با داشتن دانشگاه های پیشرفته که مطابق با آخرین متدهای آموزشی فعالیت می کنند مقصد مناسبی برای تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان است. کشور بلغارستان جاذبه های زیادی برای جذب دانشجویان خارجی و بین المللی از نقاط مختلف در دنیا دارد، داشتن جاذبه های توریستی، امکانات مناسب زندگی و سطح آموزشی عالی در این کشور باعث شده تا بسیاری از افراد برای تحصیل کشور بلغارستان را انتخاب کنند.

تحصیل در رشته مهم و حساسی مثل: دندانپزشکی نیاز به بررسی دقیق و در نظر گرفتن ابعاد مختلف این رشته دارد که تنها با کمک متخصصان در این حوزه به نتیجه مورد نظر خواهید رسید. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند تا شرایط تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان را خدمات متقاضیان شرح دهند تا در صورتی که در اندیشه مهاجرت تحصیلی به این کشور هستید با شرایط تحصیل در بلغارستان آشنا شوید.

دوره های آموزش دندانپزشکی در بلغارستان

شهرت دانشگاه های این کشور به لحاظ کیفیت آموزشی در رشته های مختلف من جمله رشته های پزشکی و دندانپزشکی قابل توجه است بدین لحاظ مدارک پزشکی اخذ شده از دانشگاه های این کشور در سطح جهان از اعتبار بالایی برخوردار است. در موسسات آموزش عالی این کشور رشته تحصیلی دندانپزشکی به دو زبان بلغاری و انگلیسی در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می شود، طول مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی 6 ساله (12 ترم تحصیلی) است علاوه بر گذراندن این دوره متقاضی باید در ترم 6 یا 8 یک دوره آموزش عملی کوتاه مدت (30 روزه) را بگذراند. در کنار آموزش تئوری دانشجویان رشته دندانپزشکی موظف هستند دوره کارآموزی را در یکی از درمانگاه ها یا بیمارستان های کشور بلغارستان بگذرانند لازم به ذکر است طول مدت این دوره ها 1 ساله است.

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

برنامه سالانه تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

برنامه تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی ممکن است در دانشگاه های مختلف دندانپزشکی در کشور بلغارستان متفاوت باشد اما دقت داشته باشید که موضوعات اصلی در تمامی دانشگاه ها یکسان است. دوره های زیر در سال های مختلف در دانشگاه های بلغارستان در رشته دندانپزشکی ارائه می شود.

 سال های تحصیل در بلغارستانبرنامه
برنامه سال اولفیزیک، شیمی، زیست شناسی، زبان خارجی، آناتومی و بافت شناسی، سیتولوژی و جنین شناسی، بیوشیمی، دندانپزشکی و مواد بیولوژیکی، علوم کامپیوتر و پروتز در دندانپزشکی
برنامه سال دومبیوفیزیک، بیوشیمی، آناتومی و بافت شناسی، میکروبیولوژی، فیزیولوژی، پروتزهای دندانپزشکی، فارماکولوژی، دندانپزشکی کودکان، پزشکی اجتماعی، پزشکی اخلاق و روانشناسی پزشکی
برنامه سال سومآسیب شناسی عمومی و بالینی، دندانپزشکی محافظه کار، تصویربرداری تشخیصی، سلامت عمومی دندانپزشکی، آسیب شناسی دهان، دندانپزشکی کودکان، جراحی دهان/ فک و صورت، دندانپزشکی کودکان، پاتوآناتومی، پاتوفیزیولوژی، جراحی عمومی و فارماکولوژی
برنامه سال چهارمتصویربرداری تشخیصی، اتو رینو لارنگولوژی، بیماری داخلی، پزشکی قانونی، دندانپزشکی محافظه کار، ارتودنسی، جراحی فک/ صورت و دهان، دندانپزشکی کودکان، آلرژی شناسی دندانپزشکی، جراحی و بیماری های عفونی و پریودنتولوژی
برنامه سال پنجمجراحی دهان/ فک و صورت، پروتز دندانپزشکی، ارتودنتیکس، دندانپزشکی کودکان و پریودنتولوژی
برنامه سال ششمپروتز دندانپزشکی، جراحی دندانپزشکی کودکان، جراحی دهان/ فک و صورت، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی و پریودنتولوژی

برنامه سالانه تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان، امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، یکی از مهم ترین دلایل انتخاب بلغارستان برای تحصیل دندانپزشکی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دندانپزشکی این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، افرادی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی هستند، باید در آزمون های ورودی این دانشگاه های شرکت کنند. موضوع امتحانات ورودی برای تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی، زیست شناسی و شیمی می باشد. اما گاهی اوقات نیز دروس زبان انگلیسی نیز در آزمون های ورودی دانشگاه های دندانپزشکی در بلغارستان نیز گنجانده می شوند. آزمون های ورودی نیز اغلب به صورت آنلاین برگزار می شوند، که عمدتا نیز از سوالات چند گزینه ای استفاده می شود.

در نمودار زیر می توانید روند پذیرش دانشجویان بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان را مشاهده فرمایید:

 

روند پذیرش دانشجویان بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

معرفی دانشگاه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

دانشجویان خارجی و بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های کشور بلغارستان به گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در این کشور نیاز دارند بدین منظور لازم است دانشگاه های پزشکی کشور بلغارستان را بشناسید و اطلاعات کاملی در رابطه با شرایط تحصیل و شهریه دانشگاه ها به دست بیاورید. دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در بلغارستان را دارند باید آگاه باشند که برای سال تحصیلی 2023-2024 هیچ یک از دانشگاه های بلغارستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند پس با اخذ مدرک از این دانشگاه ها نمی توانید در کشور ایران مشغول به کار شوید. دانشگاه های پزشکی بلغارستان عبارتند از:

  • علوم پزشکی صوفیه
  • دانشگاه پزشکی پلون
  • پزشکی پلوودیف
  • دانشگاه پزشکی وارنا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه تراکیا
  • دانشگاه استارا زاگورا

دانشگاه های صوفیه، پلون، پلوودیف و وارنا امکان تحصیل در رشته دندانپزشکی را به زبان انگلیسی و زبان رومانیایی فراهم کرده اند.

شهریه تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی با توجه به هر سال تحصیلی و دروس ارائه شده متفاوت می باشد، آمارها نشان می دهد که شهریه تحصیل در دانشگاه های بلغارستان ارزان تر از بسیاری از دانشگاه های اروپایی است. هزینه تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی 8000€ (یورو) در سال است و شهریه دانشگاه برای تحصیل در دوره تخصصی دندانپزشکی سالانه 3900€ (یورو) برآورد شده است. برای تحصیل در دانشگاه های بلغارستان مدارک تحصیلی دانشجویان خارجی معال سازی می شود در صورت نیاز باید پیش از ورود به دانشگاه در دوره آموزشی شرکت کنید برای شرکت در این دوره به زبان انگلیسی باید مبلغی بین 4000€ الی 4800€ (یورو) و برای تحصیل به زبان بلغاری باید مبلغی بین 3200€ الی 3700€ (یورو) بپردازید.

شهریه سالانه رشته دندانپزشکی در دانشگاه های بلغارستان به زبان انگلیسی می تواند در 2 قسط در ابتدای سال تحصیلی و یا در ابتدا آغاز ترم پرداخت شود، دقت داشته باشید که شهریه باید حداکثر 14 روز پس از شروع ترم به دانشگاه ارائه شود. تحصیل در کشور بلغارستان علاوه بر هزینه دانشگاه شامل هزینه زندگی و مخارج جانبی نیز می شود متقاضیان باید در طول ترم تحصیلی ماهانه مبلغ 800€ (یورو) بابت هزینه های زندگی دانشجویی در نظر داشته باشند، برای بررسی جزئیات بیشتر هزینه های زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در بلغارستان را مطالعه کنید.

مزایای تحصیل دندان پزشکی در بلغارستان

دانشجویان خارجی و بین المللی با تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بلغارستان از مزایایی بهره مند می شوند که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم.

  • اخذ پذیرش از دانشگاه های بلغارستان تضمینی است
  • رشته دندانپزشکی و سایر گرایش های پزشکی به زبان انگلیسی، رومانی و بلغاری ارائه می شود
  • شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در کشور بلغارستان معقول و مناسب است
  • مدارک اخذ شده از دانشگاه های بلغارستان در کل اروپا معتبر است و فرد می تواند وارد بازار کار کشور مورد نظر شود
  • دانشجویان انتقالی در دانشگاه های پزشکی بلغارستان پذیرفته می شوند
  • پذیرش دانشجویان دو بار در سال در ماه اکتبر و ماه فوریه امکان پذیر است

متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت تحصیلی و سایر روش های مهاجرتی با کارشناسان خبره و زبده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت مستقیم در تماس باشند و از مشاوره های تخصصی و رایگان بهره مند شوند.

سوالات تخصصی تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان

در این بخش پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان به زبان انگلیسی به چه صورت است؟ یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل دندانپزشکی در بلغارستان، امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، یکی از مهم ترین دلایل انتخاب بلغارستان برای تحصیل دندانپزشکی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دندانپزشکی این کشور می باشد. البته لازم به ذکر است که، افرادی که به دنبال تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی هستند، باید در آزمون های ورودی این دانشگاه های شرکت کنند. موضوع امتحانات ورودی برای تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی، زیست شناسی و شیمی می باشد. اما گاهی اوقات نیز دروس زبان انگلیسی نیز در آزمون های ورودی دانشگاه های دندانپزشکی در بلغارستان نیز گنجانده می شوند. آزمون های ورودی نیز اغلب به صورت آنلاین برگزار می شوند، که عمدتا نیز از سوالات چند گزینه ای استفاده می شود.
  • دوره های آموزش دندانپزشکی در بلغارستان چگونه است؟ شهرت دانشگاه های این کشور به لحاظ کیفیت آموزشی در رشته های مختلف من جمله رشته های پزشکی و دندانپزشکی قابل توجه است بدین لحاظ مدارک پزشکی اخذ شده از دانشگاه های این کشور در سطح جهان از اعتبار بالایی برخوردار است. در موسسات آموزش عالی این کشور رشته تحصیلی دندانپزشکی به دو زبان بلغاری و انگلیسی در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می شود، طول مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی 6 ساله (12 ترم تحصیلی) است علاوه بر گذراندن این دوره متقاضی باید در ترم 6 یا 8 یک دوره آموزش عملی کوتاه مدت (30 روزه) را بگذراند. در کنار آموزش تئوری دانشجویان رشته دندانپزشکی موظف هستند دوره کارآموزی را در یکی از درمانگاه ها یا بیمارستان های کشور بلغارستان بگذرانند لازم به ذکر است طول مدت این دوره ها 1 ساله است.
4.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *