ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند به دلیل امتیازاتی چون کیفیت آموزشی برتر، استاندارد زندگی بالا، تحصیل به زبان انگلیسی و غیره طرفداران زیادی دارد. درباره تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند می توان چنین گفت که برنامه های دندانپزشکی در نیوزلند در 8 دانشگاه معروف این کشور به دانشجویان ارائه شده و دوره تحصیل 6 ساله می باشد.

از امتیازات قابل توجه تحصیل در کشور نیوزلند برای دانشجویان دندانپزشکی امکان اخذ مجوز اقامت نیوزلند و کار در این کشور می باشد. در این خصوص، شورای دندانپزشکی نیوزلند صادر کننده مجوز کار برای دندانپزشکان در این کشور می باشد. متقاضیان کار دندانپزشکی در کشور نیوزلند باید حداقل مدرک لیسانس جراحی دندان (BDS) داشته باشند تا صلاحیت کار در این کشور را پیدا کنند. از شرایط اصلی تحصیل دندانپزشکی در کشور نیوزلند می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه، اثبات مهارت زبان انگلیسی و قبولی در آزمون ورودی اشاره کرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده٬ اطلاعاتی در خصوص تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند ارائه شده است.

اینفوگرافیک تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

برنامه دندانپزشکی در نیوزلند در سال 2024

دوره های دندانپزشکی در دانشگاه های نیوزلند در سال 2024 یک دوره 6 ساله است. در طی این مدت، دانشجو در 2 سال اول تحصیلات خود به فراگیری مباحث علوم پزشکی پایه و کارکردهای بدن و ارتقای دانش پس زمینه پزشکی خود می پردازد. اما در ادامه تحصیل، دانشجویان وارد فاز تخصصی و بالینی شده و به بررسی انواع بیماری ها، راه های انتقال، درمان و پیشگیری می پردازند. سال ششم نیز مربوط به دوره کارآموزی بوده و با گذراندن آزمون جامع به پایان می رسد. دروس ارائه شده در دانشگاه های دندانپزشکی نیوزلند به شرح ذیل است:

سالعنوان دروس ارائه شده
سال اولعلوم پزشکی پایه
سال دومدندانپزشکی و بیمار 1، علوم زیست پزشکی 1، دندانپزشک و جامعه 1
سال سومدندانپزشکی و بیمار 2، علوم زیست پزشکی 2، دندانپزشک و جامعه 2
سال چهارمدندانپزشکی و بیمار 3، علوم زیست پزشکی 3، دندانپزشک و جامعه 3
سال پنجمدندانپزشکی و بیمار 4، علوم زیست پزشکی 4، دندانپزشک و جامعه 4
سال ششمکارآموزی در بیمارستان (انترن)

دلایل تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

سالانه صدها تبعه خارجی از کشورهای مختالف جهان به دلایل گوناگونی، تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند را برای آینده شغلی خود و خانواده خود انتخاب می کنند. زیرا این کشور مزیت های متعددی را برای تمامی متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند ارائه می کند. به عبارت دیگر، تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند آرزوی بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر جهان می باشد. زیرا این کشور تعدادی از بهترین برنامه ها را در زمینه دندانپزشکی ارائه می دهد و رقابت در این برنامه ها برای متقاضیان بسیار گسترده است. با این حال تلاش متقاضیان بیهوده نخواهد بود، زیرا آنها فرصت تحصیل در برخی از بهترین دانشگاه های اروپا و سراسر جهان را خواهند داشت.

در تصویر زیر می توانید برخی دیگر از دلایل تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند را به صورت مختصر مشاهده فرمایید:

دلایل تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

مزایای تحصیل پزشکی در نیوزلند برای اتباع خارجی

تحصیل پزشکی در نیوزلند مزیت های بی شماری را برای دانشجویان به ویژه برای اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد. به عبارت دیگر سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای مختلف جهان به دلیل مزیت های متعدد این کشور در حوزه های مختلف پزشکی به نیوزلند مهاجرت می کنند. یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در نیوزلند برای اتباع خارجی، امکان بهره مندی از انواع مختلف برنامه های پزشکی در این کشور می باشد. به عبارت دیگر، از آنجایی که صدها دانشجوی بین المللی هر ساله برای تحصیل پزشکی به نیوزلند مهاجرت می کنند، دانشگاه ها از این واقعیت آگاه هستند که همه دانشجویان علایق علمی یکسانی ندارند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان برای تحصیل پزشکی در نیوزلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان برای تحصیل پزشکی در نیوزلند

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در نیوزلند

در حال حاضر، 8 دانشگاه نیوزلندی به ارائه برنامه های آموزش دندانپزشکی در 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در این کشور می پردازند. نکته مهم درباره دانشگاه های مذکور این است که این دانشگاه ها علاوه بر برخورداری از رتبه های برتر در رنکینگ دانشگاهی جهان، مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشند. لیست دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند مورد تایید وزارت بهداشت ایران به شرح زیر میباشد:

نام دانشگاهرنکینگ جهانی دانشگاه در سال 2024
دانشگاه اوکلند (The University of Auckland)68
دانشگاه اوتاگو (University of otago)206
دانشگاه کانتربری (University of Canterbury)256
دانشگاه ویکتوریای ولینگتون (Victoria University of Wellington)250
دانشگاه وایکاتو (University of Waikato)375
دانشگاه ماسی (University of Massey)239
دانشگاه لینکلن (University of Lincoln)362
دانشگاه فناوری اوکلند (Auckland University of Technology)407

شرایط تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد، در نیوزلند 8 دانشگاه به ارائه برنامه های دندانپزشکی در کلیه مقاطع تحصیلی می پردازند. شرایط پذیرش از دانشگاه های دندانپزشکی نیوزلند با همدیگر کمی متفاوت است اما در مجموع باید به چند نکته اساسی در این مورد توجه کرد. ابتداء متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند باید بدانند که پذیرش از دانشگاه های دولتی کشور نیوزلند به این آسانی نیست و نیازمند قبولی در آزمون ورودی و ارائه مدرک زبان می باشد اما شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور با وجود پذیرش بدون آزمون و بدون مدرک زبان بسیار آسان است.

با این حال نباید از این نکته هم غافل شد که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیوزلند چند برابر دانشگاه های دولتی این کشور است. اما از شرایط تحصیل دندانپزشکی در این کشور این است که سن متقاضیان می بایست بالای 18 سال باشد و متقاضیان ملزم به ارائه مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی می باشند. علاوه بر این شرایط، ارائه مدرک زبان انگلیسی برای اثبات مهارت زبان الزامی است و متقاضیان بایستی مدرک زبان خود را با شرایط زیر به دانشگاه مورد نظر ارائه نمایند:

  • آزمون IELTS: حداقل نمره 6 یا 7
  • آزمون PTE: حداقل نمره 43 یا 50

شرایط تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته دندانپزشکی در نیوزلند

رشته دندانپزشکی از جمله رشته هایی است که در غالب کشورهای دنیا از جمله نیوزلند آزمون ورودی دارد. متقاضیانی که در آزمون ورودی قبول شوند باید در مرحله بعد از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرند و در انتها برای اخذ ویزا اقدام کنند. دانشگاه در مرحله پذیرش مدارک مختلفی را درخواست می کند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • رزومه به زبان انگلیسی
  • کارنامه قبولی در آزمون
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی
  • توصیه نامه اساتید
  • انگیزه نامه که باید توسط دانشجو نگارش شود
  • مدرک زبان ترجیحا آیلتس 6.5 به بالا
  • هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

شرایط اخذ ویزا جهت تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

متقاضیان مهاجرت به نیوزلند برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور باید فرآیند اخذ پذیرش خود را مرحله به مرحله و صبورانه به پیش ببرند. باید توجه کرد که اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های نیوزلند به منزله اتمام فرآیند پذیرش نمی باشد بلکه مرحله آخر و پایانی از فرآیند پذیرش تحصیلی نیوزلند، درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند می باشد. بر اساس قوانین مهاجرتی نیوزلند، متقاضیان تحصیل در برنامه آموزشی دندانپزشکی تمام وقت به مدت بیش از 3 ماه نیازمند درخواست ویزای تحصیلی نیوزلند از کنسولگری نیوزلند در تهران می باشند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر بین المللی با مدت اعتبار 6 ماه
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی تکمیل شده
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر
  • بیمه سلامت
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • گواهی معاینه پزشکی
  • گواهی سوء سابقه کیفری

هزینه تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

شهریه های دانشجویان دندانپزشکی در نیوزلند عمدتا به دانشگاه محل تحصیل آنها بستگی دارد. اما در مجموع هزینه تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نیوزلند در مقایسه با دانشگاه های سایر کشورهای انگلیسی زبان بسیار مقرون به صرفه می باشد و مکمل این قضیه نیز اعطای بورسیه های تحصیلی تا سقف 500€ (یورو) و نیز مجوز کار دانشجوئی تا حداکثر 20 ساعت در هفته می باشد. هزینه زندگی در نیوزلند خیلی گران نیست و عمدتا به سبک زندگی خود دانشجو بستگی دارد. البته شهر محل اقامت نیز فاکتور بسیار مهمی در تعیین هزینه زندگی در نیوزلند به شمار می رود. میانگین هزینه سالیانه زندگی دانشجوئی در حدود 20000$ تا 25000$ (دلار نیوزلند) می باشد. برای اطلاع بیشتر از هزینه های تحصیل در نیوزلند، در جدول زیر به شهریه ها در دانشگاه اوکلند نیوزلند پرداخته شده:

مقطع تحصیلیشهریه سالیانه به دلار نیوزلند ($)
کارشناسی پزشکی و دندانپزشکی$72592
کارشناسی ارشد پزشکی و دندانپزشکی$46787

کار پس از تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

در حالی که نرخ بیکاری در استرالیا 6% است، در سال 2024 نرخ بیکاری نیوزلند تنها 3.2% می باشد. در نتیجه شرایط کار ضمن و پس از تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند بهتر از استرالیا می باشد چرا که دانشجویان فرصت های شغلی بیشتری پیش روی خود خواهند داشت. این مسئله علی الخصوص برای دانشجویان بین المللی اهمیت پیدا می کند چرا که اگر بخواند ویزای تحصیلی نیوزلند را پیش از انقضا تمدید کنند و به ویزای کاری یا اقامت دائم تبدیل نمایند باید از یک کارفرمای نیوزلندی پیشنهاد شغلی داشته باشند. البته دندانپزشکان علاوه بر این که نسبت به سایر مشاغل فرصت های شغلی بیشتری دارند، درآمد بسیار بالایی نیز دریافت می کنند.

در نمودار ذیل متوسط درآمد سالیانه دندانپزشکان با متوسط درآمد سالیانه عموم مردم در نیوزلند با هم مقایسه شده است:

مقایسه میانگین درآمدی در سال در نیوزلند

همان طوری که در نمودار فوق نیز مشاهده می گردد، دندانپزشکی جزء رشته های بسیار پردرآمد از مشاغل نیوزلند محسوب می شود. دندانپزشکان در این کشور درآمد چند برابری نسبت به درآمد متوسط ملی دریافت می کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده راهنمایی و ارائه مشاوره های به روز به هموطنان متقاضی تحصیل پزشکی در نیوزلند می باشند. متقاضیان به منظور بالا بردن اطلاعات خود و بررسی شرایط می توانند با موسسه سفیران تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند 2024 سوالات زیر را مورد توجه قرار می دهند:

  • دوره تحصیلی دندانپزشکی نیوزلند چه مدت به طول می انجامد؟ این دوره 6 ساله می باشد.
  • متقاضیان کار دندانپزشکی باید چه شرایطی داشته باشند؟ باید حداقل مدرک لیسانس جراحی دندان (BDS) داشته باشند تا صلاحیت کار در این کشور را پیدا کنند.
  • چند دانشگاه در نیوزلند رشته دندانپزشکی را ارائه میدهند که مورد تایید وزرات بهداشت ایران هم باشند؟ در حال حاضر، 8 دانشگاه نیوزلندی به ارائه برنامه های آموزش دندانپزشکی در 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در این کشور می پردازند.
  • شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند چیست؟ سن متقاضیان می بایست بالای 18 سال باشد و متقاضیان ملزم به ارائه مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی می باشند.
  • میانگین هزینه سالیانه زندگی دانشجویی در نیوزلند 2024 چقدر است؟ میانگین هزینه سالیانه زندگی دانشجویی در حدود 20000$ تا 25000$ (دلار) می باشد.
4.9/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *