ویزای تحصیلی

مقطع دکتری در ایسلند

مقطع دکتری در ایسلند

متقاضیان باید بدانند برای مقطع دکتری در ایسلند شرایط و قوانینی وجود دارد که دانستن آنها به شما کمک می کند در این راه با مشکل مواجه نشوید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به بررسی موضوع مقطع دکتری در ایسلند می پردازند. اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارید تا پایان ما را همراهی نمایید و پاسخ برخی از سوالات خود را دریافت نمایید.

شرایط مقطع دکتری در ایسلند در 2024

در ایسلند دانشگاه های زیادی وجود دارد و دانشگاه های ایسلند به 2 صورت عمومی و خصوصی می باشند. سیستم آموزشی در این کشور فشرده بوده و جمعیت کوچکی از دانشجویان خارجی و بین المللی در این کشور مشغول به ادامه تحصیل می باشند. اگر قصد تحصیل در مقطع دکتری در ایسلند در 2024 را دارید باید پذیرش یکی از دانشگاه های زیر را به دست آورید:

  • دانشگاه کشاورزی ایسلند
  • دانشگاه ایسلند
  • دانشگاه ریکیاویک

طول مدت مقطع دکتری در ایسلند بین 3 تا 4 سال می باشد، که این مدت با توجه به رشته تحصیلی متفاوت می باشد. دانشجویان مقطع دکتری باید از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند. بیشتر دروس رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود پس امکان تحصیل برای دانشجویان به زبان انگلیسی وجود دارد. دانشجویان در طول تحصیل باید 180 واحد را بگذرانند و لازم است دانشجو پیش از شروع سال 2 تحصیلی پروپوزال خود را ارائه نماید (منبع: english.hi.is). جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های نام برده لازم است مدارک زیر را آماده کرده و به دانشگاه ارسال نمایید:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • گواهی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه

ویزای دانشجویان مقطع دکتری در ایسلند

پس از آنکه دانشجوی خارجی موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر شد، باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهد. برای موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی ایسلند Iceland Student visa لازم است مدارک زیر را تهیه و ارائه نمایید:

  • ارائه گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه
  • دریافت فرم مربوط به ویزا و تکمیل آن
  • ارائه فتوکپی از پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه مدارک از محل سکونت در کشور ایسلند
  • نامه پذیرش از دانشگاه ایسلند
  • ارائه 1 قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی به میزان EUR 1445 (یورو) در ماه
  • ارائه بیمه سلامت
  • گواهی اسکان
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ EUR 100 (یورو)

تحصیل دکتری به زبان انگلیسی در ایسلند

عزیزان در نظر داشته باشند که اغلب دانشگاه های ایسلند برنامه های تحصیلی اشان از جمله برنامه دکتری PhD را به زبان انگلیسی ارایه می دهند. از همین رو نیز اثبات مهارت زبان انگلیسی از طریق ارایه مدرک زبان شامل TOEFL و IELTS و یا Cambridge English (CAE یا CPE) امری ضروری است. پس در هنگام درخواست پذیرش Admission از دانشگاه های ایسلند تحویل مدارک زبان ضروری است.

برترین دانشگاه های ایسلند برای تحصیل دکتری

بر طبق گزارش وب سایت findaphd.com، اخیرا هفت موسسه آموزش عالی در ایسلند وجود دارد که اکثر آنها جزء دانشگاه های دولتی هستند. منتها در بین این دانشگاه ها دو دانشگاه بسیار معروف هستند که آنها شامل University of Iceland و Reykjavik University هستند. دانشگاه ایسلند یک موسسه دولتی است که برنامه های PhD با پوشش رشته های پژوهشی ارایه می کند. همچنین دانشگاه ریکیاویک یک دانشگاه خصوصی است که برنامه های دکتری با تمرکز بر روی رشته های مهندسی، علوم کامپیوتر، بیزینس و حقوق ارایه می کند.

لازم به یادآوری است که کلیه موسسات آموزش عالی در ایسلند تحت نظارت و مورد تایید وزارت آموزش، علوم و فرهنگ کشور ایسلند می باشد. برای اطلاع از دانشگاه های برتر ایسلند 2024 مطابق رنکینگ های معروف بین المللی به جدول زیر توجه کنید:

دانشگاهTHE 2024QS 2024
دانشگاه ایسلند501- 6001201- 1400
دانشگاه ریکیاویک601- 800

هزینه تحصیل دکتری در کشور ایسلند

یکی از سوالات متداول متقاضیانی که قصد ورود به مقطع دکتری در ایسلند را دارند، در رابطه با شهریه های دانشگاه می باشد. میزان شهریه تحصیلی با توجه به نوع زبانی که برای تحصیل انتخاب کرده اید محاسبه می شود. اگر فردی به زبان ایسلندی تسلط داشته باشد بدون پرداخت شهریه ادامه تحصیل می دهد. اما اگر قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، شهریه تحصیل شما با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی محاسبه می شود.

تحصیل مقطع دکتری در دانشگاه های دولتی ایسلند رایگان است اما موسسات آموزش عالی خصوصی ایسلند عمدتا مجاز به اخذ شهریه هستند. به صورت میانگین می توان گفت متوسط شهریه در دانشگاه های خصوصی کشور ایسلند حدود EUR3000 (یورو) برای دانشجویان داخلی و EUR6000 (یورو) برای دانشجویان بین المللی است. دانشجویانی که در دانشگاه های خصوصی تحصیل می کنند باید علاوه بر شهریه های تحصیلی هزینه ثبت نام را در هر ترم پرداخت نمایند.

دانشجویان باید علاوه بر هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی در ایسلند را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی با توجه به شهر محل اقامت و نوع زندگی شما متفاوت می باشد. به طور میانگین فرد باید برای زندگی دانشجویی در این کشور ماهانه مبلغ 900 تا 1000€ (یورو) در نظر بگیرد. برای دریافت اطلاعات جزیی در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور، مقاله هزینه زندگی در ایسلند را مطالعه نمایید.

هزینه تحصیل در کشور ایسلند

 

تحصیل دکتری در ایسلند با بورس تحصیلی

بورسیه ها و آپشن های مالی دیگر در ایسلند در اختیار دانشجویان بین المللی مقطع دکتری قرار دارد. تا آنها از این طریق بتوانند براحتی شهریه ها و هزینه های زندگی اشان را پرداخت کنند. منتها هر دانشگاهی در ایسلند دارای برنامه های بورس خاصی است. برای اطلاع از این برنامه ها می توان به وب سایت خود دانشگاه های ایسلند مراجعه کرد. یکی از معروفترین این برنامه های بورس برنامه فاند پژوهشی ایسلند (IRF) است که توسط مرکز تحقیقات ایسلند (RANNIS) ارایه می شود که در دسترس دانشجویان دکتری PhD است. فاند رقابتی که بر روی ارتقای تحقیقات علمی متمرکز است.

دانشجویان دکتری می توانند برای اخذ این گرانت درخواست دهند تا از همین طریق بتوانند 3 سال تحصیلی اشان را کاور کنند. حداکثر ارزش اسمی این گرانت در حدود EUR 844.046 می باشد. دانشجویان دکتری از این گرانت می توانند برای پوشش شهریه ها، هزینه های سفر و نیز مخارج زندگی اشان در ایسلند استفاده کنند.

اقامت پس از تحصیل در کشور ایسلند

بسیاری از دانشجویان که قصد ورود به مقطع دکتری در ایسلند را دارند، تصمیم دارند پس از فارغ التحصیلی در این کشور اقامت داشته باشند. متقاضیان می توانند با تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری در این کشور مشغول به کار شوند و با رعایت قوانین و پرداخت مالیات اقامت دائم و سپس تابعیت ایسلند را به دست آورند. طبق قوانین مهاجرتی فرد باید با در دست داشتن مدارک و اسناد لازم به اداره مهاجرت در ایسلند مراجعه نماید و درخواست خود برای اقامت کاری در این کشور را ارائه نماید. همچنین فرد می تواند پس از فارغ التحصیلی اقدامات لازم را در جهت سرمایه گذاری یا ثبت شرکت انجام دهد. اخذ تابعیت و پاسپورت ایسلند ارزش زیادی دارد؛ نمودار ذیل جایگاه پاسپورت ایسلند در 2024 را نشان می دهد:

جایگاه پاسپورت ایسلند

یکی از راه های دیگر برای اقامت در این کشور ازدواج با فردی با تابعیت ایسلندی می باشد، متقاضیان بعد از گذشت 3 الی 5 سال از ازدواج می توانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند. اگر قصد اقامت پس از فارغ التحصیلی در این کشور را دارید پیشنهاد می شود مقاله اقامت پس از تحصیل در ایسلند را مطالعه نمایید. با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در رابطه با مقطع دکتری در ایسلند به دست آورید. برای مطالعه بیشتر و کسب اطلاعات دقیق تر می توانید طی مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقالات بیشتری مطالعه نمایید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *