ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در فنلاند

تحصیل رشته طراحی لباس در فنلاند

تحصیل رشته طراحی لباس در فنلاند گزینه خوبی برای علاقه مندان است. برای دانشجویان بین المللی، علاوه بر تحصیل، زندگی در فنلاند نیز فوق العاده است زیرا زندگی در این کشور یعنی زندگی در جامعه ای عاری از تبعیض و دوستدار طبیعت در یکی از امن ترین کشورهای جهان با کیفیت بالا و با زیرساخت ها و فناوری های سطح بالا. زمانی که صحبت از آموزش باکیفیت شود، فنلاند یکی از اولین کشورهایی است که به ذهن خطور می کند. این کشور اسکاندیناویایی و عضو اتحادیه اروپا دارای یک جامعه برابری طلب است که در آن دانش و یادگیری مادام العمر بسیار ارزشمند است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در فنلاند 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

معرفی رشته طراحی لباس در فنلاند

طراحی لباس نوعی هنر است که به خلق لباس می پردازد. برای کار به عنوان یک طراح لباس، افراد باید شخصیتی هنرمند و خلاق داشته باشند. آن ها همچنین باید در زمینه نقاشی و ترسیم مهارت داشته باشند و بتوانند ایده های خود را در طرح هایشان بیان کنند. لزوما لازم نیست که طراح لباس یک هنرمند عالی باشند اما باید مهارت های خاصی برای ترکیب رنگ ها و سایه ها داشته باشند. آن ها همچنین باید بتوانند با پارچه کار کنند و از منسوجات به صورت خلاقانه و بدیع استفاده نمایند. طراحان لباس باید تصور بصری خوبی داشته باشند. آن ها باید قادر به تفکر سه بعدی بوده و ایده های خود را در لباس ها پیاده کنند.

همچنین باید از نیازهای بازار مد آگاه باشند. تحصیل در این رشته برای علاقه مندان به آن توصیه می گردد زیرا برای موفقیت باید مهارت های زیادی را کسب کنند. بررسی ها نشان می دهد طراحی لباس یک رشته محبوب است که در موسسات آموزشی کشورهای مختلف از جمله فنلاند برای علاقه مندان ارائه می شود. تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته طراحی لباس می تواند به علاقه مندان کمک کند تا یک طراح لباس موفق باشند. دانشجویان این رشته در طول تحصیل خود می آموزند که ایده های خود را به محصولات جذابی تبدیل کنند. در طول تحصیل دانشجویان در زمینه هایی مانند خیاطی و نقاشی تسلط پیدا می کنند.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در فنلاند

هزینه های تحصیل در دانشگاه های فنلاند بر اساس عواملی مانند نوع موسسه، ملیت دانشجو، سطح تحصیلات (دوره کارشناسی، دوره تحصیلات تکمیلی) و غیره متفاوت است. دانشگاه های دولتی این کشور اروپایی ساختار شهریه ای زیر را دارند:

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در فنلاند

دانشگاه های خصوصی معمولا شهریه بالاتری دارند و ممکن است بین دانشجویان اهل کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و دانشجویان سایر کشورها تفاوت قائل نشوند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در فنلاند

متوسط هزینه های ماهانه زندگی یک دانشجو در فنلاند تقریبا 700€ تا 900€ (یورو) است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هزینه زندگی در فنلاند بسته به محل تحصیل دانشجو در این کشور می تواند کمی متفاوت باشد. به عنوان مقال، هزینه اقامت و سایر هزینه های زندگی در کلان شهر هلسینکی، پایتخت فنلاند، بیش تر است. متوسط هزینه محل اقامت و سایر هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ این کشور اروپایی به صورت زیر می باشد:

  • هلسینکی: بین 980€ تا 1580€ (یورو) در ماه
  • تامپره: بین 870€ تا 1300€ (یورو) در ماه
  • ییواسکیلا: بین 700€ تا 1100€ (یورو) در ماه
  • اولو: بین 660€ تا 1000€ (یورو) در ماه

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در فنلاند را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در فنلاند

در فنلاند، دو گزینه اصلی محل اقامت برای دانشجویان بین المللی وجود دارد:

  • تشکیلات مسکن دانشجویی: هزینه یک اتاق منفرد در یک آپارتمان مشترک دانشجویی بین 160€ تا 380€ (یورو) در ماه است. همچنین دانشجویان می توانند یک آپارتمان منفرد را انتخاب کنند اما گران تر است.
  • اجاره/ اشتراک یک آپارتمان موجود در بازار آزاد: قیمت ها بین 400€ تا 800€ (یورو) در ماه بوده و بسته به عوامل مختلفی متفاوت هستند (به عنوان مثال، نزدیک بودن به مرکز شهر، بزرگی شهر و غیره). استفاده مشترک از آپارتمان با سایر دانشجویان بهتر است زیرا هزینه های کلی را کاهش می دهد و باعث آشنایی با افرادی دیگر و تعامل با آن ها می شود.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در فنلاند

دانشجویان خارجی که می خواهند برای تحصیل در موسسات آموزش عالی فنلاند وارد این کشور شوند در بیش تر مواقع نیاز به ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت دانشجویی دارند. ویزای دانشجویی و اجازه اقامت دو سند جداگانه هستند. ویزای دانشجویی فقط برای دانشجویانی که می خواهند برای مدت کوتاه حداکثر سه ماهه برای تحصیل وارد فنلاند شوند لازم است. در حالی که اجازه اقامت برای دانشجویانی مورد نیاز است که مدت طولانی تری را برای تحصیل در این کشور (3 ماه تا یک سال یا بیش تر) خواهند گذراند. به این ترتیب، دانشجویانی که برای برنامه های کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی وارد فنلاند می شوند، باید درخواست اجازه اقامت دانشجویی دهند. اجازه اقامت فنلاند معمولاً برای یک سال معتبر است و نیاز به تمدید دارد.

اسناد و مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت فنلاند شامل موارد زیر است:

  • نامه پذیرش رسمی از یک موسسه آموزش عالی شناخته شده در فنلاند
  • سند مسافرتی معتبر (گذرنامه یا ID معتبر) که باید برای مدت ویزایی که دانشجو درخواست می کند معتبر باشد
  • فرم درخواست ویزا
  • سند اثبات توانایی مالی برای کل مدت برنامه تحصیلی که شامل هزینه های تحصیل و زندگی می شود
  • بیمه درمانی که کل دوره تحصیل را پوشش می دهد
  • گزارش کیفری و پلیس
  • گزارش پزشکی که نشان می دهد دانشجو از نظر جسمی و روحی وضعیت خوبی دارد
  • دانشجو همچنین باید اثبات کند که پس از اتمام برنامه خود قصد دارد کشور فنلاند را ترک کند.

مدرک مالی باید به شکل صورتحساب بانکی یا سوابق بانکی که در دسترس بودن وجوه را نشان می دهد ارائه شود. دانشجویانی که برای اخذ مدرک تحصیلی وارد فنلاند می شوند باید بودجه لازم برای یک سال تحصیل را نشان دهند؛ دانشجویانی که بورسیه یا معافیت از شهریه دارند نیز باید مدارک مناسبی را برای این منظور ارائه نمایند.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در فنلاند

پاسخ به سوالات رایج درباب رشته طراحی لباس در فنلاند

در این بخش به چند سوال رایج درباره تحصیل در رشته طراحی لباس در فنلاند پاسخ می دهیم:

  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته طراحی لباس در فنلاند کدامند؟ آموزش با کیفیت بالا، دانشگاه های معتبر، برنامه های بورس تحصیلی، تحصیل به زبان انگلیسی، کیفیت بالای زندگی، امنیت بالا، نبود مانع زبانی، طبیعت زیبا و غیره.
  • بهترین شهرهای فنلاند برای تحصیل کدامند؟ هلسینکی، تورکو، تامپره و اولو.
  • ارائه درخواست برای تحصیل رشته طراحی لباس در موسسات آموزش عالی فنلاند چگونه است؟ ارائه درخواست برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد در فنلاند در وب سایت studyinfo.fi شروع می شود. شرایط و الزامات واجد شرایط بودن و ورود و همچنین دوره دقیق ارائه درخواست برای برنامه های مختلف متفاوت هستند؛ بنابراین متقاضیان برای بررسی این جزئیات باید در همان سایت به جستجو بپردازند.
  • هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند حین تحصیل در رشته طراحی لباس می تواند چه مبلغی باشد؟ هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در فنلاند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می تواند 5000€ تا 18000€ (یورو) در سال باشد و هزینه زندگی در این کشور می تواند در حدود 700€ تا 900€ (یورو) در ماه باشد.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در فنلاند در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در فنلاند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *