ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در چک

تحصیل رشته طراحی لباس در چک

برای علاقه مندان به طراحی لباس که می خواهند در 2021 در اروپا تحصیل و کار کنند، تحصیل رشته طراحی لباس در چک پیشنهاد می شود. تحصیل در جمهوری چک یک انتخاب هوشمندانه است. این روزها بیش از 46000 دانشجوی بین المللی در این کشور اروپایی تحصیل می کنند. با تحصیل در چک، دانشجویان می توانند از یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا، دانشگاه های برتر و شناخته شده، تحصیل به زبان انگلیسی و استاندارد خوب زندگی بهره مند شوند. همچنین، با اقامت در چک دانشجویان در میانه قاره اروپا قرار می گیرند و این فرصتی عالی برای سفر به سراسر این قاره است.

در طول تحصیل، دانشجویان می توانند یک کار نیمه وقت در چک پیدا کنند و پس از فارغ التحصیلی نیز می توانند در این کشور بمانند و کار کنند. امنیت بالا، طبیعت زیبا و هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه از دیگر مزایای تحصیل در چک هستند. می توان جمهوری چک را بهشتی برای دانشجویان بین المللی معرفی کرد. در مقاله حاضر که به همت تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در چک 2021 می پردازیم.

ارائه درخواست برای تحصیل رشته طراحی لباس در چک

برای تحصیل در دانشگاه های چک، ابتدا متقاضیان باید برنامه مناسب خود را با توجه به فاکتورهایی مانند علاقه مندی، نوع دانشگاه، هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در شهر محل استقرار دانشگاه انتخاب نمایند. سپس باید تمام اسناد و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در برنامه و دانشگاه مورد نظر را گردآوری نمایند. با توجه به این که ارائه درخواست به هر یک از دانشگاه های جمهوری چک در وب سایت خود آن دانشگاه انجام می گیرد، دانشجویان باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نموده، درخواست خود را ارائه داده و مدارک پشتیبان را ارسال کنند. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های چک به این شرح است:

  • دیپلم دبیرستان برای برنامه های کارشناسی
  • گواهی کارشناسی برای برنامه های کارشناسی ارشد
  • گواهی کارشناسی ارشد برای برنامه های دکتری
  • CV/ رزومه
  • 2-3 توصیه نامه برای برنامه های تحصیلات تکمیلی
  • انگیزه نامه
  • رسید پرداخت هزینه درخواست (بین 20€ تا 50€ (یورو))
  • سند اثبات دانش زبان انگلیسی (نمرات آیلتس یا تافل)

ارائه درخواست برای تحصیل رشته طراحی لباس در چک

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته طراحی لباس در چک

دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا برای ورود به جمهوری چک به ویزای دانشجویی نیازی ندارند. شهروندان کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، برزیل، هنگ کنگ، برونئی، گرجستان، آمریکا و چند کشور دیگر نیز برای ورود به این کشور اروپایی به ویزا احتیاجی ندارند. اما دانشجویان کشورهای دیگر (مانند ایران) برای ورود به جمهوری چک به ویزای دانشجویی شنگن (Schengen student visa) نیاز دارند. این ویزای دانشجویی در سفارت یا کنسولگری جمهوری چک در کشور مبدا دانشجو صادر می شود. مدارک مورد نیاز برای درخواست این ویزا عبارت است از:

  • سند سفر، مانند گذرنامه بین المللی
  • نامه پذیرش
  • دو قطعه عکس گذرنامه
  • سند اثبات محل اقامت
  • سند اثبات تمکن مالی– در قالب صورتحساب بانکی نشان دهنده میزان بودجه کافی بسته به دوره تحصیلی که دانشجو اپلای می کند.
  • گواهی عدم سوء پیشینه یا گزارش پلیس
  • بیمه پزشکی

هزینه تحصیل در رشته طراحی لباس در چک

به شرط ثبت نام در برنامه های تحصیلی به زبان چکی، دانشجویان می توانند در دانشگاه های دولتی چک به صورت رایگان تحصیل کنند. اما اگر دانشجویان برنامه ای را انتخاب کنند که به زبان انگلیسی یا زبان خارجی دیگری تدریس می شود، شهریه ای بین 0 تا 18500€ (یورو) در هر سال تحصیلی پرداخت خواهند کرد. همچنین، هزینه های دیگری مانند هزینه های پذیرش یا اداری وجود دارد که دانشجویان باید پرداخت کنند، اما این هزینه ها از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. در جمهوری چک، دانشگاه های خصوصی در تعیین هزینه های تحصیل و محدوده های خود آزاد هستند. به طور کلی، این نوع موسسات آموزش عالی گران تر هستند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در چک

بررسی هزینه زندگی در جمهوری چک نشان می دهد چک کشور خیلی گرانی نیست. اکثر دانشجویان بین المللی می توانند با بودجه 300€ تا 650€ (یورو) در ماه به راحتی در این کشور زندگی کنند. اگرچه جمهوری چک بخشی از اتحادیه اروپا است اما واحد پولی آن کرونای چک (CZK) است. هزینه محل سکونت بزرگ ترین بخش هزینه های زندگی را تشکیل می دهد. گزینه های اصلی اقامتی برای دانشجویان بین المللی و هزینه های آن ها در این کشور به شرح زیر است:

گزینه های اصلی اقامتی چک برای دانشجویان بین المللی و هزینه های آن ها

گزینه های خصوصی شامل خدمات رفاهی ماهانه هستند که می تواند 120€ تا 170€ (یورو) به هزینه های دانشجویان اضافه کنند. در مورد غذا و مواد غذایی نیز دانشجویان هر ماه به حدود 150€ تا 250€ (یورو) نیاز دارند. دانشجویان می توانند غذای خود را در غذاخوری دانشگاه که هزینه یک وعده غذایی در آن حدود 1.90€ (یورو) است صرف کنند. قیمت برخی اقلام مصرفی در چک به صورت زیر است:

عنوانقیمت بر حسب یورو
گوشت گاو (1 کیلوگرم)9.22€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)5.50€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.79€
پیاز (1 کیلوگرم)0.94€
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.01€
پرتقال (1 کیلوگرم)1.43€
سیب (1 کیلوگرم)1.36€

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل در چک

در این بخش به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در جمهوری چک پاسخ می دهیم:

  • تحصیل در دانشگاه های جمهوری چک چگونه است؟ دانشگاه های چک با داشتن تجهیزات آزمایشگاهی مدرن و ادغام عالی با صنعت و فرصت های عملی بسیار، پس زمینه تکنولوژیکی خوبی را ارائه می دهند. بعلاوه، اساتید در صورت نیاز می توانند به دانشجویان کمک های فردی و اضافی ارائه دهند. در حالی که دانشجویان در دانشگاه های جمهوری چک تحصیل می کنند، می توانند در خارج از کلاس های خود از یک زندگی اجتماعی پر رونق لذت ببرند. با وجود موزه های بسیار برای بازدید و رستوران های فوق العاده برای صرف غذا در جمهوری چک، دانشجویان می توانند در فرهنگ مهیج این کشور غرق شوند.
  • بهترین شهرهای چک برای تحصیل کدامند؟ پراگ و برنو.
  • محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در چک کدامند؟ علوم کامپیوتر، مهندسی، روابط بین الملل، امور مالی، علوم سیاسی و توسعه بین المللی.
  • گواهینامه های زبان انگلیسی مورد قبول دانشگاه های چک کدامند؟ گواهینامه هایی که به طور کلی توسط دانشگاه های جمهوری چک پذیرفته می شوند عبارتند از PTE Academic، TOEFL، IELTS، C1 Advanced یا C2 Proficiency.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای رسالت همیشگی خود همواره آماده راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور می باشد. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی لباس در چک هستید پیشنهاد می کنیم جهت رفع ابهامات و پاسخ به سوالات خود در این زمینه و اقامت چک از طریق تحصیل با کارشناسان ما در این موسسه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *