ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در دانمارک

تحصیل رشته هتلداری در دانمارک

دانمارک یکی از مرفه ترین کشورهای اروپا بوده و از کوچکترین سرزمین های حوزه اسکاندیناوی به شمار می رود. دانمارک دارای جاذبه های گردشگری بسیاری بوده و تنوع این امر منجر به افزایش شمار علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در دانمارک گشته است. شایان ذکر است که این کشور 7300 کیلومتر خط ساحلی را به خود اختصاص داده و همچنین بیشترین فاصله در دانمارک با دریا، تنها 50 کیلومتر برآورد گشته است. کپنهاگ، پایتخت و بزرگ ترین شهر دانمارک می باشد که به لحاظ شاخص های کیفیت زندگی و کار و رفاه همواره در بین بهترین شهرهای دنیا قرار می گیرد؛ مضاف بر آن با توجه به استانداردهای زندگی ایده آل به یکی از پر جاذبه ترین شهرهای توریستی دنیا نیز بدل شده است.

از جمله جاذبه های گردشگری در این کشور می توان شهر کپنهاگن، ریبه، ارهوس، ادنسه و هلسینگور را نام برد. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برآن شده اند تا با همراهی شما عزیزان به بررسی جزئیات تحصیلی رشته هتلداری در نظام کشور دانمارک بپردازند. در همین راستا به بررسی چند سوال پیرامون رشته هتلداری و کشور دانمارک می پردازیم.

  • متوسط شهریه برآورد شده در کشور دانمارک چه میزان می باشد؟
  • برترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در دانمارک کدام اند؟
  • شرایط تحصیل و کار در دانمارک به چه شرحی می باشد؟
  • میانگین حقوق هتلداران در دانمارک چه میزان برآورد گشته است و چه فاکتورهایی دارای نقش تعیین کننده در آن هستند؟

تاریخچه رشته هتلداری در دانمارک

دانمارک در شمال غرب اروپا واقع شده و یک کشور کوچک و غیر کوهستانی، بین دریای بالتیک و دریای شمال با بهره مندی از اقلیم های گوناگون است؛ این کشور آب و هوایی معتدل داشته و در سال های متوالی، به عنوان کشوری نمونه و با کمترین میزان فساد اقتصادی معرفی گشته است. شایان ذکر است که استفاده از کارت های بانکی و کارت های اعتباری در این کشور بسیار رایج بوده است و تنها 5% از تراکنش های مالی در دانمارک از طریق پول انجام می گردد. براساس نتایج پژوهش های بین المللی، دانمارکی ها از خوشحال ترین مردمان می باشند که این رضایت از زندگی به شاخص های مختلف فرهنگی، امنیت، رفاه و توزیع عادلانه منابع سنجیده می شود و همچنین باید اذعان داشت این سرزمین به عنوان یکی از مساوات طلب ترین جوامع در دنیا تلقی می گردد.

کیفیت هتلداری در دانمارک با توجه به ماهیت خدمات گردشگری دارای نقش تعیین کننده ای در میزان رضایتمندی توریست های حاضر در این کشور می باشد؛ به گونه ای که اگرچه زیبایی های طبیعی و همچنین گسترش مدرنیته و تکنولوژی در دانمارک خود دارای جذابیت بسیاری می باشد، چگونگی آموزش علاقه مندان به فعالیت در رشته هتلداری و خدمات اجتماعی نیز می تواند نقش بسزایی در افزایش شمار علاقه مندان به بازدید از این سرزمین ایفا نماید.

دانشگاه های ارائه دهنده تحصیل رشته هتلداری در دانمارک

دانشگاه های ارائه دهنده تحصیل رشته هتلداری در دانمارک

دانشگاه های دانمارک در زمره بهترین دانشگاه های اروپا می باشند؛ از دانشگاه های ارزان دانمارک می توان دانشکده کپنهاگ، فنی دانمارک، آرهوس و آلبورگ را معرفی نمود. اغلب رشته های تحصیلی در این نظام به زبان دانمارکی تدریس می شوند اما برنامه تحصیلی برخی از دانشگاه ها نیز به زبان انگلیسی و آلمانی معرفی می گردد.

دانشکده دانیا در دانمارک یکی از موسسات آموزش عالی در این کشور است که درآن برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می گردد. از رشته های ارائه شده توسط این دانشگاه می توان به مدیریت خودرو، خدمات، مهمان نوازی و گردشگری و مدیریت هتداری اشاره نمود. دانشگاه جنوبی دانمارک با ارائه رشته هایی در زمینه بیوشیمی وزیست شناسی مولکول، جامعه شناسی، مدیریت محیط زیست، اقتصاد و مدیریت بازرگانی و مدیریت گردشگری و هتلداری عنوان یکی از برترین دانشگاه های اروپا را یدک می کشد. در ادامه به معرفی چندی از دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته هتلداری در دانمارک می پردازیم.

عنوان مرکزشهری که در آن واقع شده
University of southernجزیره فونن
University of daniaویبورگ

موقعیت های شغلی پس از تحصیل رشته هتلداری در دانمارک

تحصیل در مقطع کارشناسی رشته هتلداری در دانمارک 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول می انجامد؛ ازجمله گرایشات رشته هتلداری در این نظام می توان به خدمات و تجربیات، استراتژی و بازارها، توسعه و تجارت خدمات گردشگری اشاره کرد. متقاضیان تحصیل در این رشته می توانند در هتل ها، رستوران ها، آژانس های مسافرتی، آژانس کنگره در سازمان گردشگری یا شرکت هواپیمایی مشغول به کار شوند. درآمد مدیران هتل در دانمارک 452Kr (کرون دانمارک) در ساعت برآورد گشته است. با در نظر گرفتن آمار، حداقل میزان درآمد در این کشور بالغ بر 25000Kr (کرون دانمارک) و حداکثر دستمزد این قشر در شهرهای اصلی 46500Kr (کرون دانمارک) می باشد. در ادامه به بررسی تفاوت درآمد سالیانه هتلداران برحسب تفکیک جنسیت پرداخته ایم:

تفاوت درآمد سالیانه هتلداران برحسب تفکیک جنسیت در دانمارک

شرایط تحصیل و کار در دانمارک

تحصیل دانشجویان اتحادیه اروپا در دانشگاه های دولتی دانمارک، رایگان اعلام شده است؛ همچنین متوسط شهریه برای دانشجویان بین المللی رشته هتلداری 8000Kr الی 11000Kr (کرون دانمارک) می باشد. این کشور در ابعاد تعادل کار و زندگی، کیفیت محیط زیست، مشارکت مدنی و آموزشی، شغل و درآمد و امنیت شخصی بالاتر از حد انتظار می باشد. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در دانمارک شامل مدرک شناسایی معتبر، انگیزه نامه، بیمه، رسید بلیت رفت و برگشت و گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 3 ماه می باشد. شایان ذکر است که نرخ مالیات بر درآمد افراد در دانمارک بالا است اما به همان نسبت امکانات و حقوقی که از سوی کارفرمایان یا دولت دریافت می کنند نیز افزون می گردد. افرادی که به مدت 8 سال در این کشور مشغول به کار باشند، در صورت پرداخت بیمه و مالیات خود می توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند.

در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به دانمارک و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی این کشور با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید یا با دریافت وقت قبلی به صورت حضوری به موسسه مراجعه فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *