ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در قبرس

تحصیل رشته هتلداری در قبرس

قبرس سرزمینی متشکل از جزایر متعدد بوده و دارای قابلیت های گردشگری بسیاری است؛ به فراخور این موضوع تحصیل رشته هتلداری در قبرس با توجه به برخورداری این کشور از فاکتورهای اصلی و بنیادین جلب توجه علاقه مندان، در زمره موضوعات محبوب قرار دارد. از پایتخت قبرس، شهر مدرن نیکوزیا، با بهره مندی از تکنولوژی های روز دنیا به عنوان یکی از مقاصد محبوب تحصیل در رشته هایی نظیر گردشگری، مدیریت توریسم و هتلداری یاد می شود. همانطور که استحضار دارید تحصیل در سرزمین های اروپایی با مزایای گوناگونی همراه بوده که یکی از آن ها سطح بالای کیفی ارائه محتویات آموزشی می باشد. نظام آموزشی قبرس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق عوامل اثرگذار بر رشد تعداد مخاطبان تحصیل هتلداری در قبرس خواهند پرداخت.

  • مهم ترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در قبرس کدام اند؟
  • علل اصلی علاقه مندی افراد به اشتغال در حوزه مدیریت هتلداری چیست؟
  • دروس و گرایشات اصلی رشته هتلداری در قبرس شامل چه مواردی می گردد؟
  • هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در قبرس به چه شرحی است؟
  • متوسط درآمد هتلداران قبرسی در سال 2021 چه میزان برآورد گشته است؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در قبرس

جمهوری قبرس در شرق دریای مدیترانه واقع شده و دارای دو بخش شمالی و جنوبی می باشد؛ این کشور از ژانویه 2008 تاکنون عضو حوزه یورو بوده و اغلب مردمان آن به زبان های ترکی و یونانی مسلط هستند. قبرس در طول تاریخ به علت موقعیت جغرافیایی راهبردی خود هدف حملات و استعمار کشورهای گوناگونی چون مصر، روم و جکومت اعراب بوده و جغرافیای آن دستخوش تغییرات فراوانی گشته اما به هر روی امروزه سومین جزیره بزرگ مدیترانه محسوب می گردد که از شاخصه های اصلی جذب گردشگران نیز برخوردار است. تابستان های خشک و طولانی در کنار زمستان های ملایم همراه با بارندگی نشانگر قابلیت های متعدد این سرزمین جهت پرورش اقلیم های مختلف بوده و باید خاطرنشان کرد این موضوع دارای تاثیر مثبت بسزایی در جلب توجه گردشگران به بازدید از شهرهایی نظیر لیماسول، پافوس و آیاناپا می باشد.

همانطور که استحضار دارید تحصیل در رشته هتلداری طی دهه های اخیر با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه گشته و از علل اصلی آن نیز می توان به جذابیت هایی چون برخورد با اقشار گوناگون، فعالیت در محیطی آرام با ظاهری آراسته و افزایش میزان اعتماد به نفس در اشخاص اشاره نمود. هتلداری در قبرس با توجه به پیشرفت شهرهایی چون نیکوزیا و لیماسول دارای جایگاهی ایده آل بوده و به رغم اینکه با توجه به جمعیت بسیار کم این کشور بر پایه عدم برخورداری آن از سیستم آموزشی باکیفیت بنا شده است، قبرس توانسته درصد بالایی از رضایتمندی اشخاص در این زمینه را کسب نماید.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در قبرس

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در قبرس

می توان دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس را به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد علاقه مندان به حوزه گردشگری و هتل داری معرفی نمود و علت این امر نیز تعدد کارشناسان زبده جهانگردی است که از این مرکز آموزشی فارغ التحصیل گشته و در معتبرترین اقاماتگاه های این اقلیم مشغول به فعالیت می باشند. امکان تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی فراهم بوده و با توجه به ارائه طیف گسترده ای از شاخه های مختلف توریسم، علاقه مندان قادر خواهند بود علاوه بر هتلداری در سایر گرایشات نیز مشغول به تحصیل گردند. یادگیری زبان هایی چون آلمانی، فرانسوی و روسی موضوعی است که دارای اهمیت بسیاری برای دانشجویان رشته هتلداری در قبرس بوده و پر واضح است که کمک شایانی به ترقی و پیشرفت این افراد در فضای کاری خواهد نمود. در ادامه به معرفی چندی از برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در قبرس پرداخته ایم:

عنوان دورهنام شهر
BSc in Tourism and Hotel ManagementTurkish Republic of Northern Cyprus
Bachelor in Tourism and Hotel ManagementFamagusta
Bachelor in International Hotel ManagementTurkish Republic of Northern Cyprus
Hospitality Management (Distance Learning)Nicosia
Tourism, Leisure and Events ManagementNicosia

تحصیل مقطع کارشناسی رشته هتلداری در قبرس نیازمند مدت زمانی 4 ساله بوده و علاوه بر موارد مذکور دانشکده گردشگری و هتلداری شهر نیکوزیا و همچنین موسسات گوناگونی اقدام به ارائه برنامه های درسی رشته هتلداری نموده اند. دانشکده هتلداری قبرس در سال 2007 تأسیس گشته و تحت نظر سازمان اداری و اقتصاد مشغول به فعالیت می باشد؛ تعداد دانشجویان حاضر در این مرکز از مرز 400 نفر تجاوز کرده و با توجه به پیشرو بودن این دانشگاه، مهمان سرای Palm Inn به عنوان مرکزی جهت تمرین و کارورزی دانشجویان مقرر گشته است.

موقعیت های شغلی پس از تحصیل رشته هتلداری در قبرس

فارغ از دوره های عمومی تجارت، با توجه به فراهم بودن امکان تحصیل در برنامه های تخصصی و سفارشی مهمان نوازی، گردشگری و هتلداری افراد قادر خواهند بود مضاف بر افزایش مدت سابقه کاری خود، به موقعیت های شغلی مطلوب تری نیز دست یابند. طبق آمار و محاسبات صورت گرفته سالیانه بیش از 3,2 میلیون توریست از شهرهای قبرس بازدید می نمایند و پر واضح است که ساماندهی این جمعیت نیازمند عزمی راسخ از سوی مدیران هتل و اقامتگاه هاست. هتل دارانی که پس از دستیابی به تسلط بر دروسی چون نحوه رزرواسیون، آشنایی با زبان ثانویه، شیوه های برقراری ارتباط موثر، مهارت های کار عملی و متصدی گری طبقات و لاندری وارد فضای کار می شوند، یقینا دارای میزان دستمزد بالاتری در قیاس با میانگین حقوق تعیین شده هتل داران در قبرس خواهند بود.

مقایسه میانگین و حداکثر دستمزد ماهیانه هتلداران در قبرس

ذکر این نکته حائز اهمیت است که تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های معتبر قبرس با هزینه سالیانه 2900€ (یورو) همراه بوده و همچنین هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در بهترین شهرهای قبرس برای تحصیل نیز 400€ الی 700€ (یورو) عنوان شده است که به فراخور سبک زندگی افراد متفاوت خواهد بود. در پایان با توجه به عضویت دانشکده های هتلداری قبرس در شبکه اروپایی گردشگری (EURHODIP) می توان اظهار داشت که تحصیل رشته هتلداری در این کشور با توجه به ویژگی های ذکر شده بسیار مطلوب به نظر می رسد. شایان ذکر است که شما عزیزان می توانید جهت دستیابی به اطلاعات بیشتر پیرامون چگونگی مهاجرت به قبرس و اخذ ویزای تحصیلی این کشور با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *