ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در کره جنوبی

تحصیل رشته هتلداری در کره جنوبی

کره جنوبی ششمین کشور توریستی آسیا شناخته میشود که این امر منجر به رشد آمار علاقه مندان به تحصیل رشته هتلداری در کره جنوبی گردیده است. کره جنوبی توانسته است طی سالیان اخیر با ترکیب عناصر مدرن و سنتی، جاذبه های گردشگری بسیاری را خلق کند. غذاهای متنوع و لذیذ، فرهنگ و تاریخ غنی، لباس های محلی، مکان های تاریخی از جمله مواردی است که منجر شده کره جنوبی مقصدی جذاب برای مهاجرت تلقی گردد.

برج سئول، پارک ملی سئوراکسان، جزیره ججو و کاخ چانگ دیوک از مهم ترین مناطق گردشگری این کشور به شمار می رود. از شهرهای توریستی کشور کره جنوبی می توان به بوسان، جئوجنجو و منطقه غیر نظامی در مرز کره شمالی و جنوبی اشاره کرد. بوسان دومین شهر بزرگ این سرزمین بوده و در سواحل جنوب شرقی آن واقع شده‌است؛ شایان ذکر است که این منطقه جغرافیایی دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی مانند ساحل و چشمه آب گرم و جشنواره های مختلفی می باشد. به فراخور همین موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا به بررسی جزئیات تحصیل در رشته هتلداری در نظام این کشور بپردازند.

  • شرایط هتلداران و میزان درآمد مدیران هتل در کره جنوبی چه میزان برآورد گشته است؟
  • زندگی دانشجویی و هزینه های زندگی در این کشور به چه صورت است؟
  • دانشگاه ها و مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در کره جنوبی کدام اند؟
  • شرایط تحصیل و کار در کره جنوبی به چه شرحی می باشد؟
  • ارزان ترین شهرهای کره برای زندگی کدام اند؟

 تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در کره جنوبی

کره جنوبی که با نام رسمی جمهوری کره شناخته می‌شود، کشوری است در بخش جنوبی شبه جزیره کره که در شرق آسیا قرار داشته و پایتخت آن سئول نام دارد. شهروندان این کشور از سریعترین سرعت اینترنت در جهان و متراکم ترین شبکه راه آهن با سرعت بالا برخوردار هستند. کره جنوبی پنجمین صادرکننده بزرگ و هشتمین وارد کننده بزرگ جهان، رهبر و پیشرو در بسیاری از زمینه های محور فناوری و نوآوری معرفی شده است. این کشور یکی از قدرتمندترین کشورهای قاره آسیا به شمار می آید و دارای جایگاه بین المللی مطلوبی در زمینه‌ی فناوری و صنعت، آموزش و صنعت توریسم در میان کشورهای جهان می باشد.

مدیریت هتلداری شامل فعالیت هتل ها، اردوگاه ها، رستوران ها، مراکز همایش و آژانس های مسافرتی است؛ صنعت مهمانداری، صنعتی بسیار گسترده می باشد که مواردی نظیر اقامت، رستوران، کنفرانس و گردشگری را در بر می گیرد. عناوین شغلی مختلفی برای این رشته عنوان می گردد که از جمله آن ها می توان به مدیر دفتر، مدیر خدمات مهمان، مدیر غذا و نوشیدنی و مدیر کل اشاره نمود. متقاضیان تحصیل در این رشته می توانند به عنوان اپراتور، راهنمای تفسیر گردشگر، متخصص مهمان نوازی و مربی خدمات مشغول به کار گردند. دروس ارائه شده در این رشته شامل ارتباطات تجاری، مدیریت بازاریابی، مدیریت درآمد و ارتباطات تجاری می گردد. جمهوری کره به عنوان کشوری توریست پذیر با رشد چشمگیر گردشگری همراه بوده است و بر طبق پیش بینی های انجام شده اشتغال در مدیریت هتلداری در این کشور بین سال های 2016 الی 2026، بیش از 60% رشد خواهد داشت.

 تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در کره جنوبی

مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در کره جنوبی

کشور کره جنوبی به دلیل برخورداری از خلاقیت و نوآوری‌ در زمینه‌های مختلف دارای دانشگاه‌هایی است که کیفیت آموزشی بسیار بالایی داشته و برنامه‌های تحصیلی خود را با استانداردهای بالای آموزشی و بین‌المللی ارائه می‌دهند. حدود 43 دانشگاه دولتی و 180 دانشگاه خصوصی در این کشور فعال می باشند که بیش از 40 مورد آن ها مورد تایید وزارت علوم ایران است؛ از بهترین دانشگاه های این کشور می توان به دانشکده ملی سئول، پوهانگ و یانسی اشاره کرد. دانشگاه سجونگ یکی از دانشگاه های خصوصی این کشور بوده که به دلیل سابقه در مهمانداری و مدیریت گردشگری، انیمیشن و ژیمناستیک شناخته شده است. این دانشگاه دارای دانشکده های مهندسی، هتلداری و مدیریت بازرگانی است و تحصیل در آن به دو زبان انگلیسی و کره ای صورت می گیرد. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در کره جنوبی می پردازیم.

عنوان مرکزرتبه در کشور
Kyung Hee University1
SEJONG University2

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در کره جنوبی

از جمله گرایشات رشته هتلداری در کره جنوبی می توان به مدیریت رویداد، هنرهای آشپزی، علوم ورزشی و مدیریت مهمان نوازی اشاره کرد. درآمد مدیران هتلداری در جمهوری کره 7340000KRW (وون کره جنوبی) اعلام شده است و این درحالی است که میزان دستمزد هتلداران در کره جنوبی به عوامل مختلفی از جمله مقطع تحصیلی، جنسیت، تجربه و نوع شغل بستگی دارد. برای نمونه کارکنانی که از 2 الی 5 سال تجربه داشتند بطور متوسط 32% بیشتر از تازه واردان و افراد مبتدی درآمد خواهند داشت؛ همچنین افراد با سطح تجربه بیش از 5 سال 36% بیشتر از دیگر افراد درآمد کسب می کنند. شایان ذکر است که اشخاص با سطح مقطع کارشناسی 24% و با داشتن مقطع کارشناسی ارشد 29% بیشتر از عموم افراد دستمزد کسب خواهند نمود.

مقایسه میانگین و حداقل حقوق ماهیانه هتلداران در کره جنوبی

شرایط زندگی و تحصیل در کره جنوبی

همانطور که استحضار دارید کره جنوبی امروزه یکی از پرطرفدارترین مقصد‌های تحصیلی نزد دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آید. شایان ذکر است که شهر سئول، در رتبه دهم برترین شهرهای دانشجویی دنیا طی سال‌های اخیر معرفی شده است. متقاضیان تحصیل در کره جنوبی می توانند بعد از فارغ التحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور با دستیابی به موقعیت شغلی مطلوب نوع ویزای خود را از ویزای تحصیلی به ویزای کاری تغییر داده و بدین وسیله اقامت خود را در کره جنوبی تمدید نمایند. هزینه زندگی در این کشور به سبک زندگی و عادات افراد بستگی داشته و این مقدار بطور معمول برای یک خانواده 4 نفره در کره جنوبی 3950$ (دلار آمریکا) به صورت ماهیانه برآورد شده است.

از ارزان ترین شهرهای کره جنوبی می توان از دئگو، سوون و گوانگجو نام برد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور کره جنوبی با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “تحصیل رشته هتلداری در کره جنوبی

  1. Sabajavan_ گفت:

    سلام میخـواستم بدونم که دانشـگاه سجونگ برای رشته گردشگـری بورسیه میده یاخیــر واینـکه برای .رشته مدیریت کردشگـری وهتلـداری برای کدوم دانشـگاه کره جنوبی درمقطـع کارشناسی میتـونم اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسائل مستقیما با تیم اجرایی موسسه هست و اطلاعات دقیقی در این رابطه نداریم که بخوایم در اختیارتون قرار بدیم ولی باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر کلیه دانشگاه های کره جنوبی هیچ گونه ضمانتی برای اعطای بورسیه ندارند به ویژه برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *