ویزای تحصیلی

تحصیل رشته پرستاری در پرتغال

تحصیل رشته پرستاری در پرتغال

برای دانشجویان خارجی، تحصیل رشته پرستاری در پرتغال به منظور آینده کاری مناسب و حمایت مالی خوب از طرف دولت بلاشک ایده آل می باشد. با توجه به اعلام نیاز اداره بهداشت پرتغال در سال 2022 به پرستار تمایل به تحصیل در این کشور برای این رشته افزایش پیدا کرد. دولت پرتغال از سال 2019 به بعد بودجه مشخصی را جهت پذیرش پرستاری و رشته پرستاری تصویب کرد.

  • بازار کار رشته پرستاری در پرتغال چگونه است؟
  • درآمد یک پرستار در پرتغال چقدر است؟
  • شرایط کاریابی پرستاری در پرتغال چیست؟
  • دانشگاه های پرتغال که به رشته پرستاری پذیرش میدهند کدامند؟

در مقاله پیش روی شما جزییات تحصیل رشته پرستاری در پرتغال را برای علاقه مندان و متقاضیان مهاجرت به پرتغال شرح می دهیم و امیدواریم که مطالب تهیه شده در این نگارش توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد توجه و عنایت شما قرار گیرد.

دوره آموزش پرستاری در پرتغال

دوره لیسانس در پرستاری مطابق Bologna process سازماندهی شده است و 4 سال دانشگاهی (8 ترم)، طول این پروسه است. پرستاری در پرتغال میانگین سالیانه 3000€ (یورو) در سال هزینه تحصیل دارد. مشارکت جمعی دانشجو بخش لاینفکی از فرایند آموزشی با توجه به توسعه فرهنگی بوده و رشد اولیه مهارت ها (بین شخصی و سیستمیک) را ارتقا می بخشد که برای توانایی جهت تامین انتظارات اجتماعی امروزی امری حیاتی بشمار می رود. از طریق این دوره، دانشجویان آموزش علمی فنی را در برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی مراقبت پرستاری از شخص سالم یا بیمار را در کل دوره زندگی در خانواده، گروه ها و اجتماع در 5 سطح پیشگیری با توجه به تعهدات قانونی و اخلاقی کسب می کنند.

دوره های آموزشی در مقطع لیسانس پرستاری در پرتغال

این برنامه ها جهت تحصیل پرستاری در پرتغال به شرح زیر میباشند:

  •  مهارت ورزی در پرستاری
  • مهارت ورزی در پرستاری از سلامت خانواده
  • مهارت ورزی در پرستاری اجتماعی
  • مهارت ورزی ها در پرستاری مادری و مامایی
  • تحصیل بیشتر درمدیریت سلامتی ، پرستاری

تا اواخر قرن نوزدهم، دانشکده های پرستاری دو دوره مختلف را توسعه دادند: یک دوره 3 ساله که مدرک کارشناسی اعطا می شد و یک دوره پرستاری پیشرفته، با 2 سال تحصیل که مدرک ارشد اعطا می شد. اما هم اکنون، دوره های پرستاری پیشرفته دوره های ثبت نام بوده و پرستاران متعهد می شوند که قبل از ورود به این دوره ها، 2 سال تجربه اندوزی بکنند. این دوره ها پرستاران متخصص را برای انجام کارهای مراقبت پرستاری پیچیده تر در زمینه های کلینیکی مختلف آماده کردند.

برنامه آموزشی تحصیل رشته پرستاری در پرتغال

برنامه های آموزشی پرستاری در پرتغال شامل آیتم های زیرمیباشد:

  1. تخصص آموزی کیلینیکی ویژه
  2. مدیریت پرستاری
  3. علوم آموزشی
  4. مدیریت

در سال های اخیر نظام آموزش عالی در پرتغال به منظور پیروی از فرایند Bologna دستخوش تحول زیادی شده است. آموزش عالی می تواند دولتی یا خصوصی باشد و به دو گروه اصلی تقسیم شود.

دانشگاه هاتدریس سنتی بر مبنای نظریه و تحقیق در رابطه با رشته های پزشکی، حقوق، علوم طبیعی، اقتصاد و روان شناسی
پلی تکنیکآموزش شغلی را تهیه می کند که دست آخر به یک شغل منتهی می گردد که به صورت پرستاری، مراقبت از سلامتی، حسابداری و دبیری.

برنامه آموزشی تحصیل رشته پرستاری در پرتغال

شرایط پذیرش برای تحصیل رشته پرستاری در پرتغال

متقاضیان بین المللی برای پذیرش و ثبت نام در مقطع لیسانس و فوق لیسانس می باست:

  • دوره دبیرستان را با موفقیت تمام کرده و دارای مدرک دیپلم تایید شده توسط یک مرجع موثق باشد که گواهی است بر اتمام موفقیت آمیز یک برنامه تحصیلی و به آنها امکان درخواست و ثبت نام در آموزش عالی در کشوری که درخواست می شود (پرتغال) را بدهد.
  • فرد مدرک تحصیلی راهنمایی داشته باشد که قانونا معادل با تحصیلات راهنمایی پرتغال باشد.
  • فرد کاندیدا لازم است که تاییدیه پزشکی را مبنی بر نداشتن اختلال روانی، حسی، تداخل جدی در ظرفیت عملکردی و ارتباط بین شخصی در جلوگیری از یادگیری خود یا سایرین تحویل دهد.

شیوه پذیرش رشته پرستاری در پرتغال 2022

پس از ارسال درخواست ها و مدارک و شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در پرتغال، درخواست ها از طریق اداره رقابت پذیرش ملی (Concurso nacional de acesso) سازماندهی شده توسط هیئت مدیره آموزش عالی (DGES)، یا از طریق اداره رقابت های آموزش عالی خاص رسیدگی و اعلام می شود. بواسطه طیف وسیعی از فرصت های شغلی و نیازمندی های جامعه به فارغ التحصیلان پرستاری در پرتغال، جذب فارغ التحصیلان پرستاری در بازار کار و اقامت پس از تحصیل در پرتغال خیلی سریع و آسان است و درآمد آنها هم در سال 2022 در مقایسه با رشته های دیگر در حد خوبی قرار دارد.

بازار کار پرستاری در پرتغال

بازار کار پرستاری در پرتغال خیلی پر رونق است، اغلب اوقات پرستاران ثبتی (RN) برای بیمارستان ها یا کلینیک های پزشکی کار می کنند. آنها همچنین ممکن است که برای سایر سازمان ها و نهادها مثل مراکز بستری سرپایی، مراکز توانبخشی یا مراکز دیگر کار بکنند. البته که شغل اصلیشان ارتقای سلامتی و بهداشت است. میانگین پرداختی برای یک پرستار ثبت شده (RN) در لیسبون 18000€ (یورو) در هر سال می باشد. با مطالعه مقاله حاضر، شما متوجه می شوید که پروسه تحصیل رشته پرستاری در پرتغال و آینده کاری آن یک پروسه نویدبخشی برای متقاضیان تحصیل در پرتغال می باشد. در مورد شرایط تحصیل در پرتغال در این لینک بیشتر بخوانید. کارشناسان برجسته و وکلای با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با اتکا بر دانش و تجربه خود، شما را در این مسیر به بهترین نحو ممکن راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *