ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در تایلند

تحصیل پزشکی در تایلند

کشور آسیایی تایلند با توسعه و بالا بردن سطح علمی دانشگاه های خود در سال های اخیر، رتبه بندی خود را در میان فهرست دانشگاه های برتر جهان بهبود بخشیده است. تحصیل پزشکی در تایلند یکی از گزینه هایی است که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی در میان متقاضیان تحصیل در این رشته در خارج از کشور پیدا کرده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به سوالات شما در مورد شرایط تحصیل در پزشکی در تایلند، هزینه و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور پاسخ خواهیم داد.

  • آیا دانشگاه های پزشکی در کشور تایلند از اعتبار علمی برخوردار هستند؟
  • شرایط تحصیل پزشکی در تایلند چیست؟
  • بهترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل پزشکی در تایلند کدامند؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در تایلند چقدر است؟
  • آیا بایدر برای تحصیل پزشکی در تایلند آزمون داد؟

درباره کشور تایلند

کشور پرباران تایلند واقع در قاره آسیا و به پایتختی بانکوک، کشوری دارای آب و هوای گرمسیری و یکی از مقاصد محبوب توریست ها از سراسر دنیاست. این کشور با کشورهای مالزی، برمه و لائوس دارای مرز مشترک است و جمعیتی بالغ بر 69000 نفر را در خود جا داده است. حدود 95% تایلندی ها بودایی هستند و به زبان بومی صحبت می کنند. اقتصاد کشور تایلند به دلیل گسترش روزافزون صنعت توریسم رشد بسیار خوبی دارد و صادرات نیز یکی از پایه های اصلی نگهدارنده وضعیت اقتصادی در حال رشد این کشور است. واحد پول این کشور بات (Baht) بوده و هر بات معادل 0.03$ (دلار آمریکا) است. همانند سایر کشورها، مهاجرت به تایلند از روش های مختلفی از جمله تحصیل و کار در این کشور، ازدواج، سرمایه گذاری و ثبت شرکت امکان پذیر است.

تحصیل در کشور تایلند

همان طور که ذکر شد، اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه های کشور تایلند یکی از روش های اقامت در این کشور می باشد. دانشگاه های کشور تایلند در سال های اخیر در رده بندی های جهانی رتبه های خوبی را در میان دانشگاه های دیگر کسب کرده اند و همین امر نشان دهنده پیشرفت تحصیلی این کشور در دهه های اخیر است. هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور پایین بوده و همین امر در کنار کم بودن هزینه های زندگی، تایلند را به یکی از مناسب ترین کشورها جهت تحصیل در میان کشورهای آسیایی تبدیل کرده است.

تحصیل پزشکی در کشور تایلند

در سال های اخیر آمار متقاضیان تحصیل در رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور به دلیل عدم توانایی در کسب رتبه مورد نیاز برای ورود به دانشگاه های ایران سیر صعودی داشته است. تحصیل در کشور تایلند هم یکی از انتخاب های این افراد بوده است. دانشگاه های علوم پزشکی تایلند مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران هستند و این موضوع ارزش تحصیل در این کشور را برای کسانی که پس از اتمام تحصیل قصد بازگشت به ایران را دارند دو چندان می کند؛ زیرا با بازگشت به ایران امکان کار کردن با مدرک کسب شده برای این افراد فراهم می باشد.

دوره های آموزش پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی این کشور به دو صورت 4 و 5 ساله ارائه می شوند. برای شرکت در دوره 4 ساله دواطلبان باید یک مدرک لیسانس در رشته های علوم پایه داشته باشند. داوطلبان دوره های 5 ساله، دانش آموزان قوی دبیرستان های این کشور می باشند.آموزش پزشکی در کشور تایلند علاوه بر زبان تایلندی به زبان انگلیسی نیز بوده و همین امر محبوبیت این کشور را در میان دانشجویان بین المللی چند برابر می کند. متقاضیان دقت داشته باشند که تسلط به زبان تایلندی به دلیل امکان برقراری ارتباط با افراد بیشتر، باعث راحت تر شدن زندگی و تحصیل در این کشور می شود.

تحصیل پزشکی در کشور تایلند

هزینه تحصیل پزشکی در کشور تایلند

هزینه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه های کشور تایلند به طور میانگین $2000 الی $3000 (دلار آمریکا) در سال است که مطابق با دانشگاه مورد نظر ممکن است اندکی تفاوت کند. طبق قوانین این کشور، دانشجویان هم زمان با تحصیل امکان کار کردن را نیز خواهند داشت. یکی از مشاغل دانشجویی در این کشور، آموزش زبان های خارجی به خصوص انگلیسی است. دانشجویان با انجام کارهای پاره وقت امکان تامین بخشی از هزینه های خود را خواهند داشت که بسیار کمک کننده خواهد بود. همانند کشورهای دیگر، زندگی در پایتخت و شهرهای بزرگ این کشور نسبت به شهرهای کوچک هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت. به طور میانگین یک دانشجو می تواند با در اختیار داشتن $420 الی $560 (دلار آمریکا) در ماه زندگی خود را تامین کند.

هزینه ماهانه زندگی در تایلند به طور میانگینمیزان هزینه
یک وعده غذا در McDonalds200฿ (بات تایلند)
یک گالن آب 1.5 لیتری17฿ (بات تایلند)
بلیت یک طرفه درون شهری30฿ (بات تایلند)
نان35฿ (بات تایلند)
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر15000฿ (بات تایلند)
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر9000฿ (بات تایلند)
اینترنت700฿ (بات تایلند)
رفت و آمد1200฿ (بات تایلند)

شرایط تحصیل پزشکی در کشور تایلند

متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه های این کشور نیاز به دانستن زبان تایلندی نخواهند داشت. اما یکی از شروط بعضی دانشگاه ها برای پذیرفتن دانشجو، داشتن مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 و تافل با نمره 80 است. ورود به دانشگاه های این کشور در رشته پزشکی نیاز به قبولی در امتحان ورودی نخواهد داشت که این فاکتور باعث آسان تر شدن پروسه اخذ پذیرش می شود. داشتن مدرک دیپلم و معدل بالا نیز یکی از شروط پذیرفته شدن در رشته پزشکی در این کشور است.

مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی در تایلند

متقاصیان برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور تایلند، علاوه بر داشتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر نیاز به اخذ ویزای تحصیلی نیز خواهند داشت. افراد جهت اخذ ویزا ملزم به ارائه مدارک زیر به سفارت تایلند خواهند بود:

  • نامه اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور
  • مدرک اثبات کننده پشتوانه مالی
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • عکس مناسب گذرنامه
  • گذرنامه معتبر
  • گواهی سلامت پزشکی

با ارائه این مدارک و سپس انجام پروسه های مربوطه توسط سفارت تایلند در صورت تایید، به متقاضیان یک ویزای 90 روزه اعطا می شود که قابلیت تمدید تا یک سال و بیشتر را نیز خواهد داشت.

دانشگاه های علوم پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت در تایلند

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ایران، لیست دانشگاه های مورد تایید تایلند در سال 2022-2023 عبارتند از:

  • Mahidol University
  • Chulalongkorn University
  • Chiang Mai University
  • Khon Kaen University
  • Prince of Songkla University
  • Kasetsart University

جهت مهاجرت به تایلند و یا سایر کشورهای دنیا، وکلای با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده بررسی شرایط شما عزیزان و ارائه مشاوره جهت اخذ تصمیمات بهتر در این زمینه هستند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *