ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در کلمبیا

مقطع کارشناسی در کلمبیا

دولت کلمبیا به عنوان کشوری که در آمریکای جنوبی قرار گرفته است، همواره در تلاش است تا با ایجاد زمینه های مطلوب آموزشی جهت تحصیل دانشجویان خارجی، انواع امکانات و تجهیزات آموزشی را ارائه نماید. مقطع کارشناسی در کلمبیا همواره متقاضیان خود را دارا می باشد و هر ساله با توجه به شرایط این کشور بر تعداد دانشجویان کلمبیا افزوده می شود. دانشگاه های معتبر و عالی رتبه ای در کشور کلمبیا وجود دارند که مشغول ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان بومی و بین المللی هستند. شرایط تحصیلی در مقاطع مختلف در دانشگاه های این کشور با یکدیگر متفاوت هستند و هر مقطعی شرایط خاص خود را دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کاملی در این باره دارد که ضمن ارائه مقاله ذیل، آمادگی خود را جهت ارائه مشاوره های تخصصی و لازم را نیز اعلام می دارد.

مختصری از کشور کلمبیا

در بررسی موضوع مقطع کارشناسی در کلمبیا ضروری است اطلاعات مختصری درباره این کشور داشته باشید. نام رسمی کشور کلمبیا، جمهوری کلمبیا República de Colombia است که از لحاظ جغرافیایی در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع می باشد. مرزهای خشکی این کشور شامل پرو، اکوادور، برزیل، ونزوئلا و پاناما و مرزهای آبی آن اقیانوس های آرام، اطلس و دریای کارائیب است. این کشور، پس از برزیل، آرژانتین و پرو، عنوان چهارمین کشور بزرگ واقع در آمریکای جنوبی را به خود اختصاص داده است. تراکم جمعیتی این کشور نیز در میان کشورهای آمریکای جنوبی با افزایش روبرو می باشد. شهر بوگوتا به عنوان پایتخت کلمبیا شناخته می شود که جزو شهرهای بزرگ این کشور می باشد.


تحصیل در کشور کلمبیا در 2024

همان طور که گفته شد انواع و اقسام فرهنگ ها و نژادها در کشور کلمبیا دیده می شود و به همین سبب افرادی که سایر کشورها زندگی می کنند، تمایل دارند با اهداف مختلفی وارد این کشور شده و آداب و رسوم و فرهنگ های مختلفی که در این کشور به چشم می خورد، آشنایی یافته و ارتباط برقرار نمایند. گروهی از این افراد دانشجویان بین المللی هستند که با هدف تحصیل در کلمبیا وارد خاک این کشور می شوند.

در سال های اخیر، دولت کلمبیا مبالغ هنگفت و قابل توجهی را صرف حوزه آموزش و پرورش کرده است که هدف از این تصمیم گیری و اختصاص بودجه ها، جذب دانشجویان بین المللی و افزایش تعداد آنها در هر سال تحصیلی می باشد. ناگفته نماند که شرایط تحصیلی بسیار خوبی که از سوی این دولت در 2024 برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده، علاقمندی دانشجویان به تحصیل در این کشور را دوچندان نموده است که از جمله آنها دانشجویان متقاضی مقطع کارشناسی در کلمبیا هستند.

شرایط مقطع کارشناسی در کلمبیا

اگر کشور کلمبیا را جهت ادامه تحصیلات در مقاطع تکمیلی انتخاب نموده اید، مسیر بسیار ایده آل و مناسبی را پیش رو خواهید داشت. مقطع کارشناسی در کلمبیا از اهدف اولیه بسیاری از داوطلبان خارجی است که در تلاش هستند تا واجد شرایط تحصیل در این کشور باشند. در این خصوص، بیان این نکته ضروری است که کلیه دوره های آموزشی در این مقطع به زبان اسپانیایی ارائه می گردد. زبان اسپانیایی به عنوان زبان رسمی مردمان این کشور محسوب می گردد. بنابراین اگر نسبت به یادگیری زبان اسپانیایی علاقمند هستید، انتخاب کشور کلمبیا، بهترین گزینه خواهد بود.

اگرچه تامین بخش عظیمی از بودجه آموزش عالی در کشور کلمبیا بر عهده دولت کلمبیا است. اما تقریبا 70% موسسات آموزش عالی در این کشور به صورت خصوصی فعالیت دارند. دانشگاه ها، موسسات دانشگاهی، موسسات فناوری و موسسات فنی حرفه ای جزو موسسات آموزش عالی این کشور به شمار می روند. گفتنی است موسسات فناوری صرفا مدارک تحصیلی در سطح دانشگاهی را برای دانشجویان فارغ التحصیل اعطا می نمایند و اعطا کننده مدارک تخصصی نمی باشند. آغاز سال تحصیلی در دانشگاه های این کشور از ماه ژوئیه بوده و اتمام آن در ماه می، خواهد بود.

شرایط مقطع کارشناسی در کلمبیا

نحوه ورود به مقطع کارشناسی در کلمبیا

به طور معمول، زمان اختصاص یافته به مقطع کارشناسی در کلمبیا، به مدت 4 الی 5 سال می باشد. نحوه تحصیل در این مقطع بدین صورت است که در ساله اول تحصیلی، برنامه های دانشجویان به توسعه مهارت های فنی ویژه و خاص در جهت ورود به مسیر اصلی و شغلی که دانشجو انتخاب نموده است، اختصاص دارد. اما برنامه های ارائه شده در سال های چهارم و پنجم مقطع کارشناسی در کلمبیا متفاوت خواهد بود. پس از این که دانشجوی خارجی دوره 4 الی 5 ساله تحصیل در این مقطع را سپری نمود، قادر است با ورود به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری (PH.D) موفق به اخذ گواهینامه های تخصصی گردد.

مدارک ویزا برای دانشجویان کارشناسی در کلمبیا

دانشجویانی که علاقمند به مقطع کارشناسی در کلمبیا هستند، می بایست ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند. برای این منظور نیاز به اسناد و مدارک خاصی دارند که شرح آنها به صورت زیر می باشد:

  • تعداد 2 قطعه عکس به صورت رنگی و پس زمینه سفید در سایز 3 cm x 4cm
  • یک نسخه کپی از صفحه اطلاعات درج شده در پاسپورت دانشجو
  • کپی و اصل نامه پذیرش تحصیلی از موسسه آموزشی یا دانشگاهی که دانشجو قصد تحصیل در آن را دارد.
  • ارائه سند صادره از سوی دانشگاه انتخابی دال بر اثبات برنامه تحصیلی دانشجو که حداقل 20 ساعت در هفته را مشغول تحصیل می باشد.
  • ارائه اظهارنامه بانکی یا نامه ای که مسئولیت مخارج تحصیلی و هزینه زندگی در کلمبیا را که بر عهده دانشجو است، ثابت نماید.
  • یک گواهی از اثبات وجود موسسه آموزشی معتبر در کلمبیا
  • چنانچه در گذشته در کشور کلمبیا بوده اید، ارائه یک نسخه کپی از صفحه گذرنامه همراه با تمبر ورودی الزامی می باشد.

انواع ویزای دانشجویی در کلمبیا

در اواخر سال 2017 میلادی، قوانین مربوط به صدور ویزای تحصیلی کلمبیا تغییر یافت و قوانین جدید مصوبه این کشور در تاریخ 15 دسامبر 2017 میلادی اجرایی گردید. بر این اساس، جهت مهاجرت به کلمبیا از طریق تحصیلی، ویزاهای دانشجویی متفاوتی وجود دارند که دانشجویان بر طبق شرایط تحصیلی خود می توانند یکی از آنها را اخذ نمایند. نوعی ویزای دانشجویی با نام ویزای ویزیتور یا بازدید (V) رای دانشجویان وجود دارد که به صورت 6 ماهه صادر می گردد. این ویزا مختص گذراندن دوره های تحصیلی کوتاه مدت است که در آنها مدارک تحصیلی اعطا نمی گردد.

اما نوعی دیگر از ویزای دانشجویی کلمبیا وجود دارد که به منظور گذراندن دوره های بلندمدت تحصیلی صادر شده و با نام ویزای نوع M-9 شناخته می شود. بنابراین اگر قصد ورود به مقطع کارشناسی در کلمبیا را دارید، می بایست از ویزای دانشجویی بلندمدت استفاده کنید. هزینه صدور این نوع ویزا معادل 67$ (دلار آمریکا) می باشد. در هر دوی این ویزاها حق کار در کلمبیا را نخواهید داشت. چنانچه از شهروندان اروپایی یا کوبایی باشید، این هزینه به مبلغ 52€ (یورو) در نظر گرفته شده است. به منظور آگاهی از شرایط تحصیل در کشورهای مطرح جهان، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی و دیگر اطلاعات، با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

سوالاتی درباره مقطع کارشناسی در کلمبیا

مقطع کارشناسی در کلمبیا کمتر مورد توجه شهروندان خارجی قرار می گیرد. افرادی که می خواهند این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند، بیشتر به مقاطع بالاتر آموزشی توجه می کنند. برای دانشجویان خارجی، ممکن است پرسش هایی مطرح شود که باید به آن ها پاسش داد.

  • آیا می توان به زبان انگلیسی در کلمبیا به تحصیل در مقطع کارشناسی پرداخت؟ بله این اماکن وجود دارد. با این حال باید به این نکته اشاره کرد رشته های مختلف در این کشور بیشتر به زبان اسپانیایی ارائه می شوند.
  • هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در کلمبیا بالا است؟ با توجه به هزینه هایی که در اکثر کشورهای جهان وجود دارد، کلمبیا از جمله کشورهای ارزان قیمت جهان است.
  • آیا مقطع کارشناسی در این کشور کیفیت بالایی دارد؟ باید در نظر داشت که هیچ یک از دانشگاه های این کشور در بین 100 دانشگاه برتر جهان جایگاهی ندارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *