ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در صربستان

تخصص بیماری های تنفسی در صربستان

دانشگاه نوی ساد دومین دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در صربستان است که یک دانشگاه دولتی در نوی ساد می باشد و در کنار دانشگاه معتبر بلگراد، یکی از مهم ترین موسسات آموزشی و تحقیقاتی در صربستان و اروپای جنوب شرقی است. دانشگاه نوی ساد متشکل از 14 دانشکده و سه موسسه است که در چهار شهر دانشگاهی نوی ساد، سومبور، سوبوتیکا و زرنجانین واقع شده اند. این دانشگاه در گروه دانشگاه های تحقیقاتی جامع با سطح قابل توجهی از فعالیت های پژوهشی قرار دارد.

در حال حاضر، دانشگاه نوی ساد، پس از دانشگاه بلگراد و قبل از دانشگاه نیس، دومین دانشگاه برتر صربستان به شمار می آید و در رنکینگ های دانشگاهی بین المللی دارای رتبه های زیر است: رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) رتبه 901، رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) رتبه 1001 و رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) رتبه 1093.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در صربستان تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در صربستان کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در صربستان چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در صربستان چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در صربستان چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در صربستان

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در صربستان در رشته تخصص بیماری های تنفسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم. این دانشگاه ها بر اساس عملکرد پژوهشی خود در این زمینه رتبه بندی شده اند.

دانشگاهمحل استقراررتبه در صربستانرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه بلگرادبلگراد1196569
دانشگاه نوی سادنوی ساد2313982

به این ترتیب، بلگراد و نوی ساد، بهترین شهرهای صربستان برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی هستند. بررسی ما نشان می دهد که در حال حاضر، دانشگاه بلگراد بهترین دانشگاه صربستان است و در رنکینگ های بین المللی مختلف دارای رتبه های زیر می باشد: رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) رتبه 801، رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) رتبه 501، رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) رتبه 1001 و رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) رتبه 406.

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در صربستان

حقوق متخصصان رشته تخصص بیماری های تنفسی در صربستان

شخصی که به عنوان متخصص بیماری های تنفسی (Respiratory Therapist) در صربستان کار می کند معمولاً حدود 217000RSD (دینار صربستان) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در این کشور بین 108000RSD (کم ترین) تا 336000RSD (بیش ترین) (دینار صربستان) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در صربستان را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در صربستان

مطابق نمودار بالا، حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در صربستان از 1300000RSD (دینار صربستان) در سال (حداقل حقوق) تا 4030000RSD (دینار صربستان) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در صربستان

صربستان بسیار مقرون به صرفه است. این کشور به طور مداوم به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا رتبه بندی می شود. اگر بخواهیم صربستان را مقایسه کنیم، به عنوان مثال یونان 73.9% گران تر از صربستان است. صربستان به قدری ارزان است که هزینه زندگی و اجاره بها در آن از ایران نیز ارزان تر است. نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در صربستان را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در صربستان

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در صربستان 491.28$ (دلار) معادل 53753.25RSD (دینار صربستان) بدون در نظر گرفتن اجاره برآورد می شود. این یعنی هزینه زندگی در صربستان به طور متوسط 1.72% کم تر از کشور ما می باشد. همچنین، اجاره بها در صربستان به طور متوسط 50.45% کم تر از ایران است. اجاره ماهانه در صربستان در حال حاضر به قرار زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 31607.86RSD (دینار صربستان)
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 21493.51RSD (دینار صربستان)

قیمت برخی کالاهای پر مصرف در صربستان به صورت زیر می باشد:

  • گوشت گاو (یک کیلوگرم): 854.01RSD (دینار صربستان)
  • فیله مرغ (یک کیلوگرم): 598.76RSD (دینار صربستان)
  • سیب (یک کیلوگرم): 93.61RSD (دینار صربستان)
  • سیب زمینی (یک کیلوگرم): 74.23RSD (دینار صربستان)
  • پرتقال (یک کیلوگرم): 128.72RSD (دینار صربستان)
  • گوجه فرنگی (یک کیلوگرم): 153.01RSD (دینار صربستان)

زندگی دانشجویی در صربستان

صربستان با تاریخ و فرهنگ باورنکردنی، زندگی شبانه هیجانی و هزینه های نسبتا کم، به گزینه ای محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. در این کشور 8 دانشگاه دولتی و 10 دانشگاه خصوصی وجود دارد که استانداردهای باور نکردنی آموزش عالی را با دوره های آموزشی فراوان به زبان انگلیسی ارائه می دهند. با فعالیت های مختلف، از ابتکارات داخل محوطه دانشگاه گرفته تا خارج از دانشگاه، دانشجویان هرگز از کارهایی که باید در موسسات آموزش عالی صربستان انجام دهند، کوتاه نمی آیند. خبر خوب برای دانشجویان این که در صورت نیاز مجاز به کار پاره وقت با ویزای دانشجویی خود در این کشور اروپایی هستند. باید توجه داشت که دانشجویان بین المللی که بیش از 90 روز در صربستان تحصیل می کنند، به ویزای اقامت موقت (temporary residence visa) نیاز دارند.

صربستان یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد اروپا برای سفر است و این یک خبر خوب برای دانشجویان علاقه مند به گردش و سفر می باشد. دانشجویان در بلگراد – پایتخت صربستان – می توانند برخی از بهترین نمایشگاه های کتاب، جشنواره های فیلم، تئاترها و رویدادها در اروپا را ببینند. همچنین، صربستان آفتابی و مهمان نواز به طور کلی مکانی بسیار امن برای سفر است. مردم این کشور از کمک به دانشجویان و گردشگران خوشحال می شوند.

دانشجویان و مسافران در صربستان می توانند از قلعه ها، صومعه ها، دریاچه ها، ذخایر طبیعی و استراحتگاه های اسکی بازدید کنند و از خوردن غذاهای ملی این کشور لذت ببرند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در صربستان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار پس از تحصیل در صربستان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *