ویترین

تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای مسئولیت محدود

صورتجلسه تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای با مسئولیت محدود

صورتجلسه تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای با مسئولیت محدود سندی است که در طی جلسه مجمع عمومی فوق العاده تنظیم می شود. در حقیقت تغییر موضوع شرکتهای با مسئولیت محدود همانند سایر شرکتهای تجاری در ایران امری امکانپذیر بوده و این وظیفه در حیطه کاری مجمع عمومی فوق العاده این شرکتها مدنظر می باشد. فقط باید توجه داشت که این تغییر نام شرکتهای با مسئولیت محدود حتما بایستی صورتجلسه شود و معمولا نیز صورتجلسه مذکور پس از تنظیم برای انجام مراحل ثبت رسمی بایستی به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد. هموطنان گرامی می توانند انجام کلیه امور شرکتهای تجاری خود اعم از ثبت شرکت، اخذ کد اقتصادی، ثبت دفاتر پلمپ، درج آگهی، تنظیم صورتجلسه تغییرات و غیره را به وکلای متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت محول کنند.

مراحل تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای مسئولیت محدود

پس از اطلاع در خصوص مدارک و شرایط لازم برای تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای با مسئولیت محدود، اکنون زمان آن است که کل مراحل برای انجام تغییر نام در این شرکتها بررسی شود. مراحلی که نهایتا به تنظیم و ارائه صورتجلسه تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای با مسئولیت محدود منتهی می شود. مراحل مذکور از این قرار است که ابتداء مجمع عمومی فوق العاده با شرایط فوق الذکر تشکیل شده و صورتجلسه با امضا کلیه شرکا تنظیم می گردد. این جلسه بایستی با رعایت تشریفات مربوط به دعوت از شرکا و نیز گزینش هیات نظارت همراه باشد. همچنین اخذ مجوز از نهادهای ذیربط بایستی در دستور کار شرکاء قرار گیرد.

در ادامه نیز شرکاء با مراجعه به اداره ثبت شرکتها بایستی نسبت به تکمیل فرم مربوطه و اخذ تاییدیه پذیرش اقدام کنند. پس از این مرحله نیز مدارک مورد نیاز حتما بایستی به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد. مرحله بعدی مربوط به درج بارکد پستی در وب سایت معرفی شده (irsherkat.ssaa.ir) می باشد. پس از موافقت اداره ثبت شرکتها نیز امضاء ذیل دفاتر ثبت و نهایتا درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار نیز جزء همین مراحل می باشد که به صورت تصویری در زیر مشاهده می شود:

مراحل تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای با مسئولیت محدود

مدارک برای تغییر موضوع در شرکتهای با مسئولیت محدود

یکی از مواردی که در تشکیل شرکت های تجاری مخصوصا شرکتهای با مسئولیت محدو نیز به آن اشاره شده، موضو شرکت است. در حقیقت موضوع شرکت محور تاسیس آن شرکت و معرف عملکردی آن شرکت بوده و اهمیت آن بقدری است که در بند شماره 2 اساسنامه نیز قید شده است. باید توجه داشت که موضوع شرکتها نمی تواند چیزی غیر از امور انتفاعی باشد و همچنین نباید موضوع شرکتها مغایر با قوانین ملی باشد که در این صورت نامشروع تشخیص داده شده و اصلا اجازه تاسیس نمی یابد. موضوع شرکت چیزی ابدی و همیشگی نیست و قانونا می توان آن را تغییر داد و این وظیفه بر عهده مجمع عمومی فوق العاده می باشد. فلذا باید توجه کرد که برای تغییر موضوع شرکت، شرکاء نیازمند ارائه یکسری مدارک می باشید.

بر این اساس نیز به منظور تغییر موضوع در شرکتهای با مسئولیت محدود ارائه اسناد و مدارک زیر جهت ارزیابی به اداره ثبت شرکتها الزامی است:

مدارک مورد نیاز برای تغییر موضوع در شرکتهای با مسئولیت محدود
مدرک اولنسخه ای از روزنامه رسمی آخرین تغییرات البته در صورت وجود
مدرک دومفتوکپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه شرکاء
مدرک سومصورتجلسه تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای با مسئولیت محدود
مدرک چهارمکپی آگهی ثبت در روزنامه رسمی
مدرک پنجموکالت نامه رسمی (در صورت امضاء صورتجلسه به صورت وکالتی)

مجمع عمومی فوق العاده جهت تغییر نام شرکتهای مسئولیت محدود

همان طوری که در مطالب فوق هم اشاره شد، تغییر نام در شرکتهای با مسئولیت محدود صرفا از طریق تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تایید شرکاء حاضر در این جلسه شدنی است. اما تشکیل خود این جلسه نیز شرایط و ضوابطی دارد. یکی از این شرایط این است که اگر جلسه مجمع با اکثریت شرکا یا اعضا شکل بگیرد، تشکیل جلسه با ارائه آگهی دعوت طبق اساسنامه شرکت الزامی است. همچنین اگر تعداد شرکاء حاضر در این جلسه بیش از 12 نفر باشد، معرفی هیئت نظارت 3 نفری نیز ضروری است. گذشته از این تصویب هر تصمیمی درباره تغییر نام شرکت منوط به تایید کلیه شرکا و بالتبع امضای آنها در صورتجلسه تنظیمی است.

ثبت صورتجلسه تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای با مسئولیت محدود

الزامات صورتجلسه تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای مسئولیت محدود

شرط تغییر موضوع در شرکتهای با مسئولیت محدود تشکیل مجمع عمومی فوق العاده و موافقت حداکثری شرکاء با این تغییر می باشد. در واقع نتیجه و برآیند اصلی حاصل از جلسه مذکور، صورتجلسه تغییر موضوع شرکتهای با مسئولیت محدود می باشد که محتوای آن شامل موارد ذیل می باشد:

  • نام شرکت
  • شماره ثبت
  • سرمایه ثبت شده
  • تاریخ
  • ساعت
  • نام شرکاء و میزان سهم الشرکه آنها
  • تصمیمات جلسه تغییر نام شرکت
  • امضاء تمام شرکاء حاضر در جلسه

اما در تنظیم این صورتجلسه در شرکتهای با مسئولیت محدود باید توجه کرد که اولا صورتجلسه تغییر نام شرکت حتما روی سربرگ شخصیت حقوقی تنطیم گردد. امضاء کلیه شرکاء ذیل تمامی صفحات صورتجلسه تغییر نام شرکت موجود باشد. صورتجلسه مذکور حتما حتما در 3 نسخه تهیه و به امضا همه شرکاء رسیده و نهایتا یک نسخه هم بعد از دریافت پذیرش اینترنتی ازطریق پست به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد. نکته مهم اینکه تغییر برخی موضوعات مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح می باشد و به همین دلیل باید برای اینکار قبل از پذیرش صورتجلسه در سامانه اداره ثبت اقدام نمود. یکبار دیگر نکات مهم پیرامون شرایط صورتجلسه تغییر موضوع یا الحاق مواردی در شرکتهای با مسئولیت محدود در تصویر زیر مرور می شود:

الزامات صورتجلسه تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای مسئولیت محدود

ثبت صورتجلسه تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای با مسئولیت محدود

همان طوریکه در بخش های قبلی این مقاله هم بیان شد، صورتجلسه تغییر موضوع یا الحاق مواردی در شرکتهای با مسئولیت محدود پس از تنظیم در یک نسخه تکمیلی (با امضا کل شرکا و مهر شخصیت حقوقی) از طریق پست به اداره ثبت شرکتها ارسال می گردد. اما مرحله قبل از این کار دریافت پذیرش آنلاین در سامانه اداره ثبت شرکتها و مرحله بعد از این کار نیز امضاء زیر دفاتر ثبت و درج آگهی تغییر نام در روزنامه کثیر الانتشار می باشد:

مراحل ثبت صورتجلسه تغییر موضوع یا الحاق مواردی به موضوع شرکتهای با مسئولیت محدود

اصولا کار ثبت شرکت تجاری و انجام تغییرات در هر شرکتی به ظاهر کار آسانی است اما واقعیت این است که انجام این کارها از جمله امور حقوقی محسوب شده و متقاضیان برای انجام موفق آنها نیازمند اخذ مشاوره از وکیلی آشنا به امور و با تجربه هستند. به همین دلیل نیز هموطنان محترم در راستای ثبت شرکت یا ثبت موسسه در هر نقطه از ایران و جهان می توانند از مشاوره های رایگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *