مهاجرت

تفاوت مهاجرت به آمریکا و هلند

تفاوت مهاجرت به آمریکا و هلند

شاید بررسی تفاوت مهاجرت به آمریکا و هلند عجیب باشد زیرا آمریکا از سال 1871 در جایگاه نخست قدرتمندترین اقتصادهای جهان قرار گرفته است و اقتصاد این کشور حدود 20% از کل تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص داده است. اما با این حال نباید هلند را که هجدهمین اقتصاد برتر، عضو اتحادیه اروپا و عضو حوزه شنگن می باشد دست کم گرفت. شاید بتوان ادعا نمود مهاجرت به آمریکا بهتر از مهاجرت به هلند است. به عنوان نمونه، آمریکا دارنده برترین نظام آموزش عالی و برترین دانشگاه ها در سطح جهان است و سیستم آموزش عالی هلند در قیاس با آمریکا شهرت چندانی ندارد و ضمنا دانشگاه های این کشور نیز به پای دانشگاه های آمریکا نمی رسند. البته باید خاطر نشان ساخت که هلند هم برتری هایی بر این کشور دارد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم نمود.

مقاله حاضر جهت مقایسه هرچه بهتر مهاجرت به آمریکا و هلند تنظیم گردیده است و تلاش دارد تا به سوالات پرتکرار علاقه مندان به مهاجرت به این کشورها پاسخ دهد. همچنین متقاضیان مهاجرت می توانند جهت دریافت آخرین اطلاعات و مشاوره های تخصصی درباره شرایط مهاجرت در سال 2024 با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و سوالات خود را در میان بگذارند.

  • بهترین مسیر مهاجرت به آمریکا چیست؟
  • هزینه های مهاجرت به آمریکا کدامند؟
  • محدودیت های مهاجرت به آمریکا برای ایرانیان چیست؟
  • هزینه های مهاجرت به هلند چقدر است؟
  • شرایط زندگی در هلند و آمریکا چه تفاوت هایی دارد؟

تفاوت مهاجرت به آمریکا و هلند در یک نگاه

مساحت هلند تقریباً 41543 کیلومتر مربع میباشد در حالیکه ایالات متحده تقریباً 9833517 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت هلند تقریبا 17.1 میلیون نفر است یعنی در مقایسه با آن در ایالات متحده آمریکا 309.5 میلیون نفر بیشتر زندگی میکنند. هر دو کشور جزو شادترین کشورهای جهان به شمار می آیند.

جدول زیر مقایسه جالبی از زندگی یک فرد در هلند به جای آمریکا را نشان میدهد:

زندگی یک فرد در هلند به جای آمریکاشرح
19.35% بیشتر بیکار است.نرخ بیکاری (به معنای نداشتن شغل) هلند 3.6% است در حالی که ایالات متحده 3.9% می باشد.
29.57% وقت آزاد بیشتری دارد.افراد شاغل در هلند به طور متوسط هر سال 1380 ساعت کار می کنند در حالی که مردم در ایالات متحده به طور متوسط 1788 ساعت کار می کنند.
17.99% درآمد کمتری کسب می کند.سرانه تولید ناخالص داخلی در هلند 43300$ (دلار) است در حالی که در ایالات متحده 52800$ (دلار) می باشد.
35.5% کمتر برای سلامت خرج می کند.سرانه هزینه های بهداشت عمومی و خصوصی در هلند 5737.00$ (دلار) است در حالی که ایالات متحده 8895.10$ (دلار) می باشد.
با احتمال 41.7% کمتر در زیر خط فقر زندگی می کند.در ایالات متحده، 15.1% زیر خط فقر زندگی می کنند. در هلند اما این رقم 8.8% است.
10.0% بیشتر برای آموزش هزینه می کند.ایالات متحده 5.0% از کل تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند. هلند 5.5% از کل تولید ناخالص داخلی را صرف آموزش می کند.
31.3% بیشتر برای مالیات هزینه می کند.ایالات متحده دارای بالاترین نرخ مالیات 39.6% است. در هلند ، بالاترین نرخ مالیات 52.0% است.

جدول فوق نشان می دهد که هر کدام از این کشورها در برخی موارد بر دیگری برتری دارد. همچنین اگر یک فرد به جای ایالات متحده آمریکا در هلند زندگی کند.

بررسی زندگی در هلند و آمریکا

فرهنگ آمریکایی فردگراترین فرهنگ در جهان است. بریتانیا و استرالیا به هم نزدیک هستند، اما برای بسیاری از ما، تعجب آور نیست که فرهنگ آمریکایی بسیار فردگرا است. علاوه بر این، فرهنگ آمریکایی به عنوان بسیار رقابتی یا هدف گرا شناخته می شود. نه تنها رقابت بین شرکت ها وجود دارد، بلکه رقابت در سطح کار بین همکاران نیز بسیار رایج است. هلندی‌ ها اجماع ‌محور هستند، در حالی که آمریکایی ‌ها معمولاً هدف ‌محور هستند. آمریکایی ها به طور کلی تصمیم گیرندگان سریعی هستند، در حالی که هلندی ها (که بیشتر اجماع محور هستند) زمان بیشتری طول خواهد کشید.

شهرهای هلند تا حد امکان املاک و مستغلات ممتاز را ارائه می دهند. بنابراین، خانه های شهری و خانه های ردیفی بیشتر از خانه های مستقل رایج است. اکثر خانه ها دارای طرح های چند طبقه با راه پله های باریک و پیچ در پیچ بین طبقات هستند. با این حال، برخی از ساختمان ‌های جدیدتر ممکن است دارای طرح ‌بندی تک طبقه باشند، زیرا مهاجران بیشتری به هلند می ‌رسند و بر بازار مسکن تأثیر می ‌گذارند. معماری آمریکایی طیف گسترده ای از سبک ها و طرح های ساختمانی را در بر می گیرد که در سراسر ایالات متحده توسعه یافته اند. این نشان دهنده تأثیرات متنوع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور و همچنین آب و هوا و جغرافیای آن است. برخی از برجسته ترین سبک های معماری تاریخ آمریکا عبارتند از استعمار، فدرال، احیای یونانی، احیای گوتیک، احیای رنسانس، هنر پست مدرن.

تفاوت مهاجرت به آمریکا و هلند از نظر مزایا

آمریکا چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت و مساحت و سومین کشور جهان از نظر جمعیت می باشد. این کشور به عنوان یک ابرقدرت جهانی به واسطه اقتصاد پرقدرت خود در حوزه های سیاسی نیز دارای نفوذ زیادی است. مهاجرت به آمریکا – کشوری که به سرزمین فرصت ها معروف است – با توجه به برتری های این کشور بر سایر کشورهای جهان و جایگاه آن از آرزوهای اکثر مردم جهان بوده و می باشد. مهاجرت به این کشور امکان کار در ایده آل ترین کشور جهان، پیشرفت شغلی تا عالی ترین سطوح کاری، سطح رفاه بالا و امکانات مطلوب زندگی، فرصت های ایده آل تحصیلی و غیره را برای مهاجران فراهم می سازد. انگلیسی زبان بودن و مهاجرپذیربودن این کشور جزو دلایل اصلی انتخاب مهاجران به شمار می آید. سیستم آموزشی این کشور معمولا معیار استاندارد آموزشی و پژوهشی در جهان است.

مهاجرت به هلند نیز با توجه به شرایط اقتصادی و رفاه اجتماعی موجود در این کشور طرفداران زیادی از سراسر جهان دارد. از آن جا که اکثر مردم هلند می توانند به راحتی انگلیسی صحبت کنند و از طرفی دانشگاه های این کشور دارای 2000 دوره آموزشی به زبان انگلیسی می باشد، لذا مهاجران به هلند الزامی به یادگیری زبان هلندی ندارند و با داشتن دانش زبان انگلیسی می توانند به راحتی در هلند زندگی کرده، درس بخوانند و کار کنند. همچنین هلند به عنوان عضو اتحادیه اروپا از قدرت های اقتصادی اروپا نیز به شمار می آید. به علاوه، سیستم آموزشی این کشور دارای کیفیت و اعتبار زیادی می باشد. از مزایای مهاجرت و داشتن تابعیت هلند می توان به سفر بدون ویزا به کشورهای حوزه شنگن، رویه آسان برای پیوستن خانواده، اعتبار بالای مدارک تحصیلی، تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال و غیره اشاره نمود.

تفاوت مهاجرت به آمریکا و هلند از نظر مزایا

تفاوت روش های ورود به آمریکا و هلند

روش های متفاوتی برای مهاجرت به ایالات متحده در سال 2024 وجود دارد، از جمله از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج، پناهندگی و نیز هنرمندان و افراد فوق موفق. همچنین، پاییز هر سال قرعه کشی معروف گرین کارت آمریکا برگزار می گردد و برندگان آن می توانند اجازه اقامت دائم در این کشور را دریافت کنند. برندگان این قرعه کشی چند هفته پس از ورود به آمریکا گرین کارت خود را دریافت می کنند.

در مورد روش های مهاجرت به هلند نیز می توان به این موارد اشاره نمود: از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی. باید خاطر نشان ساخت که صرف تحصیل در این کشور منجر به اخذ اقامت هلند نمی گردد. بلکه دانشجویان بین المللی به مدت یک سال پس از پایان تحصیلات خود فرصت دارند تا برای خود کاری پیدا کنند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند و سپس پس از 5 سال کار و زندگی در این کشور درخواست اقامت دائم هلند را ارائه نمایند.

تفاوت مهاجرت به آمریکا و هلند از نظر کیفیت زندگی

مقایسه آمارها در سال 2024 نشان می دهد که در برخی موارد آمریکا و در موارد دیگر هلند کشور گران تری می باشد. به عنوان نمونه، قیمت مصرف کننده در ایالات متحده آمریکا 14.3% کمتر از هلند، قیمت اجاره در ایالات متحده 19.9% بیشتر از هلند، قیمت رستوران ها در ایالات متحده 11.3% بالاتر از هلند و قیمت مواد غذایی در آمریکا 26.8% بیشتر از هلند می باشد. همچنین مقایسه قدرت خرید محلی نیز نشان می دهد که این شاخص در آمریکا 12% بالاتر از هلند است.

در مقایسه متوسط حقوق ناخالص ماهیانه نیز آمار نشانگر پایین بودن آن در هلند ( 5346$) نسبت به آمریکا ( 7920$) می باشد (یعنی تفاوت +21.11%). اما از نظر شاخص کیفیت زندگی، هلند جایگاه بالاتری نسبت به ایالات متحده دارد. شاخص کیفیت زندگی در هلند 200.1 (بسیار بالا) و در آمریکا 173 (بسیار بالا) می باشد. علاقه مندان مهاجرت به آمریکا و هلند، علاوه بر مطالعه مقاله حاضر و مقاله های مرتبط، برای اطلاع از روش های مختلف مهاجرت به این کشورها می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات متداول در خصوص تفاوت مهاجرت به آمریکا و هلند

در بخش پایانی مقاله تفاوت مهاجرت به آمریکا و هلند به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • تفاوت مهاجرت به آمریکا و هلند از نظر مزایا شامل چه مواردی است؟ آمریکا چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت و مساحت و سومین کشور جهان از نظر جمعیت می باشد. این کشور به عنوان یک ابرقدرت جهانی به واسطه اقتصاد پرقدرت خود در حوزه های سیاسی نیز دارای نفوذ زیادی است. مهاجرت به آمریکا – کشوری که به سرزمین فرصت ها معروف است – با توجه به برتری های این کشور بر سایر کشورهای جهان و جایگاه آن از آرزوهای اکثر مردم جهان بوده و می باشد. مهاجرت به این کشور امکان کار در ایده آل ترین کشور جهان، پیشرفت شغلی تا عالی ترین سطوح کاری، سطح رفاه بالا و امکانات مطلوب زندگی، فرصت های ایده آل تحصیلی و غیره را برای مهاجران فراهم می سازد.
  • تفاوت روش های ورود به آمریکا و هلند کدام اند؟ روش های متفاوتی برای مهاجرت به ایالات متحده در سال 2024 وجود دارد، از جمله از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج، پناهندگی و نیز هنرمندان و افراد فوق موفق. همچنین، پاییز هر سال قرعه کشی معروف گرین کارت آمریکا برگزار می گردد و برندگان آن می توانند اجازه اقامت دائم در این کشور را دریافت کنند. برندگان این قرعه کشی چند هفته پس از ورود به آمریکا گرین کارت خود را دریافت می کنند.
4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *