ویترین

تولد در نیجریه

تولد در نیجریه

تولد در نیجریه و ثبت آن پروسه دارای شرایط، قوانین و مراحل مشخص خود است و هر فرد برای رسیدن به این خواسته نیاز به اطلاعات دقیق دارد. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی قوانین و شرایط مرتبط با تولد در نیجریه را مورد بررسی دقیق قرار داده اند و در این زمینه اطلاعات بسیار مفیدی جمع آوری کرده اند. نیجریه یکی از کشورهای آفریقایی می باشد که به عنوان قوی ترین اقتصاد آن شناخته می شود و روش های مختلفی برای مهاجرت به نیجریه وجود دارد. علاوه بر این، اخذ تابعیت و اقامت در این کشور نیز دارای روش های ویژه خود می باشد و زندگی در نیجریه دارای شرایط خاص می باشد. تولد در نیجریه یکی از موضوعاتی می باشد که حتما باید توسط مهاجران قبل از مهاجرت به این کشور در نظر گرفته شود.

قوانین تولد در نیجریه و تابعیت در این کشور

به طور کلی، تولد در نیجریه می تواند موجب کسب تابعیت در این کشور شود. ملیت را می توان در نیجریه در بدو تولد یا در مراحل بعدی زندگی از طریق تابعیت به دست آورد. به طور معمول، در نیجریه، مقرراتی برای کسب تابعیت از طریق jus soli وجود ندارد، یعنی از طریق تولد در این سرزمین، به این معنی که نوزادان یا یتیمانی که والدین آنها ناشناس هستند، بدون تابعیت هستند.

کسانی که از طریق تولد واجد شرایط تابعیت هستند عبارتند از:

  • افرادی که در هر جایی متولد می شوند و والدین آنها اتباع نیجریه هستند.
  • افرادی که در نیجریه متولد شده اند و حداقل یک پدربزرگ و مادربزرگ نیجریه ای دارند یا قبل از استقلال به یک جامعه بومی نیجریه تعلق داشته اند.

توجه به این نکته ضروری است که تحت این بخش، اگر هیچ یک از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگشان در نیجریه به دنیا نیامده باشند، نمی‌توان برای شخصی ادعای تابعیت نیجریه از طریق تولد کرد. برای اینکه افراد از ابتدا شهروند نیجریه باشند باید پیوند خونی داشته باشند. بر اساس داده ها، نیجریه به عنوان کشور جوان شناخته می شود، زیرا تقریبا 46% از کل جمعیت این کشور زیر 18 سال سن دارند. در نیجریه، مجموع تعداد کودکان زیر 5 سال کنونی نزدیک به 31 میلیون است و در این کشور هر سال حداقل 7 میلیون نوزاد متولد می شوند. بر اساس گزارش یونیسف، نیجریه هر روز حدود 145 زن در سنین باروری را از دست می دهد، که این کشور را به دومین کشور بزرگ در میزان مرگ و میر مادران در جهان تبدیل می کند.

شرایط مهاجرت به کانادا و روش های آن

در نمودار زیر به نرخ تولد در نیجریه در هر 1000 نفر اشاره شده است:

نرخ تولد در نیجریه به ازای هر 1000 نفر

سنت های تولد در نیجریه

سنت های تولد نوزاد یک خوش آمد گویی بزرگ به دنیا برای یک نوزاد جدید است. در نیجریه، تمرکز آداب و رسوم زایمان بر زندگی آینده نوزاد و مراقبت از مادر است. این هنجارهای اجتماعی زمانی که نیجریه ای ها به کشورهای دیگر از جمله کانادا نقل مکان کردند، ادامه یافت. نیجریه کشوری در غرب آفریقا می باشد که به عنوان پرجمعیت ترین کشور آفریقا شناخته می شود. نیجریه پس از هند، چین و فیلیپین چهارمین منبع مهاجرت به کانادا است. هنگام اجرای سنت های نمادین تولد در نیجریه، آینده در ذهن خانواده و دوستان است. آنها خانواده جدید را با عشق و حمایت احاطه می کنند تا کودک را برای خوشبختی و سعادت در زندگی آماده کنند.

سنت های تولد در نیجریه

سنت های تولد در نیجریه شامل موارد زیر است:

  • مراقبت های بعد از تولد (Omugwo)
  • هفت یا نه روز پس از تولد
  • نامگذاری کودک (ایسو اومو لوروکو)
  • مراسم شکرگزاری برای کودک

دریافت گواهی زایمان در نیجریه

گواهی تولد یک سند رسمی است که به هر فرد متولد شده در نیجریه داده می شود. این توسط کمیسیون ملی جمعیت (NPC) ارائه می شود، که مسئول ثبت نام هر فرد متولد شده در نیجریه است. NPC مراکز ثبت نام مختلفی در مکان های مختلف دارد. آنها در دفتر مرکزی دولت محلی، پست ثبت نام NPC در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و سایر مراکز ثبت NPC دارند.

مراحل دریافت گواهی تولد در نیجریه برای فرزند متولد شده در بیمارستان یا سایر مؤسسات پزشکی به صورت زیر است:

مراحلامور
1پس از تولد کودک در بیمارستان، مؤسسه برای کودک گواهی به عنوان مدرک تولد صادر می کند.
2ارسال گزارش تولد از بیمارستان به مرکز ثبت نام کمیسیون ملی جمعیت در بیمارستان یا در مقر دولت محلی.
3ارائه مدارک تولد به اداره ثبت و ثبت شناسنامه یا گواهی تولد برای کودک

هنگامی که افراد به اداره ثبت نام رسیدند، مدرک تولد صادر شده از بیمارستان یا مرکز بهداشت را ارائه می دهند. سپس برای کودک شناسنامه یا گواهی ثبت صادر می شود. توجه داشته باشید که گواهی تولد داده شده در بیمارستان یا مدرک تولد معتبر نیست. فقط آن صادر شده توسط کمیسیون ملی جمعیت است. همچنین شناسنامه تا زمانی که ظرف 60 روز از تولد اخذ شده باشد رایگان است.

تولد در خارج از بیمارستان در نیجریه

کمیسیون ملی جمعیت (NPC) آژانسی از دولت فدرال نیجریه است که مسئولیت صدور گواهی تولد در نیجریه را بر عهده دارد. این آژانس همچنین گواهی تولد را برای هر فردی که در نیجریه متولد شده است در صورت لزوم صادر می کند. شناسنامه نیجریه برای اهداف مختلفی استفاده می شود. این سند اصلی است که تأیید می کند یک فرد خاص در قلمرو نیجریه متولد شده است. قانون NPC بیان می کند که گواهی تولد صادر شده از بیمارستان ها، کلیساها، مساجد به عنوان گواهی تولد قانونی برای ارائه در مدارس، سفارت ها، اهداف مهاجرت، پردازش ویزا و غیره پذیرفته نمی شود. این قانون همچنین مقرر می‌دارد که نیجریه ‌ای ‌ها و خارجی‌ هایی که قبل از سال 1992 متولد شده ‌اند، گواهی تولد را از NPC دریافت می ‌کنند، در حالی که گواهی تولد برای هر فردی که پس از سال 1992 در نیجریه متولد شده باشد، صادر می‌شود.

مرحله به مرحله تا مهاجرت به آلمان

در مواردی که کودک در خانه، کلیسا یا هر مکان دیگری خارج از بیمارستان، مرکز بهداشت یا مراکز درمانی متولد شده است، باید مراحل زیر را طی شود:

  1. والدین باید به اداره محلی محل تولد کودک مراجعه کرده و سوگندنامه دریافت کنند که این به عنوان مدرک تولد عمل خواهد کرد.
  2. سپس سوگندنامه را به عنوان مدرک تولد به مرکز ثبت نام کمیسیون ملی جمعیت در مقر دولت محلی یا بیمارستان یا مرکز بهداشت یا هر دفتر NPC تعیین شده دیگری تحویل خواهند داد.
  3. وقتی به اداره ثبت رسیدند، سوگندنامه را به مامور ثبت تحویل می دهند و سپس برای کودک شناسنامه یا گواهی ثبت صادر می شود.

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت متقاضیان آماده خدمت به هموطنان در امور حقوقی و مهاجرتی می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *