ویترین

تولد در آلبانی

تولد در آلبانی

با توجه به قوانین تولد در آلبانی می توان گفت که همه متولدین آلبانی واجد شرایط دریافت گواهی تولد خواهند بود اما ضوابطی وجود دارد. در این کشور تولد دارای قوانین خاص خود می باشد و افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند و فرزند خود را در آلبانی به دنیا آورند، نه تنها درباره شرایط تولد در آلبانی، بلکه باید در مورد خود آلبانی نیز اطلاعات کاملی داشته باشند. آگاهی از شرایط اقامت در یک کشور و همچنین شرایط زندگی در آن یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که متقاضیان باید قبل از مهاجرت به یک کشور خارجی آن را در نظر داشته باشند. در این نوشتار، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان عزیز را با شرایط تولد در آلبانی و ثبت تولد در این کشور و همچنین سایر موضوعات مرتبط به طور کامل آشنا خواهند ساخت.

آشنایی با آلبانی

آلبانی در ساحل شرقی دریای آدریاتیک واقع شده است که مونته نگرو و صربستان در شمال، مقدونیه در شرق و یونان در جنوب قرار دارند. آلبانی از دو منطقه اصلی تشکیل شده است؛ یک منطقه مرتفع کوهستانی (شمال، شرق و جنوب) که 70% از مساحت زمین را تشکیل می دهد و یک منطقه دشت ساحلی غربی که تقریباً تمام زمین های کشاورزی کشور را در بر می گیرد و پرجمعیت ترین بخش آلبانی است. این کشور از یکی از فقیرترین کشورهای اروپا به کشوری با درآمد متوسط ​​رو به بالا تبدیل شده است. این کشور اصلاحات مهمی را برای احیای رشد و ایجاد شغل اجرا می کند و در عین حال دستور کار ادغام اتحادیه اروپا را پیش می برد.

مواردتوضیحات
جمعیت آلبانی2.79 میلیون نفر
دین مردم آلبانیاسلام و مسیحیت (اکثریت)
زبان رسمی آلبانیآلبانیایی
مساحت28748 کیلومتر مربع (11100 مایل مربع)
واحد پول آلبانیلک آلبانی
منطقه زمانیUTC +01:00 و UTC +02:00

جمعیت آلبانی در سال 2023 به 2.79 میلیون نفر می رسد و پایتخت این کشور، تیرانا، به 895160 نفر می رسد.

در نمودار زیر به طور دقیق تر به جمعیت شهرهای مختلف آلبانی اشاره شده است:

جمعیت شهرهای مختلف آلبانی

در سال‌های اخیر اقتصاد آلبانی بهبود یافته است، اگرچه توسعه زیرساخت‌ها و اصلاحات عمده در زمینه‌هایی مانند جمع‌آوری مالیات، قوانین مالکیت و به طور کلی برای بهبود فضای کسب‌وکار به کندی پیش می‌رود. پیش ‌بینی می ‌شود که به دنبال شرایط جهانی و شوک ‌های مداوم طرف عرضه، فعالیت اقتصادی آلبانی تا سال 2024 به طور متوسط ​​2.7% افزایش یابد. آلبانی در تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی و ترویج سرمایه گذاری داخلی است. با وجود فرصت های تجاری و تحصیلی مختلف، تعداد مهاجران در آلبانی در سال های اخیر افزایش یافته است.

فرایند مهاجرت به هلند برای ایرانی ها

تولد در آلبانی و اخذ تابعیت این کشور

قانون ملیت آلبانیایی مبتنی بر ترکیبی از اصول Jus sanguinis و Jus soli است. به عبارت دیگر، هم محل تولد و هم اصل و نسب آلبانیایی برای تعیین اینکه آیا یک فرد شهروند آلبانیایی است، مرتبط هستند و شایان ذکر است که این قانون توسط قانون تابعیت آلبانیایی تنظیم می شود. در برخی شرایط به فرزندان متولد شده در آلبانی از والدین غیرآلبانیایی تابعیت اعطا می شود. این موردی نیست که والدین بازدیدکننده موقت یا کوتاه مدت در آلبانی باشند. همانطور که توسط سازمان ملل و شورای اروپا پیشنهاد شده است، تمام تلاش ها برای جلوگیری از بی تابعیتی در آلبانی انجام می شود.

فردی که در آلبانی از پدر و مادری غیر آلبانیایی به دنیا آمده باشد، شهروند آلبانیایی است اگر آن شخص شرایط زیر را داشته باشد:

  • در زمان تولد تابعیت دیگری ندارد (یعنی بدون تابعیت)
  • والدین در آلبانی اقامت دارند و با کسب شهروندی موافقت می کنند.
  • در هنگام خردسالی توسط یک شهروند آلبانیایی مقیم آلبانی به فرزندی پذیرفته شده است.

این به طور موثر به این معنی است که فرزندان مهاجران مقیم آلبانی و کودکانی که دارای پدر و مادر نامشخص هستند می توانند تابعیت آلبانیایی را کسب کنند. علاوه بر این، در صورت شناسایی والدین یک نوزاد، حق شهروندی باقی می ماند، مگر اینکه والدین قبل از تولد 14 سالگی غیر از این درخواست کنند.

همچنین دسترسی به تابعیت آلبانیایی از طریق تولد خودکار است اگر شخص شرایط زیر را داشته باشد:

  • متولد آلبانی و یکی از والدین آلبانیایی است.
  • یکی از والدین آلبانیایی و دیگری بدون تابعیت یا وضعیت نامعلومی است (بدون توجه به محل تولد)
  • متولد شده از دو شهروند آلبانیایی (صرف نظر از محل تولد)

شایان ذکر است که اگر یکی از والدین آلبانیایی باشد، شرط کافی برای دربافت حق شهروندی فوری در آلبانی وجود دارد.

دریافت گواهی تولد در آلبانی

اداره وضعیت مدنی آلبانی مرجع صادرکننده شناسنامه در آلبانی است و فرد می تواند با مراجعه حضوری به اداره وضعیت مدنی، ارائه کارت شناسایی و پرداخت هزینه گواهی خود را دریافت کند. در گزارشی درباره نوسازی ثبت احوال آلبانی، آمار رسمی گزارش می دهد که آلبانی یک پایگاه داده ملی ثبت احوال ایجاد کرده است که در آن اجزای وضعیت مدنی ساکنان آلبانی به صورت دیجیتالی جمع آوری و نگهداری می شوند. قبل از ایجاد پایگاه داده، سوابق آلبانی در کتاب های دست نویس در بیش از 400 اداره ثبت نگهداری می شد. تا پایان سال 2010، با حمایت سازمان امنیت و همکاری اروپا و اداره کل وضعیت مدنی، یک آرشیو دیجیتال تاریخی از کتاب‌ های ثبت تولد در آلبانی تکمیل شد که در دسترس دفاتر وضعیت مدنی آلبانی می باشد. گواهی تولد توسط دفاتر آمار حیاتی در سراسر آلبانی صادر می شود.

شبکه این دفاتر به سرور مرکزی اصلی در تیرانا به نام اداره ثبت ملی که توسط اداره کل اداره مدنی اداره می شود و زیر نظر وزارت کشور می باشد متصل است. زمانی که فردی برای دریافت شناسنامه در آلبانی اقدام می کند، به جای کپی اولین شناسنامه صادر شده، گواهی تولد جدید بر اساس اطلاعات اصلی موجود در پایگاه داده برای او صادر می شود. همچنین در همه موارد اطلاعات ارائه شده در شناسنامه آبانی با توجه به اینکه همه اطلاعات از دفتر مرکزی اصلی ثبت می‌شود یکسان خواهد بود. دریافت گواهی تولد در آلبانی 100ALL (لک آلبانی) هزینه دارد و دریافت آن بسیار آسان است.

دریافت گواهی تولد در آلبانی

گواهی تولد در آلبانی شامل موارد زیر است:

  • نام نام خانوادگی
  • نام پدر و مادر
  • تاریخ تولد
  • محل تولد
  • شماره شناسایی
  • جنسیت
  • ملیت و تابعیت
  • محل ثبت
  • تاریخ صدور
  • امضاء و مهر کارمند اداره امور مدنی

روند ثبت تولد در آلبانی

ثبت تولد در آلبانی در اداره وضعیت مدنی والدین انجام می شود. برای نوزادانی که در خارج از آلبانی متولد می شوند و والدین آنها مقیم دائم آلبانی هستند، اظهارنامه تولد در سرویس کنسولی آلبانی در کشوری که در آن متولد شده اند انجام می شود یا در صورت عدم امکان در اداره وضعیت مدنی آن کشور انجام می شود. به ازای هر اظهارنامه ولادت که ظرف 60 روز از روز تولد انجام شود، والدین 5000ALL (لک آلبانی) پاداش می گیرند (برای نوزادان خارج از کشور 90 روز مجاز است). بعد از رسیدن به سن قانونی، فرد می تواند با مراجعه حضوری به اداره احوال و ارائه شناسنامه و پرداخت هزینه گواهی را دریافت کند.

ایرانیان و روند مهاجرت به سوئد

مدارک مورد نیاز برای ثبت تولد در آلبانی عبارتند از:

  • گواهی موسسه پزشکی که واقعیت و زمان تولد را ثابت کند.
  • گواهی پزشک برای تولد (در صورتی که تولد در خانه انجام شود).
  • مدارک شناسایی والدین و سند ازدواج منعقده بین آنها.

متقاضیان محترم می توانند با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل از روش ها و شرایط مهاجرت به آلبانی و کسب اقامت این کشور کسب کنند.

 

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *