ویترین

ثبت موسسه در هرمزگان

ثبت موسسه در هرمزگان

برای متقاضیانی که به دنبال ایجاد یا توسعه کار غیر تجاری خود هستند، ثبت موسسه در هرمزگان می تواند از بهترین گزینه های ممکن محسوب شود. چراکه شما از این طریق ضمن انجام فعالیت غیر تجاری تخصصی خود همچنین می توانید درپی جلب منافع مادی خود نیز باشید. مضاف بر اینکه متقاضیان از این طریق می توانند از مزایای تشکیل موسسه و نیز شخصیت حقوقی آن نیز بهره مند شوند که برخی از این مزایا شامل برخورداری از تخفیف ها یا معافیت های مالیاتی، درخواست وام بانکی برای موسسه، امکان شرکت در انواع مناقصات و مزایدات و امثالهم می باشد. کیفیت برتر مشاوره های ارائه شده و نیز تخصص و تعهد کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت عواملی مهم در دستیابی به آمار بالای موفقیت پرونده های مهاجرتی محوله به این موسسه می باشد.

موسسه غیر تجاری در هرمزگان و امتیازات آن

با توجه به نص قانون می توان موسسه را به صورت تشکیلاتی در نظر گرفت که معمولا با توافق حداقل 2 نفری و برای انجام امور و یا موضوعات غیر تجاری در هرمزگان تشکیل می شود. این موضوعات دامنه گسترده ای داشته و دربرگیرنده امور علمی، مذهبی، فرهنگی، هنری، سیاسی و غیره می باشد که انتخاب آن با توجه به تخصص متقاضی و توسط خود متقاضی انجام می شود. اما نکته مهم در این مورد این است که متقاضیان از این طریق حق دریافت منافع مادی و تقسیم آن بین اعضاء را دارند. از همین رو موسسه غیرتجاری در هرمزگان بنابر اهداف موسسین آنها به دو نوع موسسه انتفاعی و غیر انتفاعی دسته بندی میگردد.

اما ثبت این موسسات مزایای مختلفی مثل احتیاج به سرمایه پایین، سرمایه در تعهد و بصورت سهم الشرکه، انتقال آزادانه سهم الشرکه اعضا، تاسیس و راه اندازی با حداقل اعضاء موسس، مسئولیت محدود اعضاء موسسه و نیز تشریفات کمتر درپی دارد. علاوه بر موارد مذکور امتیازات زیر نیز جزء امتیازات حاصل از شخصیت حقوقی موسسه می باشد که درست پس از اتمام فرآیند ثبت عاید موسسان آن می شود:

امتیازات ثبت موسسه در هرمزگان

امکان تبدیل موسسه به شرکت در هرمزگان

همان طوری که می دانید، موسسه و شرکت از نظر موضوع فعالیت و عملکردشان از هم متمایز هستند. موسسات با موضوع غیر تجاری اما برعکس شرکت ها با موضوع غالبا تجاری تشکیل می شود. علاوه بر این، موسسه و شرکت از لحاظ اصول و مقررات نیز باهم تفاوت هایی دارند. پس با این توضیح، اصلا آیا امکان تبدیل موسسه غیرتجاری به شرکت تجاری وجود دارد؟ از نظر حقوقی چون هم موسسه و هم شرکت یک شخصی حقوقی محسوب می شوند پس امکان چنین کاری کاملا امکان پذیر است اما در صورتی که متقاضیان شرایط و ضوابط ویژه و مشترک را رعایت کنند. پس:

ضوابط تبدیل موسسه به شرکت در هرمزگان

شرایط تاسیس موسسه غیر تجاری در هرمزگان

به منظور ثبت موسسه در هرمزگان اطلاع از شرایط و الزامات قانونی این کار امری ضروری است. شرایطی که تشابه زیادی با شرایط شرکت با مسئولیت محدود دارد. چراکه موسسات غیر تجاری علی رغم تفاوت موضوعی با حداقل تعداد موسسین یعنی 2 نفر نیز قابل تشکیل می باشد. علاوه بر این تامین سرمایه جهت تاسیس موسسه مقید به سطح خاصی نیست و شما با حداقل 1 میلیون ریال نیز حق تاسیس موسسه دلخواه خود در هرمزگان را دارید. اما در این مورد بایستی به شروط زیر توجه نمائید:

  • اولا سرمایه مذکور بصورت تعهدی و درقالب سهم الشرکه است.
  • ثانیا امکان انتقال سهم الشرکه با رضایت حداکثری اعضاء وجود دارد.
  • ثالثا مسئولیت اعضای موسسه محدود به میزان سهم الشرکه آنهاست.

مراحل مربوط به ثبت موسسه در هرمزگان

اما نکته بعدی درباب شرایط تاسیس موسسه توجه به اقدامات عملی است که به اقدامات پیش از تاسیس و اقدامات پس از تاسیس موسسه دسته بندی می شود. اقدامات پیش از تاسیس شامل انتخاب هیات مدیره موسسه غیر تجاری به دست مجمع عمومی همان موسسه می باشد. تنظیم و تهیه مدارک لازم (اساسنامه+ تقاضانامه+ صورت جلسه) می باشد که بایستی علاوه بر تکمیل کامل مندرجات فرم های مربوطه همچنین برخوردار از امضاء شرکا نیز باشد. در کنار این اقدامات، درخواست برای اخذ مجوز ثبت نیز از اهمیت بالایی برای طی فرآیند ثبت موسسه در هرمزگان برخوردار است. درخواست مذکور از شرایط ذیل تبعیت می کند:

شرایط تاسیس موسسه غیر تجاری در هرمزگان

مراحل مربوط به ثبت موسسه در هرمزگان

همانند فرآیند مربوط به ثبت شرکت، ثبت موسسه در هرمزگان نیز تابع یکسری مراحل خاص و ارائه یکسری مدارک ویژه می باشد. مراحل این کار تقریبا ساده و راحت است و متقاضیان با کوچکترین آشنایی با شرایط و الزامات و نیز تهیه مدارک می توانند تمام این مراحل را که کلا به صورت آنلاین است انجام دهند. در مرحله اول اینکار مدارک مورد نیاز جهت ثبت موسسه در هر مزگان جمع آوری شده و متقاضیان با مراجعه به پورتال ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری هرمزگان اقدام به تکمیل فرم های مربوطه و درج مشخصات درخواستی می کنند. پس از آن نامی مناسب البته با رعایت اصول و مقررات برای موسسه انتخاب و در نهایت تاییدیه آنلاین برای متقاضیان صادر می شود.

پس از آن نیز متقاضیان میباید کلیه مدارک تکمیلی را به اداره ثبت استان خود ارسال نمایند تا تشریفات ثبت رسمی انجام شده و آگهی ثبت موسسه در هرمزگان برای متقاضیان صادر شود. در حقیقت متقاضیان در مهلت مقرر اعلامی زمان خواهند داشت تا آگهی ثبت موسسه خود را در روزنامه رسمی منتشر کنند. اما در آخر باید اضافه کنیم که مدارک مورد نیاز برای انجام فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان عبارتند از:

مدارک لازم برای ثبت موسسه در هرمزگان

اقدامات بعد از ثبت موسسه در هرمزگان چیست؟

عزیزان به این نکته مهم عنایت داشته باشند که ثبت رسمی موسسه در دفتر اداره ثبت شرکتها به معنای اتمام کامل و 100% نبوده و هنوز برای راه اندازی قانونی موسسه در هرمزگان انجام چند اقدام ضروری لازم است. انجام این اقدامات نیز بدان جهت است که پس از ثبت موسسه در واقع قانونا موسسه ثبتی شما به عنوان یک شخصیت حقوقی شمرده شده و دارای یکسری وظایف و تعهدات می باشد. پس با این حساب، متقاضیان بعد از گذشت حداکثر 2 ماه از زمان ثبت موسسه خود ملزم هستند تا در اداره دارایی استان هرمزگان تشکیل پرونده داده و نسبت به انجام موارد ذیل اقدام نمایند:

اقدامات بعد از ثبت موسسه در هرمزگان

ثبت شرکت یکی از روش های پر طرفدار اخذ اقامت خارجی از طریق ویزای خود اشتغالی یا Self-employed person می باشد.در این زمینه یکی از مشاوره های تخصصی ارائه شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هموطنان گرامی در مورد شرایط و انواع ثبت شرکت در ترکیه و کشورهای اروپایی می باشد. سروران گرامی می توانند با مشاوره ها و ارزیابی های حرفه ای انجام شده توسط وکلای ماهر این موسسه گام به گام به اقامت اروپایی خود و خانواده اشان دست یابند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *